abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34854479
Ik word de laatste tijd veel geconfronteerd met het geloof, aangezien me vriendin der ouders sterk gelovig zijn, en ik ook een boek aan het lezen ben daarover, en ik gewoon een beetje in tweestrijd zit.

Ik geloof zelf niet in een god, ik geloof in mezelf en ik bepaal me eigen leven. Maar toch zijn er wel hele sterke feiten richting het geloof. Maar telkens als ik daarover nadenk, kom ik bij 1 punt uit. De dinosaurussen, waar passen die in het plaatje bij gelovigen. Uiteraard heb ik dat gevraagd aan haar ouders. Die zeggen het volgende:

De koolstofdatering klopt ten eerste van geen kanten, dus de botten die voor dino's aangegeven zijn dat ze miljoenen jaren oud zijn, vertrouwen ze natuurlijk niet. Er blijkt ook een voetstap ooit gevonden te zijn in een dinosaurus voetstap, lag in dezelfde aardlaag. Dus volgens haar ouders hebben de dinosaurussen hetzelfde tijdstip geleefd als de mens, VOOR de zondvloed, dus daarna waren de dinosaurussen uitgestorven.

Nou ben ik benieuwd naar mensen hier die gelovig zijn, hoe die de dinosaurussen in hun geloof plaatsen, want ontkennen dat ze bestaan hebben is onmogelijk. Of mensen die niet gelovig zijn om hun mening hierover te uiten.
En sorry dat ik het zeg, maar de mens tegelijk met de dinosaurussen? kom op zeg...dat houdt de mens geen jaar vol, laat staan duizenden jaren.

Klein stukje nog over de koolstofdatering:

Er schijnt een experiment te zijn geweest door een stel twentse studenten, die hebben een apenbot van een net gestorven aap een aantal weken of maanden in een centrifuge gelegd(dus even flink aan de tand gevoeld) toen eruit gehaald, en opgestuurd naar een onderzoekslab, waar ze koolstofdatering uitvoeren op oude botten. Het bot bleek miljoenen jaren oud te zijn.
Door dit gegeven is de koolstofdatering natuurlijk niet altijd even betrouwbaar. Dus volgens haar ouders heeft de zondvloed(40 dagen regen, hele lange tijd erna gigantisch veel water op aarde) ervoor gezorgd dat de botten van de dinosaurussen zijn "verouderd". Een leuke gedachte natuurlijk, maar in mijn ogen niet overtuigend.

Ben heel benieuwd wat jullie hiervan denken
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_34854613
Het is zinloos om met mensen in duscussie te gaan die een dogmatisch geloof hebben.
Het is het beste om discussie hierover met de ouders van je vriendin te vermijden.

Voor gelovigen, die iets minder dogmatisch denken (of anders dogmatisch) is er de uitweg in het aannemen van een periode van voor de werkelijke schepping, waarin de aarde werd geregeerd door reuzen en chaos.

Het is jammer dat deze gelovigen niet beseffen waar het werkelijk bij het geloof om gaat, dat zijn nl. niet de zaken die onder de natuurwetenschappen vallen (en ook nooit hieronder kunnen of zullen vallen)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_34854652
Hey,

Ik ben zelf gelovig

Geloven doe je niet 'zomaar' je moet het ervaren...
Ik heb ervoor gekozen om voor Jezus te leven en dan besef je pas wat geloven echt is.

Elke zondag netjes naar de kerk gaan is NIET waar het om gaat, die mensen geloven niet echt vind ik.

Maar om in te haken op je verhaal...

Er zijn gewoon dingen in het geloof / wereld die je niet kunt begrijpen. zoals jij bijvoorbeeld de dinosaurussen noemt..
Ik weet daar ook geen antwoord op, maar ik weet wel dat alles wat er op deze aarde is, gemaakt is door God, want als je ziet hoe mooi alles in elkaar steekt, hoe nieuw leven ontstaat, dat is zo prachtig

Het geloof valt niet te beredeneren, je moet het ervaren
pi_34854665
Deze vraag heb ik inderdaad ooit aan m'n Godsdienstleraar gesteld en hij gaf me het antwoord dat je de bijbel heel ruim moet nemen. Dus volgens de bijbel schiep God de wereld in 6 dagen. Je moet daar dus een paar miljoen jaar bij optellen ofzo... Nou ja....Ik geloof niet in een Christelijke God, dus het zal wel....
  woensdag 8 februari 2006 @ 08:46:08 #5
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_34854683
Ten eerste is het niet dinosaurussen maar dinosariers.

Ten tweede is allang bekend dat C14 methode niet 100% nauwkeurig maar een 5% veligheidsmarge hanteerd...dan nog...kan je rustig stellen dat dino's hebben geleefd miljoenen jaren geleden. Fact.

Ten derde, dat jouw ouders zo kortzichtig zijn om hun geloof boven keiharde feiten te stellen is natuurlijk waanzin, zoals je zelf al aangeeft. Wie ben ik om hun beperkte visie open te breken?
Denk na, open je ogen en lees een boek (behalve HET boek)...

Ten vierde, C14 werkt met het verval van koolstof atomen en dat proces is natuurlijk kunstmatig te beinvloeden, dus dat die studenten dat kunnen is geen bewijs dat C14 niet werkt maar dat het te manipuleren is.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_34854738
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 08:46 schreef clowncloon het volgende:
Ten eerste is het niet dinosaurussen maar dinosariers.

Ten tweede is allang bekend dat C14 methode niet 100% nauwkeurig maar een 5% veligheidsmarge hanteerd...dan nog...kan je rustig stellen dat dino's hebben geleefd miljoenen jaren geleden. Fact.
De C14-methode is sowieso maar betrouwbaar tot iets van 50.000 jaar. Voor dateringen van dinosaurusbotten wordt de C14-methode dus niet eens gebruikt.
  woensdag 8 februari 2006 @ 09:00:38 #7
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34854898
Deze meneer weet het je in zijn educatieve filmpjes haarfijn uit te leggen! .

Dergelijke doorgeslagen grefo's zijn altijd heerlijk vermaak op de vroege ochtend.
Ik ga naar huis.
  woensdag 8 februari 2006 @ 09:01:02 #8
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34854901
Dinosauressen geloofde helemaal niet in God.. dat weet iedereen toch?..
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  woensdag 8 februari 2006 @ 09:05:41 #9
117776 OFfSprngr
pi_34854964
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 08:43 schreef joachim87 het volgende:
Hey,

Ik ben zelf gelovig

Ik heb ervoor gekozen om voor Jezus te leven en dan besef je pas wat geloven echt is.

Elke zondag netjes naar de kerk gaan is NIET waar het om gaat, die mensen geloven niet echt vind ik.

Er zijn gewoon dingen in het geloof / wereld die je niet kunt begrijpen. zoals jij bijvoorbeeld de dinosaurussen noemt..
Ik weet daar ook geen antwoord op, maar ik weet wel dat alles wat er op deze aarde is, gemaakt is door God, want als je ziet hoe mooi alles in elkaar steekt, hoe nieuw leven ontstaat, dat is zo prachtig

You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_34854978
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:05 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Jij hebt zeker niks zinnings te zeggen
pi_34855001
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 08:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

De C14-methode is sowieso maar betrouwbaar tot iets van 50.000 jaar. Voor dateringen van dinosaurusbotten wordt de C14-methode dus niet eens gebruikt.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor methode dan wel gebruikt word, kan ik dat namelijk tegen haar ouders gebruiken
GamerTag
pi_34855019
Dino's hebben helemaal niet bestaan! Het is een samenzwering van Skull&Bones!
Xbox Live: koenpijl
pi_34855024
quote:
Hey,

Ik ben zelf gelovig

Tranen in mn ogen ....de onschuld van de post....mooi hoor!
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
  woensdag 8 februari 2006 @ 09:09:53 #14
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_34855030
Grefo's met oogkleppen op zijn ergens ook wel weer aandoenlijk.
.
..
...
....
pi_34855032
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:06 schreef joachim87 het volgende:

[..]

Jij hebt zeker niks zinnings te zeggen
Je eigen verhaal komt niet zo geloofwaardig over met de betreffende smileys.
Tenminste niet op mij
pi_34855050
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:08 schreef masterdave het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor methode dan wel gebruikt word, kan ik dat namelijk tegen haar ouders gebruiken
Die ouders ga je echt niet overhalen hoor die zitten kompleet ingebakken in hun geloof. Laat ze nou maar geloven wat ze willen geloven en ga je eigen weg. Zoalang ze jouw niet in de weg staan is er toch niks mis mee?
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_34855071
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:10 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Je eigen verhaal komt niet zo geloofwaardig over met de betreffende smileys.
Tenminste niet op mij
Dat is jammer ;
  woensdag 8 februari 2006 @ 09:13:42 #18
117776 OFfSprngr
pi_34855089
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:11 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Die ouders ga je echt niet overhalen hoor die zitten kompleet ingebakken in hun geloof. Laat ze nou maar geloven wat ze willen geloven en ga je eigen weg. Zoalang ze jouw niet in de weg staan is er toch niks mis mee?
Meh, je neukt hun dochter, wat kan jou het verrotte wat ze denken?
.
.
pi_34855094
quote:
Hey,

Ik ben zelf gelovig

Ken jij de bijbel...wordt er niet ergens een vermelding gemaakt over een behemoth

Job 40:10-19
10 Zie nu Behemoth, welken Ik gemaakt heb nevens u; hij eet hooi, gelijk een rund.
11 Zie toch, zijn kracht is in zijn lenden, en zijn macht in den navel zijns buiks.
12 Als het hem lust, zijn staart is als een ceder; de zenuwen zijner schaamte zijn doorvlochten.
13 Zijn beenderen zijn als vast koper; zijn gebeenten zijn als ijzeren handbomen.
14 Hij is een hoofdstuk der wegen Gods; die hem gemaakt heeft, heeft hem zijn zwaard aangehecht.
15 Omdat de bergen hem voeder voortbrengen, daarom spelen al de dieren des velds aldaar.
16 Onder schaduwachtige bomen ligt hij neder, in een schuilplaats des riets en des slijks.
17 De schaduwachtige bomen bedekken hem, elkeen met zijn schaduw; de beekwilgen omringen hem.
18 Zie, hij doet de rivier geweld aan, en verhaast zich niet; hij vertrouwt, dat hij de Jordaan in zijn mond zou kunnen intrekken.
19 Zou men hem voor zijn ogen kunnen vangen? Zou men hem met strikken den neus doorboren kunnen?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_34855134
Als God het voor elkaar krijgt om leven te scheppen zou het voor hem toch ook een koud kunstje moeten zijn om botten van een paar miljoen jaar oud te maken?
Dus geen dino's wel botten. Zoals je ziet is het geen enkel probleem om het bestaan van dino's te ontkennen. Het ontkennen van het bestaan van de botten is wel wat lastiger

Daarnaast vind ik de verhalen over dino's ook nogal eens ernstig ongeloofwaardig. Een tijd geleden was er op zender <X> een soort van docu over dino's waar ze doodleuk vertelden dat het beest 3 tepels had en monogaam was. Ik vraag me af hoe je dat wil zien aan een paar botten
pi_34855136
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:11 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Even ter verduidelijking, haar moeder vind het leuk om hierover te filosoferen, ze is sterk gelovig, maar snapt ook waarom mensen het moeilijk vinden om te geloven in een god. We hebben hier gewoon leuke discussies over, ik beledig der niet mee, en zij komt ook continu met feiten aan(dus ze wilt mij ook misschien beetje omturnen), dus waarom zou ik dat niet mogen. Ben gewoon benieuwd wat julie ervan vinden.
GamerTag
pi_34855184
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:14 schreef wonko het volgende:

[..]

Ken jij de bijbel...wordt er niet ergens een vermelding gemaakt over een behemoth
Dat heeft niks met mijn verhaal te maken..

Maarja je kent mijn kant van het verhaal, ik ken jou kant...
Ik hoop dat je mijn kant accepteerd ik de jouwe wel..

Waar je verder wel in geloofd moet je zelf weten...
pi_34855193
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:17 schreef Armalite het volgende:
Als God het voor elkaar krijgt om leven te scheppen zou het voor hem toch ook een koud kunstje moeten zijn om botten van een paar miljoen jaar oud te maken?
Dus geen dino's wel botten. Zoals je ziet is het geen enkel probleem om het bestaan van dino's te ontkennen. Het ontkennen van het bestaan van de botten is wel wat lastiger

Daarnaast vind ik de verhalen over dino's ook nogal eens ernstig ongeloofwaardig. Een tijd geleden was er op zender <X> een soort van docu over dino's waar ze doodleuk vertelden dat het beest 3 tepels had en monogaam was. Ik vraag me af hoe je dat wil zien aan een paar botten
Je snapt volgens mij niet helemaal wat het geloof inhoudt, door zulk soort botten te planten van miljoenen jaar oud, zou HIJ ons opzettelijkj op een verkeerd spoor willen zetten, en zo werkt HIJ niet, want hij wil juist dat we geloven. Althans, volgens mij werkt ie zo
GamerTag
pi_34855220
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:17 schreef masterdave het volgende:

[..]

Even ter verduidelijking, haar moeder vind het leuk om hierover te filosoferen, ze is sterk gelovig, maar snapt ook waarom mensen het moeilijk vinden om te geloven in een god. We hebben hier gewoon leuke discussies over, ik beledig der niet mee, en zij komt ook continu met feiten aan(dus ze wilt mij ook misschien beetje omturnen), dus waarom zou ik dat niet mogen. Ben gewoon benieuwd wat julie ervan vinden.
Als ze het leuk vind hierover te filosoferen, leg haar dan eens de vraag voor waarom het geloof in godsdiensten regionaal bepaald is. Over de hele wereld zie je namelijk dat in een bepaalde streek/regio/werelddeel een godsdienst het sterkst vertegenwoordigd is. Dat zie je door de eeuwen heen. Pas de laatste tijd (paar honderd jaar) begint het meer in elkaar door te lopen, doordat mensen meer verplaatsen.
Toch vreemd dat als er een god is, dat die voor elke streek anders is.
  woensdag 8 februari 2006 @ 09:23:15 #25
117776 OFfSprngr
pi_34855235
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:20 schreef joachim87 het volgende:

[..]

Dat heeft niks met mijn verhaal te maken..

Maarja je kent mijn kant van het verhaal, ik ken jou kant...
Ik hoop dat je mijn kant accepteerd ik de jouwe wel..

Waar je verder wel in geloofd moet je zelf weten...
Als ik dan toch een religieus iemand spreek, hoe komt religie nou in dit alles, waarom geloof je niet alleen?, hoe komt hier een instantie in voor die jou verteld hoe/wat je moet doen om te geloven?
.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')