De C14-methode is sowieso maar betrouwbaar tot iets van 50.000 jaar. Voor dateringen van dinosaurusbotten wordt de C14-methode dus niet eens gebruikt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:46 schreef clowncloon het volgende:
Ten eerste is het niet dinosaurussen maar dinosariers.
Ten tweede is allang bekend dat C14 methode niet 100% nauwkeurig maar een 5% veligheidsmarge hanteerd...dan nog...kan je rustig stellen dat dino's hebben geleefd miljoenen jaren geleden. Fact.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:43 schreef joachim87 het volgende:
Hey,
Ik ben zelf gelovig
Geloven doe je niet 'zomaar' je moet het ervaren...
Ik heb ervoor gekozen om voor Jezus te leven en dan besef je pas wat geloven echt is.
Elke zondag netjes naar de kerk gaan is NIET waar het om gaat, die mensen geloven niet echt vind ik.
Maar om in te haken op je verhaal...
Er zijn gewoon dingen in het geloof / wereld die je niet kunt begrijpen. zoals jij bijvoorbeeld de dinosaurussen noemt..
Ik weet daar ook geen antwoord op, maar ik weet wel dat alles wat er op deze aarde is, gemaakt is door God, want als je ziet hoe mooi alles in elkaar steekt, hoe nieuw leven ontstaat, dat is zo prachtig
Het geloof valt niet te beredeneren, je moet het ervaren
Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor methode dan wel gebruikt word, kan ik dat namelijk tegen haar ouders gebruikenquote:Op woensdag 8 februari 2006 08:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
De C14-methode is sowieso maar betrouwbaar tot iets van 50.000 jaar. Voor dateringen van dinosaurusbotten wordt de C14-methode dus niet eens gebruikt.
Tranen in mn ogen ....de onschuld van de post....mooi hoor!quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:43 schreef joachim87 het volgende:
Hey,
Ik ben zelf gelovig
Ik heb ervoor gekozen om voor Jezus te leven en dan besef je pas wat geloven echt is.
Elke zondag netjes naar de kerk gaan is NIET waar het om gaat, die mensen geloven niet echt vind ik.
Er zijn gewoon dingen in het geloof / wereld die je niet kunt begrijpen. zoals jij bijvoorbeeld de dinosaurussen noemt..
Ik weet daar ook geen antwoord op, maar ik weet wel dat alles wat er op deze aarde is, gemaakt is door God, want als je ziet hoe mooi alles in elkaar steekt, hoe nieuw leven ontstaat, dat is zo prachtig
Je eigen verhaal komt niet zo geloofwaardig over met de betreffende smileys.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:06 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Jij hebt zeker niks zinnings te zeggen![]()
Die ouders ga je echt niet overhalen hoor die zitten kompleet ingebakken in hun geloof. Laat ze nou maar geloven wat ze willen geloven en ga je eigen weg. Zoalang ze jouw niet in de weg staan is er toch niks mis mee?quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:08 schreef masterdave het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor methode dan wel gebruikt word, kan ik dat namelijk tegen haar ouders gebruiken![]()
Dat is jammer ;quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:10 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Je eigen verhaal komt niet zo geloofwaardig over met de betreffende smileys.
Tenminste niet op mij![]()
Meh, je neukt hun dochter, wat kan jou het verrotte wat ze denken?quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:11 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Die ouders ga je echt niet overhalen hoor die zitten kompleet ingebakken in hun geloof. Laat ze nou maar geloven wat ze willen geloven en ga je eigen weg. Zoalang ze jouw niet in de weg staan is er toch niks mis mee?
Ken jij de bijbel...wordt er niet ergens een vermelding gemaakt over een behemothquote:Op woensdag 8 februari 2006 08:43 schreef joachim87 het volgende:
Hey,
Ik ben zelf gelovig
Even ter verduidelijking, haar moeder vind het leuk om hierover te filosoferen, ze is sterk gelovig, maar snapt ook waarom mensen het moeilijk vinden om te geloven in een god. We hebben hier gewoon leuke discussies over, ik beledig der niet mee, en zij komt ook continu met feiten aan(dus ze wilt mij ook misschien beetje omturnen), dus waarom zou ik dat niet mogen. Ben gewoon benieuwd wat julie ervan vinden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:11 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Die ouders ga je echt niet overhalen hoor die zitten kompleet ingebakken in hun geloof. Laat ze nou maar geloven wat ze willen geloven en ga je eigen weg. Zoalang ze jouw niet in de weg staan is er toch niks mis mee?
Dat heeft niks met mijn verhaal te maken..quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:14 schreef wonko het volgende:
[..]
Ken jij de bijbel...wordt er niet ergens een vermelding gemaakt over een behemoth
Je snapt volgens mij niet helemaal wat het geloof inhoudt, door zulk soort botten te planten van miljoenen jaar oud, zou HIJ ons opzettelijkj op een verkeerd spoor willen zetten, en zo werkt HIJ niet, want hij wil juist dat we geloven. Althans, volgens mij werkt ie zoquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:17 schreef Armalite het volgende:
Als God het voor elkaar krijgt om leven te scheppen zou het voor hem toch ook een koud kunstje moeten zijn om botten van een paar miljoen jaar oud te maken?
Dus geen dino's wel botten. Zoals je ziet is het geen enkel probleem om het bestaan van dino's te ontkennen. Het ontkennen van het bestaan van de botten is wel wat lastiger![]()
Daarnaast vind ik de verhalen over dino's ook nogal eens ernstig ongeloofwaardig. Een tijd geleden was er op zender <X> een soort van docu over dino's waar ze doodleuk vertelden dat het beest 3 tepels had en monogaam was. Ik vraag me af hoe je dat wil zien aan een paar botten![]()
Als ze het leuk vind hierover te filosoferen, leg haar dan eens de vraag voor waarom het geloof in godsdiensten regionaal bepaald is. Over de hele wereld zie je namelijk dat in een bepaalde streek/regio/werelddeel een godsdienst het sterkst vertegenwoordigd is. Dat zie je door de eeuwen heen. Pas de laatste tijd (paar honderd jaar) begint het meer in elkaar door te lopen, doordat mensen meer verplaatsen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:17 schreef masterdave het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking, haar moeder vind het leuk om hierover te filosoferen, ze is sterk gelovig, maar snapt ook waarom mensen het moeilijk vinden om te geloven in een god. We hebben hier gewoon leuke discussies over, ik beledig der niet mee, en zij komt ook continu met feiten aan(dus ze wilt mij ook misschien beetje omturnen), dus waarom zou ik dat niet mogen. Ben gewoon benieuwd wat julie ervan vinden.
Als ik dan toch een religieus iemand spreek, hoe komt religie nou in dit alles, waarom geloof je niet alleen?, hoe komt hier een instantie in voor die jou verteld hoe/wat je moet doen om te geloven?quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:20 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Dat heeft niks met mijn verhaal te maken..
Maarja je kent mijn kant van het verhaal, ik ken jou kant...
Ik hoop dat je mijn kant accepteerd ik de jouwe wel..
Waar je verder wel in geloofd moet je zelf weten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |