stuk of 30/40 dus niet eens echt super veel dat ie het niet meer aankan ofzo qua laden.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hoeveel foto's heb je in die map staan?
Er zijn bij gentoo meerdere wegen naar rome, maar de meest gebruikte zijnquote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:01 schreef thabit het volgende:
Hoe kun je onder Gentoo zien welke packages er op je systeem geinstalleerd zijn?
1 2 | emerge --pretend --verbose --emptytree world |
1 |
1 2 3 | [ Searching for file(s) /usr/bin/equery in *... ] app-portage/gentoolkit-0.2.2_pre2 (/usr/bin/equery) |
AMsn schijnt het te kunnen, maar dat vind ik een erg lelijk programma... Als ik me niet vergis is er ook een beta van Gaim te downloaden die het kan, met beide geen ervaring...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:49 schreef Lanvin het volgende:
Wie kan mij helpen met het laten werken van een webcam onder Ubuntu,, allereerst moet ik een soort msn hebben (gaim bijvoorbeeld maar deze ondersteunt geen cam) en dan nog wat drivers ofzo? Ik weet echt niet waar ik moet beginnen met mijn zoektocht,,,
Kopete kan ik toch ook gewoon onder Gnome draaien? Of geeft dat fouten?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:00 schreef whoops het volgende:
[..]
AMsn schijnt het te kunnen, maar dat vind ik een erg lelijk programma... Als ik me niet vergis is er ook een beta van Gaim te downloaden die het kan, met beide geen ervaring...
Ik heb hier KDE3.5 draaien, daarbij zit Kopete en die heeft webcam support... In mijn geval betekent dat dat ik wel andermans cam kan zien, maar die van mij zendt nog niets uit... Ik moet het nog even op een andere pc testen of het daar aan ligt...
Dat kan waarschijnlijk prima... Hij zal wel wat extra KDE-packages nodig hebben, maar dat wordt allemaal voor je geregeld...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:02 schreef Lanvin het volgende:
[..]
Kopete kan ik toch ook gewoon onder Gnome draaien? Of geeft dat fouten?
Idd,, moet ik nog drivers installeren of iets dergelijks om het te laten werken, ofis het kwestie van installeren en gebruiken maar. Vind kopete alleen in vergelijking met gaim zown lelijk programmaquote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:03 schreef whoops het volgende:
[..]
Dat kan waarschijnlijk prima... Hij zal wel wat extra KDE-packages nodig hebben, maar dat wordt allemaal voor je geregeld...
Die beta van GAIM kan het niet. Zal in een volgende major release pas kunnen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:00 schreef whoops het volgende:
[..]
AMsn schijnt het te kunnen, maar dat vind ik een erg lelijk programma... Als ik me niet vergis is er ook een beta van Gaim te downloaden die het kan, met beide geen ervaring...
Ik heb mijn zoektocht om mn cameraatje (een goedkoop creative ding) te gebruiken onder linux maar opgegeven. Na veel gezoek kwam ik op een driver die een hoop creative cams ondersteund maar niet die van mij.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:05 schreef Lanvin het volgende:
[..]
Idd,, moet ik nog drivers installeren of iets dergelijks om het te laten werken
Waar voer ik dat in?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:54 schreef smesjz het volgende:
Die Coyote moet natuurlijk wel het verkeer vanaf jouw machine doorsturen naar die Speedtouch. Dit heet ip forwarding en kan je geloof ik via echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward aanzetten.
Kan je vanaf die coyote wel op internet?
Dit hoef je niet in te voeren; dit is vrijwel zeker al standaard zo ingesteld. Het probleem ligt ergens anders. Wat heb je precies gedaan, als je "de 2 routers met elkaar gebrugd hebt"? Het is een beetje afhankelijk wat voor internetverbinding je hebt, maar wat mij de beste instelling lijkt is dat je de speedtouch als bridge/modem instelt, en de coyote firewall de verbinding op laat bouwen en het internetdelen voor de rekening laat nemen. Standaard staat de speedtouch als router en doet die dus de verbinding opbouwen en internet verdelen (ik ga even van een PPPoE verbinding uit), maar met de coyote erbij zou je dan 2 NAT firewalls achter elkaar hebben en dat geeft soms problemen. Als je ze allebei bridget, dan heb je echter geen internetverbinding omdat die dan niet wordt opgebouwd.quote:Op donderdag 2 maart 2006 01:29 schreef Sjembeck het volgende:
[..]
Waar voer ik dat in?Ik kan in Coyote geen command line of iets dergelijks vinden waar je dat kan invoeren. Of moet ik dat gewoon aan de config file toevoegen?
Dan zou hij dus zijn coyote geval moeten bridgen want ander kan zijn vader niet direct op het modem zitten (waarom dat moet is me niet duideliijk).quote:Op donderdag 2 maart 2006 01:42 schreef Schorpioen het volgende:
Als je ze allebei bridget, dan heb je echter geen internetverbinding omdat die dan niet wordt opgebouwd.
En in dat geval heb je dus geen ene ruk aan die coyote fw. Stel die speedtouch in als bridge, laat coyote alle routering ed regelen en hang een switch aan de coyote waar je alle pc's op aansluit.quote:Op donderdag 2 maart 2006 01:48 schreef devzero het volgende:
[..]
Dan zou hij dus zijn coyote geval moeten bridgen want ander kan zijn vader niet direct op het modem zitten (waarom dat moet is me niet duideliijk).
Laat de TT dan even aanpassen...quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:41 schreef devzero het volgende:
Ja en? Niets mis mee toch?
No hard feelings hoor devzeroquote:Op donderdag 2 maart 2006 15:04 schreef devzero het volgende:
Is op zich wel een goed idee. Alleen waar moet iemand heen die problemen heeft met bv ip6fw? In het netwerk topic zullen vast wel zat mensen met verstand over firewalls zitten, maar niet specifiek over *bsd ipv6 firewalls.
Maar ik stem wel voor een apart topic, is dubbeldrank ook weer tevreden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |