Same here..quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:55 schreef mriekz het volgende:
Toch jammer dat ik hem zo snel niet weet... heb m eens eerder gehoord.. ik zal er nog eens goed over nadenken!
Als ik het goed heb krijg je dan ja en nee.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:58 schreef mortar999 het volgende:
Ditzelfde raadsel zit in de film labyrinth.
Als ik het me goed herinner is de vraag: Als ik je buurman vraag of links goed is, wat zal hij dan zeggen?
Het is dan altijd het tegenovergestelde van het antwoord, aangezien er altijd gelogen zal worden omdat een van de twee liegt.
hij moet een pistool pakken, de ene neerschieten, en tegen de ander zeggen: zeg waar de prinses is, en als je liegt schiet ik jou ook neer!quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:50 schreef Xrenity het volgende:
Welke vraag moet hij stellen?
Ik wou al net replyenquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:00 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Als ik het goed heb krijg je dan ja en nee.
Warm though.
/edit
ik heb het fout.grats
Hij zal dan zeggen: mijn collega zal je vertellen dat links goed is.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:00 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Als ik het goed heb krijg je dan ja en nee.
Warm though.
is een oplossing iddquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
hij moet een pistool pakken, de ene neerschieten, en tegen de ander zeggen: zeg waar de prinses is, en als je liegt schiet ik jou ook neer!
Maar dan weet je nog niet welke kant je op moet!quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:07 schreef sanger het volgende:
Je moet gewoon een vraag stellen waarvan je het goede antwoordt weet
Pistoolquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
hij moet een pistool pakken, de ene neerschieten, en tegen de ander zeggen: zeg waar de prinses is, en als je liegt schiet ik jou ook neer!
Dan weet je nog niet welke richting je op moet, he.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:07 schreef sanger het volgende:
Je moet gewoon een vraag stellen waarvan je het goede antwoordt weet
Samen met de mensen die religieus zijn!quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:10 schreef IllI het volgende:
mensen die in stammen leven zouden ze moeten opsluiten
En mensen die zelfstandig naamwoorden gaan vervoegenquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:11 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Samen met de mensen die religieus zijn!
en dan?quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:13 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Wijzend naar de 1 vraag je aan 2 of 1 zou verklaren of de linkerweg naar het kasteel zal leiden.
Leugenaar: Hij.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:22 schreef KlappernootatWork het volgende:
okee, wie van jullie spreekt NIET de waarheid?![]()
Nee maar door die vraag word duidelijk dat je de andere kant opmoet en niet linksquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:22 schreef c0nd0r het volgende:
Maja er is niet duidelijk waar het kasteel ligt? Anders vraag je gewoon waar woon jijKlaaaar! Opgelost!
Zeggen ze allebei neequote:Op donderdag 9 februari 2006 16:25 schreef ikJur het volgende:
Je moet aan 1 van de twee vragen: Lieg jij als je zegt dat ik hier naar links moet om de prinses te bereiken?
Dan zeggen ze allebei nee daar heb je wat aanquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:25 schreef ikJur het volgende:
Je moet aan 1 van de twee vragen: Lieg jij als je zegt dat ik hier naar links moet om de prinses te bereiken?
Ja leuk, maar dan weet je nog niet of je rechts of links moet hoorquote:
Ga dan naar een stam (maakt geen hol uit welke) " en vragen wat die andere stam zou gaan antwoorden op de vraag: "waar is de verkeerde weg?"quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:50 schreef Xrenity het volgende:
Een held bezoekt een eiland bewoond door twee stammen. Leden van de ene stam vertellen altijd de waarheid, die van de andere liegen altijd.
De held komt bij een spltsing (rechts/links) en moet weten welke weg naar het kasteel leid waar de prinses vast zit.
Bij deze splitsing staat van iedere stam een lid, maar de held kan niet zien welk lid bij welke stam hoort. De held mag EEN ENKELE VRAAG stellen aan de twee.
Welke vraag moet hij stellen?
een die zal ontkennen, dan rest alleen nog maar wat deductiequote:
Weet je nog niet waar je heen moetquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:31 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
een die zal ontkennen, dan rest alleen nog maar wat deductie![]()
EEN vraagquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:32 schreef Luukzor het volgende:
Ok ik leg het uit![]()
![]()
Je vraagt woon je op dit eiland aan een willekeurige iemand.
Degene die liegt zegt nee, dus weet je dat de ander de waarheid zal vertellen.
Degene die de waarheid zegt zal dit beamen dus vraag je aan de leugenaar waar je heen moet en draait het om.
![]()
Als de held het aan de leugenaar vroeg dan zou zijn antwoord "ja" zijn, want hij liegt.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:19 schreef -AnneX- het volgende:
en dan?
je mag toch maar 1 vraag stellenquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:33 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Als de held het aan de leugenaar vroeg dan zou zijn antwoord "ja" zijn, want hij liegt.
Als de held het aan de waarspreker vroeg dan zou het antwoord ook "ja" zijn, want de andere is de leugenaar.
In welk geval dan ook zou de andere kant de correcte kant zijn, terwijl bij twee keer nee je de goede kant had gekozen.
Lijkt me goedquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:31 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Ga dan naar een stam (maakt geen hol uit welke) " en vragen wat die andere stam zou gaan antwoorden op de vraag: "waar is de verkeerde weg?"
De stam in kwestie gaat door hem de verkeerde weg volgens de andere stam aan te wijzen. Met andere woorden: dé JUISTE weg die hij dus moet volgen.
Geen dank.
(diepe zucht)quote:
Ik stel ook één vraag.. aan alle twee... tegelijk... en krijg... dus twee antwoorden .. op één vraag. De correcte vraag zou zijn aan beiden of de ander ... etc..quote:Bij deze splitsing staat van iedere stam een lid, maar de held kan niet zien welk lid bij welke stam hoort. De held mag EEN ENKELE VRAAG stellen aan de twee
Die versie ken ik ook, maar in dit geval wonen ze niet in het kasteelquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:36 schreef Gershom het volgende:
Je vraagt of ze de weg, naar hun eigen kamp willen aanwijzen.
Die ene die altijd de waarheid vertelt wijst goeie aan, en die altijd liegt wijst ook die goeie aan... Dus wijzen ze allebei 1 weg, en daar ga je heen!
Zo moeilijk is dit toch niet?
Oh, zijn er meerdere versie's? Ik ken alleen deze, ik ben niet zo'n raadsel freakquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:37 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Die versie ken ik ook, maar in dit geval wonen ze niet in het kasteel
Je mag maar een vraag stellen. Dus niet aan allebei een anderquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:39 schreef JosvG het volgende:
Aan de ene een vraag stellen waar je zelf het antwoord op weet, klopt het is dat degene die de waarheid spreekt, en vraag je aan de ander links of rechts (je gaat dan dus de andere richting op als die hij noemt).
Klopt het antwoord niet is dat dus degene die liegt, en je vraagt aan de ander links of rechts, en gaat de kant die hij noemt dus in.
Is ook zo. Het kan simpelweg níet fout gaan...quote:
Zou wel knap van je zijn terwijl de antwoorden hier al staan, hm?quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:44 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Ik zal het maar niet verraden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |