abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34831788
Yo, ik heb net één of ander vaag smsje ontvangen van één of ander 0906-nummer.
quote:
Hoi schatje, ik ben net 21 en heb weinig ervaring. Leer je mij hoe een man neukt?
Bel 0906-6060681 (80cpm). Afmelden sms STOP naar 5030

Heb ik nou een ongevraagde sms-dienst aan mn broek hangen? Ik bel sowieso nooit betaalde nummers, dus geen idee hoe ik hier nou weer aan kom.
Is het veilig om jezelf af te sms-en, zonder dat je weet wie of wat hier achter zit?
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_34832574
Je kan het zo afmelden, andere oplossing is de helpdesk van je provider bellen (t-mobile/kpn ect.) hun kunnen het ook zo voor je doen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:46:06 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34832798
SMS spam
ik zou een klacht indienen bij de opta, en aangift doen bij justitie, afaik is spam in NL strafbaar.
Werd er hier met de verkiezingen gek van, kut merkel en haar sms campagne.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 7 februari 2006 @ 16:46:06 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34832800
Kost je dit nou beltegoed/smsbundel/belbundel of niet.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_34833029
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:40 schreef Chinless het volgende:
Je kan het zo afmelden, andere oplossing is de helpdesk van je provider bellen (t-mobile/kpn ect.) hun kunnen het ook zo voor je doen.
Okee ..dus ook via STOP naar 5030 moet gewoon veilig zijn?
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:46 schreef Renesite het volgende:
Kost je dit nou beltegoed/smsbundel/belbundel of niet.
Er stond boven in het smsje -gratis bericht- dus daar ga ik maar even van uit.
Ik ben gewoon 'bang' dat wanneer ik reageer (stop naar 5030) het me wel geld gaat kosten.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:54:37 #6
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_34833072
Tja ik kreeg vorig jaar ook een aantal ongevraagde berichtjes, (zwart/wit nokia logo's terwijl ik een SE toestel heb) waarvoor elk bericht 92 cent op mijn factuur stond. Beetje in de clinch met de Telfort klantenservice. Nouja zij die dingen vergoeden. Maand er op, weer zo'n berichtje. Ik pissig, want die flippo's achter 4747, het nummer waar die berichtjes vandaan kwamen, zijn dus gewoon de boel aan het flessen. Ik had gevraagd of ze dat wilden onderzoeken en actie ondernemen maar nee dus. Maargoed, het toppunt vond ik dat de klantenservice besloot om 'voor de laatste maal' dit te verrekenen met de volgende factuur. Als of ik er wat aan kan doen dat 4747 aan het frauderen is geslagen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:56:55 #7
45206 Pietverdriet
pi_34833139
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:53 schreef BobbyJames het volgende:

[..]

Okee ..dus ook via STOP naar 5030 moet gewoon veilig zijn?
[..]

Er stond boven in het smsje -gratis bericht- dus daar ga ik maar even van uit.
Ik ben gewoon 'bang' dat wanneer ik reageer (stop naar 5030) het me wel geld gaat kosten.
sowieso klagen bij je provider over de spam, dan hebben zij een reden om deze spammert te blocken. Heb met mijn werk met SMS veel te maken gehad. Providers zijn niet blij met spammerts
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:57:06 #8
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_34833150
Jazeker wel. Je hebt een smsje ontvangen, maar je betaald er dus wel voor.
pi_34833180
Ik zou het gewoon laten blokkeren via je provider. Ik heb zoiets ooit ook eens gehad. Ik heb me er 3 keer voor afgemeld maar de sms'jes bleven komen.

Toen ik dit voorlegde aan mijn provider, met de mededeling dat als zij er niet voor zorgden dat het stopte, ik wel eens aan een ander abonnement zou gaan denken, was het zo opgelost.
Uhm...
pi_34833301
Ik zou zeggen NIET afmelden. Je hebt er niet omgevraagd, en als je dat afmelden probeert hebben ze al op 1 punt van je gewonnen: ze weten dat je het gelezen hebt.

Als je er daadwerkelijk voor blijkt te moeten betalen zou ik eerst bij je eigen provider gaan klagen inderdaad
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
  dinsdag 7 februari 2006 @ 17:02:12 #11
45206 Pietverdriet
pi_34833335
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:54 schreef _Flash_ het volgende:
Tja ik kreeg vorig jaar ook een aantal ongevraagde berichtjes, (zwart/wit nokia logo's terwijl ik een SE toestel heb) waarvoor elk bericht 92 cent op mijn factuur stond. Beetje in de clinch met de Telfort klantenservice. Nouja zij die dingen vergoeden. Maand er op, weer zo'n berichtje. Ik pissig, want die flippo's achter 4747, het nummer waar die berichtjes vandaan kwamen, zijn dus gewoon de boel aan het flessen. Ik had gevraagd of ze dat wilden onderzoeken en actie ondernemen maar nee dus. Maargoed, het toppunt vond ik dat de klantenservice besloot om 'voor de laatste maal' dit te verrekenen met de volgende factuur. Als of ik er wat aan kan doen dat 4747 aan het frauderen is geslagen.
klacht indienen bij de OPTA, dan piepen ze wel anders/
pi_34833624
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:58 schreef Fool het volgende:
Ik zou het gewoon laten blokkeren via je provider ..
Ja, ik zal wel proberen of dit lukt. Misschien is het een probleem dat ik geen 'telefoonnummer' heb waar het bericht vandaan is gestuurd? Het bericht staat in mn inbox onder de naam Angela, terwijl die (je raadt het al) helemaal niet in mn tel.lijst staat.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 18:27:50 #13
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_34835899
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 17:13 schreef BobbyJames het volgende:

[..]

Ja, ik zal wel proberen of dit lukt. Misschien is het een probleem dat ik geen 'telefoonnummer' heb waar het bericht vandaan is gestuurd? Het bericht staat in mn inbox onder de naam Angela, terwijl die (je raadt het al) helemaal niet in mn tel.lijst staat.
Maakt niets uit, je provider weet alles over diegene (iig alle info die nodig is)
pi_34836377
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 18:27 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Maakt niets uit, je provider weet alles over diegene (iig alle info die nodig is)
Net met mn provider (T-Mobile) gebeld, maar die konden me niet verder helpen omdat ik geen telefoonnummer van de afzender kon geven. Die pino adviseerde me om bij een T-Mobile shop langs te gaan

Tevens ook een klacht ingediend bij OPTA ..
pi_34836425
Ik zou afwachten of je een tweede krijgt.

Je gaat toch niet allemaal moeite doen voor iets wat je minder dan een euro zou kosten...
pi_34836488
Nee, daar heb je gelijk in. Was ook niet van plan om er helemaal voor naar R'dam te gaan.
Afwachten dan maar ..

Dank voor de reacties iig!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 18:51:51 #17
45206 Pietverdriet
pi_34836525
Je kan in je SMSje optie´s drukken en dan naar de gegevens kijken van hoe en wat van de SMS. Bovendien heb je het stopnummer (voor wat dat waard is) en het betaal nummer van de spammert. Het is alleen ff de vraag of de spammert uit het TMobile netwerk komt.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 18:55:09 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_34836630
Je hebt denk ik met een nono gesproken, de echte afzender is altijd bij je provider bekend. Die verdient immers aan dat sms-je, dus jouw geld moet daar toch heen. Nogmaals bellen zou ik zeggen, krijg je iemand anders.

Daarnaast moet je "stop" sturen naar 5030, dus dikke kans dat het van het bedrijf komt dat de shortcode 5030 bezit. Ik weet niet waar dat op te zoeken is, niet op www.opta.nl lijkt het, maar de OPTA moet er wel wat mee kunnen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_34836758
Nee, vage shit maar bij opties staat alleen het volgende:
  • weergeven
  • doorsturen
  • sorteren op ..
  • verwijderen
  • alles verwijderen

Ik kan niet antwoorden met een sms en dus niet het nummer gebruiken waarvan het sms'je afkomstig is.
  • Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
      dinsdag 7 februari 2006 @ 19:02:26 #20
    45206 Pietverdriet
    pi_34836860
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 18:59 schreef BobbyJames het volgende:
    Nee, vage shit maar bij opties staat alleen het volgende:
  • weergeven
  • doorsturen
  • sorteren op ..
  • verwijderen
  • alles verwijderen

Ik kan niet antwoorden met een sms en dus niet het nummer gebruiken waarvan het sms'je afkomstig is.
  • SMSje openen en dan opties doorscrollen?
    pi_34836908
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 18:55 schreef soylent het volgende:
    Je hebt denk ik met een nono gesproken, de echte afzender is altijd bij je provider bekend. Die verdient immers aan dat sms-je, dus jouw geld moet daar toch heen. Nogmaals bellen zou ik zeggen, krijg je iemand anders.
    Ja, zo klonk hij inderdaad. Ik zal nog eens bellen.
    quote:
    Daarnaast moet je "stop" sturen naar 5030, dus dikke kans dat het van het bedrijf komt dat de shortcode 5030 bezit. Ik weet niet waar dat op te zoeken is, niet op www.opta.nl lijkt het, maar de OPTA moet er wel wat mee kunnen.
    Dit kon ik bij T-Mobile checken inderdaad, maar het waren er nogal wat
    http://www.t-mobile.nl/pe(...)ort/ps1.75.117.2.asp
    pi_34836967
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

SMSje openen en dan opties doorscrollen?
    Nope, sorry maat. Maar het kan echt niet. Ik begrijp het ook niet hoor.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 19:09:15 #23
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_34837109
    Die opties bestaan niet volgens mij.

Wat een zinloze lijst @ T-mobile site. Nogal wat diensten op dat 5030 nummer, maar voor zover ik zie zijn ze allemaal van:

Telefuture Nederland BV - Albert Plesmanweg 57 te Rotterdam
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 19:09:42 #24
    138647 Sebasser
    Sugar coated sweetness.
    pi_34837124
    iig geen sms terug sturen,
    Daar voor sturen je ze een SMS terug met de tekst dat je bent afgemeld (Normaal dan)
    en via Die SMS kunnen ze je kosten berekenen omdat je dus een sooft van toestemming gaf

edit: ik kan een zelfde sms'je 2 jaar terug ongeveer,
    Niet op geantwoord en niks meer van gehoord.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 19:15:20 #25
    45206 Pietverdriet
    pi_34837344
    Trouwens, T-Mobile is zelfs verplicht de routing informatie van de SMSjes te bewaren en op te slaan, dat is namelijk onderdeel van de wet bewaarplicht. Als T-Mobile beweert dat ze niet kunnen nagaan van wie dat SMSje is, dan zijn ze in overtreding van de wet bewaarplicht.
    Komt dit SMSje op je rekening, of krijg je vaker SMSjes, dan zou ik het hele verhaal in een brief zetten en die aan een officier van justitie sturen die zich bezig houd met computercriminaliteit.
    Er is dan namelijk sprake van 2 gevallen,
    1) Spam, en dat is verboden
    2) Schending van de wet bewaarplicht, T-Mobile voldoet niet aan de eisen die de wet stelt.

Vertel dat ook rustig aan de hulplijn die je belt, dat als je klacht niet in behandeling wordt genomen, je van beide feiten aangifte doet.

* Pietverdriet vind het altijd leuk, zo een rel,
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')