Gruwelijk.
Wat een stelletje frigolen zijn dat go home!
Al 3 weken lang internet dat zo traag is als dikke stront. Misschien al wel langer. Vandaag ff zitten rondneuzen en op Chelloo.com (Chello Underground) bleek dat er zeer veel uit ons gebied (Helmond) last hebben met de verbinding. Dus wederom ik maar eens ff naar die pauper Helpdesk bellen.
17 jarig sletje neemt op, en begint me ff de standaardshit te vertellen.
Okay je moet ff naar Start-->Configuratiescherm-->Netwerkverbindingen-->Configureren-->Duplex Mode en dan Duplexmode 10 half aanzetten.
Ik dat gedaan. Meteen valt alles uit. Dus ik zeg zo, ik denk niet dat dat gaat helpen. Oh hoezo niet?, zegt ze. Nou nu heb ik dus geen internet meer. Zegt ze tegen mij. Oh dan moet je toch even kijken of de kabels erin zitten, want dan is het toch echt een probleem met de hardware.
Domme debiele teef! Godverdomme internet deed het 10 sec daarvoor nog. En alle kabels zitten goed. *ik ff duplex mode teruggezet dus, en alles deed het weer als naar behoren*...
Vervolgens begon ze lulverhaal, over COAX, UTP kabels, routers, firewall, virusscanners.
Ik zeg zo, ja haal dat standaard oplossingen formulier maar weg, want alles zit goed aangesloten. Feit is dat ik nu met nieuwsgroepen soms 300 kb/s haal, en alle andere downloads (drivers die je nodig hebt na format etc) gemiddeld 75-100 kb/s.
En die kneuzen blijven maar volhouden.
Oh ja een monteurtje sturen voor 80 euro dat zagen ze wel zitten. Ik zeg nee want iedereen in deze regio heeft ermee te maken, dus fix je shit maar.
- Ja maar je bootfile is ok, het signaal is sterk, en dit en dat! Rot toch op.
Vanavond actie ondernemen en dan gaat de eerste mail richting Kassa. Ook stuur ik nu gewoon standaard elke dag een brief naar onze vrienden van UPC, want ik heb een Classic (8mbit) verbinding waar momenteel 1 - 1,5 mbit van gebruikt wordt. Ik dacht het niet!
Bekrompenheid van die rakkers! Ze waren zo goed bezig...
JOHNNY HEITINGA