ozzyat105 | donderdag 9 februari 2006 @ 12:33 |
Ik zoek een honda crx dit model:![]() De auto moet wel in goede staat van onderhoud verkeren. Dus graag met onderhouds boekjes o.i.d. en niet meer als 175.000 km gelopen. En in omgeving Rotterdam of bereid om de auto daar te komen laten zien. Verder zijn tips voor waar op te letten bij dit model welkom. | |
Martijn85 | donderdag 9 februari 2006 @ 12:43 |
www.autotelegraaf.nl www.autoscout24.nl www.autotrack.nl www.autotrader.nl Heb je denk ik wat meer geluk dan hier op fok alleen succes ![]() | |
Jasperaldo | donderdag 9 februari 2006 @ 12:43 |
Let op voor Roest bij de wielkassen Kijk of de dorpels nog goed zijn (ook te maken met roest) Kijk of de auto (Soms) hoge toeren uitslaat bij stationair Kijk voor roest bij het dakje, en of dakje uberhaupt werkt Kijk of er water staat in achterbak (bij reservewiel) | |
_Drake_ | donderdag 9 februari 2006 @ 12:45 |
motorisch bijna niet stuk te krijgen, helaas worden ze bijna altijd afgetrap (maar zelfs dan willen de blokjes niet stuk ![]() Kijk of de auto niet rookt, kan duiden op lekker klepseals hoewel dat niet echt vaak voorkomt of een zuigerveer en dat laatse wil wel eens gebeuren door koud en overmatig trappen. let op roest bij de achterste wielkasten, hoewel 90% van de crx'n dat hebben en het op te lossen is .En probeer zoals je zelf al een zo standaard mogenlijke te vinden alleen dan is een crx mooi ![]() reken op een 1500-2200 voor een orginele in nette staat. | |
Black_Ninja | donderdag 9 februari 2006 @ 12:48 |
Ik ben bang dat dit een lastige missie wordt. 1> Veelal is er flink mee geraced en dus tot op de draad (motorisch) af getrapt. 2> Vaak niet goed onderhouden omdat de vorige eigenaar hem te oud vond of er gewoon geen zin in had. 3> de goede zijn veelal al in het bezit van liefhebbers en die verkopen hun auto niet meer of hij is op zijn minst al niet meer standaard. Heb er zelf ook een tijdje naar rond gekeken. Na een paar maanden toch maar opgegeven. | |
_Drake_ | donderdag 9 februari 2006 @ 12:52 |
quote:http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/honda/20729641.html binnen 5 minuten een net exemplaar als ik de ad en foto's mag geloven goede exemplaren zijn echt wel te vinden alleen moet je wel bereid zijn wat meer te betalen dan een versjonnied exemplaar. | |
Anne | donderdag 9 februari 2006 @ 12:52 |
1. Let vooral op roest bij de wielkasten, bij de dorpels, achterklep, deuren en tankdop. 2. Als het een vtec is, start hem dan eens en ga eens luisteren bij het blok. Tikt ie? de welbekende vtectik. Het is niet schadelijk, dus op zich hoef je er niet eens op te letten ![]() 3. Steenslag. Kan duiden op bumperkleven en dus een afgeragde auto ![]() 4. Aanlopende remklauwen. Is ook een veel voorkomend probleem bij de crx. 5. Als je een proefritje gaat maken, stuur dan eens een keer vol naar links of rechts. Als ie tikt of geluiden maakt die niet normaal zijn, zijn de homokineten naar de kloten. Ook een veel voorkomend probleem bij de crx. Valt wel te maken enzo, maar zo kun je weer wat van de prijs afhalen ![]() 6. Het interieur is vaak ook een probleem. Als er kappen missen en dergelijke (de binnenkant bestaat alleen maar uit plastic kapjes ![]() 7. Ik zou zelf geen uitgebouwde crx kopen, vaak hebben er van die petjesgasten ingereden die het ding hebben afgeragd. 8. Kijk of er water ligt op de achterbank, dan zal er vast achter wat lekken (ook weer een veel voorkomend probleempje, valt ook wel te maken, wel een rotwerkje) Linkje: http://www.crxclubholland.nl Zo, als ik nog meer heb kom ik er wel op terug. | |
Anne | donderdag 9 februari 2006 @ 12:53 |
quote:Totdat je er gaat kijken. Echt, ik ken een boel mensen die al 2 jaar naar een nette crx zoeken. Je moet er echt geduld voor hebben. | |
Anne | donderdag 9 februari 2006 @ 12:58 |
Oh en btw, als er bijvoorbeeld een ee8 bumper op een ed9 zit kun je ook wel rekenen op een schadebak. Maar ik weet niet of jij weet wat het verschil is ![]() | |
rishi120 | donderdag 9 februari 2006 @ 13:12 |
quote:Nieuwe kenteken, meestal import ![]() | |
JosvG | donderdag 9 februari 2006 @ 14:15 |
Een standaard CRX valt tegenwoordig weinig meer te vinden geloof ik, zoals al eerder gezegd zijn de meeste sjonniebakken, of anders motorisch afgetrapt. | |
ozzyat105 | donderdag 9 februari 2006 @ 17:33 |
Ik vind het ook wel prettig dat ie niet zo duur is in de wegenbelasting en verder met die afmetingen en PK's zal dat wel resulteren in een lekker rijden met een strakke wegligging en veel vermogen onder de rechtervoet. Heb helaas nog niet het voorrecht gehad om erin te mogen rijden. Mijn vorige auto's waren in volgorde: Renault 5 Golf Honda Accoord Volvo 340 ![]() Bmw 320 coupe BTW het liefst vind ik natuurlijk de VTEC ![]() | |
Anne | donderdag 9 februari 2006 @ 18:30 |
quote:Ik weet niet hoe oud je bent, maar (vooral als je jong bent dus) hij is wel duur in verzekering. En als je nog geen 24 (?) bent krijg je hem zelfs erg moeilijk verzekerd aangezien het een risicowagen is en je dan nog tot de risicogroep behoort. Proefritje ![]() | |
MdMa98 | donderdag 9 februari 2006 @ 20:38 |
waarom een crx neem een civic:P keurige auto`s en toch bijvoorbeeld een VTEC-E blok oid ![]() | |
ozzyat105 | vrijdag 10 februari 2006 @ 08:35 |
quote:Ik ben boven de 24 en heb 8 schadevrije jaren + collectiviteits korting via de werkgever van 33% net even online berekend dat ik op 15 eur per maand kom voor de WA. quote: ![]() | |
ElisaB | vrijdag 10 februari 2006 @ 08:51 |
Beetje offtopic verwijderd. De laatste originele CRX die niet krom is en niet afgeragd is, rijdt hier in de buurt rond; die was namelijk van mij ![]() | |
G-string | vrijdag 10 februari 2006 @ 10:11 |
Hoeveel wil je er max aan besteden? Anders weet ik nog wel een Del Sol VTi te koop (160 peekaatjes en cabrio!) ![]() Of je moet per se type 2 CRX willen, dat kan natuurlijk... Heb zelf ook een type 2 VTEC gehad, geweldige auto. ![]() | |
ElisaB | vrijdag 10 februari 2006 @ 11:42 |
Offtopic verwijderd ![]() | |
FransDeens | maandag 13 februari 2006 @ 10:56 |
Hoe net een crx ook is, het is of wordt binnen no-time een levensgevaarlijk ding (bij remmen een slingerend stuur, plots geen grip meer en dan rond een boom vouwen). Nee doe mij maar een degelijke grote auto. | |
G-string | maandag 13 februari 2006 @ 12:10 |
quote:Ligt dat niet gewoon aan je eigen rijstijl? ![]() | |
Anne | maandag 13 februari 2006 @ 12:27 |
quote:In 3 jaar heb ik dat nog niet meegemaakt ![]() | |
ozzyat105 | maandag 13 februari 2006 @ 14:43 |
quote:heb jij ergens een foto staan van je CRX? | |
Anne | maandag 13 februari 2006 @ 14:45 |
quote:Ik heb geen CRX, vriendlief wel. Momenteel staat onder constructie, over een dikke week is ie klaar, maar zo was ie: ![]() ![]() | |
Tarabass | maandag 13 februari 2006 @ 15:52 |
Voor een goeie crx is het misschien eens een idee om te kijken bij de club voor crx-en. Daar zitten de echte sjonnies die hem vaak goed opknappen en er flink geld in steken. Maar ook jij zult dit moeten doen wil je een goeie kopen.. Maar ik zou je adviseren te kijken voor een golfje. Natuurlijk een kwestie van smaak maar een golf is sneller, heeft betere wegligging en is beter te onderhouden. Ook zijn ze sterker en rijden gewoon beter. Die strijkbouten (lees: crx) zijn leuk om te zien en zien er snel uit, maar dat valt vaak tegen. Ook zijn ze veelste licht waardoor je gauw uitbreekt. Zelfs met fk-veren schuiven ze zo de bocht uit.. | |
MdMa98 | maandag 6 maart 2006 @ 21:13 |
- edit : je verknalt de hele layout ![]() [ Bericht 86% gewijzigd door ElisaB op 07-03-2006 04:12:36 ] | |
Opa_vertelt | maandag 6 maart 2006 @ 22:36 |
quote:Ik weet niet waar je deze 'wijsheid' vandaan hebt, maar een 1600cc golf is echt niet sneller dan een 1600cc crx.. ![]() Een (voorbeeld) '91`-er CRX Laat zelfs de Golf GTI 16V uit datzelfde bouwjaar zijn achterlichten zien bij de sprint en tijden topsnelheden. acceleratie 0-100 km/h: Honda CRX 1.6 16v: 8,5 seconden VW Golf GTi 1.8 16v: 9,0 seconden topsnelheid: Honda CRX 1.6 16v: 208 km/h VW Golf GTi 1.8 16v: 200 km/h Kan je je een beetje voorstellen wat een CRX 1.6 16v doet met een/elke andere auto met 1.6 16v motor. ![]() | |
_Drake_ | maandag 6 maart 2006 @ 23:58 |
quote:Mr2 aw11 ![]() ![]() | |
Opa_vertelt | dinsdag 7 maart 2006 @ 01:06 |
quote:Niet om flauw te doen ofzo, maar hoe mooi een MR2 ook is met zijn RWD, winnen van de CRX doet hij het niet (qua specificaties tenminste).. Toyota MR2 1.6 1986 (nieuwprijs:¤22.369); 124 pk, top: 200km/h, 0-100: 8,4 sec. ![]() Honda CRX 1.6i 1986 (nieuwprijs:¤16.150); 125 pk, top: 202km/h, 0-100: 8,1 sec. ![]() Sneller zijn, én nog dik ¤6200 ( meer dan 13.500 gulden, dat was véél in 1986) in je zak houden.. ![]() Maar ik moet je wel toegeven, rwd is ![]() (denk het zelf niet, maar ik weet de verkoopaantallen van de wagens niet) Maaruh, we wijken een beetje van het topic af (sorry TS) ![]() /edit Tipje voor TS: kijk eens op de site van CRX club holland ( www.crxclubholland.nl ) Daar staan (voor zover ik weet) ook auto's te koop, en anders willen de leden je vast wel helpen met zoeken en tips geven (zwakke punten waarop je moet letten). Ze hebben er een leuke forum met ontzettend veel kennis daaro, succes ermee. ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Opa_vertelt op 07-03-2006 01:15:52 ] | |
Anne | donderdag 9 maart 2006 @ 19:26 |
quote:Crxclubholland.nl is wel redelijk dood aan het worden ![]() Je zou op zich ook nog naar www.hondamatics.nl kunnen gaan. Oh en www.decrxgarage.nl is ook erg handig ![]() | |
jorienvdherik | dinsdag 23 mei 2006 @ 16:31 |
tvp | |
arnold-d | vrijdag 1 september 2006 @ 15:50 |
tvp ![]() | |
robert-dirksen | vrijdag 1 september 2006 @ 15:59 |
quote:omg ![]() | |
Pumatje | donderdag 1 februari 2007 @ 13:58 |
quote:en waarom dan wel? | |
ANWB | donderdag 1 februari 2007 @ 14:29 |
Koop een Civic ipv crx, dan krijg je er ook nog eens een keer iets voor terug. ![]() | |
ElisaB | donderdag 1 februari 2007 @ 16:08 |
Nutteoze topickick ![]() Open een topic in PTA als je het over het verschil of bumpers wilt hebben! (ow ja, en dit is vriendelijk bedoeld ![]() | |
buzzer | donderdag 1 februari 2007 @ 17:00 |
Ik had even over het hoofd gezien dat het topic al zo oud was ![]() |