Dan was mijn tweede bijdrage ook niet erg nuttig.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:10 schreef whoops het volgende:
Nou zal er geen Bios op die sparc zitten
Doet het netwerk het wel? Want dan zou het misschien aan een brakke /etc/apt/sources.list kunnen liggen?quote:Op maandag 13 februari 2006 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Wellicht ter overvloede er STAAT een hele oude zelf gecompilde versie van Debian op.
Het is dus OOIT gelukt
alleen doet apt-get het niet
Als je de installatie vanaf een cd-rom wilt laden, heb je toch niets te maken met /etc/apt/sources.list?quote:Op maandag 13 februari 2006 22:16 schreef whoops het volgende:
[..]
Doet het netwerk het wel? Want dan zou het misschien aan een brakke /etc/apt/sources.list kunnen liggen?
Inderdaad, maar misschien dat dat de reden is voor de kapotte apt-get bij de Debian die er nu al op staat...quote:Op maandag 13 februari 2006 22:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als je de installatie vanaf een cd-rom wilt laden, heb je toch niets te maken met /etc/apt/sources.list?
In die oude config deed het netwerk het.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:16 schreef whoops het volgende:
[..]
Doet het netwerk het wel? Want dan zou het misschien aan een brakke /etc/apt/sources.list kunnen liggen?
Die install was zeer specifiek gecompiled om met minimale middelen een zeer zware website TOCH te draaien. Jaar of 3 en een half oud gok ik trouwens.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:19 schreef dop het volgende:
hint eens welke kernel ? 2.2 ? 2.0 ? veel ouder zal het toch niet zijn ?
als hij verder compleet is dan moet het een eitje zijn om hem verder aan de praat te krijgen
Vast wel, zo ben ik ook achter het eerste IP gekomen.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:48 schreef dop het volgende:
is de netwerk kaart ergens met een netwerk of andere pc verbonden ?
zo ja kun je via arp niet achter de range komen ?
Jawel, ik kan erin met ssh, geen probleem. Hoe had ik anders de IP's moeten veranderen?quote:Op maandag 13 februari 2006 22:50 schreef dop het volgende:
je weet geen wachtwoorden niks ?
je speelt niet met netwerkadressen als jet er niet op kan inloggen of wel ?
Je moet je debian sources aanpassen en dan apt-get update en daarna apt-get dist-upgrade doen...quote:Op maandag 13 februari 2006 22:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jawel, ik kan erin met ssh, geen probleem. Hoe had ik anders de IP's moeten veranderen?
Maar zoals gezegd moet er een nieuwe install op.
Dus ik zit in de prompt.... en nu?
Ik ben geen debian expert. Degen welke mee hielp heeft er al meer verstand van, en het zag er naar uit dat heel apt-get niet in deze install mee gecompiled was. De hele install is gecompiled met 1 specifiek doel zoals ik al eerder zei.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:56 schreef whoops het volgende:
[..]
Je moet je debian sources aanpassen en dan apt-get update en daarna apt-get dist-upgrade doen...
Kan je de inhoud van /etc/apt/sources.list eens pasten?
Dat is klote... Dit zou ook een optie zijn, maar de kans dat dit er allemaal op staat zal ook wel klein zijn..quote:Op maandag 13 februari 2006 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben geen debian expert. Degen welke mee hielp heeft er al meer verstand van, en het zag er naar uit dat heel apt-get niet in deze install mee gecompiled was. De hele install is gecompiled met 1 specifiek doel zoals ik al eerder zei.
Alle overhead en wat maar overbodig zou kunnen zijn is eruit gelaten.
Ik heb het root wachtwoord.quote:Op maandag 13 februari 2006 23:01 schreef Schorpioen het volgende:
Kun je niet gewoon met een rescue disk in single user mode booten vanaf de install die er al op staat, dan heb je het root wachtwoord en ben je al heel wat verder.
Als apt wel geinstalleerd is (lijkt mij toch erg vreemd om het niet te doen, ivm security-updates die je ook op een server wilt hebben die je een zo licht mogelijke installatie wilt geven), dan moet je even op de Debian site kijken, daar staat vast wel een sources.list die je kunt gebruiken.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Even veronderstellen dat dat inderdaad bestaat. Hoe zou het eruit moeten zien en hoe kan ik apt-get updaten (er van uit gaand dat ik het kreng verbonden krijg met internet)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |