Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar wel dat het niet waar is. het hangt natuurlijk wel een beetje van het model af, maar als je een laptop hebt die voor mobiel gebruik is ontworpen, dan zijn ze een stuk zuiniger dan een desktop. een laptop die 400W trekt kan zijn warmte onmogelijk kwijt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:21 schreef -TDJ- het volgende:
Een laptop is niet zo energiezuinig hoor... trekt toch zo lachend 400 Watt...
Pak een gemiddelde transformator erbij van een willekeurige laptop en kijk bij inputquote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:30 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar wel dat het niet waar is. het hangt natuurlijk wel een beetje van het model af, maar als je een laptop hebt die voor mobiel gebruik is ontworpen, dan zijn ze een stuk zuiniger dan een desktop. een laptop die 400W trekt kan zijn warmte onmogelijk kwijt.
daardoor is het mogelijk een laptop te gebruiken, en tegelijkertijd de accu op te laden in bijvoorbeeld een uur, waarna je er nog eens 2 uur mee kan werken zonder netstroom. conclusie: verbruik is 1/3 van wat de trafo levert. dit is slechts een rekenvoorbeeld, maar zo mag je in ieder geval niet het verbruik van een laptop "berekenen".quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:35 schreef -TDJ- het volgende:
[..]
Pak een gemiddelde transformator erbij van een willekeurige laptop en kijk bij input
Meestal staat er bij 230V ongeveer 2Amp/h ( 2x 230 = 460 Watt ), al denken de meeste mensen dat een laptop vrijwel niets vraagt aan vermogen maar de praktijk wijst vaak anders uit!
Hoe dan ook, Suc6 met het vinden van een laptop!
in principe wel. harddisk kan ik altijd nog vervangen, specs zijn voldoende, netwerkkaart is wel een vereiste (isdn niet).quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:23 schreef Opa Bokma het volgende:
Ik heb hier een Dell Latitude CPx P3 500 MHz liggen. Hij werkt prima, maar er mankeren wat dingen aan. Ten eerste kraakt de linker speaker als er geluid uitkomt. Ten tweede werkt de CDrom drive niet helemaal lekker meer. Dit omdat er een stukje van het klepje ooit is afgebroken en er vuil in is gekomen. Daarbij maakt de 12GB harddisk een fluitend geluid, hoewel ik dit laatste nooit als storend heb ervaren.
Dit zit er allemaal in:
P3-500
128MB geheugen (PC100)
12 GB HD
CD-rom drive
Voeding + netsnoer
Als je wil kan ik er een PCMCIA netwerk-/ modemkaart instoppen (evt. met ISDN optie)
Interesse?
Alleen jammer dat die stroom slaat op de uitgangsspanning, niet op de ingangsspanningquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:35 schreef -TDJ- het volgende:
[..]
Pak een gemiddelde transformator erbij van een willekeurige laptop en kijk bij input
Meestal staat er bij 230V ongeveer 2Amp/h ( 2x 230 = 460 Watt ), al denken de meeste mensen dat een laptop vrijwel niets vraagt aan vermogen maar de praktijk wijst vaak anders uit!
Hoe dan ook, Suc6 met het vinden van een laptop!
die kaart krijg je er sowieso bij en die HD is idd makkelijk te vervangen. Tja, ik kan 'm wel in een slechtere staat afleveren, ff kijken of ik hier nog een hamer heb liggen!quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:02 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
in principe wel. harddisk kan ik altijd nog vervangen, specs zijn voldoende, netwerkkaart is wel een vereiste (isdn niet).
ik ben ook wat veilingen op ebay aan het volgen, maar geef even een richtprijs. Eigenlijk mag de laptop nog wel wat "kapotter", om de prijs te drukken.
Daar heeft een laptop aardig wat te doorstaanquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:41 schreef Byte_Me het volgende:
Ik denk er nog even over en kijk wat er verder nog op mn pad komt. ik laat binnenkort wel iets weten.
weleens in nepal geweest?
Oke, laat het maar weten. Ik ga 'm binnenkort wel in de verkoop doen, dus wacht er niet te lang mee. Enne, waarom Nepal?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:41 schreef Byte_Me het volgende:
Ik denk er nog even over en kijk wat er verder nog op mn pad komt. ik laat binnenkort wel iets weten.
weleens in nepal geweest?
wat vind je redelijk?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:26 schreef illusions het volgende:
Ik heb nog een Compaq Presario 700EA. Boot nog wel volgens mij, alhoewel ik niks zie.. maar ik hoor de geluiden wel. Geeft dus geen beeld weer. Zit onboard netwerk kaart, modem, tv-out, geluid, etc. op. Keyboard en muis funtioneren, accu doet het ongeveer een uur, zit adapter/lader bij, cd-rom, etc.
Veel hoef ik er niet voor, maar hij gaat niet weg voor een bodemprijs.
Om hier nog even op terug te komen: Ik scrijf BIJ 230V met andere woorden haal ik de gegevens van de INPUT... of jij leest verkeerd/niet goed of je kennis is minder dan die van mij maar het zal het eerste wel zijn geweest.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:04 schreef Neptunes het volgende:
[..]
Alleen jammer dat die stroom slaat op de uitgangsspanning, niet op de ingangsspanning
DUs 4 Ampere * 18 = max 80 Watt
wel interessant, maar waarschijnlijk te duur, ik zoek ets rond de 100 euro.quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:27 schreef -TDJ- het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen: Ik scrijf BIJ 230V met andere woorden haal ik de gegevens van de INPUT... of jij leest verkeerd/niet goed of je kennis is minder dan die van mij maar het zal het eerste wel zijn geweest.
Overigens heb ik ook nog een laptop liggen, ik weet niet wat je er voor wilt betalen maar geef maar een gil als het intressant is:
AMD 1500+ XP
512MB geheugen
CD-Brander/DVD-Speler
Lan 10/100
SUB-D9 / SUB-D25
VGA uit
S-VHS uit
2x USB
1x PS2
2x PCMCIA slot
Als TS geen interesse heeft (want ben geen topic kaper), kan je mij hierover dan eens mailen? (edvandeberg AT zonnet.nl). Graag merk/type, prijs, specs etc.quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:27 schreef -TDJ- het volgende:
[..]
Overigens heb ik ook nog een laptop liggen, ik weet niet wat je er voor wilt betalen maar geef maar een gil als het intressant is:
AMD 1500+ XP
512MB geheugen
CD-Brander/DVD-Speler
Lan 10/100
SUB-D9 / SUB-D25
VGA uit
S-VHS uit
2x USB
1x PS2
2x PCMCIA slot
tis krap aan denk ik. ik neem aan dat je er 98 op draait? ik zat eigenlijk aan een kale 2000 installatie te denken, omdat dat wat beter is dichtgetimmerd (denk ik dan).quote:Op vrijdag 10 februari 2006 00:22 schreef SweetyPie het volgende:
IK heb nog wel een HP Omnibook 2100 liggen met een streep dode pixels in beeld en een missend klepje aan de achterkant. Denk alleen dat de specs niet goed genoeg zijn. Het is namelijk een 233mhz, 96 mb geheugen, cdrom, floppy, usb en netwerkkaartje
Voor 75 euro mag je hem hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |