een vriendin van mij heeft borderliner, ze heeft eerst heeeel veel gesprekken gehad enzo en odnerzoeken erover, tips en advies gekregen , zoals begin maar niet aan die opleiding die je wilde gaan doen enz enz enz en uiteindelijk heeft ze nu ook die uitkering, is denk ik een maandje of 3 overheen gegaan.quote:Op donderdag 9 februari 2006 01:53 schreef duymelijntje het volgende:
Das nou het lastige.. iedereen heeft op andere gebieden last van zijn borderline.. Kon ik maar gewoon op mijn werk functioneren, dat zou het een stuk makkelijker maken.
Toch even als extra.. wil totaal geen uitkering trekken omdat ik te lui ben of niet wil werken, wil dolgraag, maar kan niet van mezelf opaan en hou het soms een dag.. soms een maand vol.. heb ik nu ik nog bijna geen therapie heb gehad geen grip op.. waardoor ik dus financieel niet voor mezelf kan zorgen..
quote:Op donderdag 9 februari 2006 03:06 schreef cultheld het volgende:
Ga gewoon werken. Waarom hebben ze in Rusland, Hongarije of Nigeria nou nooit last van borderline als ze moeten werken?
gewoon hetzlefde als WIA, maar dan voor een bepaalde (jonge) leeftijd arbeidsongeschgikt geraaktquote:Op donderdag 9 februari 2006 03:07 schreef purplerose het volgende:
Ik ben borderliner en heb wao uitkering nog op het moment en 100% afgekeurd geweest wegens psychische klachten dus ook voor de wajong zou het mogelijk moeten zijn.
Misschien op internet zoeken naar waar je aan moet voldoen om wajong-uitkering te krijgen?
hmm... niets dat medicatie en begeleiding kan verhelpen.quote:Voor iemand die zelf borderline heeft ziet de wereld er anders uit. Zij voelen zich soms erg eenzaam en leeg en soms raken zij overspoeld door heftige emoties. Periodes van depressie komen voor. Het is voor hen moeilijk om relaties aan te gaan of te behouden, dit geldt voor zowel vriendschaps- als liefdesrelaties. De persoon is vaak ook erg onzeker over zichzelf of over wat de omgeving van hem of haar vind en heeft weinig zelfvertrouwen en gevoel van eigenwaarde.
wow, je zegt wat zinnigs!quote:Op donderdag 9 februari 2006 04:59 schreef Neutrino het volgende:
[..]
hmm... niets dat medicatie en begeleiding kan verhelpen.
Daarnaast meditatie..
Borderline persoonlijkheidsstoornis is te diagnoseren met DSM-IV. Er zullen echter andere factoren meespelen, o.a. de mogelijkheid tot behandeling, en in hoeverre je echt arbeidsongeschikt wordt er door. Het feit dat iets middels de DSM-IV gediagnoseerd wordt is niet genoeg, daar verreweg de meeste stoornissen die in de DSM-IV zijn opgenomen weinig belemmering vormen voor het vinden en houden van een betaalde baan.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Volgens mij moet je ergens wel recht op een uitkering kunnen klaimen mits je in bezit bent van een DSM IV klassificatie.
Wat voor soort ps gaat het hier om?quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:33 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik heb een persoonlijkheidsstoornis en ben daardoor 100% afgekeurd voor werk. daarom zit ik in de wajong.. heb ik trouwens pas op mijn 28e gekregen.. de verzekeringsarts deed er eigenlijk niet moeilijk over... ik kwam naar haar toe en vertelde over mijn depressieve klachten en zij kwam ermee dat er meer was en toen moest ik dus zeggen over mijn ps... ik had het liever niet gedaan omdat ik het nogal vage klachten vind... het afgelopen half jaar heb ik een studie gedaan in het kader van reintegratie, maar door mijn klachten is dit niet gelukt.. was in ieder geval blij dat ze mij de kans wilden geven er zelf uit te komen.. met een ps kun je dus een wajong in als je klachten serieus het werk beinvloeden..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |