Als je ziet hoeveel topics er in DIG geopend worden over netwerken, is dat misschien geen slecht idee. Hoewel je met centrale topics ook te ver kunt gaan. Het is ook weer niet zo dat de hoeveelheid topics erover storend is.quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:52 schreef Schorpioen het volgende:
Misschien tijd voor een apart centraal "netwerken voor newbies" topic?
Ik vind het ook wel een prima idee, je moet alleen de mensen zien te weren met vragen over hun norton whatever filter pakket. Dingen over routers, etc passen er prima in.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:23 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
No hard feelings hoor devzeroom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Maar het leek me wel zo handig om de zaken gescheiden te houden, en eerlijkgezegd is een centraal netwerkproblementopic (scrabblewoordom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.) niet eens zo'n slecht idee. Er komen vaak zat vragen voorbij die daar prima in passen.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Klopt.quote:Wat bedoel je met "modem pingen", is dat vanaf "mijn pc" in je plaatje? Dus je kunt wel pingen, maar niet de webserver op je modem bereiken.
Dan krijg ik Dit.quote:Kun je wel naar een ander ip nummer buiten je netwerk pingen (dus rechtstreeks een ipnr en niet de hostname, bv 213.193.208.11 ipv forum.fok.nl).
Maar als je dan bijvoorbeeld een simpele router koopt in de winkel en die achter de Speedtouch prik, dat werkt wel.. waarom zou het met de Coyote dan niet werken?quote:Als je ze allebei bridget, dan heb je echter geen internetverbinding omdat die dan niet wordt opgebouwd.
Het moet niet, maar liever wel, want hij doet veel met VPN en weet ik veel wat, dus als het weer eens niet werk, ben ik weer de schuldigequote:Dan zou hij dus zijn coyote geval moeten bridgen want ander kan zijn vader niet direct op het modem zitten (waarom dat moet is me niet duideliijk).
Omdat je ws een firewall hebt aan staan in die coyote. Heb je trouwens een gateway aangegeven in je coyote, nl je adslmodem?quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:51 schreef Sjembeck het volgende:
Maar als je dan bijvoorbeeld een simpele router koopt in de winkel en die achter de Speedtouch prik, dat werkt wel.. waarom zou het met de Coyote dan niet werken?
1 2 3 | set daemon 1800 poll [[pop mail server]] with proto POP3 user [[gebruiker pop account]] there with password [[en het bijbehorende wachtwoord]] is [[locale imap-account]] here |
1 2 3 | SQLUserInfo ftpuser userid passwd uid gid homedir shell SQLGroupInfo ftpgroup groupname gid members |
1 2 3 4 5 6 | `groupname` varchar(16) NOT NULL default '', `gid` smallint(6) NOT NULL default '5500', `members` varchar(16) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (`groupname`) ) TYPE=MyISAM COMMENT='Proftpd group table'; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | `id` int(10) unsigned NOT NULL auto_increment, `userid` varchar(32) NOT NULL default '', `passwd` varchar(32) NOT NULL default '', `uid` smallint(6) NOT NULL default '5500', `gid` smallint(6) NOT NULL default '5500', `homedir` varchar(255) NOT NULL default '', `shell` varchar(16) NOT NULL default '/sbin/nologin', `count` int(11) NOT NULL default '0', `accessed` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00', `modified` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00', PRIMARY KEY (`id`), UNIQUE KEY `userid` (`userid`) ) TYPE=MyISAM COMMENT='ProFTP user table' AUTO_INCREMENT=4 ; |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 | MPlayer 1.0pre7try2-3.3.6 (C) 2000-2005 MPlayer Team CPU: Advanced Micro Devices Athlon MP/XP/XP-M Barton (Family: 6, Stepping: 0) Detected cache-line size is 64 bytes MMX2 supported but disabled 3DNowExt supported but disabled CPUflags: MMX: 1 MMX2: 0 3DNow: 1 3DNow2: 0 SSE: 1 SSE2: 0 Compiled for x86 CPU with extensions: MMX 3DNow SSE 85 audio & 196 video codecs Setting up LIRC support... mplayer: could not connect to socket mplayer: No such file or directory Failed to open LIRC support. You will not be able to use your remote control. Playing http://www-tc.pbs.org/wgbh/nova/elegant/media2/eu-doubled.mov?mii=1. Resolving www-tc.pbs.org for AF_INET... Connecting to server www-tc.pbs.org[81.22.32.114]:80 ... Cache size set to 8192 KBytes Connected to server: www-tc.pbs.org Cache fill: 1.41% (117869 bytes) QuickTime/MOV file format detected. Compressed header uses zlib algo! Compressed header size: 5370 / 48220 -------------- MOV track #0: 1 chunks, 0 samples Generic track - not completely understood! (id: 0) -------------- MOV track #1: 1 chunks, 0 samples Generic track - not completely understood! (id: 1) -------------- MOV track #2: 1 chunks, 0 samples Generic track - not completely understood! (id: 2) -------------- MOV track #3: 1 chunks, 0 samples Generic track - not completely understood! (id: 3) -------------- MOV track #4: 1 chunks, 0 samples Generic track - not completely understood! (id: 4) -------------- MOV track #5: 1 chunks, 0 samples MOV: Found unknown movie atom \uffffAllocated 256 entries for palette Loading palette from file Image size: 837 x 21 (8 bpp) Display size: 837 x 21 Fourcc: gif Codec: 'GIF' -------------- MOV track #6: 1 chunks, 0 samples Generic track - not completely understood! (id: 6) -------------- MOV track #7: 0 chunks, 0 samples *** constant samplesize & variable duration not yet supported! *** Contact the author if you have such sample file! Generic track - not completely understood! (id: 7) -------------- MOV: longest streams: A: #-1 (0 samples) V: #5 (1 samples) VIDEO: [gif ] 837x21 8bpp 1.000 fps 0.0 kbps ( 0.0 kbyte/s) Clip info: copyright: \uffff 2003 WGBH Educational Foundation encoder: Made with LiveStage Pro vo: X11 running at 1152x864 with depth 24 and 32 bpp (":0.0" => local display) ========================================================================== Cannot find codec matching selected -vo and video format 0x20666967. Read DOCS/HTML/en/codecs.html! ========================================================================== Exiting... (End of file) |
Dat het SUID bit aanstaat voor dat programma, en dat betekent dat het runt met de rechten van de eigenaar van het bestand.quote:Op maandag 6 maart 2006 01:00 schreef thabit het volgende:
Wat betekent een s bij ls -l, dus zo: srwxr-xr-x ?
Als je in je query 33 voor groupid zet, dan blijft hij 33 in de database? Heb je een group 33 in die ftpgroup table? Heb je een group met gid 65533 in je /etc/group? Is je proftp daemon setgrid (wat geeft ls -l op proftpd).quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:29 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
als ze dan bijv een map aanmaken, dan krijgt die de user webuser (dat klopt), maar als group 65533 ipv www-data. How come?
[..]
Als ik ipv 33 een willekeurig ander groepnummer opgeef, dan neemt ie die keurig over, behalve 33, want daar maakt het systeem dan 65533 van. Wat doe ik fout.
33 blijft inderdaad 33 in de database en ik heb inderdaad een ftpgroup met als id 33 (www-data) aangemaakt. Het gekke is echter dat als ik een willekeurig ander id kies voor de group, dat hij die ook gewoon in het bestandssysteem overneemt, ook al is er in de ftpgroup table geen regel voor aangemaakt.quote:Op maandag 6 maart 2006 02:10 schreef devzero het volgende:
[..]
Als je in je query 33 voor groupid zet, dan blijft hij 33 in de database? Heb je een group 33 in die ftpgroup table? Heb je een group met gid 65533 in je /etc/group? Is je proftp daemon setgrid (wat geeft ls -l op proftpd).
Ah, en wat is een socket?quote:Op maandag 6 maart 2006 01:27 schreef devzero het volgende:
Nee. Het suid bit komt ipv de x voor owner of group. Dus -rwsr-xr-x is een suid executable en -rwxr-sr-x is een set group id executable (of hou het ook maar mag heten).
Op de 1ste positie staat het type file, waarbij - een gewone file is, een d voor directory en een s voor socket (er zijn er nog een aantal). Een file met permissies srwxr-xr-x is dus een socket, met exectable rechten; een rare combinatie dusom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Mja das juist niet de bedoeling, ik draai linux op mijn server zonder grafische interface, command-line only, dus het moet in ieder geval een tooltje zijn dat óf command line is, óf op afstand (via een windows computer) te beheren is.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:23 schreef devzero het volgende:
Maar er zullen vast een hoop tools zijn met een gui.
Na wat zoekwerk ben ik er achter gekomen dat de tapedrive aangeduid wordt door /dev/st0 en /dev/nst0, ik heb alleen nog geen tape ervoor dus ik kan niet testen of het mounten e.d. lukt..quote:Kun je dat niet met dmesg zien? Als je geen andere scsi apparaten hebt dan zal het vast wel /dev/sda zijn. Wordt je drive herkent door de kernel?
1 2 3 4 | Vendor: ARCHIVE Model: Python 04106-XXX Rev: 7550 Type: Sequential-Access ANSI SCSI revision: 02 blk: queue c1327c74, I/O limit 4095Mb (mask 0xffffffff) |
1 2 3 | Memory Used 252.82 MB (96%) Memory Free 10.06 MB (4%) |
1 2 3 4 5 | total used free shared buffers cached Mem: 1009 834 175 0 66 605 -/+ buffers/cache: 161 847 <---- hier dus Swap: 486 0 486 |
1 2 3 4 5 | total used free shared buffers cached Mem: 250 241 8 0 46 103 -/+ buffers/cache: 91 158 Swap: 384 0 384 |
En daarom gaf ik ook als 1ste optie dump.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:53 schreef Intrepidity het volgende:
dus het moet in ieder geval een tooltje zijn dat óf command line is, óf op afstand (via een windows
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop