abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43629991
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Tja, en strax ga je nog weer zien dat 1 of andere kanarie in de gemeente toch maar weer vind dat het moet,

nou heb je het mooi weg kunnen werken / integreren, had dan waarsch lang niet zo netjes gekunt
Ach, de gemeente gaat wel weer iets nieuws bedenken binnenkort hoor....ik ben dr niet echt meer bang voor.
Gisteravond wel weer wat projectjes van de lijst af kunnen strepen
- Plafond boven het podium is dicht gemaakt
- Koof op het podium is dicht gemaakt
- Plafond in de wc's is dicht gemaakt (aannemer)
- Plafond in de gang is dicht gemaakt (aannemer)

Het gips-plafond in de gang en in de wc's hebben we laten doen, juist omdat wij zelf niet de spullen, de snelheid en de kunde genoeg in huis hebben om dat zelf te doen....dachten we. Nu heeft die mafklapper van een aannemer het of niet goed begrepen, of het niet willen begrijpen....
Wij hebben een aantal inbouw-spots waarbij we hem van tevoren hadden verteld dat die erin moesten worden gezet. Nu heeft ie braaf met een dozen-boortje wel gaten gemaakt, maar die gaten zijn veel te klein. Terwijl de lampen die erin moeten er nog bij lagen!! Verder heeft ie 1 van de stopcontacten waar een lamp in moet komen voor het gemak maar helemaal dicht gegipst terwijl ik em de dag ervoor nog verteld heb daar ook een gat te maken. Nu mag ik dus alsnog zelf die gaten erin gaan maken, maar dan met als extra handycap dat het plafond er dus al in zit

Het programma voor vanavond dan maar even:
- gaten maken voor de lampen (met dank aan die mafklapper)
- koof boven het raam dicht maken
- Plafond boven het trapgat dicht maken
- Balken plaatsen om plafond boven de bar te verlagen
- Speaker-kabels in plafond boven de bar wegwerken
- Speaker boven trapgat ophangen
- Plafond aan podium/trapgat-kant afwerken en "schilderklaar" maken

Voor komend weekend:
- schildermiepen erin schoppen en het plafond schilderen
- afmonteren wcd's op plafond
- aftimmeren gang
pi_43630017
Maar geen foto's ?
pi_43630073
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 09:33 schreef ijsmeis het volgende:
Maar geen foto's ?
die moeten nog even van de camera worden afgehaald... maar ze komen eraan
pi_43632109
lekkere snuggere aannemer idd, ik zou hem ervoor terug laten komen, als jij nu straks het plafond beschadig is het jouw probleem, laat het hem lekker zelf doen, afspraak is afspraak tenslotte
pi_43633895
Met een schrobzaagje of een decoupeerzaag maak je de gaten eenvoudig groter.
pi_43634070
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 10:52 schreef Gurb het volgende:
lekkere snuggere aannemer idd, ik zou hem ervoor terug laten komen, als jij nu straks het plafond beschadig is het jouw probleem, laat het hem lekker zelf doen, afspraak is afspraak tenslotte
Als ik op die mafkees moet wachten is het volgend jaar nog niet gedaan. Daar hebben we geen tijd voor.
Dan doe ik het liever zelf maar effe. Decoupeerzaag erin zetten is nog wel te doen dacht ik zo
pi_43753433
foto's

De nieuwe cd-spelers

De meterkast kan vanavond dicht worden gemaakt

Het plafond in de gang is dicht gemaakt

En zo ook het plafond boven het podium
pi_43774928
het gaat de goede kant op, schiet fiks op zo.
quote:
Op woensdag 15 november 2006 13:25 schreef kroegtijger het volgende:
Onze nieuwe streef-datum is de 24e van November 2006.
gaat dat lukken?
pi_43776624
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:36 schreef Gurb het volgende:
het gaat de goede kant op, schiet fiks op zo.
[..]

gaat dat lukken?
Bouw-technisch zouden we het misschien net aan kunnen halen als we flink doorwerken; dat betekend open gaan terwijl de verf nog nat is, maar vergunning-technisch is een heel ander verhaal. We hopen dat de gemeente daar wat vaart achter wil zetten (als het lukt maandag keuring door de brandweer).
Gisteren is de brand-meld-installatie aangesloten, hebben we de speakers opgehangen en is het plafond boven de trap dicht gemaakt.
Voor vanavond staat op de planning de koof boven de ramen, het plafond boven de bar en het afmonteren van de dj-stek. Dan kunnen we donderdag aan de gang beneden werken, en aan de garderobe. De noodverlichting kunnen we dan ook gaan monteren, en van het weekend het afmonteren van electra. Dan kan daarna geschilderd worden en zijn wij z.g.a. klaar. Grootste struikelblok is nu het randje voor glazen; dat moet ook wel goed komen gezien wat we al gebouwd hebben
pi_43832320
Wat een interessant project, en hoe stuitend is het contact met de gemeente! Jullie doorzettingsvermogen is bewonderingswaardig!
Met veel interesse dit topic doorgelezen en vanwege een bericht waarin staat dat jullie slechts 4 uur per week open zijn vanwege de vergunning deze post:
hoe kan je al deze kosten nu in een redelijke tijd terugverdienen? Het lijkt me niet dat dit volledig door de sponsors, respect, wordt gefinancieerd. Of verwachten jullie een ruimere vergunning als dit klaar is?
Wees een zelfportret....geen reproduktie :-)
pi_43987111
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:55 schreef ReP het volgende:
Wat een interessant project, en hoe stuitend is het contact met de gemeente! Jullie doorzettingsvermogen is bewonderingswaardig!
Met veel interesse dit topic doorgelezen en vanwege een bericht waarin staat dat jullie slechts 4 uur per week open zijn vanwege de vergunning deze post:
hoe kan je al deze kosten nu in een redelijke tijd terugverdienen? Het lijkt me niet dat dit volledig door de sponsors, respect, wordt gefinancieerd. Of verwachten jullie een ruimere vergunning als dit klaar is?
Thanks
De verbouwing is voor 90% gefinancierd uit sponsor-geld. Deze tent bestaat al ruim 40 jaar. Een hoop mensen die daar vroeger kwamen in hun jeugd, hebben nu eigen bedrijven willen er wel wat geld in steken. Verder sponsort de Rabobank voor een heel groot deel (goed voor 1/3e van de totale kosten!). Rabo organiseert elk jaar voor goede doelen, stichtingen e.d. een soort wedstrijd. Je moet een plan inleveren met wat je met het geld wilt doen, en dat presenteren aan de aandeelhouders van de betreffende vestiging. Daar zijn wij 1 keer als 2e en 1 keer als winnaar uitgerold (IJmuiden en Santpoort) waardoor we flink wat geld hebben binnen gehaald.
Verder is er in Mei van dit jaar een benefiet-feest geweest, met een aantal bands die op zijn wezen treden, hebben we geen huur voor de zaal hoeven te betalen, hebben we een deel van de bar-opbrengst gekregen en een stevige korting op huur van licht en geluid, wat ons ook weer een paar duizend euro verder heeft geholpen. Al met al hebben we er zelf zo'n 3000 nog in gestoken en is het kosten-plaatje zo goed als rond (zo'n 35000 euro, waarbij we rond de 30000 aan geld hebben ontvangen, en een deel van de rekeningen mogen op afbetaling die we in een paar maanden terug kunnen verdienen).
Qua inrichting van de toko is onze bier-leverancier goed bezig... glaswerk e.d. krijgen we van hun. Ook de bierconcurent helpt leuk mee (ondanks dat die dat officieel niet weet )
Wat de vergunning betreft kunnen we een ruimere openings-tijd wel vergeten. De buurt wil zelfs van de 4 uur die we nu hebben af, maar dat lukt ze niet....meer dan die 4 uur gaat nooit lukken helaas...

Maar weer terug naar de verbouwing nu:

Maandag en gisteren-avond is er weer veel nuttig werk gedaan... De meeste noodverlichting is geplaatst (nog een paar bordjes en lampjes te gaan) en gisteren is het eerste deel van het plafond boven de bar gedaan. Vanavond hopelijk de rest van dat stuk afmaken, zodat we kunnen beginnen met het schilderen hiervan.
Daarna kunnen we onze peilen op beneden gaan richten, waar de gang nog e.e.a aan werk nodig heeft voordat we open kunnen, en ook de garderobe moet nog van nul af aan worden gemaakt. Nu is dat gelukkig niet veel werk en is met een dagje wel geregeld.
De bottle-bar moet nog volledig uitgeruimd worden (staat nu vol met barkrukken e.d.) en op een paar kleine puntjes op het gebied van electra na is dat verder af.
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:26:48 #282
41218 ReP
Kikke Gek
pi_44063376
Een uitgebreide reactie! Wat mooi dat de financiering op de beschreven manier zo goed als rond is gekregen, dat zegt toch wel wat!
quote:
Ook de bierconcurent helpt leuk mee (ondanks dat die dat officieel niet weet)
dat is nog eens goed geregeld
Wat pauper trouwens dat de buurt niet meewerkt, ik kan me niet voorstellen dat er enorme overlast is, althans ik neem aan dat jullie bezopen/kotsende pubers in de straat een vriendelijk maar dringend oprot signaal geven
Veel succes gewenst met de laatste loodjes!
Wees een zelfportret....geen reproduktie :-)
pi_44068258
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:26 schreef ReP het volgende:
Een uitgebreide reactie! Wat mooi dat de financiering op de beschreven manier zo goed als rond is gekregen, dat zegt toch wel wat!
[..]

Wat pauper trouwens dat de buurt niet meewerkt, ik kan me niet voorstellen dat er enorme overlast is, althans ik neem aan dat jullie bezopen/kotsende pubers in de straat een vriendelijk maar dringend oprot signaal geven
de buurt Pauper?? Als je het verhaal van Toontje hoort of van de notoire klager over schiphol ( Inwoner Velsen klaagt 104.000 keer over Schiphol ) dan lijkt t me duidelijk hoe de buurt is....
We lopen standaard elk half uur een rondje door de buurt en controleren de hele avond de straat. Bij weggaan vragen we iedereen continu stil te doen.... hoeveel meer kun je verwachten dat we doen nog??
pi_44068349
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:26 schreef ReP het volgende:
[..]

je moet geen "ik ben 18 en ik ga me LAM zuipen" volk in je kroeg hebben
pi_44191764
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 22:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je moet geen "ik ben 18 en ik ga me LAM zuipen" volk in je kroeg hebben
van mij mogen ze hoor als ze anderen er maar niet mee lastig vallen en niet de boel onder kotsen. Hoe meer er gezopen wordt hoe meer geld er binnen komt Overigens heb ik wel liever gezellige dan lamme mensen binnen.

Ik ben al een paar dagen niet in de kroeg geweest dus ga vanavond maar weer eens een kijkje nemen. Ik ben benieuwd of er tijdens mn afwezigheid nog wat nuttigs gedaan is
pi_44510079
De groepen zijn aangeesloten op de groepenkast, en op 2 groepen na werkt alles ook nog eens in 1 keer (die andere 2 zijn nog niet af; komende week wel )
Verder zijn er weer wat koven dicht gemaakt en hangen alle noodlampen. 1 moet er nog worden aangesloten. Dan kunnen we nu testen of de accu's nog goed zijn
pi_44531138
quote:
Op zondag 17 december 2006 16:11 schreef kroegtijger het volgende:
De groepen zijn aangeesloten op de groepenkast, en op 2 groepen na werkt alles ook nog eens in 1 keer (die andere 2 zijn nog niet af; komende week wel )
Verder zijn er weer wat koven dicht gemaakt en hangen alle noodlampen. 1 moet er nog worden aangesloten. Dan kunnen we nu testen of de accu's nog goed zijn
dus met oud en nieuw zijn jullie open?
pi_44531747
quote:
Op maandag 18 december 2006 10:53 schreef Gurb het volgende:

[..]

dus met oud en nieuw zijn jullie open?
Als de vergunning deze week nog wordt afgegeven wel; maar da's nog even de vraag (ambtenaren heh )
pi_44621528
HIEP HOI!!! Zojuist (nog geen 5 minuten geleden) heeft de brandweer ons pand goed gekeurd!!
Nu kunnen we dus de vergunning gaan vragen en mogen we open We kunnen zelfs vandaag de gebruikersvergunning krijgen; dat is geen probleem. Dan hebben we verder nog de Horeca-vergunning nodig, en dat is nog even de vraag of die voor het weekend geregeld is. Als dat zo is, dan kunnen we volgendeweek vrijdag open
pi_44621539
Gefeliciteerd !
pi_44621849
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:42 schreef ijsmeis het volgende:
Gefeliciteerd !
pi_44625033
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:42 schreef ijsmeis het volgende:
Gefeliciteerd !
Dat dus

Als je open bent kom ik een biertje bij je drinken
pi_44627898
thanks allen
@ Marsepein: gezellig! t bier staat (dan ondertussen wel) koud!

De gebruiksvergunning is inmiddels geregeld, alleen de horeca-vergunning dus nog (is nog een klein vraagteken of dat gaat lukken); anders vrijstelling aanvragen voor oud en nieuw bij onze zo geliefde burgemeester effe slijmen, wie weet leest ie wel mee
De euforie moet overigens nog niet de overhand krijgen, want we zijn er nog niet helemaal.
De ToDo-list die binnen een week moet worden afgewerkt:
- Afval moet worden afgevoerd
- Afval-containers moeten worden geregeld bij ReinUnie (glas en overig afval)
- Jassenhok moet worden leeg gehaald
- Deur moet in jassenhok worden gemaakt (bijna klaar)
- Jassenhok moet nog verlichting krijgen
- Gang beneden moet worden afgemaakt (diverse timmer-werzaamheden)
- Bottle-bar moet worden afgemaakt (electra afmonteren)
- Plankjes voor glazen moeten worden gemaakt
- Electra op het plafond van de zaal moet worden afgemonteerd
- Plafond boven de DJ-stek moet dicht (nog anderhalve plaat inschroeven)
- Plafond, deur etc schilderen
- Rigging moet gemonteerd worden
- Licht-sturingspanelen plaatsen in rack
- Stekkers op lichtsturingskabels schroeven
- Verlichting moet aan de rigging worden gehangen, aangesloten en getest worden
- Verlichting DJ-stek moet worden gesoldeerd
- Verloopkabeltjes (jack=>Jack-Chassis) solderen
- Versterker schoonmaken en hopen dat ie het doet (1 kanaal doet het niet)
- Schoonmaken van de gehele tent van onder tot boven en van links tot rechts
- Drank/glazen etc moet worden ingeruimd en ingekocht voor zover we dit niet hebben
- Verlichting (en eventueel versterker) huren bij verhuur-boer voor oud en nieuw feest
- Toegangskaarten drukken
- Buurt informeren over her-opening
- Sponsors en vrijwilligers uitnodigen voor officiele opening

Gelukkig kunnen we een hoop dingen op heel korte termijn afronden (vanavond zullen we vast al wel flink wat weg kunnen gaan strepen) maar het blijft nog even flink wat werk voor een week (en dat met Kerst er nog tussendoor.....
  donderdag 21 december 2006 @ 14:36:45 #294
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_44628182
K&W Meet???????

Voor mij lekker in de buurt
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_44630475
de persoon die de horeca-vergunning moet uitschrijven van de gemeente is ziek... hoeveel meer pech kunnen we hebben?? In ieder geval heeft de afdeling communicatie laten weten dat er van bouw en woning-toezicht een positief advies is gegeven, en ook vanuit de brandweer is een positief advies gegaan, dus niets houdt het in principe meer tegen
Volgens een insider bij de gemeente zijn er ambtenaren aanwezig tussen kerst en oud en nieuw (let wel...aanwezig; dat wil dus niet zeggen actief ) en is de kans groot dat het wel gaat lukken en nu weer snel aan t werk om die tent open te schoppen
pi_44645959
en weer wat gedaan...
- Gang beneden moet worden afgemaakt (diverse timmer-werzaamheden) (halverwege)
- Drank/glazen etc moet worden ingeruimd en ingekocht voor zover we dit niet hebben
- Verlichting (en eventueel versterker) huren bij verhuur-boer voor oud en nieuw feest
- Sponsors en vrijwilligers uitnodigen voor officiele opening
pi_44646476
gaaat lekker zo!!
pi_44650484
spannend
  vrijdag 22 december 2006 @ 09:14:33 #299
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_44650517
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:15 schreef kroegtijger het volgende:
en weer wat gedaan...
- Gang beneden moet worden afgemaakt (diverse timmer-werzaamheden) (halverwege)
- Sponsors, vrijwilligers EN Fok! K&W'ers uitnodigen voor officiele opening
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_44650682
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 09:14 schreef sanger het volgende:

[..]

ik wist dat ik iets was vergeten....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')