abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41394952
Dat moet geen enkel probleem zijn dan iid veel suc6 met het ontsteken van het eerste licht via de nieuwe weg
pi_41396551
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:14 schreef tnimble het volgende:
Dat moet geen enkel probleem zijn dan iid veel suc6 met het ontsteken van het eerste licht via de nieuwe weg
Thanks...ik laat wel horen en zien hoe het uiteindelijk geworden is
Qua plannen zit het in ieder geval al wel goed... We krijgen zo verschrikkelijk veel stopcontacten overal dat nooit meer iemand de behoefte gaat krijgen extra stopcontacten aan te willen leggen. Per balk (die op zo'n 60cm uit elkaar liggen) komen er minimaal 4, waarbij er 2 achter een schakelaar zitten. Op sommige balken komen er zelfs 6 of meer
Bij ons podium(pje) komen er 4 op een aparte groep (als er eens bandjes optreden is dat wel zo makkelijk) met 6 lines voor het geluid naar een mengtafel, en 2 lines voor monitoren. Dat alles weggestopt in een kastje tegen de muur

Nog 4 weken tot opening
pi_41397368
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:55 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Thanks...ik laat wel horen en zien hoe het uiteindelijk geworden is
Qua plannen zit het in ieder geval al wel goed... We krijgen zo verschrikkelijk veel stopcontacten overal dat nooit meer iemand de behoefte gaat krijgen extra stopcontacten aan te willen leggen. Per balk (die op zo'n 60cm uit elkaar liggen) komen er minimaal 4, waarbij er 2 achter een schakelaar zitten. Op sommige balken komen er zelfs 6 of meer
Bij ons podium(pje) komen er 4 op een aparte groep (als er eens bandjes optreden is dat wel zo makkelijk) met 6 lines voor het geluid naar een mengtafel, en 2 lines voor monitoren. Dat alles weggestopt in een kastje tegen de muur
Netjes hoor
quote:
Nog 4 weken tot opening
Gepaste K&W meet / opening
pi_41397443
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:19 schreef tnimble het volgende:

[..]

Netjes hoor
[..]

Gepaste K&W meet / opening
Lijkt me wel ja
Zodra die tent open gaat zijn jullie uiteraard welkom
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:26:22 #205
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41404501
Een meet in de buurt !!!!!!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41477996
Is het allemaal gelukt met de stroom en de groepenkast?

Ik denk dat dit wel de leukste (en stressvolste ) weken zijn van de verbouwing, het eind is in zicht, en alle plannen die je in gedachte had, worden nu zichtbaar
pi_41481816
Mooi om te horen dat het opschiet tijgert. Nog een paar weekjes geduld dus? Dan kan ik dat aan de achterban melden binnenkort
Quod licet Jheronimi, non licet Jovi
XboxLive Gamertag: Jheronimus
  Moderator maandag 4 september 2006 @ 17:18:47 #208
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_41613230
update
De groepenkast hangt en is helemaal af
t heeft wat bloed zweet en tranen (en stuivers ) gekost, maar het is gelukt
Helaas ben ik vergeten er een foto'tje van te schieten, maar die maak ik vanavond wel effe

Ondertussen zijn er weer 2 onderdelen van start gegaan:
Allereerst het bouwen van een muur om het trapgat heen (alleen een hek is niet voldoende; bezoekers zouden dan vrij eenvoudig bier, of zelfs glazen naar beneden kunnen gooien waar je niet echt op zit te wachten als je net naar boven komt lopen.

Het raamwerk voor het onderste gedeelte staat inmiddels. Hierbovenop komt een doorzichtig iets (we dachten eerst aan glazen blokken die je normaal gesproken in bijv. een douche gebruikt maar gezien de prijs hebben we dat maar laten varen....5 euri per blok wordt wel erg duur dan). Wat precies moeten we nog bedenken. Op de hoogte waarop het muurtje nu stopt komt een plaat over het trapgat heen waar we spullen (dozen met glazen etc) op kwijt kunnen.
Probleem is alleen de montage. We kunnen er niet bij komen Inmiddels is er viavia een steiger geregeld, maar as usual moet die nog even worden gebracht hopelijk deze week

Nog even een foto van een puik stukje electra-werk Mooi is het niet, maar het voldoet aan de regels en het werkt.... we timmeren het allemaal toch nog af, dus uiteindelijk zie je er niets van terug

Hier is ons tweede projectje.... gisteren een begin gemaakt met het bouwen van het mooiste item in de toko....de bar

Het raamwerk is neergezet en de koelkast geplaatst (om dat achteraf nog te gaan doen zou een helse klus worden, dus meteen plaatsen zodat we ook de afmetingen precies weten). De bar zelf zal deze afmeting krijgen, daarnaast komt er (meteen aanvast) de dj-booth ( klinkt imposanter dan het is) komen. Rechts op de foto is nog net de nieuwe groepenkast te zien.
Het bovenblad van de bar zal bestaan uit 3 lagen hout. Bovenkant en onderkant zal mooi doner hardhout worden en daartussen komt een plaat hout van een lichte kleur. Vanaf de zijkant zal dat een mooi aanblik geven (hopen we). De rest van de bar zal ook in dezelfde houtsoorten worden uitgevoerd.

Sfeer-impressie
De hout-voorraad loopt alweer aardig terug... De bouwtekening staat op de kruk....tegenwoordig wordt er vanaf de laptop verbouwd
pi_41733696
Ziet er netjes uit tijgert!
pi_41733794
laat die bouwtekeningen eens zien
bawb
pi_41795523
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:51 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
laat die bouwtekeningen eens zien
Kan dat helaas nu effe niet doen, aangezien ik niet zo snel een plek voor de dwg-files kan vinden.
Zal vanavond als ik tijd heb wel weer kijken

De muren van de wc's zijn inmiddels getegeld en binnen enkele dagen zal ook de vloer van de wc's en de gang opnieuw worden getegeld. Hoe het er verder voor staat weet ik niet aangezien ik enkele dagen afwezig ben geweest vanavond dus weer aan de gang en morgen een volledige update
pi_41827005
Hiep hoi! We wachten af!
pi_41829752
Gisteren ook weer druk aan de knutsel geweest. Het eerste deel van de muur om het trapgat heen staat en is voorzien van platen aan de binnenkant. Verder is er een dakje op geknutseld en is een begin gemaakt aan de 2e muur.
Deze gaat echter wel nog wat problemen geven om te maken, aangezien we uiteraard niet in het trapgat kunnen staan. Bij de eerste muur was het vrij eenvoudig op te lossen door een steiger-deel in het trapgat te plaatsen, en vervolgens een lange steigerplaat vanaf de steiger op trap op de etage-vloer te leggen, maar dit is uiteraard niet mogelijk bij de laatste muur. We zullen dus de muur helemaal op maat moeten maken en die in zn geheel in 1 keer plaatsen.

Hopelijk kan ik zo even de foto's weer uploaden, en dan zijn we weer helemaal up to date
pi_41829897
Ik wacht vol spanning af tijgert!
pi_41831636
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:35 schreef Jheronimus het volgende:
Ik wacht vol spanning af tijgert!
Heb vanmorgen gevraagd of deze even toegemaild konden worden, maar nog geen antwoord mogen ontvangen

Vanavond gaat het podium en de muur gemaakt worden helaas kan de muur alleen nog niet worden geplaatst omdat er nog eerst het een en ander geschilderd moet worden en we anders niet meer bij kunnen komen
Het tegelwerk in de wc's wordt ook vandaag afgemaakt, en met een beetje geluk de vloer in de egaline gezet
Verder zal de waterleiding en de afvoer tot in de bar worden aangelegd waarna a.s. dinsdag onze bier-boer de leidingen komt leggen
pi_41831899
Dinsdag dus de belangrijkste dag van de hele verbouwing
pi_41832550
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:37 schreef Jheronimus het volgende:
Dinsdag dus de belangrijkste dag van de hele verbouwing
Neu...woensdag.... dan blijkt of we de dinsdag hebben overleefd
pi_41832949
Hehehe, true, true
pi_41835999
de foto's

Het raamwerk staat, inclusief de balken voor de op-bouw (hier kunnen we o.a. dozen met glazen op kwijt).

en hoppa, de beplating aan de trap-kant zit er nu ook weer op Vanavond kan dan het raamwerk met de beplating voor aan de trap-kant worden gemaakt en kan de muur af-gebouwd worden. In de ruimte tussen de muur van het trapgat en de ramen komt een klein podiumpje (ongeveer 2x2,5m) wat we dan ook kunnen gaan bouwen
pi_41837080
Ziet er netjes uit, maar dinsdag blijft de belangrijkste dag
pi_41948750
de belangrijkste dag loopt tegen wat obstakels aan
de geplande route van de bierleiding kan volgens de monteur niet. Komen te veel bochten in waardoor je niet fatsoenlijk meer kunt tappen. Dat betekend dus dat we een gat in de muur moeten (laten) maken waar een 110mm pvc-pijp doorheen gaat met daarin de bierleiding. Dat gat kunnen we helaas niet zomaar maken... dat moet namelijk ook nog onder een hoek van 450 naar beneden door de muur heen
Verder heeft de monteur ook geen tap-koppen bij zich (waar we dus wel om gevraagd hadden) waardoor hij niet kan afmonteren (de prutser ).
Dat brengt ons nog een stapje verder in de problemen, want daardoor kan de koelkast nog niet geplaatst worden. die past namelijk precies in het frame, maar heeft niet veel speling. Als we de koelkast nu plaatsen, nu er nauwelijks nog plaatwerk op de bar zit en alles dus goed bereikbaar is, kan de monteur de taps niet meer plaatsen. Als we het plaatwerk erin zetten moet de koelkast al op zn plek staan, anders krijg je die er nauwelijks nog fatsoenlijk in. Nu wil de monteur pas terug komen als dat gat eenmaal in de muur is gemaakt, omdat hij anders 2x terug moet komen. We moeten dus asap dat gat erin zien te krijgen, maar natuurlijk is er in de buurt weer geen bedrijf te vinden die dat op korte termijn even kan doen De eerste mogelijkheid is donderdag a.s. eind van de middag ALS we geluk hebben. Zo lang kunnen we niet wachten, want over 12 dagen moet die tent (zo goed als) klaar zijn....
Het gaat dus zelf hakken en breken worden. Gezien de dikte van de muur (ongeveer 15cm, en dat schuin naar beneden) moeten we dus een kleine 20cm steen weg hakken
Het plan is om met een lange boor een stapel gaten te boren en met een dozen-boor van 75mm een gat in het midden te maken. Daarna alles weghakken wat er nog omheen zit en dan steeds een stukje opschuiven. Hopelijk lukt het enigzins op die manier.

Op de bar is in ieder geval wel het bar-blad gemonteerd nu moet de man die het lood gaat gieten alleen nog het water en de afvoer aansluiten
Het blad is gemaakt van 2 lagen 18mm Multiplex in buiten-kwaliteit die verlijmd en geschroefd zijn, en afgelakt is met jacht-lak (sommige mensen hadden wat moeite met het boodschappenbriefje te lezen en PARKET-LAK te kopen )
Het blad ziet er in ieder geval wel prima uit Het boven-blad en de voorkant zal ook worden gemaakt van hetzelfde multiplex, maar dan eerst worden behandeld met loogbeits nr 3 waardoor het allemaal wat donkerder wordt. Daarna goed aflakken en het ziet er prima uit
pi_41952364
Dat zijn aardige dompers idd, hopelijk dat het de planning niet te veel verstoort
pi_41952821
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:11 schreef Gurb het volgende:
Dat zijn aardige dompers idd, hopelijk dat het de planning niet te veel verstoort
"Gelukkig" ligt er nog genoeg werk, dus hoeven we niet stil te blijven zitten ondertussen, maar we zitten ondertussen nog steeds vast aan flesjes bier tijdens de verbouwing, terwijl een tapje natuurlijk wel zo smaakvol is na een avondje hard werken
pi_41955829
Hehehe, Cola kwam altijd toch al in flessen Paul?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')