abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34874392
Nou ja ik was dus aan het bedenken hoeveel bovenruimte je nodig zou hebben om je hoofd niet steeds te stoten of comfortabel in je bedje te kruipen.
Een hoogslaper lijkt me erg handig aangezien ik niet al te veel ruimte heb, maar fatsoenlijk liggen is ook belangrijk!!
Dus mensen met hoogslapers: heeft u alleen een hoog plafond of zijn er ook met een lager plafond?
Ik ben zelf 1m68, dus niet erg groot ofzo
Groetjes
Het mooi kotsende meisje.
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:11:56 #2
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_34876198
effe rekenen:

Jij bent 1m68, dus inclusief hakken ca 1m75. De hoogslaper is ca 25 cm dik (inclusief matras), dus als jij je hoofd niet wilt stoten als je rondsloopt, en rechtop wilt kunnen zitten in je bed, dan mag de afstand tussen je zitvlak en je kruin niet meet dan 40 cm bedragen.

Lijkt mij kansloos, tenzij je ergens concessies doet.
pi_34878325
Mwah, 25 cm dik is wel heel dik hoor, ik denk dat het eerder 15 cm is. Als het al geen 10 cm is. Daarmee kom je op 50 cm tussen matras en plafond, als je op hoge hakken onder je hoogslaper doorwilt kunnen lopen.

Als er een kast onder komt, of een buro of tafel dan kan e.e.a. wat zakken en dan moet het gaan.
pi_34891173
Ik denk dat TS bedoeld dat ze haar hoofd niet stoot als ze in bed zit, niet als ze onder het bed doorloopt.

Ik zou de bovenkant van je bed op 165 cm doen, dan heb je nog 75 cm om je bedje in te kruipen, en rechtop te zitten
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:26:45 #5
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_34892801
Maar dan heb je weinig aan de ruimte onder het bed. Je kan daar niet staan. Heeft een hoogslaper dan nog wel nut?
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:38:37 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34893036
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:26 schreef bankrupcy het volgende:
Maar dan heb je weinig aan de ruimte onder het bed. Je kan daar niet staan. Heeft een hoogslaper dan nog wel nut?
Ja toch wel... daar komt hooguit een bureau of bank onder. Dan maar een klein beetje bukken als je daaronder wil gaan zitten...

Iets hoger kan het bed ook wel maar je wil ook dat lange mensen nog rechtop kunnen zitten op bed zonder een schedelbasisfractuur...
pi_34893417
Het handigste is om op te meten hoe groot je bent als je zit! als je die ruimte (plus iets extra) overlaat aan de bovenkant van je hoogslaper, dan kun je nog rechtop zitten in je bed.

Of zoals Brighteyes zegt, je kunt eventueel nog meer overlaten, als je bijvoorbeeld een lange vriend oid hebt die vaak bij je slaapt. Maar zorg er in ieder geval voor dat je zelf relaxed op je bed kunt zitten!
(handig met een houten hoogslaper dat je de poten nog bij kunt zagen eventueel)
pi_34893641
Ik heb nu een hoogslaper met ongeveer een meter boven de matras, dat is wel erg fijn moet ik zeggen.
Daarvoor had 50 cm ofzo, en dat is NIET fijn, echt waar. Helemaal niet als je op een gegeven moment wakker schrikt; BAM

En onder een hoogslaper kan je niet echt staan, tenminste niet onder die van de Ikea. Maar het is echt ideaal om een bank of bureau ofzo onder te zetten
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:16:43 #9
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_34893876
Je wilt ook op een bank of achter een bureau kunnen zitten zonder de kans op een hersenschudding. En hetzelfde geld voor haar eventuele vriendje, die gemiddeld 10 cm langer zal zijn.

Alles kan, maar dit is gewoon niet praktisch.
pi_34895298
Tsja, de onderkant kan je meestal niet in hoogte variëren, dus dan rest alleen de ruimte bovne de matras. 2,40 meter is wel een twijfel geval, dan zal je zelf moeten bepalen of het gaat.
Ik heb hier 2,75 en dat is wel riant opzich
pi_34899394
Hoogslapers zijn gewoon slecht voor de sex...
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_34899950
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:07 schreef zwaaibaai het volgende:
Hoogslapers zijn gewoon slecht voor de sex...
Tja, daarvoor moet die bank er dus onder
pi_34900874
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:25 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Tja, daarvoor moet die bank er dus onder
Liever een king-size bed dan
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:51:08 #14
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_34902852
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:51 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Liever een king-size bed dan
Bed beneden, bank naar boven!

Topic opgelost kan slotje op
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_34928991
Het ging inderdaad om de ruimte om hoofd niet continu te stoten in bed.
Een stukje van de poten zagen zou inderdaad wel kunnen, maar dan wordt de ruimte eronder (voor de bank) wel minder.
Het plan was om er een bankje onder te zetten, dat gaat wel lukken. (als de bank wat meer naar voren staat zal je amper last hebben van het bed, tenzij ik natuurlijk heel fanatiek ga zagen aan de poten!!.
M'n matras is 12 cm, dus dan heb ik zo'n 60cm over. Dit wordt vrij krap aan de bovenkant, maar het moet te doen zijn.
De bank kan best goed dienst doen als bed voor een, dus met het vriendjesprobleem komt het wel goed.
pi_35114894
Hoi veiligheidsspeldje,
ik heb nog een Ikea hoogslaper in de aanbieding, waar een stukje van afgezaagd is. interesse

woensdag 15 februari 2006 @ 17:16:08 #17
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_35118869
Ikea heeft ook hoogslapers waarvan de boven kant van het matras op ongeveer 1.70 m. is.
Ik heb zelf hier zo'n bed staan voor mijn dochter en ik heb genoeg ruimte om het bed te verschonen, want dan zit ik er op mijn knieën op. En eronder staat nu een kastje en een luie stoel, gaat prima.
Pimp my Daf!
pi_35193662
Hoihoi Hilzillah,
Ik zie nu pas dat je er eentje met een stuk eraf hebt!! Maar ik denk dat het nu wel kort dag zou zijn om die van jou op te halen (tenzij je in de buurt van Rdam woont).
Dus morgen ga ik verhuizen en dan gaat mn pa er meteen aan zagen!
En mn nieuwe kamertje wordt heel mooi hoop ik
pi_35198140
* Ou-Tannu heeft een homebrew hoogslaper!
pi_35230739
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:38 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hoihoi Hilzillah,
Ik zie nu pas dat je er eentje met een stuk eraf hebt!! Maar ik denk dat het nu wel kort dag zou zijn om die van jou op te halen (tenzij je in de buurt van Rdam woont).
Dus morgen ga ik verhuizen en dan gaat mn pa er meteen aan zagen!
En mn nieuwe kamertje wordt heel mooi hoop ik
Beetje laat,
Hoop dat je dit nog leest Maar ik woon in hellevoetsluis
en ben morgen thuis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')