mijn idee hierover is dat als jouw God bestond, en dus ook voor mij, er zoveel ellende om mij heen is. Dat zijn niet alleen de nutteloze oorlogen in de wereld maar ook personen om mij heen die ongeneeselijk ziek worden terwijl ze een prachtig leven leidden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:50 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Wat God toevoegt?
God wil je overal in helpen, als het tegenzit maar ook als het meezit..
Er is nooit een persoon die je zoveel kan helpen als God, nooit een persoon die je zo liefheeft...
Mijn doel is veranderdHet is nu wat God wil en niet wat ik wil...
Hoe wil je dat iemand je gaat helpen als je niet eens in hem geloofd?quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:52 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
mijn idee hierover is dat als jouw God bestond, en dus ook voor mij, er zoveel ellende om mij heen is. Dat zijn niet alleen de nutteloze oorlogen in de wereld maar ook personen om mij heen die ongeneeselijk ziek worden terwijl ze een prachtig leven leidden.
Het zit mij ook wel eens tegen, en soms heel erg en heel lang en waar is die God dan ?
Sorry hoor, maar ik kan niet geloven dat Hij eris als ik hem nodig heb, en dat stelt mij telleur dus geloof ik niet...
veel van jullie zullen het hier vast niet mee eens zijn![]()
Dus ik moet eerst verplicht in hem gaan geloven mocht hij me helpen? Beetje egoïstisch..quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:54 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Hoe wil je dat iemand je gaat helpen als je niet eens in hem geloofd?![]()
En al die mensen in New Orleans dan? Die kun je moeilijk ongelovig noemen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:54 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Hoe wil je dat iemand je gaat helpen als je niet eens in hem geloofd?![]()
Dan hoop ik dat het niet de God van de bijbel is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:50 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Wat God toevoegt?
Er is nooit een persoon die je zoveel kan helpen als God, nooit een persoon die je zo liefheeft...
Wat wil God dan? Mij valt altijd op dat iedereen iets anders zegt wanneer je dat vraagt, en dat het bijna altijd overeenstemt met wat iemand zelf wil.quote:Mijn doel is veranderdHet is nu wat God wil en niet wat ik wil...
Het enige dat God voor mij toevoegd is iemand om de schuld te geven voor de staat van de mensheid. Stel je voor zeg, een almachtig, alwetend, alziend wezen dat deze onzin toestaat, en zijn aanbidders beweren dat Hij van ons houd.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:50 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Wat God toevoegt?
Wat geloofde je dan? Dat er een God is, klaar?quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:57 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
Dus ik moet eerst verplicht in hem gaan geloven mocht hij me helpen? Beetje egoïstisch..
Ik heb vroeger wel geloofd, ik ben althans christelijk opgevoed en ben pas op latere leeftijd(pubertijd) gaan na denken over de werkelijkheid van geloof.. Maar vroeger was hij er niet voor mij, terwijl ik wel geloofde..
waarom leef je dan nog? wat is het doel van leven als je ZELF geen doel meer hebt?quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:50 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Wat God toevoegt?
He, je zegt echt precies zoals ik er ook over denk.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:01 schreef -Lillith- het volgende:
Naar mijn idee is het Goddelijke in onszelf. Wij moeten wat maken van dit leven om er plezier aan te hebben. Uiteraard gelooft men in God, Allah, Jaweh, de God en de Godin etc. Naar mijn idee zijn al die goden hetzelfde. Het is maar wat je ervan maakt, omdat ons simpele brein een persoon voor ons wil zien. Toen ik nog in de Christelijke God geloofde, zag ik God voor me als een oude opa met een baard. Ik heb het Christelijke geloof afgestoten omdat er voor mij te veel vragen waren en te weinig antwoorden. Ik ben verder gaan zoeken en ik kwam bij het Wicca uit, waar ik me wel thuisvoel zeg maar. En ja. Ik geloof in de God en de Godin. Ik voel hun aanwezigheid om me als ik dat nodig heb, maar ik ben er ook achter gekomen dat dat Goddelijke in de mens en de natuur zit. Liefde krijg je van mensen, dieren en de natuur. Dat is waar ik in geloof.
Ik heb wel een idee, maar ik weet niet of het ook klopt. Er zijn afdrukken gevonden van de huid in de gesteentes, hieruit kan je afleiden wat voor soort huid het dier had en dus ook of het tepels heeft [tot op zekere hoogte natuurlijk]quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe dergelijke claims (monogamie, 3 tepels) gemaakt kunnen zijn?
hetgeen wat je zegt, klopt volgens haar ouders niet, want ALLES wat in de bijbel staat is waar, en valt niet tegen te spreken, zitten geen fouten in blijkbaar, heb je voorbeelden toevalllig?quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:11 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:
[..]
waarom leef je dan nog? wat is het doel van leven als je ZELF geen doel meer hebt?
en.. ik lees continue "want god bestaat" "want het staat in de bijbel"... Hans Teeuwen anyone? maar dan wel serieus, zonder de bijbel heb je _niets_ meer van je religie over.. de bijbel is geschreven door mensen, staat bewezen vol met fouten, en de helft van de inhoud kan bewezen onmogelijk waar zijn..
toch geloof je, ok, sure, your thing.. MAar als je dan gaat claimen dat je gelooft vanwege de bijbel....
Aan de andere kant snap ik ook nooit zo goed waarom mensen moeite willen doen om aan te tonen dat God niet bestaat.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Geloof is in het geheel niet op logica gebaseerd. Juist daarom zie ik ook niet in waarom gelovigen zich op het terrein van logica en wetenschap begeven, want dat is een verloren strijd, en imo ook niet nodig. Geloof gaat juist niet om dat soort feiten, maar simpelweg om geloof..
[..]
Ok.. Je hebt zeg maar ook aanwijzingen/redeneringen dat het niet zomaar uit de lucht komt vallen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:20 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ik heb wel een idee, maar ik weet niet of het ook klopt. Er zijn afdrukken gevonden van de huid in de gesteentes, hieruit kan je afleiden wat voor soort huid het dier had en dus ook of het tepels heeft [tot op zekere hoogte natuurlijk]
Monogamie wordt denk ik vast gesteld door de gevonden nesten met eieren of andere bewijzen waarbij een deel van het leven [vooral nest gedrag] kan worden vast gesteld. Dit relateren ze aan het gedrag van dieren die nu leven op een vergelijkbare wijze.
Maar dit is puur wat ik denk.
Ik ook niet, omdat het simpelweg niet te bewijzen is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:22 schreef Armalite het volgende:
[..]
Aan de andere kant snap ik ook nooit zo goed waarom mensen moeite willen doen om aan te tonen dat God niet bestaat.
Dat is een positief aspect van geloof.quote:Voor iemand die gelooft in God bestaat hij.
Gelovigen halen vaak bijzonder veel kracht uit hun geloof. En dat lijkt me een positief iets, zelfs bewonderingswaardig in sommige gevallen.
Ik zou niet weten wie er probeert aan te tonen dat god niet bestaat. Noem eens iemand?quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ook niet, omdat het simpelweg niet te bewijzen is.
[..]
Dat is een positief aspect van geloof.
Er zijn fundamentalistische atheisten, die net als fundamentalistische gelovigen hun levensvisie aan iedereen proberen op te dringen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:27 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wie er probeert aan te tonen dat god niet bestaat. Noem eens iemand?
Dat lijkt me sterk, dat ze koolstofdateringen gebruiken voor dinobotjes. Die datering is namelijk alleen tot tienduizenden jaren nauwkeurig. In dat licht is het ook raar dat gelovigen stellen dat het onbetrouwbaar is, want volgens bepaalde gelovigen zouden die dino's in die tijdspanne op aarde hebben moeten zijn gezien de leeftijd van de aarde, en dus zou koolstofdatering juist wel betrouwbaar zijnquote:Op woensdag 8 februari 2006 08:28 schreef masterdave het volgende:
De koolstofdatering klopt ten eerste van geen kanten, dus de botten die voor dino's aangegeven zijn dat ze miljoenen jaren oud zijn, vertrouwen ze natuurlijk niet. Er blijkt ook een voetstap ooit gevonden te zijn in een dinosaurus voetstap, lag in dezelfde aardlaag. Dus volgens haar ouders hebben de dinosaurussen hetzelfde tijdstip geleefd als de mens, VOOR de zondvloed, dus daarna waren de dinosaurussen uitgestorven.
Heb je hier een bron van? In een centrifuge kun je namelijk geen nucleaire reacties versnellen.quote:Klein stukje nog over de koolstofdatering:
Er schijnt een experiment te zijn geweest door een stel twentse studenten, die hebben een apenbot van een net gestorven aap een aantal weken of maanden in een centrifuge gelegd(dus even flink aan de tand gevoeld) toen eruit gehaald, en opgestuurd naar een onderzoekslab, waar ze koolstofdatering uitvoeren op oude botten. Het bot bleek miljoenen jaren oud te zijn.
Ja, ik vraag me af waar ie de laatste tijd isquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn fundamentalistische atheisten, die net als fundamentalistische gelovigen hun levensvisie aan iedereen proberen op te dringen.
Ik ben ze nog niet tegengekomen iig...quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn fundamentalistische atheisten, die net als fundamentalistische gelovigen hun levensvisie aan iedereen proberen op te dringen.
Kijk, als je om je heen gaat kijken, en je jezelf voorneemt om het prachtig te vinden, dan wordt het prachtig. Maar vertel mij eens wat er prachtig is aan:quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:43 schreef joachim87 het volgende:
Hey,
Ik ben zelf gelovig
Geloven doe je niet 'zomaar' je moet het ervaren...
Ik heb ervoor gekozen om voor Jezus te leven en dan besef je pas wat geloven echt is.
Elke zondag netjes naar de kerk gaan is NIET waar het om gaat, die mensen geloven niet echt vind ik.
Maar om in te haken op je verhaal...
Er zijn gewoon dingen in het geloof / wereld die je niet kunt begrijpen. zoals jij bijvoorbeeld de dinosaurussen noemt..
Ik weet daar ook geen antwoord op, maar ik weet wel dat alles wat er op deze aarde is, gemaakt is door God, want als je ziet hoe mooi alles in elkaar steekt, hoe nieuw leven ontstaat, dat is zo prachtig
Wie heeft er ooit een aan zijn deur gehad?quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
De Russische bevolking in 1917.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:45 schreef averty het volgende:
[..]
Wie heeft er ooit een aan zijn deur gehad?
Aan de deur heb ik ze nooit gehad, maar heb jij wel eens fundamentalistische moslims, katholieken, of evangelische christenen aan je deur gehad?quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:45 schreef averty het volgende:
[..]
Wie heeft er ooit een aan zijn deur gehad?
Het is vrij eenvoudig,quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:20 schreef masterdave het volgende:
[..]
hetgeen wat je zegt, klopt volgens haar ouders niet, want ALLES wat in de bijbel staat is waar, en valt niet tegen te spreken, zitten geen fouten in blijkbaar, heb je voorbeelden toevalllig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |