Net zo weinig bedoel je ?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:39 schreef Markman het volgende:
inderdaad, kijk maar eens waar de alternatieve chinese geneeskunde bijvoorbeeld tot in staat is met behulp van acupunctuur
Dat komt ook grotendeels omdat steeds meer mensen bij het minste of geringste direct naar de huisarts rennen. En jah, die aanstelelrs wordt verteld dat ze rust moeten nemen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:38 schreef -Sandstorm- het volgende:
Omdat artsen ook echt niks weten. De helft van de keren zeggen ze: Neem rust.
En daar verdienen ze 60 euro mee
Komt omdat jullie van die zeikerds zijn die voor elk wissewasje weer in de wachtkamer gaan zitten. Krijg maar echt eens wat, dan weet je pas waar je over praat.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:38 schreef -Sandstorm- het volgende:
Omdat artsen ook echt niks weten. De helft van de keren zeggen ze: Neem rust.
En daar verdienen ze 60 euro mee
Voor een consult verdient een huisarts tegenwoordig 9 euroquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:40 schreef Molluck het volgende:
Dat is zeker waar, maar het is als patiënt wel vervelend als je binnen 5 minuten weer bij de dokter weg wordt gestuurd nadat je eerst een week op je afspraak hebt moeten wachten, toen 3 kwartier in de wachtkamer hebt gezeten en toch 70 euro af moet rekenen.
Wie steekt de rest v/h geld dan in z'n zak ?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:43 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Voor een consult verdient een huisarts tegenwoordig 9 euromin 60% belasting assistent betalen, hou je een paar kwartjes over.
Maar na 10 jaar kunnen ze nog geen zak, of ze kunnen het wel maar doen niks.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:43 schreef Relneger18 het volgende:
ik dacht eerst ook zo over doktoren, maar toen ik met mijn studie begon en mijn broer (student geneeskunde) bezig zag , begreep ik meer dat het artsen zijn die gemiddeld een 10 jarige opleiding hadden en geen josti's die 1 jaar ehbo doen.
Huisartsen geven adviezen (neem wat vaker een appeltje! of: ik zou het nog twee weken aanzien en als het dan nog niet over is, kom dan nog maar een keer) die je ook van je ouwe omaatje kan krijgen. Ik zou zeggen: doe je voordeel met deze gouden tipquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:38 schreef Aaargh! het volgende:
Sorry hoor, maar het zijn toch ook een stelletje slagers.
De medische 'wetenschap' zou zich eigenlijk zo niet mogen noemen. Het begint de laatste 10 jaar eindelijk ergens op te lijken. Maar zeker huisartsen en in mindere mate doktoren in ziekenhuizen klooien maar wat aan.
ik wil jouw gezicht wel eens zien als er geen artsen rondlopen, en je een knobbel voelt in je borst.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:45 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Maar na 10 jaar kunnen ze nog geen zak.
Inderdaad, ik was laatst met hoofdpijn en vermoeidheidsklachten bij de dokter. Verder ben ik volledig gezond, bloed laten prikken dat ook helemaal goed was. Dan kan een dokter ook niet veel meer doen dan je doorsturen voor een aantal scans in het ziekenhuis, maar dat gaat behoorlijk in de papieren lopen, wat zonde zou zijn als je gewoon een griepje blijkt te hebben.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:41 schreef Lucille het volgende:
Het probleem is inderdaad dat vaak met een vage klacht weinig te doen valt. Een monteur in een garage weet ook niet wat hij moet doen als iemand zegt 'ik hoor soms een geluidje', een sysadmin weet ook niet wat er aan de hand is met de klacht 'soms duurt het 5 seconden langer om een document te openen'.
Kijk, je weet nu misschien wel veel van het menselijk lichaam, maar duidelijk niet van zorgvuldig en duidelijk formuleren. Ik begrijp namelijk niet wat hier staat.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:43 schreef Relneger18 het volgende:
ik dacht eerst ook zo over doktoren, maar toen ik met mijn studie begon en mijn broer (student geneeskunde) bezig zag , begreep ik meer dat het artsen zijn die gemiddeld een 10 jarige opleiding hadden en geen josti's die 1 jaar ehbo doen.
Je grijpt alles aan dan, zelfs kwakzalverij, tegen beter weten in.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:46 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
ik wil jouw gezicht wel eens zien als er geen artsen rondlopen, en je een knobbel voelt in je borst.
Kijk, dat bedoel ik nou, totaal incompetent.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:47 schreef Molluck het volgende:
[..]
Inderdaad, ik was laatst met hoofdpijn en vermoeidheidsklachten bij de dokter. Verder ben ik volledig gezond, bloed laten prikken dat ook helemaal goed was. Dan kan een dokter ook niet veel meer doen dan je doorsturen voor een aantal scans in het ziekenhuis, maar dat gaat behoorlijk in de papieren lopen, wat zonde zou zijn als je gewoon een griepje blijkt te hebben.
Artsen zijn ook gewoon erg makkelijk tegenwoordig. En ze maken fouten.. VEEL fouten. Heeft mijn pa al 2x bijna zijn leven gekost.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:36 schreef Relneger18 het volgende:
Wat heb ik daar zo'n hekel aan als patienten zeggen:
"huil huil, heb nog steeds pijn, die artsen weten ook niks, ze zeiden alleen dat ik moet rusten , wat een domme artshuil huil "
Mens, die artsen weten heus wel wat ze doenen het zijn heus geen goden die alles kunnen genezen
, bedenk wat beters dan ipv een grote mond te trekken ?
Het zijn altijd de artsen die de schuld krijgen...
Precies. Al die huilies die bij het minste of geringste naar de huisarts gaanquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:40 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat komt ook grotendeels omdat steeds meer mensen bij het minste of geringste direct naar de huisarts rennen. En jah, die aanstelelrs wordt verteld dat ze rust moeten nemen.
er zijn duizenden klachten die hoofdpijn en vermoeidheid als symptomen hebben.. hoe kan een arts in godsnaam dan de juiste diagnose stellen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:51 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik nou, totaal incompetent.
Als je hoofdpijn hebt en vermoeid bent, dan klopt er dus niets niet. De oorzaak kan wel totaal onschuldig zijn en vanzelf overgaan, en dat zal bijna altijd ook zo zijn, maar die arts heeft dus totaal geen idee waardoor het komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |