Je kan er elk soort reden aan geven en het zelfs nog gaan geloven ook, maar die botten blijven botten.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:21 schreef masterdave het volgende:
[..]
Je snapt volgens mij niet helemaal wat het geloof inhoudt, door zulk soort botten te planten van miljoenen jaar oud, zou HIJ ons opzettelijkj op een verkeerd spoor willen zetten, en zo werkt HIJ niet, want hij wil juist dat we geloven. Althans, volgens mij werkt ie zo
Analyse van magnetisme, andere radioactieve dateringsmethoden (Waarvan sommigen tot miljarden jaren betrouwbaar zijn), aanwezigheid van bepaalde steensoorten zijn een aantal dateringsmethoden die gebruikt worden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:08 schreef masterdave het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor methode dan wel gebruikt word, kan ik dat namelijk tegen haar ouders gebruiken![]()
En wat dan nog? joachim zet geloof niet voor feiten, dus wat is daar dan zo erg mis mee?quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:09 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Tranen in mn ogen ....de onschuld van de post....mooi hoor!
Wat heb je eraan om in God te geloven, je gelooft het; klaar... weinig dus...quote:
Hoe weet jij dat dan?, want er is een instelling en die heeft jou dit wijsgemaakt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:27 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Heb heb je eraan om in God te geloven, je gelooft het klaar... weinig dus...
Nee, het is beseffen dat God zijn zoon heeft gegeven voor ons, en elke dag weer opnieuw met God door het leven gaan, hem je leven laten leiden... en dan maak je grote dingen mee, waardoor je God nog meer ervaart..
Waar zeg ik dat er iets mis mee is? Ik vind het prima!quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
En wat dan nog? joachim zet geloof niet voor feiten, dus wat is daar dan zo erg mis mee?
God gaat voor de lol een paar botten neer leggen in de grond.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:17 schreef Armalite het volgende:
Als God het voor elkaar krijgt om leven te scheppen zou het voor hem toch ook een koud kunstje moeten zijn om botten van een paar miljoen jaar oud te maken?
Dus geen dino's wel botten. Zoals je ziet is het geen enkel probleem om het bestaan van dino's te ontkennen. Het ontkennen van het bestaan van de botten is wel wat lastiger![]()
Op basis van genetische diversiteit kun je denk ik wel inschatten of er monogamie was. Het aantal tepels is allicht ook uit DNA te herleiden, hoewel ik er ook wel vraagtekens bij zet. Een mens heeft bijvoorbeeld iets van 16 tepels, maar in de regel komen er toch maar 2 door.quote:Daarnaast vind ik de verhalen over dino's ook nogal eens ernstig ongeloofwaardig. Een tijd geleden was er op zender <X> een soort van docu over dino's waar ze doodleuk vertelden dat het beest 3 tepels had en monogaam was. Ik vraag me af hoe je dat wil zien aan een paar botten![]()
offtopicquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:21 schreef masterdave het volgende:
[..]
Je snapt volgens mij niet helemaal wat het geloof inhoudt, door zulk soort botten te planten van miljoenen jaar oud, zou HIJ ons opzettelijkj op een verkeerd spoor willen zetten, en zo werkt HIJ niet, want hij wil juist dat we geloven. Althans, volgens mij werkt ie zo
Hoe ik dat weet? Je vroeg of ik de bijbel kende? Volgens mij ken je hem zelf niet zo goed..quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:31 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dan?, want er is een instelling en die heeft jou dit wijsgemaakt.
Ik vraag puur hoe de kerk in dit verhaal past, dat je in God gelooft en engeltjes en Satan is al te grappig, maar je doet maar, maar hoe komt het toch dat 'almachtige entiteit' een stel mensen op aarde neerkwakt om jou te vertellen dat je via hun alleen God kan ervaren..
Religie is wat mij betreft een placebo, zo lang mensen je genoeg onzin vertellen ga je het vanzelf geloven.
Ik vroeg niet of je de bijbel kende, ik ken de bijbel zelf in zekere maten, maar ik ben ook niet gelovig dus zal het me op een paar dingen na een worst wezen, wat ik WEL weet is dat de bijbel maar door mensen is geschreven en dus niet God's verhaal kan vertellen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:34 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Hoe ik dat weet? Je vroeg of ik de bijbel kende? Volgens mij ken je hem zelf niet zo goed..
want DAARIN verteld God zijn verhaal, uit de bijbel blijkt zijn liefde voor ons, al vanaf Genesis toen hij Adam en Eva had geschapen.
In het nieuwe testament lees je toch dat hij zijn zoon (Jezus) voor ons heeft gegeven...
En dat is wat ik geloof.
Ook toen hij op 2 na alle mensen op deze planeet uitmoordde door een overstroming? Of toen hij een stad platbrandde? etc. etc.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:34 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Hoe ik dat weet? Je vroeg of ik de bijbel kende? Volgens mij ken je hem zelf niet zo goed..
want DAARIN verteld God zijn verhaal, uit de bijbel blijkt zijn liefde voor ons, al vanaf Genesis toen hij Adam en Eva had geschapen.
In het nieuwe testament lees je toch dat hij zijn zoon (Jezus) voor ons heeft gegeven...
En dat is wat ik geloof.
Je zal nog verbaast staan over hoeveel mensen niet zoveel meer terug weten te zeggen als je dit soort argumenten gaat gebruiken in een discussie over het bestaan van godquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
God gaat voor de lol een paar botten neer leggen in de grond.Njah, als je dat plausibeler vindt dan dat die botten aan een levend beest hebben toe behoord, ben ik bang dat je jezelf diskwalificeert als discussie-partner, daar discussie toch op logica gebaseerd is.
[..]
Op basis van genetische diversiteit kun je denk ik wel inschatten of er monogamie was. Het aantal tepels is allicht ook uit DNA te herleiden, hoewel ik er ook wel vraagtekens bij zet. Een mens heeft bijvoorbeeld iets van 16 tepels, maar in de regel komen er toch maar 2 door.
Het falen van koolstofdatering is een stokpaardje geworden van de young-earth-creationisten. Een probleem voor hunnie is dat de koolstofdatering niet de enige manier is van dateren en dat de met koolstofdatering geprikte data ondersteund worden door de andere daterings methoden. (Maar zoals bij meer creationistische argumenten krijgt uitleg weinig gehoor).quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:28 schreef masterdave het volgende:
De koolstofdatering klopt ten eerste van geen kanten, dus de botten die voor dino's aangegeven zijn dat ze miljoenen jaren oud zijn, vertrouwen ze natuurlijk niet. Er blijkt ook een voetstap ooit gevonden te zijn in een dinosaurus voetstap, lag in dezelfde aardlaag. Dus volgens haar ouders hebben de dinosaurussen hetzelfde tijdstip geleefd als de mens, VOOR de zondvloed, dus daarna waren de dinosaurussen uitgestorven.
Geloof is in het geheel niet op logica gebaseerd. Juist daarom zie ik ook niet in waarom gelovigen zich op het terrein van logica en wetenschap begeven, want dat is een verloren strijd, en imo ook niet nodig. Geloof gaat juist niet om dat soort feiten, maar simpelweg om geloof..quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:38 schreef Armalite het volgende:
[..]
Je zal nog verbaast staan over hoeveel mensen niet zoveel meer terug weten te zeggen als je dit soort argumenten gaat gebruiken in een discussie over het bestaan van godDiscussies over geloof zijn meestal niet op logisch gebaseerd.
Ik op zijn tijd ook. Alleen dan wel op het terrein waar God thuis hoort.quote:Overigens ben ik helemaal niet gelovig maar wel gelovig opgevoed maar vind ik het wel eens leuk om het geloof en god te verdedigen.
Ik weet er ook niet bijzonder veel van af, maar ik kan wel beredeneren dat wanneer er sprake is van monogamie, de diversiteit van (stukken) DNA anders zal zijn dan wanneer er geen sprake is van monogamie, daar er dan meer DNA uitgewisseld zal worden.quote:Over de mogelijkheid om monogamie te vinden in DNA heb ik toch mijn twijfels maar ik weet niet bijzonder veel van DNA af.
Dan hebben we dus een meningsverschil want de bijbel is wel degelijk God's woord. Het is wel door mensen geschreven, maar die mensen waren allemaal volgelingen / profeten van God.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:37 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik vroeg niet of je de bijbel kende, ik ken de bijbel zelf in zekere maten, maar ik ben ook niet gelovig dus zal het me op een paar dingen na een worst wezen, wat ik WEL weet is dat de bijbel maar door mensen is geschreven en dus niet God's verhaal kan vertellen.
Hoe komt het nou dan toch dat jij een boek geschreven door mensen en later tig keren is herschreven ziet als iets wat God's woord is, kun je Hem niet persoonlijk bereiken of zo?.. hoe komt dat boek er nou tussen?![]()
Er zijn wel flinke overstromingen geweest in dat gebied destijds. Wanneer je wereld maar bestaat uit een klein stukje land, zou je makkelijk er van uit kunnen gaan dat de hele wereld onder water staat in dat geval. De kans is groot dat de zondvloed naar die overstromingen verwijst.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:41 schreef Invictus_ het volgende:
Als laatste het zonvloed gebeuren. De bijbelse zondvloed is net zo goed wetenschappelijk en historisch beargumenteerd als het bestaan van onzichtbare rose eenhoorns en kabouters.
Het isoleren en vermeerderen van DNA van zo lang geleden is haast onmogelijk tenzij het extreem goed is geconserveerd! DNA valt erg snel uit elkaar. In Jurassic Park doen ze net alsof het de makkelijkste techniek is die er is......ik verzeker je dat het niet zo makkelijk is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Geloof is in het geheel niet op logica gebaseerd. Juist daarom zie ik ook niet in waarom gelovigen zich op het terrein van logica en wetenschap begeven, want dat is een verloren strijd, en imo ook niet nodig. Geloof gaat juist niet om dat soort feiten, maar simpelweg om geloof..
[..]
Ik op zijn tijd ook. Alleen dan wel op het terrein waar God thuis hoort.
[..]
Ik weet er ook niet bijzonder veel van af, maar ik kan wel beredeneren dat wanneer er sprake is van monogamie, de diversiteit van (stukken) DNA anders zal zijn dan wanneer er geen sprake is van monogamie, daar er dan meer DNA uitgewisseld zal worden.
Blijft echter dat de alles verslindende straf van god (de bijbelse zondvloed) met noach en zijn bootje e.d. niet zo heel goed onderbouwd is. Rien Poortvliet had teminste plaatjes gebruikt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn wel flinke overstromingen geweest in dat gebied destijds. Wanneer je wereld maar bestaat uit een klein stukje land, zou je makkelijk er van uit kunnen gaan dat de hele wereld onder water staat in dat geval. De kans is groot dat de zondvloed naar die overstromingen verwijst.
Wat voegt God toe in je leven, wat zonder God niet mogelijk is?quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:43 schreef joachim87 het volgende:
Het gaat om zijn liefde, die hij iedereen wil geven, maar dan moet je die wel willen zien, het is alleen heel jammer dat zo weinig mensen dat nog willen tegenwoordig, die gaan liever hun eigen gang
Bewust even heel hard gezegd : God vult dus je eigen gebrek aan fantasie in. Veel mensen hebben God niet nodig voor een doel in hun leven.quote:Door God te gaan volgen heb ik tenminste een doel in mijn leven en mijn leven is 10x beter dan voordat ik nog niet geloofde, ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Heb je enig idee hoe dergelijke claims (monogamie, 3 tepels) gemaakt kunnen zijn?quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:46 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Het isoleren en vermeerderen van DNA van zo lang geleden is haast onmogelijk tenzij het extreem goed is geconserveerd! DNA valt erg snel uit elkaar. In Jurassic Park doen ze net alsof het de makkelijkste techniek is die er is......ik verzeker je dat het niet zo makkelijk is.
Kijk ook even hier: flood myths from around the worldquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn wel flinke overstromingen geweest in dat gebied destijds. Wanneer je wereld maar bestaat uit een klein stukje land, zou je makkelijk er van uit kunnen gaan dat de hele wereld onder water staat in dat geval. De kans is groot dat de zondvloed naar die overstromingen verwijst.
Wat God toevoegt?quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat voegt God toe in je leven, wat zonder God niet mogelijk is?
[..]
Bewust even heel hard gezegd : God vult dus je eigen gebrek aan fantasie in. Veel mensen hebben God niet nodig voor een doel in hun leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |