abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34888368
Is er toevallig iemand hier die met borderline of andere persoonlijkheidsstoornis een wajong-uitkering heeft aangevraagd?
Ik ben echt niet in staat om te werken, het lukt al jaren niet, probeer het steeds, maar mijn problemen zitten veel te veel in de weg.
In de toekomst zal het vast wel goedkomen, maar nu heb ik eerst een lange tijd structureel therapie nodig en kan ik kijken of ik kan leren met mezelf omgaan en daarnaast te gaan werken.
Ik ben nu bezig met het aanvragen van een wajong. Intakegesprek gehad, nu wachten op de afspraak met de psychiater om eindelijk eens een goede duidelijke diagnose te krijgen.

Ik weet dat als ik 5 dagen in therapie ga dat ik recht heb op een bijstandsuitkering omdat ik dan geen tijd heb om te werken, maar weet iemand of een persoonlijkheidsstoornis ook genoeg is om voor een wajong in aanmerking te komen. Dan wordt het 'opnieuw' je leven opbouwen toch iets makkelijker. Er staat veel meer druk achter bij een bijstandsuitkering.

Alvast bedankt!!
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_34888806
ik ken iemand met borderline maar das een collega van me en die werkt gewoon 36 uur in de week...
pi_34888809
maar succes ermee
pi_34888867
Das nou het lastige.. iedereen heeft op andere gebieden last van zijn borderline.. Kon ik maar gewoon op mijn werk functioneren, dat zou het een stuk makkelijker maken.
Toch even als extra.. wil totaal geen uitkering trekken omdat ik te lui ben of niet wil werken, wil dolgraag, maar kan niet van mezelf opaan en hou het soms een dag.. soms een maand vol.. heb ik nu ik nog bijna geen therapie heb gehad geen grip op.. waardoor ik dus financieel niet voor mezelf kan zorgen..
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_34889142
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 01:53 schreef duymelijntje het volgende:
Das nou het lastige.. iedereen heeft op andere gebieden last van zijn borderline.. Kon ik maar gewoon op mijn werk functioneren, dat zou het een stuk makkelijker maken.
Toch even als extra.. wil totaal geen uitkering trekken omdat ik te lui ben of niet wil werken, wil dolgraag, maar kan niet van mezelf opaan en hou het soms een dag.. soms een maand vol.. heb ik nu ik nog bijna geen therapie heb gehad geen grip op.. waardoor ik dus financieel niet voor mezelf kan zorgen..
een vriendin van mij heeft borderliner, ze heeft eerst heeeel veel gesprekken gehad enzo en odnerzoeken erover, tips en advies gekregen , zoals begin maar niet aan die opleiding die je wilde gaan doen enz enz enz en uiteindelijk heeft ze nu ook die uitkering, is denk ik een maandje of 3 overheen gegaan.

en nu moet ze soms naar therapie maar niet elke dag
pi_34889152
Tsja, dat oordeel is aan de keuringsarts, en niet aan een forum.
pi_34889516
Dat is wel zo.. maar de keuringsarts weet niet wat ze met me aanmoet.. heeft zelf nog nooit een geval als mij gehad.. dus stuurd ze me naar de psychiater.. vroeg me alleen af of borderline door het uwv in erge mate soms wel als 'handicap' wordt bestempeld..
Maar dank jullie alvast
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_34889550
Het weegt in ieder geval wel zwaar mee, maar of je 100% word afgekeurd durf ik te betwijfelen.
pi_34889557
Ga gewoon werken. Waarom hebben ze in Rusland, Hongarije of Nigeria nou nooit last van borderline als ze moeten werken?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 9 februari 2006 @ 03:07:15 #10
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_34889568
Ik ben borderliner en heb wao uitkering nog op het moment en 100% afgekeurd geweest wegens psychische klachten dus ook voor de wajong zou het mogelijk moeten zijn.
Misschien op internet zoeken naar waar je aan moet voldoen om wajong-uitkering te krijgen?
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  donderdag 9 februari 2006 @ 03:09:31 #11
52349 purplerose
pi_34889583
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 03:06 schreef cultheld het volgende:
Ga gewoon werken. Waarom hebben ze in Rusland, Hongarije of Nigeria nou nooit last van borderline als ze moeten werken?
pi_34889595
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 03:07 schreef purplerose het volgende:
Ik ben borderliner en heb wao uitkering nog op het moment en 100% afgekeurd geweest wegens psychische klachten dus ook voor de wajong zou het mogelijk moeten zijn.
Misschien op internet zoeken naar waar je aan moet voldoen om wajong-uitkering te krijgen?
gewoon hetzlefde als WIA, maar dan voor een bepaalde (jonge) leeftijd arbeidsongeschgikt geraakt
  donderdag 9 februari 2006 @ 03:14:41 #13
52349 purplerose
pi_34889624
Ja, dan ligt het eraan wie je treft bij de wajong of die je gelooft of niet, als de keuringsarts er zo eentje als cultheld is geef ik je weinig kans

ik trof eindelijk bij het uwv een aantal goeie keuringsartsen na 10 jaar geploeter en geworstel
pi_34889900
Borderline is ook een iets te vage diagnose, maar als je van de psyg een papier kan krijgen met een lijst met klachten enzo misschien dat je dan wel wat kan krijgen.
  donderdag 9 februari 2006 @ 03:57:04 #15
52349 purplerose
pi_34889911
Thx SR

Dat dacht ik ook maar cerror kwam ineens aanzetten met een pic van mijn tieten
Tis leuke pic enzo maar het draagt zo weinig bij aan het topic
  donderdag 9 februari 2006 @ 04:43:10 #16
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_34890147
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 04:42 schreef foetre het volgende:

[..]

vuile hond
je bent de 8e vandaag
  donderdag 9 februari 2006 @ 04:59:46 #17
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_34890212
quote:
Voor iemand die zelf borderline heeft ziet de wereld er anders uit. Zij voelen zich soms erg eenzaam en leeg en soms raken zij overspoeld door heftige emoties. Periodes van depressie komen voor. Het is voor hen moeilijk om relaties aan te gaan of te behouden, dit geldt voor zowel vriendschaps- als liefdesrelaties. De persoon is vaak ook erg onzeker over zichzelf of over wat de omgeving van hem of haar vind en heeft weinig zelfvertrouwen en gevoel van eigenwaarde.
hmm... niets dat medicatie en begeleiding kan verhelpen.
Daarnaast meditatie..
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
  donderdag 9 februari 2006 @ 05:02:07 #18
52349 purplerose
pi_34890224
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 04:59 schreef Neutrino het volgende:

[..]

hmm... niets dat medicatie en begeleiding kan verhelpen.
Daarnaast meditatie..
wow, je zegt wat zinnigs! nix nieuws, maar wel zinnig, toppie!
pi_34890899
Ik denk dat je niet veel kans maakt. Het doel van de therapie is om je er mee te leren omgaan, waardoor het niet als blijvende handicap beschouwd kan worden.
  donderdag 9 februari 2006 @ 08:36:44 #20
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34890931
Dit is dus een aardige kansloze thread geworden, je zou eigenlijk de anti-borderliners op moeten laten nemen omdat ze wellicht een gevaar voor de maatschappij zijn, maar ja Kasta moet zowieso al tijden opgesloten worden.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_34891015
Een hele hoop off-topic, bagger, gezeik en getroll verwijderd. Ik word er een beetje moedeloos van dat sommige jongetjes steeds een borderline-topic moeten aangrijpen om hun frustraties bloot te leggen. Ga ergens anders kutten.
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:33:03 #22
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_34891631
Volgens mij moet je ergens wel recht op een uitkering kunnen klaimen mits je in bezit bent van een DSM IV klassificatie.
pi_34891646
ik heb een persoonlijkheidsstoornis en ben daardoor 100% afgekeurd voor werk. daarom zit ik in de wajong.. heb ik trouwens pas op mijn 28e gekregen.. de verzekeringsarts deed er eigenlijk niet moeilijk over... ik kwam naar haar toe en vertelde over mijn depressieve klachten en zij kwam ermee dat er meer was en toen moest ik dus zeggen over mijn ps... ik had het liever niet gedaan omdat ik het nogal vage klachten vind... het afgelopen half jaar heb ik een studie gedaan in het kader van reintegratie, maar door mijn klachten is dit niet gelukt.. was in ieder geval blij dat ze mij de kans wilden geven er zelf uit te komen.. met een ps kun je dus een wajong in als je klachten serieus het werk beinvloeden..
pi_34891681
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Volgens mij moet je ergens wel recht op een uitkering kunnen klaimen mits je in bezit bent van een DSM IV klassificatie.
Borderline persoonlijkheidsstoornis is te diagnoseren met DSM-IV. Er zullen echter andere factoren meespelen, o.a. de mogelijkheid tot behandeling, en in hoeverre je echt arbeidsongeschikt wordt er door. Het feit dat iets middels de DSM-IV gediagnoseerd wordt is niet genoeg, daar verreweg de meeste stoornissen die in de DSM-IV zijn opgenomen weinig belemmering vormen voor het vinden en houden van een betaalde baan.
pi_34891691
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:33 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik heb een persoonlijkheidsstoornis en ben daardoor 100% afgekeurd voor werk. daarom zit ik in de wajong.. heb ik trouwens pas op mijn 28e gekregen.. de verzekeringsarts deed er eigenlijk niet moeilijk over... ik kwam naar haar toe en vertelde over mijn depressieve klachten en zij kwam ermee dat er meer was en toen moest ik dus zeggen over mijn ps... ik had het liever niet gedaan omdat ik het nogal vage klachten vind... het afgelopen half jaar heb ik een studie gedaan in het kader van reintegratie, maar door mijn klachten is dit niet gelukt.. was in ieder geval blij dat ze mij de kans wilden geven er zelf uit te komen.. met een ps kun je dus een wajong in als je klachten serieus het werk beinvloeden..
Wat voor soort ps gaat het hier om?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')