abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34914576
Idd, ik ben best wel gewend aan zoemende pc's in mijn huis maar van het straaljagergeluid van zo'n colo bak word ik toch vrij snel gek...
Unox, the worst operating system.
pi_34914678
Zo'n gemiddeld rackding maakt inderdaad gruwelijk veel lawaai. Heb hier een SCSI RAID-bak van HP staan, daar zitten op de achterkant 2x12cm en 3x9cm fans op...die hoor je ook behoorlijk
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 februari 2006 @ 21:48:55 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34916352
Ik heb een IP! Maar ik moet wel heel gek zijn, maar volgens mij is dit z'n voorheen publieke IP waarmee hij aan internet hing. Dan heb ik er natuurlijk nog gen reet aan, want dan kom ik niet verder dan index.html
pi_34916461
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een IP! Maar ik moet wel heel gek zijn, maar volgens mij is dit z'n voorheen publieke IP waarmee hij aan internet hing. Dan heb ik er natuurlijk nog gen reet aan, want dan kom ik niet verder dan index.html
Je zei dat je meerdere ethernetpoorten had. Krijg je op allebei hetzelfde IP-adres?
pi_34916652
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je een ip hebt kun je toch ssh'en?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 februari 2006 @ 21:56:58 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34916663
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:51 schreef JeRa het volgende:

[..]

Je zei dat je meerdere ethernetpoorten had. Krijg je op allebei hetzelfde IP-adres?
Ik heb inderdaad beide poorten geprobeerd, in de veronderstelling dat 1 van de twee 'lokaal' en de ander dan 'publiek' zou zijn.

Wat heb ik gedaan. Rechtstreeks een kabel van mijn PC in de Netra X1 gepropt. en Ethereal aangezet.
Die PC staat continue heel nerveus te bleren om een IP , en ik kreeg 2 pakketjes van een ander ip en mac adres langs. Aangezien dit Mac adres niet in mijn PC voor komt, moest het de Netra zijn.
80.247.nogiets

Dat IP herinnerde ik me, want dat was voorheen het IP van de website welke inderdaad op die machine heeft gedraaid. Maar goed, dat is dus publiek IP.

Zelfde procedure herhaalt met poort 2 op die Netra.... nix, nada. Die PC maar nerveus ARP'en en UDP'en en NDSD'en en goed mag weten welke protocollen ik nog meer voorbij heb zien komen... maar geen enkel pakketje van die Netra.

Ik heb 'm zelfs even aan en uit gezet, in de veronderstelling dattie dan wel wat zou broadcasten, maar helemaal niets (Linklampje brandt wel, dus ik heb wel een fysieke connectie )
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 februari 2006 @ 21:57:22 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34916683
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:56 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Als je een ip hebt kun je toch ssh'en?
Vast wel... wat is het?
-edit- Ah ok een hele verbetering tov telnet.

Ik mag toch aannemen dat aan de publieke kant van een webserver ssh dichtgetimmerd zit?
pi_34916964
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vast wel... wat is het?
Klik!

Als je een windows ssh client zoekt: klik!

En in linux/unix zit het standaard ingebouwd: tik in een shell "ssh user@ipadres"

Ik hoop wel dat je inloggegevens zoals usernaam en wachtwoord hebt?
pi_34917033
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik mag toch aannemen dat aan de publieke kant van een webserver ssh dichtgetimmerd zit?
Nou, meestal niet. Je wil een webserver nl wel van buitenaf kunnen beheren, daarvoor moet ssh openstaan.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 februari 2006 @ 22:23:19 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34917756
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:05 schreef Schorpioen het volgende:

Ik hoop wel dat je inloggegevens zoals usernaam en wachtwoord hebt?
Nee, ik denk alleen de ftp gegevens te hebben
Anyway, ssh staat open volgens mij, maar ik heb alleen geen username en password.

Nou ja, het heeft mij... en jullie een avondje van de straat gehouden, bedankt voor de hulp. Morgen zal ik waarschijnlijk alle informatie hebben welke ik nodig heb
pi_34918596
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ik heb alleen geen username en password.
die had je sowieso al nodig als je wat werk had willen verrichten op een al geïnstalleerd OS, ook via telnet maar succes ermee in ieder geval
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 februari 2006 @ 22:43:54 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34918726
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:40 schreef JeRa het volgende:

[..]

die had je sowieso al nodig als je wat werk had willen verrichten op een al geïnstalleerd OS, ook via telnet maar succes ermee in ieder geval
In mijn onschuld dacht ik net zoiets te vinden als een BIOS setting op een x86 bak. Waarop ik vervolgsn zeg 'boot from <vul bootdevice naar keuze in>' en hatsidiflatsa.... er wordt een compleet nieuw OS over de oude zooi gegooid.

Ik ben ook geen expert .
pi_34920518
Hoi!

Uit het vorige topic, afgezien mijn reactie (dat ik hetzelfde probleem had...) geen reactie op geweest
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:07 schreef Dandelion het volgende:
Voor de mensen die Synce, Rapip en Raki gebruiken.
Ik kom er niet helemaal uit: Ik krijg mijn toestel doorgaans wel geconeect met Synce, ik heb deze howto van synce zelf gebruikt en dan lukt dat wel.
Wanneer ik de verbinding gestart heb door eerst als user dccm te starten en daarna als root synce-serial-start te doen kan ik in konsole gewoon bestanden copieren, en in konqueror kan ik met rapip:/ door mijn ppc browsen.
Maar Raki, dat krijg ik niet aan het draaien. Ik krijg steeds de melding \"Could not start dccm or dccm has exited. Maybe there is allready a dccm running\". Dat klopt natuurlijk wanneer ik de ppc al geconnect heb met synce in console, maar ook wanneer ik dccm in console afschiet of raki als eerst gebruik krijg ik deze melding.

Enig idee wat dit kan zijn? Moet ik Raki rechten geven om dccm te gebruiken ofzo (en hoe doe ik dat dan)?
Is er uberhaupt iemand die Raki werkbaar heeft gekregen? synce/rapip krijg ik wel werkend, maar raki niet...
  vrijdag 10 februari 2006 @ 09:00:53 #39
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34927988
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:21 schreef the_disheaver het volgende:
Hoi!

Uit het vorige topic, afgezien mijn reactie (dat ik hetzelfde probleem had...) geen reactie op geweest
[..]

Is er uberhaupt iemand die Raki werkbaar heeft gekregen? synce/rapip krijg ik wel werkend, maar raki niet...
bij mij werkt het ook nog niet, maar ik heb niet het idee dat je veel mist aan raki. Je kunt dat met synce/rapip makkelijk opvangen.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:40:38 #40
46895 MaffeMaarten
Is dit retorisch?
pi_34929752
ben ik weer. Ik heb nu up2date gestart vanuit de terminalvenster, waarop fedora weer gewoon het up2date venster opende, maar wel dingen bleef melden in het terminal venster.
Alles ging weer gewoon zoals het gaan moest, maar hij bleef gewoon weer het zandlopertje laten ronddraaien als ie echt moet gaan installeren.

waarbij er ook niks extra, dus ook geen foutmelding, in het terminalvenster te zien is.

ik weet dat er ook een commandline in linux zit dat niet het terminalvenster is, moet ik die dan gebruiken, hou kwam ik daar ook alweer?
edit:
nieuwe ontwikkelingen: zonder iets te hebben laten zien, ok op het terminalvenster hield ie opeens op en werd het up2date venster afgesloten, in het terminalvenster geeft ie weer aan dat ik weer iets nieuws in mag typen en hij dus klaar is.
is het opgelost?
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:37:37 #41
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34931201
Als er geen foutmeldingen zijn, zou je haast denken dat het goed gaat. Nu ken ik up2date niet, maar ik zou het wel vreemd vinden als er geen melding komt dat alles gelukt is, na het updaten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_34932999
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:00 schreef Dandelion het volgende:

[..]

bij mij werkt het ook nog niet, maar ik heb niet het idee dat je veel mist aan raki. Je kunt dat met synce/rapip makkelijk opvangen.
Ik was in de veronderstelling dat Raki rapip verzorgde.. Niet dus
Op Kubuntu heeft het bij mij trouwens altijd vrolijk gewerkt
pi_34934582
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:36 schreef SpuitElf het volgende:

[..]

Nee, Synce zorgt voor rapip.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 15:19:22 #44
46895 MaffeMaarten
Is dit retorisch?
pi_34937682
ik ben nu met yum aan het updaten n er moet echt nog heel veel geupdate worden dus ik denk niet dat het goed gewerkt heeft, maar ik weet ook niet of het nodig is als yum toch ook wel werkt...

ik heb wel en ander probleem ontdekt.
als ik Ctrl Alt F1 intoets, of een andere f van 1 tot 6, dan krijg ik alleen een groot lelijk roze vlak met rechtboven een hoop blauwe strepen, dus echt dat er iets heel verkeerds naar de monitor wordt gestuurd.

druk ik daarna op Ctrl Alt F7 kom ik wel weer gewoon in Gnome terug en is er niks aan de hand, iemand ideeen?
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 10 februari 2006 @ 18:08:59 #45
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34943420
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:36 schreef SpuitElf het volgende:

[..]

Raki bij mij op Kubuntu niet, maar ik lees er zo links en rechts meer over dat het niet meer werkt.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  vrijdag 10 februari 2006 @ 20:18:47 #46
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_34947521
Ik heb helaas niets wat ik kan gebruiken met Raki anders had ik het wel eens willen zien
quote:
PC / Windows CE connection service application
SynCE-KDE is a PC / Windows CE connection service application like
ActiveSync. It consists of three sub-projects: a full-featured KIOSlave
for browsing the file system of the Windows CE device (RAPIP), a panel applet
for easy accessing and synchronizing the device (RAKI), and a daemon which
listens for device connections (VDCCM).

Swets: hoe is het met je sparkie?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 20:28:18 #47
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34947814
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 20:18 schreef wdn het volgende:
Ik heb helaas niets wat ik kan gebruiken met Raki anders had ik het wel eens willen zien
[..]

Swets: hoe is het met je sparkie?
Het wachtwoord wat ik heb gekregen is niet het goede volgens ssh.
Anyway, zondag met de sparc onder m'n arm bij de hoster op bezoek. Het zal vast wel goed komen
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:59:29 #48
12221 Tijn