Het openen zelf lukt niet?quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:08 schreef BlueCurl het volgende:
Ik heb een probleempje!
Ik heb gewoon via een formpje dat je een file kan selecteren. Hij zet dat bestandje dan in een bepaalde folder en staat daar fysiek ook!
De url ernaar komt in de mysql db te staan.
vervolgens word er een link gemaakt op me site en heb ik een mooi kruisje of hij blijft euwig laden alsof hij in een loop zit.
De link al 100x nagekeken. klopt gewoon... want de bestanden die ik zelf via ftp erin heb gezet en die al in de db stonden doen het wel goed.
Het plaatje staat er gewoon fysiek. als ik het met ftp op me desktop plaats heb ik hetzelfde plaatje weer.
ik sta voor een raadsel... iemand hier een idee?
op me webserver thuis doet hij het overigens wel goed gewoon.
Dank! Al vond ik mijn script nou net zo leuk gevondenquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:21 schreef JeRa het volgende:
@the_disheaver
De PHP manual spreekt over een functie array_unique(). Wat zou die nu toch doen?
hmm, hij doet hetzelfde met elke URL achter de map _weblogs/quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:15 schreef BlueCurl het volgende:
ik open de file gewoon om hem aan te roepen met een img src... of url in balkje te zetten
plaatje dat geupload is
dit plaatje staat er dus gewoon netjes. ik kan hem ook via ftp gewoon weer op mijn pc zetten.. maar hij laad niet???
als ik het op me webserver thuis upload doet hij het wel prima... maar op hosting niet.
hier heeft ie er ook geen zin in in IEquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:15 schreef BlueCurl het volgende:
ik open de file gewoon om hem aan te roepen met een img src... of url in balkje te zetten
plaatje dat geupload is
dit plaatje staat er dus gewoon netjes. ik kan hem ook via ftp gewoon weer op mijn pc zetten.. maar hij laad niet???
als ik het op me webserver thuis upload doet hij het wel prima... maar op hosting niet.
http://www.bluecurl.nl/_weblog/greensash.jpgquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:19 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
hmm, hij doet hetzelfde met elke URL achter de map _weblogs/
bv:
http://www.bluecurl.nl/_weblog/horatfgsd
En hij doet inderdaad weinig... Als je via ftp zelf een plaatje daar upload, gaat het dan goed?
Misschien een .htaccess-file in de map /_weblog/ ?
die werkt hier vlekkeloosquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:28 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
http://www.bluecurl.nl/_weblog/greensash.jpg
dit plaatje heb ik gewoon met ftp in de folder gezet en url staat ook in de db maar die handmatig in mysql gezet omdat ik die op me pc hier thuis al in de db had gezet.
wat zou er dan in die htacces file moeten ???
ehhhm, de rechten (chmod) zijn wel normaal? (lijkt me stug dat dat niet zo zou zijn...)quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:28 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
http://www.bluecurl.nl/_weblog/greensash.jpg
dit plaatje heb ik gewoon met ftp in de folder gezet en url staat ook in de db maar die handmatig in mysql gezet omdat ik die op me pc hier thuis al in de db had gezet.
wat zou er dan in die htacces file moeten ???
mijn scriptje is enkel voor jpg/gif/png bestanden. zou ik dat morgen eens voor text bestandjes moeten aanpassen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ehhhm, de rechten (chmod) zijn wel normaal? (lijkt me stug dat dat niet zo zou zijn...)
Kun je in de apache error.log kijken?
een txt-bestandje wil ook niet?
bel anders je hosting bedrijf en ga eff daarzo zeuren dat je het niet snapt en dat je hun hulp iwiltquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:43 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
mijn scriptje is enkel voor jpg/gif/png bestanden. zou ik dat morgen eens voor text bestandjes moeten aanpassen.
ik ben vrij onbekend met chmod en htacces e.d. ik heb geen idee hoe ik die instellingen kan opvragen van me hosting
apache error.log van hosting zal ik wel niet kunnen inzienhier thuis doet ie het wel gewoon vlekkeloos!
dan wil ik eerst zeker weten dat het niet een fout van mij isquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:47 schreef mschol het volgende:
[..]
bel anders je hosting bedrijf en ga eff daarzo zeuren dat je het niet snapt en dat je hun hulp iwilt
Dit zegt firefoxquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:15 schreef BlueCurl het volgende:
plaatje dat geupload is
Het lijkt me dat de page naar een 404 of 403 wil verwijzen, welke niet bestaat waardoor er weer naar een 404 wordt verwezen.... etc.quote:De pagina verwijst niet op een juiste manier door
Firefox heeft vastgesteld dat de server het verzoek voor dit adres doorverwijst op een manier die nooit zal eindigen.
* Dit probleem kan soms worden veroorzaakt door het uitschakelen of weigeren
van cookies.
maar als ik via ftp naar die folder gaat. staat dat plaatje er gewoon fysiek in!quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit zegt firefox
[..]
Het lijkt me dat de page naar een 404 of 403 wil verwijzen, welke niet bestaat waardoor er weer naar een 404 wordt verwezen.... etc.
En als je hem renamed naar blaat.txt en overschrijft door een tekstbestand?quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:55 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
maar als ik via ftp naar die folder gaat. staat dat plaatje er gewoon fysiek in!
edit:
als ik het plaatje overschrijf in ftp dan veranderd er niks. als ik hem verwijder en via ftp upload dan doet alles het wel goed...
ik heb wat met htaccess zitten kloten nu. en nu heb ik geen permission voor bestandquote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:09 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
En als je hem renamed naar blaat.txt en overschrijft door een tekstbestand?
Als ie bestaat, moet je niet met 404 pages doen...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:16 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
ik heb wat met htaccess zitten kloten nu. en nu heb ik geen permission voor bestand
dus ik denk dat het dan met chmod te maken heeft?
maar geen idee hoe ik dat proper moet instellen voor file up te loaden en daarna te laten zien....
edit: ik heb mijn htaccess file over schreven met enkel error document 404 met link en hij doet het perfect
edit2: toch nietwas me cache
dus toch hoe ik me instellingen moet zetten om het wel te zien te krijgen...?
het heeft met de rechten te maken zo te zien aan de pagina die ik nu krijg.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Als ie bestaat, moet je niet met 404 pages doen...
Lijkt me iets mis met de upload, maar hoe? geen flauw idee...
maar als er een verkeerder redirect in de config zit zou hij misschien idd in een endless loop kunnen raken..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:33 schreef JeRa het volgende:
Hit me if I'm wrong, maar heeft niet elke zichzelf respecterende webserver een ingebouwde beveiliging voor zoiets?
Neem bijvoorbeeld Apache, die zegt iets in de trant van 'Additionally, a 404 error was produced etc' als je geen goede 404-pagina hebt ingesteld.
dat oneindig zoeken naar een 404 pagina is verholpen nuquote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:13 schreef the_disheaver het volgende:
Kijk wat de rechten zijn van het bestand. via je FTP programma (denk iets van rechtermuis knop > chmod of eigenschappen)
Waarschijnlijk staat ie op 000 ofzo (of in iedergeval het laatste getal op 0)
Dit zal 755, 644 ofzo moeten zijn.
Wat Swetsenegger zei klopt wss. 403 werd geopend, maar die bestond niet. 404 werd daarom geopend, maar ook die bestond niet en je hebt een loop door de zoektocht naar de 404.
post je script eens (aangezien bij mij wel de toegangrechten normaal zijn als ik iets upload...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 07:35 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
dat oneindig zoeken naar een 404 pagina is verholpen nu
als ik chmod aanpast naar rw-r--r-- dan doet hij het. maar nu ben ik benieuwd hoe ik dat automatisch kan doen ipv steeds via ftp bestanden aanpassen naar de juiste chmod!?!
ik weet niet welk ftp programma je gebruikt maar is een macro niet een idee?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 07:35 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
dat oneindig zoeken naar een 404 pagina is verholpen nu
als ik chmod aanpast naar rw-r--r-- dan doet hij het. maar nu ben ik benieuwd hoe ik dat automatisch kan doen ipv steeds via ftp bestanden aanpassen naar de juiste chmod!?!
Het gaat alleen om bestanden die via een form zijn upgeload. Dus bij de verwerking de chmod aanpassen via php lijkt mij het handigst...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 07:37 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weet niet welk ftp programma je gebruikt maar is een macro niet een idee?
dan wel iddquote:Op vrijdag 17 februari 2006 07:39 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Het gaat alleen om bestanden die via een form zijn upgeload. Dus bij de verwerking de chmod aanpassen via php lijkt mij het handigst...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |