abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:36:06 #1
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_34866340
Wat heb ik daar zo'n hekel aan als patienten zeggen:

"huil huil, heb nog steeds pijn, die artsen weten ook niks, ze zeiden alleen dat ik moet rusten , wat een domme arts huil huil "

Mens, die artsen weten heus wel wat ze doen en het zijn heus geen goden die alles kunnen genezen , bedenk dan wat beters dan ipv een grote mond te trekken ?

Het zijn altijd de artsen die de schuld krijgen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Relneger18 op 08-02-2006 15:54:59 ]
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:36:38 #2
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_34866360
oops deze moet naar KLB
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:37:08 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34866378
Schop op verzoek vanuit R&P .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:38:42 #4
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34866449
Sorry hoor, maar het zijn toch ook een stelletje slagers.

De medische 'wetenschap' zou zich eigenlijk zo niet mogen noemen. Het begint de laatste 10 jaar eindelijk ergens op te lijken. Maar zeker huisartsen en in mindere mate doktoren in ziekenhuizen klooien maar wat aan.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:38:56 #5
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_34866456
Omdat artsen ook echt niks weten. De helft van de keren zeggen ze: Neem rust.
En daar verdienen ze 60 euro mee
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:39:38 #6
86305 Markman
Grappig hier.
pi_34866478
inderdaad, kijk maar eens waar de alternatieve chinese geneeskunde bijvoorbeeld tot in staat is met behulp van acupunctuur
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:40:01 #7
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_34866498
Dat is zeker waar, maar het is als patiënt wel vervelend als je binnen 5 minuten weer bij de dokter weg wordt gestuurd nadat je eerst een week op je afspraak hebt moeten wachten, toen 3 kwartier in de wachtkamer hebt gezeten en toch 70 euro af moet rekenen.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:40:40 #8
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34866524
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:39 schreef Markman het volgende:
inderdaad, kijk maar eens waar de alternatieve chinese geneeskunde bijvoorbeeld tot in staat is met behulp van acupunctuur
Net zo weinig bedoel je ?

Wat een tijdje terug nog een onderzoek naar geweest: 't helpt wel, maar het maakt geen reet uit waar je die naalden prikt, als je er maar naalden in steekt. (placebo effect ??)
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_34866525
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:38 schreef -Sandstorm- het volgende:
Dat komt ook grotendeels omdat steeds meer mensen bij het minste of geringste direct naar de huisarts rennen. En jah, die aanstelelrs wordt verteld dat ze rust moeten nemen.
pi_34866535
Het probleem is inderdaad dat vaak met een vage klacht weinig te doen valt. Een monteur in een garage weet ook niet wat hij moet doen als iemand zegt 'ik hoor soms een geluidje', een sysadmin weet ook niet wat er aan de hand is met de klacht 'soms duurt het 5 seconden langer om een document te openen'.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_34866554
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:38 schreef -Sandstorm- het volgende:
Komt omdat jullie van die zeikerds zijn die voor elk wissewasje weer in de wachtkamer gaan zitten. Krijg maar echt eens wat, dan weet je pas waar je over praat.
pi_34866623
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:40 schreef Molluck het volgende:
Dat is zeker waar, maar het is als patiënt wel vervelend als je binnen 5 minuten weer bij de dokter weg wordt gestuurd nadat je eerst een week op je afspraak hebt moeten wachten, toen 3 kwartier in de wachtkamer hebt gezeten en toch 70 euro af moet rekenen.
Voor een consult verdient een huisarts tegenwoordig 9 euro min 60% belasting assistent betalen, hou je een paar kwartjes over.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:43:52 #13
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_34866647
ik dacht eerst ook zo over doktoren, maar toen ik met mijn studie begon en mijn broer (student geneeskunde) bezig zag ,besefte ik dat het artsen zijn die gemiddeld een 10 jarige opleiding hadden en geen josti's die 1 jaar ehbo doen.

Meestal weten sommige mensen niet wat er aan de hand is en raken ze in paniek waarna ze dan artsen gaan aanspreken op hun onverschillige gedrag, maar dat wijst er gewoon op dat er niks ernstigs aan de hand is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Relneger18 op 08-02-2006 15:50:44 ]
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:44:54 #14
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34866694
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:43 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Voor een consult verdient een huisarts tegenwoordig 9 euro min 60% belasting assistent betalen, hou je een paar kwartjes over.
Wie steekt de rest v/h geld dan in z'n zak ?
pi_34866718
Mensen moeten ook niet zo zeiken. Als je echt twijfelt aan het oordeel van een arts, dan vraag je een second opinion aan, maar daar is het gros weer te beroerd voor. En maar zeiken en zeiken, te weinig bewegen, ongezond eten en roken alsof het niks kost.

Big dick.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:45:38 #16
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34866723
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:43 schreef Relneger18 het volgende:
ik dacht eerst ook zo over doktoren, maar toen ik met mijn studie begon en mijn broer (student geneeskunde) bezig zag , begreep ik meer dat het artsen zijn die gemiddeld een 10 jarige opleiding hadden en geen josti's die 1 jaar ehbo doen.
Maar na 10 jaar kunnen ze nog geen zak, of ze kunnen het wel maar doen niks.

Uit onderzoek blijkt dat huisartsen voornamelijk draaien op hun ervaring en minder op hun opleiding. Als er een patient binnenkomt met bepaalde klachten en ze hebben deze klachten vaker gezien dan zal het dit geval ook wel dezelfde oorzaak zijn.
pi_34866741
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:38 schreef Aaargh! het volgende:
Sorry hoor, maar het zijn toch ook een stelletje slagers.

De medische 'wetenschap' zou zich eigenlijk zo niet mogen noemen. Het begint de laatste 10 jaar eindelijk ergens op te lijken. Maar zeker huisartsen en in mindere mate doktoren in ziekenhuizen klooien maar wat aan.
Huisartsen geven adviezen (neem wat vaker een appeltje! of: ik zou het nog twee weken aanzien en als het dan nog niet over is, kom dan nog maar een keer) die je ook van je ouwe omaatje kan krijgen. Ik zou zeggen: doe je voordeel met deze gouden tip
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:46:33 #18
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_34866752
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:45 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Maar na 10 jaar kunnen ze nog geen zak.
ik wil jouw gezicht wel eens zien als er geen artsen rondlopen, en je een knobbel voelt in je borst.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:47:20 #19
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_34866781
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:41 schreef Lucille het volgende:
Het probleem is inderdaad dat vaak met een vage klacht weinig te doen valt. Een monteur in een garage weet ook niet wat hij moet doen als iemand zegt 'ik hoor soms een geluidje', een sysadmin weet ook niet wat er aan de hand is met de klacht 'soms duurt het 5 seconden langer om een document te openen'.
Inderdaad, ik was laatst met hoofdpijn en vermoeidheidsklachten bij de dokter. Verder ben ik volledig gezond, bloed laten prikken dat ook helemaal goed was. Dan kan een dokter ook niet veel meer doen dan je doorsturen voor een aantal scans in het ziekenhuis, maar dat gaat behoorlijk in de papieren lopen, wat zonde zou zijn als je gewoon een griepje blijkt te hebben.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_34866840
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:43 schreef Relneger18 het volgende:
ik dacht eerst ook zo over doktoren, maar toen ik met mijn studie begon en mijn broer (student geneeskunde) bezig zag , begreep ik meer dat het artsen zijn die gemiddeld een 10 jarige opleiding hadden en geen josti's die 1 jaar ehbo doen.
Kijk, je weet nu misschien wel veel van het menselijk lichaam, maar duidelijk niet van zorgvuldig en duidelijk formuleren. Ik begrijp namelijk niet wat hier staat.
pi_34866897
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:46 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

ik wil jouw gezicht wel eens zien als er geen artsen rondlopen, en je een knobbel voelt in je borst.
Je grijpt alles aan dan, zelfs kwakzalverij, tegen beter weten in.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:51:12 #22
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34866920
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:47 schreef Molluck het volgende:

[..]

Inderdaad, ik was laatst met hoofdpijn en vermoeidheidsklachten bij de dokter. Verder ben ik volledig gezond, bloed laten prikken dat ook helemaal goed was. Dan kan een dokter ook niet veel meer doen dan je doorsturen voor een aantal scans in het ziekenhuis, maar dat gaat behoorlijk in de papieren lopen, wat zonde zou zijn als je gewoon een griepje blijkt te hebben.
Kijk, dat bedoel ik nou, totaal incompetent.

Als je hoofdpijn hebt en vermoeid bent, dan klopt er dus niets niet. De oorzaak kan wel totaal onschuldig zijn en vanzelf overgaan, en dat zal bijna altijd ook zo zijn, maar die arts heeft dus totaal geen idee waardoor het komt.

Hij kan dan wel zeggen dat het vast iets onschuldigs is, maar hij kan het niet met 100% zekerheid aantonen.
pi_34866947
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:36 schreef Relneger18 het volgende:
Wat heb ik daar zo'n hekel aan als patienten zeggen:

"huil huil, heb nog steeds pijn, die artsen weten ook niks, ze zeiden alleen dat ik moet rusten , wat een domme arts huil huil "

Mens, die artsen weten heus wel wat ze doen en het zijn heus geen goden die alles kunnen genezen , bedenk wat beters dan ipv een grote mond te trekken ?

Het zijn altijd de artsen die de schuld krijgen...
Artsen zijn ook gewoon erg makkelijk tegenwoordig. En ze maken fouten.. VEEL fouten. Heeft mijn pa al 2x bijna zijn leven gekost.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_34866973
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:40 schreef muzas het volgende:

[..]

Dat komt ook grotendeels omdat steeds meer mensen bij het minste of geringste direct naar de huisarts rennen. En jah, die aanstelelrs wordt verteld dat ze rust moeten nemen.
Precies. Al die huilies die bij het minste of geringste naar de huisarts gaan
Hoi mam..
pi_34866976
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:51 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Kijk, dat bedoel ik nou, totaal incompetent.

Als je hoofdpijn hebt en vermoeid bent, dan klopt er dus niets niet. De oorzaak kan wel totaal onschuldig zijn en vanzelf overgaan, en dat zal bijna altijd ook zo zijn, maar die arts heeft dus totaal geen idee waardoor het komt.
er zijn duizenden klachten die hoofdpijn en vermoeidheid als symptomen hebben.. hoe kan een arts in godsnaam dan de juiste diagnose stellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')