Heb jij nu hulp alsin een psycholoog oid? Als je die achter je hebt staan kom je al een heel eindquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:22 schreef Electrified het volgende:
[..]
Ik ben 24. Medische dossiers van voor die tijd heb ik helaas niet omdat ik me er toen nog niet van bewust was dat er iets met me aan de hand was. De bal is pas aan het rollen gegaan op het moment dat Sociale Zaken me heeft doorverwezen naar het UWV. De keuringsarts heeft me toen verteld dat ik in principe recht had op WAJONG, maar dat ik hem dus te laat heb aangevraagt. Daarna ben ik op last van Sociale Zaken door een arbeidsmedisch adviesbureau getest, om te kijken welke belemmeringen er zijn. Daar is toen een rapport opgemaakt waar in staat dat er wel degelijk belemmeringen zijn. Alleen lijkt Sociale Zaken dat rapport niet te erkennen omdat het (voor hen) nadelig heeft uitgepakt, wat weer veel stress en agressie met zich meebrengt en dat de situatie er niet makkelijker op maakt.
Nee m'n huisarts heeft me weleens doorverwezen, maar daar kwam ik ook niet verder mee. Die psychotherapeut en ik lagen niet bepaald op 1 lijn. Echt een starre, zwartwit-denkende kerel was dat.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:27 schreef NanKing het volgende:
[..]
Heb jij nu hulp alsin een psycholoog oid? Als je die achter je hebt staan kom je al een heel eind.
Een wajong is trouwens niet veel qua geld.
Ik heb zelf ook een wajong en heb wel het geluk dat ik zwart op wit heb staan dat ik nooit meer gekeurd hoef te worden.
Een te hoge opleiding? Zo een vreemd argument heb ik nog nooit gehoord. Ik heb zelfs een HBO gehad van het UWV nav mijn wajong.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:13 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb mezelf een aantal jaren geleden laten keuren voor de Wajong. Ik had er voor die tijd nog nooit van gehoord.
Maar ik kwam er niet voor in aanmerking omdat ik een te hoge opleiding had, en omdat ik geen psychische klachten ondervind van mijn handicap. Vooral dit laatste vond ik nogal een dubieus argumentWant ik ondervind wel degelijk nadelen ervan, alleen ben ik nu eenmaal geen psychisch wrak
![]()
En verder kan ik TS geen tips geven, het is aan de keuringsarts om te bepalen wat en hoe.
weet ik veel, er zouden genoeg banen voor me zijn ondanks mijn handicap. Waarmee ik dus meer zou gaan verdienen dan die Wajong-uitkering omvat. Ik ben ook uitstekend in staat om fulltime te werken.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:18 schreef Moonah het volgende:
Ik ben WO-opgeleid. Dus idd, hoezo te hoog opgeleid? Vaag argument.
Dat bedoel ik. Al die nare regeltjes die geen rekening houden met jou als persoon.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:20 schreef Thisbe het volgende:
[..]
weet ik veel, er zouden genoeg banen voor me zijn ondanks mijn handicap. Waarmee ik dus meer zou gaan verdienen dan die Wajong-uitkering omvat. Ik ben ook uitstekend in staat om fulltime te werken.
Ik vind de term "psychische wrakken" niet erg ehm.... sympathiek overkomen... Al kan ik me je frustratie goed voorstellen.quote:Ik had in ieder geval lichtelijk het gevoel dat psychische wrakken voorgetrokken worden![]()
Nou ik ben niet gefrusteerd, ik had er van te voren al op gerekend dat ik er niet voor in aanmerking zou komen. Een familielid van me was ervan overtuigd dat ik wel in aanmerking zou komen voor een uitkering.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:29 schreef Moonah het volgende:
Ik vind de term "psychische wrakken" niet erg ehm.... sympathiek overkomen... Al kan ik me je frustratie goed voorstellen.
Je zou het op een iets andere manier kunnen zeggen.. Maar nadelen er van ondervinden op zichzelf doet het denk ik niet. Het gaat denk ik om ernstige nadelen. In jouw geval is waarschijnlijk de redenatie dat je met wat meer inspanning en moeite een baan kan aanhouden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:13 schreef Thisbe het volgende:
Want ik ondervind wel degelijk nadelen ervan, alleen ben ik nu eenmaal geen psychisch wrak![]()
Ik ben geen arts, maar ik ben ervan overtuigd dat parttime werken en dus enige 'normale' structuur hebben, 'normale' contacten, normale verantwoordelijkheden en daarbij ook het gevoel dat je niet helemaal aan de zijlijn staat, absoluut te prefereren is boven helemaal met werken kappen en fulltime "de patient uit gaan hangen" als ik het zo mag verwoorden van de moderators.quote:Op donderdag 9 februari 2006 01:14 schreef duymelijntje het volgende:
Ik ben echt niet in staat om te werken, het lukt al jaren niet, probeer het steeds, maar mijn problemen zitten veel te veel in de weg.
In de toekomst zal het vast wel goedkomen, maar nu heb ik eerst een lange tijd structureel therapie nodig en kan ik kijken of ik kan leren met mezelf omgaan en daarnaast te gaan werken.
Ik weet dat als ik 5 dagen in therapie ga dat ik recht heb op een bijstandsuitkering omdat ik dan geen tijd heb om te werken, maar weet iemand of een persoonlijkheidsstoornis ook genoeg is om voor een wajong in aanmerking te komen. Dan wordt het 'opnieuw' je leven opbouwen toch iets makkelijker. Er staat veel meer druk achter bij een bijstandsuitkering.
Lijkt mij niets mis met die bewoording.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:50 schreef thaleia het volgende:
en fulltime "de patient uit gaan hangen" als ik het zo mag verwoorden van de moderators.
Volledig mee eens.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:50 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik ben geen arts, maar ik ben ervan overtuigd dat parttime werken en dus enige 'normale' structuur hebben, 'normale' contacten, normale verantwoordelijkheden en daarbij ook het gevoel dat je niet helemaal aan de zijlijn staat, absoluut te prefereren is boven helemaal met werken kappen en fulltime "de patient uit gaan hangen" als ik het zo mag verwoorden van de moderators.
Niet alleen bij borderline maar bij zo ongeveer alle psychische stoornissen waarbij je het contact met de realiteit niet helemaal verloren bent - voor wie werkelijk gelooft dat hij Napoleon is is parttime werken wellicht wel te hoog gegrepen
Tja.... je bent voor hen dan idd niet 'de ideale werknemer'...quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:51 schreef EdwinHeijmen het volgende:
nu nog hopen dat ik ook een bedrijf vind dat de gok aandurft...
Sorry, wil niet lullig zijn, maar denk je echt dat ik zomaar dit alles aan het regelen ben. Ik doe dit echt niet voor mijn lol. Tuurlijk heb ik het parttime geprobeerd. Ik probeer het al sinds mijn 17e en nog steeds houd ik niks vol. Duizenden baantjes gehad. Als ik parttime had kunnen werken (wat ik ook vaak genoeg heb geprobeerd) had ik dat allang gedaan. Jezelf een 'wajong' plaatje op laten plakken en schulden hebben omdat je tijden niet kan werken is echt geen pretje.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:50 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik ben geen arts, maar ik ben ervan overtuigd dat parttime werken en dus enige 'normale' structuur hebben, 'normale' contacten, normale verantwoordelijkheden en daarbij ook het gevoel dat je niet helemaal aan de zijlijn staat, absoluut te prefereren is boven helemaal met werken kappen en fulltime "de patient uit gaan hangen" als ik het zo mag verwoorden van de moderators.
Niet alleen bij borderline maar bij zo ongeveer alle psychische stoornissen waarbij je het contact met de realiteit niet helemaal verloren bent - voor wie werkelijk gelooft dat hij Napoleon is is parttime werken wellicht wel te hoog gegrepen
Je zegt dat werken totaal niet lukt, maar heb je het ook weleens parttime geprobeerd? Een rustig, niet al te stressvol baantje dat niet al te veel van je eist en met prettige collega's?
Ten eerste, heb al vaak therapie gehad, maar omdat ze nooit de moeite hebben genomen een goede diagnose te stellen kwam ik vaak in groepen terecht waar ik niet inpaste en ten tweede, ik snap wat je wil zeggen. Kan ik goed begrijpen, maar mijn probleem is juist dat ik mezelf even moet blokkeren. Ik ben namelijk iemand die juist overal vol goede moed aan begint en mezelf al jaren volhou: Kom op meis, zo moeilijk is het niet, gewoon je best doen, je komt er wel. Maar juist omdat ik steeds mijn eigen problemen heb onderschat (met daarbij de hulpverleners) heb ik nooit echt de tijd genomen en kunnen nemen voor volledig herstel.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:44 schreef thaleia het volgende:
Er gaan alarmbellen bij mij af als ik bovenstaand verhaaltje lees, heb al veel mensen precies hetzelfde horen zeggen wat jij hierboven zegt en mijn idee is dat mensen zichzelf volledig kunnen blokkeren door zichzelf voortdurend te vertellen dat ze het echt echt niet aankunnen allemaal en dat ze hier echt niet zelf voor gekozen hebben hoor, en dat ze het heus graag anders zouden zien, maar ze kunnen het nou eenmaal echt echt echt niet. Daar kan voor een heel groot deel 'aanpraten' in zitten, ik ken jou niet maar bij veel mensen in mijn omgeving is dat naar mijn idee wel het geval.
Hiermee zeg ik echter niet dat je je aanstelt of dat zij zich aanstellen, want een gezond mens zou zichzelf nooit aanpraten dat hij niks kan, dus alleen al het feit dat iemand zichzelf aanpraat dat er vanalles mis is wijst er al op dat er inderdaad iets mis isEn daarvoor is idd wellicht therapie nodig, om die cirkel te doorbreken. Neem dan wel goeie, want ik zie veel teveel mensen die door slechte therapie alsmaar verder in de patientrol komen te zitten en dan wordt het echt een gebed zonder eind en dat wil je ongetwijfeld niet als ik eea zo lees
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |