Serieus, of neem je me in de zeik?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:46 schreef boyv het volgende:
Ik leg ze in de vriezer.
Werken ja, als je ze daarna laat opwarmen en gebruikt doen ze het beter.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:49 schreef GenesiZ het volgende:
vreemd, normaalgesproken gaat je accu toch veel korter mee als ze in de kou werken/liggen.
Ja, voor dat je ze gebruikt moeten ze natuurlijk ff op temperatuur nemen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:54 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Werken ja, als je ze daarna laat opwarmen en gebruikt doen ze het beter.
Dit gaat dus het zogenaamde fenomeen van zelfontlading tegen...
een lekstroompje erop laten staan werkt beter trouwens![]()
Het gaat er niet om hoevaak je ze op kan laden, dat blijft gelijk. Maar stel, ik laad nu 4 batterijen op. Ik leg die ongebruikt in mijn foto-tasje. Over een maand zijn die batterijen al minimaal 30% van hun lading kwijt...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:55 schreef -jos- het volgende:
Ik heb hier nog nooit van gehoord maar het zou best eens waar kunnen zijn, hoewel er op zulke batterijen altijd staat dat ze zoveel 100 x opgeladen kunnen worden
ja dat snap ik, maar er staat altijd op dat ze zoveel keer kunnen worden herladen maar dus niks over zoveel procent capaciteitsverlies, waar jij het dus over hebtquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:08 schreef 51cent het volgende:
[..]
Het gaat er niet om hoevaak je ze op kan laden, dat blijft gelijk. Maar stel, ik laad nu 4 batterijen op. Ik leg die ongebruikt in mijn foto-tasje. Over een maand zijn die batterijen al minimaal 30% van hun lading kwijt...
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:50 schreef longinus het volgende:
Je kan ze beter leeg bewaren en opladen voor gebruik.
Opladen duurt nogal lang. Als ik besluit om over een half uurtje ergens heen te gaan, waar ik graag wat foto's neem, is het wel handig als ik ook batterijen heb...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:50 schreef longinus het volgende:
Je kan ze beter leeg bewaren en opladen voor gebruik.
Elke keer dat je ze oplaadt neemt de kwaliteit een beetje af he.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:10 schreef Isdatzo het volgende:
Ik stop ze altijd op m'n broodjes..![]()
OT: Meh, stel ze zouden leegraken laadt je ze toch lekker weer op toch![]()
lolquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:06 schreef Omkron het volgende:
...maar in mijn JVC accu zit gewoon ijzer...
Het enige juist antwoord, en iedereen die redelijk middelbare school chemie heeft gehad die heeft dat als het goed is wel gehad.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:57 schreef DemonRage het volgende:
In de regel is de snelheid van veel chemische reacties afhankelijk van de omgevingstemperatuur (hoger = sneller). Ookal wordt een batterij niet gebruikt, de chemische reacties vinden toch plaats waardoor de batterij de lading verliest. Als je een batterij in de koelkast of vriezer legt, worden deze reacties vertraagd en zal de batterij langer zijn lading behouden.
* DemonRage legt z'n batterijen ook niet in de koelkast trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |