Wat denken ze wel?? Stelletje eikelsquote:Geachte heer/mevrouw,
Onlangs kreeg ik een afrekening over de periode 26 december 2004 tot 9 maart 2005. De afrekening is gedateerd 1 februari 2006.
Dat is dus ruim 10 maanden na het verstrijken van de periode. Ik vind dit rijkelijk laat en onacceptabel. Het bedrag wordt namelijk al rond 22 februari van mijn rekening afgeschreven. Om de zaak toch bevredigend af te handelen stel ik voor dat ik, als het bedrag wordt afgeschreven, mijn bank verzoek het bedrag terug te storten op mijn rekening en dat ik rond 31 oktober 2006 tot betaling over zal gaan. Dat is dan ca. 10 maanden na dagtekening van uw afrekening.
Eerlijk is eerlijk: u heeft 10 maanden nodig om uw administratie op orde te krijgen; geef mij dan ook de tijd om het bedrag beschikbaar te maken.
In afwachting van uw reactie,
...
Stel dat het 900 euro was?? Het gaat om het feit dat zij er 10 maanden over doen om erachter te komen dat ik nog wat moet betalen en dat het binnen 3 weken van mijn rekening afgeschreven wordt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:58 schreef Argento het volgende:
Ik vind het overbodig gedoe voor die 9 euro, waar bovendien ook nog ns niemand wijzer van wordt, maar ja, ik ben ook veel te praktisch voor die dingen. Principes zijn alleen maar lastig.
Helaas voor jou heb jij geen machtquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:03 schreef DennisMoore het volgende:
Als ik hen was, zou ik je schrappen als klant.
Zeikerd.
Totdat jij geflist wordt voor te hard rijden. 10 maanden later valt er een acceptgiro in de bus....dan roep jij ook moord en brand.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:03 schreef Wriker het volgende:
Wat maakt het uit? Je hebt gebruik gemaakt van een dienst en dus moet je betalen. Ook al is het na 10 maanden. Je hele actie gaat nergens over.
Daarom zei ik ook: "Als ik hen was..."quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:03 schreef Oldbie het volgende:
Helaas voor jou heb jij geen machtIk blijf klant.....voor zolang IK dat wil
Spelfouten maken mij geen reet uit. Als ik het nieuws maar te weten kom.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook: "Als ik hen was..."
Ben jij ook zo iemand die brieven gaat schrijven naar de krant als er spelfouten in de krant staan?.
Nee, ik lees geen Telegraafquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:07 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Spelfouten maken mij geen reet uit. Als ik het nieuws maar te weten kom.
als ik inderdaad moet betalen en ik kan betalen, dan betaal ik. Kijk, ik kan wel gaan zaniken om de tijd die zij nodig hebben gehad om uberhaupt tot een vordering te komen, maar daar is mijn tijd veel te kostbaar voor.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:59 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Stel dat het 900 euro was?? Het gaat om het feit dat zij er 10 maanden over doen om erachter te komen dat ik nog wat moet betalen en dat het binnen 3 weken van mijn rekening afgeschreven wordt.
Het typen van een mailtje is snel gebeurd. Ik kan betalen en ik zal betalen. Daar gaat het mij niet om.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:17 schreef Argento het volgende:
[..]
als ik inderdaad moet betalen en ik kan betalen, dan betaal ik. Kijk, ik kan wel gaan zaniken om de tijd die zij nodig hebben gehad om uberhaupt tot een vordering te komen, maar daar is mijn tijd veel te kostbaar voor.
Denk ik ook nietquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:06 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik geef je groot gelijk
Alleen denk ik niet dat ze ingaan op je eis
Nee, het was geen 900 euro maar het was wel 10 maanden. Ze kunnen toch wel sneller zijn met een afrekening over een periode van 2,5 maand? Als ze daar 10 maanden voor nodig hebben dan kunnen ze van mij wel tegengas verwachten.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:46 schreef JosvG het volgende:
Ik vind het een beetje mierenneuken, je zegt wel "Stel dat het 900 euro was", maar dat was het niet. Zou het dat geweest zijn moet je een brief schrijven, niet voor deze miezerige 9 euro. Als je gaat schrijven dat je tijd nodig hebt om dat bedrag beschikbaar te maken zullen weinig mensen je serieus nemen.
Als er een reactie komt zal ik het ook zeker even postenquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:51 schreef t0y het volgende:
Ook ik geef je gelijk, hoewel voor 9 euro...
Maarja, als jij je er goed bij voelt, moet je het vooral doen(oh wacht, je hebt al gedaan
)
Wel tof mailtje btw
Ik ga dit topic in de gaten houdenquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:54 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Als er een reactie komt zal ik het ook zeker even posten
Lees de boel nog ns goed door, en vraag jezelf nog ns af wie er aan het mierenneuken is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:09 schreef greesy het volgende:
hihi ik vind hem super, zou ik dus ook doen.
Mensen die hier lopen zeiken moeten niet zo mierenneuken, zie er toch de lol van in. jullie 10 maanden over de administratie doen? Dan doe ik er ook nog even 10 maanden over om te betalen haha!
Maar denk ook eerlijk gezegd niet dat ze het met je eens zijn!
Nee, maar dan staat er een BELANG op het spel. Begrijp je? Nee vast niet.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:53 schreef Oldbie het volgende:
Stel je voor dat je je belastingaangifte doet en dat je geld terug moet krijgen. Dan wil je toch ook niet 10 maanden wachten?
Ik zal het je sterker vertellen. De vordering verjaart na 5 jaar. Ze hadden er nog 4 jaar en 2 maanden langer over kunnen doen, zonder dat zij het recht verliezen van jou een betaling binnen redelijke termijn te verlangen.quote:Ze verwachten van mij om binnen een redelijke termijn te betalen (3 weken). Dan mag ik van hun ook verwachten dat zij hun rekening binnen een redelijke termijn sturen?
Het verjaart al na 2 jaar.quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:33 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee, maar dan staat er een BELANG op het spel. Begrijp je? Nee vast niet.
[..]
Ik zal het je sterker vertellen. De vordering verjaart na 5 jaar. Ze hadden er nog 4 jaar en 2 maanden langer over kunnen doen, zonder dat zij het recht verliezen van jou een betaling binnen redelijke termijn te verlangen.
Pas als jij daardoor in je belangen geschaad wordt, heb je recht van spreken. Nu ben je aan het zieken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |