abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34842695
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:17 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wie zegt dat die dat niet gedaan heeft?

Dat hij het niet zijn verantwoordelijkheid vind, wil nog niet zeggen dat het hem helemaal koudlaat.
In de pers heef ie dat niet gedaan. Terwijl hij het wel belangrijk genoeg vond om iedereen in het MO die spotprenten te laten zien.
pi_34842734
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:23 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook niet.

Ik kies ervoor om die man zijn verhaal te geloven. Wat is daar mis mee? Waarom willen jij en anderen mij, zonder duidelijk bewijs, er van doen overtuigen dat die man een leugenaar is?
Ik toon niet aan dat/of de man een leugenaar is, ik toon aan dat jij hem zondermeer gelooft omdat hij ook moslim is.
pi_34842758
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:25 schreef basilisk het volgende:

In de pers heef ie dat niet gedaan.
Waar in de pers heeft hij dan gezegd dat die foto bij de cartoons hoorde?

Zie jij trouwens het verschil tussen foto's en cartoons?
pi_34842771
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:21 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Een blind vertrouwen niet. Dat zou ik pas hebben als ik iemad door en door ken. En dat is niet het geval. Maar ik ga niet iemand die ik niet ken, zomaar beschuldigen van leugens.

En dit topic gaat over die Deense Imam. Niet over andere Imams.
Je neemt zijn woorden over als waarheid zonder aan de authenticiteit daarvan te twijfelen, dat zegt mij eigenlijk wel dat er gesproken kan worden over een blind vertrouwen. De commotie die de beste man op z`n geweten heeft zou eigenlijk al genoeg reden zijn om te twijfelen aan zijn intentie, en als daar eenmaal twijfel bestaat is het zeer gezond om twijfel te hebben aan de oprechtheid van de man.

Ik heb in ieder geval het vermoeden dat de man elke dag een dikke drol uit z`n mond perst.
eeeh
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:28:15 #155
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34842791
Ik gooi het topic ff in de koelkast...
Kan ik ff wat opruimen en kan iedereen weer eens denken over de volgende lading ontopic posts die eigenlijk in dit [NWS] topic horen.

Geen 'lemming' topics starten , want die zal ik rucksichloss sluiten & noten.
pi_34842820
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:26 schreef Panzerknacker het volgende:

Ik toon niet aan dat/of de man een leugenaar is
Nee idd.
het zou de discussie een stuk nuttiger maken als iemand dat wel zou doen.

Nu zitten we met verschillende mensen nutteloos te zanikken over of je een Moslims mag geloven of niet .

Wat maakt het in godsnaam uit dat ik die man in dit geval geloof? Mag ik die mening niet hebben ofzo?
pi_34842915
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:27 schreef DaveHarris het volgende:

Je neemt zijn woorden over als waarheid zonder aan de authenticiteit daarvan te twijfelen
Idd.
Dat doe ik net als wanneer Wilders roept dat die bedreigd is jij en/of anderen dat ook meteen geloven en niet in twijfel trekken.
quote:
De commotie die de beste man op z`n geweten heeft zou eigenlijk al genoeg reden zijn om te twijfelen aan zijn intentie, en als daar eenmaal twijfel bestaat is het zeer gezond om twijfel te hebben aan de oprechtheid van de man.
Als iemand commontie veroorzaakt, wil dat nog niet meteen zeggen dat iemand onbetrouwbaar of een leugenaar is.
Wat dat betreft zou Wilders dat dan ook zijn
pi_34842988
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:28 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee idd.
het zou de discussie een stuk nuttiger maken als iemand dat wel zou doen.

Nu zitten we met verschillende mensen nutteloos te zanikken over of je een Moslims mag geloven of niet .

Wat maakt het in godsnaam uit dat ik die man in dit geval geloof? Mag ik die mening niet hebben ofzo?
Je snapt het punt nog niet. Je bent te goedgelovig, een gezond stukje achterdocht en kennis zou ervoor kunnen zorgen dat je het niet onnodig voor een jackass opneemt en de verschillende nieuwsberichten wijzen toch echt in die richting.
pi_34843044
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:27 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Waar in de pers heeft hij dan gezegd dat die foto bij de cartoons hoorde?
Dat zeg ik toch ook niet? Ik vind alleen dat ie publiekelijk had moet laten weten dat die berichtgeving niet klopte. Hij heeft die plaatjes en foto's onder de aandacht gebracht in het MO, dus heeft hij daar ook een verantwoording.
pi_34843055
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:32 schreef Panzerknacker het volgende:

Je snapt het punt nog niet. Je bent te goedgelovig, een gezond stukje achterdocht en kennis zou ervoor kunnen zorgen dat je het niet onnodig voor een jackass opneemt en de verschillende nieuwsberichten wijzen toch echt in die richting.
Welke nieuwsberichten dan?
Ik heb in dit topic alleen maar een bericht van de Elsevier gezien. Maar dat is meer een Column van de Winter. Ook iemand die maar al te graag wat commotie veroorzaakt.

En tja, ik ben liever goedgelovig dan achterdochtig. Sue me....
pi_34843107
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:34 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Welke nieuwsberichten dan?
Ik heb in dit topic alleen maar een bericht van de Elsevier gezien. Maar dat is meer een Column van de Winter. Ook iemand die maar al te graag wat commotie veroorzaakt.

Yep, je bent goedgelovig. Daar twijfel ik niet aan.
pi_34843143
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:31 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Idd.
Dat doe ik net als wanneer Wilders roept dat die bedreigd is jij en/of anderen dat ook meteen geloven en niet in twijfel trekken.
En, dat doe je zeker ook wanneer de Iraanse president zegt dat ze uranium willen verrijken voor vreedzame doeleinden?
eeeh
pi_34843175
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:33 schreef basilisk het volgende:

Dat zeg ik toch ook niet?
Je zegt dat jij niet duidelijk heeft gemaakt dat die foto's niet bij de spotprenten horen.
In dat NRC artikel zegt die het anders wel heel erg duidelijk. Waarom zou die dat nu wel doen en eerdere keren niet
Lijkt me trouwens ook wel overbodig dat je gaat zeggen dat foto's niet bij spotprenten horen. Iedereen kan dat verschil zien....
quote:
Ik vind alleen dat ie publiekelijk had moet laten weten dat die berichtgeving niet klopte. Hij heeft die plaatjes en foto's onder de aandacht gebracht in het MO, dus heeft hij daar ook een verantwoording.
Die verantwoording heeft die dan ook genomen door erbij te zeggen dat die foto's bij dreigbrieven hoorde en niet bij de spotprents.

[ Bericht 1% gewijzigd door calvobbes op 07-02-2006 21:43:30 ]
pi_34843223
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:36 schreef DaveHarris het volgende:

En, dat doe je zeker ook wanneer de Iraanse president zegt dat ze uranium willen verrijken voor vreedzame doeleinden?
Nee hoor. Wees maar gerust.
Dat ik een Imam geloof, wil niet zeggen dat ik alle beweringen van mensen zomaar geloof
pi_34843312
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:38 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee hoor. Wees maar gerust.
Dat ik een Imam geloof, wil niet zeggen dat ik alle beweringen van mensen zomaar geloof
Nou okee, jij gelooft hem, ik niet. De tijd zal het leren wie er gelijk had.

EDIT:

Op allebei de punten geloof ik het niet. Niet dat hij gezegd heeft dat dit geen onderdeel uitmaakte van de Deense krant. En ook niet dat hij of een andere imam deze plaatjes bij dreigbrieven toegezonden kreeg.
eeeh
pi_34843382
[..]
Lijkt me trouwens ook wel overbodig dat je gaat zeggen dat foto's niet bij spotprenten horen. Iedereen kan dat verschil zien....
[..]
In SA dus kennelijk niet want daar stonden ze in de krant alsof de Denen op deze manier er de spot mee dreven. En hoeveel mensen lezen daar het NRC denk je?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:43:46 #167
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34843398
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:34 schreef calvobbes het volgende:

[..]

ik meen me te herinneren dat toen die jongen in deventer door marokkanen werd dood gemept en de vriendin van die jongen verklaarde dat het ws allochtonen waren je haar verhaal in twijfel trok.

goedgelovig zolang het je uitkomt dan he.

De wereld is op hol geslagen
pi_34843406
Ja, dat is gewoon olie op het vuur gooien. Een ander artikel:
quote:
A Muslim religious organisation in Denmark, Islamisk Trossamfund, has brought attention to the cartoons during a tour of the Middle-East, and has allegedly represented that Muslims in Denmark have been exposed to much more overtly offensive images.[41] However, these additional images, none of which had previously been published by any mainstream media outlet, would be considered deliberately profane and obscene by many non-Muslims. On February 1 BBC World aired a story showing one of these three images, and incorrectly claimed that it had been published in Jyllands-Posten. [42]

Akhmad Akkari, spokesman of the Danish Muslim organisations which organised the tour, claimed to be unaware of the origin of the three pictures, claiming that they had been sent by unknown persons to Muslims in Denmark. Arkkari purported to justify the use of the three drawings as providing "insight in how hateful the atmosphere in Denmark is towards Muslims." However, when Akkari was asked if the Muslims who had received these pictures could be interviewed, Akkari refused to reveal their identities.[43]
bron
pi_34843442
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:36 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

tuurlijk, geloof in goedheid van de mens
pi_34843457
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:43 schreef basilisk het volgende:

In SA dus kennelijk niet
Daar zijn die foto's waarschijnlijk misbruikt door mensen die graag onrust willen stoken.
Zoals al eerder gezegd is dat niet de verantwoordelijkheid van die Imam.
pi_34843490
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:43 schreef 1ofthefew het volgende:

ik meen me te herinneren dat toen die jongen in deventer door marokkanen werd dood gemept en de vriendin van die jongen verklaarde dat het ws allochtonen waren je haar verhaal in twijfel trok.
Dat herinner je je verkeerd. Want ten eerste heb ik haar nooit gesproken en ten tweede heb ik dat verhaal helemaal niet in twijfel getrokken.

dinsdag 7 februari 2006 @ 21:47:07 #172
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34843521
Protesten in Nigeria tegen spotprenten Mohammed
Uitgegeven op dinsdag 07 februari 2006 om 18:16:53, bijgewerkt om 18:49:40

(Novum/AP) - Leden van het parlement van de Noord-Nigeriaanse deelstaat Kano hebben dinsdag in het parlementsgebouw Noorse en Deense vlaggen verbrand uit woede over de publicatie van spotprenten van de profeet Mohammed in die landen. Ook hebben zij Deense bedrijven verboden mee te bieden op een groot bouwproject, een bestelling van zeventig Deense bussen geannuleerd en de vijf miljoen inwoners van Kano opgeroepen Deense producten te boycotten. Het was het eerste grote protest in Nigeria naar aanleiding van de gewraakte prenten.

Parlementsvoorzitter Balarabe Gani zei dat als Denemarken dichterbij zou hebben gelegen, de Denen de toorn van de bevolking van Kano op een andere manier duidelijk zou zijn gemaakt. "Wij nemen het belasteren van onze heilige profeet niet lichtzinnig op", aldus Gani.

In het aangrenzende Niger gingen dinsdag tienduizenden boze moslims de straat op om anti-Deense leuzen te scanderen. In Niamey kwamen vijftigduizend mensen op de been om vreedzaam naar de belangrijkste moskee in de stad te lopen. Ook in andere West-Afrikaanse landen, zoals Mali en Mauritanië, werd tegen de controversiële publicaties in verschillende Europese media geprotesteerd.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34843548
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:43 schreef schatje het volgende:
Ja, dat is gewoon olie op het vuur gooien. Een ander artikel:

"On February 1 BBC World aired a story showing one of these three images, and incorrectly claimed that it had been published in Jyllands-Posten. [42]"

bron
Dus eigenlijk is het de BBC die daar de fout in is gegaan?
pi_34843724
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:47 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is het de BBC die daar de fout in is gegaan?
Dat BBC er van uit ging dat de foto`s ook in de krant stonden en dat vervoglens op tv melde betekend niet dat zij de veroorzaker van deze misvatting zijn. Waarschijnlijk hebben zij dat overgenomen uit de Arabische media.
eeeh
pi_34843945

deze meteen effe mee :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')