Het gaat bij meerdere klanten fout. Van de 55 43 orders ofzo welke nu geplaatst zijn, is het bij een stuk of 5 4 klanten fout gegaan. Dat is 10% en vind ik redelijk veel eigenlijk. Het lijkt me sterk dat 10% van de gemiddelde surfers een brakke mailclient gebruiken eigenlijk.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:09 schreef JeRa het volgende:
Maar welke mailclient gebruikt de persoon waarbij het fout gaat? Heb je al geprobeerd die mailclient te gebruiken en daarmee dat mailtje te ontvangen? Of heb ik ergens overheen gelezen?
quote:Op maandag 13 februari 2006 21:14 schreef morpheus_at_work het volgende:
[ code verwijderd ]
hoe kan ik er voor zorgen dat spaties ook goed gekeurd worden
1 |
Jouw moest ik net hebben. ik wilde even op de web hobbit kijken of er misschien header informatie te vinden was, maar die is offlinequote:
Je had niet zoiets van 'god wat zou er gebeuren als ik gewoon een spatie bij het patroon zet' ?quote:Op maandag 13 februari 2006 21:20 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]is dat alles , jemig 3x dood aangestaard
nee , dat nietquote:Op maandag 13 februari 2006 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je had niet zoiets van 'god wat zou er gebeuren als ik gewoon een spatie bij het patroon zet' ?
klopt. zit me nog te bedenken wat ik met dat ding moet doen. staat niet bar veel nuttigs op namelijk. 3 threadsquote:Op maandag 13 februari 2006 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jouw moest ik net hebben. ik wilde even op de web hobbit kijken of er misschien header informatie te vinden was, maar die is offline
Meer naamsbekendheid aan geven, zorgen voor veel threads en dan google addsquote:Op maandag 13 februari 2006 21:32 schreef Roöaän het volgende:
[..]
klopt. zit me nog te bedenken wat ik met dat ding moet doen. staat niet bar veel nuttigs op namelijk. 3 threads
neuh, ik gebruik de laatste tijd voornamelijk phpmailer. Heb ik weinig problemen mee.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Meer naamsbekendheid aan geven, zorgen voor veel threads en dan google adds
Maar info over mail headers zal ik er dus niet vinden
1 2 | <meta http-equiv="cache-control" content="no-cache"> |
Het gaat in mijn geval ook niet fout met verzendenquote:Op maandag 13 februari 2006 21:40 schreef Roöaän het volgende:
[..]
neuh, ik gebruik de laatste tijd voornamelijk phpmailer. Heb ik weinig problemen mee.
quote:Op maandag 13 februari 2006 21:56 schreef ikke_ook het volgende:
Ik heb niet echt een php vraag maar ik verwacht hier wel een antwoord te krijgen, en een beter topic kan ik er ook niet voor vinden
Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik een pagina laadt, hij niet een plaatje uit zn cache haalt maar echt het plaatje wat op de server staat pakt?
ik heb dit allebei geprobeerd:
[ code verwijderd ]
Maar t helpt niet... hij blijft het plaatje uit zn cache halen en wachten tot ik op f5 druk..
1 |
Nee, ik zat ook meer aan een html oplossing te denken.. het probleem is denk ik dat ik een nieuw plaatje maak in dezelfde directory met dezelfde naam, alleen ziet hij er iets anders uit. Zowel IE als FF pakt dus t oude plaatje ipv de nieuwe...quote:Op maandag 13 februari 2006 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Helpt dit misschien?
Dan maak je er toch met een timestamp een compleet andere naam vanquote:Op maandag 13 februari 2006 22:08 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Nee, ik zat ook meer aan een html oplossing te denken.. het probleem is denk ik dat ik een nieuw plaatje maak in dezelfde directory met dezelfde naam, alleen ziet hij er iets anders uit. Zowel IE als FF pakt dus t oude plaatje ipv de nieuwe...
Slaat deze meta tag niet alleen op het html bestand zelf?quote:Op maandag 13 februari 2006 21:56 schreef ikke_ook het volgende:
Ik heb niet echt een php vraag maar ik verwacht hier wel een antwoord te krijgen, en een beter topic kan ik er ook niet voor vinden
Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik een pagina laadt, hij niet een plaatje uit zn cache haalt maar echt het plaatje wat op de server staat pakt?
ik heb dit allebei geprobeerd:
[ code verwijderd ]
Maar t helpt niet... hij blijft het plaatje uit zn cache halen en wachten tot ik op f5 druk..
En hoe stuur ik zo'n header mee met een plaatje?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:26 schreef Roöaän het volgende:
[..]
Slaat deze meta tag niet alleen op het html bestand zelf?
Ik denk dat je (zoals eerder genoemd) inderdaad headers met je image mee moet sturen wil je de caching daarvan voorkomen.
Genereer je het plaatje d.m.v. PHP? Want dan moet je header() hebben.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 08:24 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
En hoe stuur ik zo'n header mee met een plaatje?
Nee, kijk even in de PHP manual wat htmlentities() doet! Het is een functie waarmee je de output zo kunt formatteren dat er geen tekens in staan die je HTML kunnen verknoeien.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:32 schreef Desdinova het volgende:
van de week even wat gelezen.. en volgens mij kwam het erop neer dat ik bij elke $_GET, $_POST en $_REQUEST eerst htmlentities moet toepassen.
zo van $test = htmlentities($_REQUEST['test']);
klopt dat?
Heb je nou gekeken wat htmlentities() doet?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:47 schreef Desdinova het volgende:
hmm okee. dus dat is alleen ter preventie van het uitvoeren van HTML codes als ik het goed begrijp.
maar ik heb bijv een query = "SELECT * FROM Test WHERE ID = '".$_GET['ID']."'";
als ze $_GET['ID'] dan een waarde als "1; Delete from test where 1=1" meegeven, heb ik toch een serieus probleem?
Je query is wel veilig, maar lees mijn post nog eens (zie de link die ik je net gaf). Daarin beschrijf ik hoe je het best te werk kunt gaan, zó dat het ook op andere systemen met verschillende versies en configuraties van PHP goed werkt. Kortweg; GPC strippen, doen wat je moet doen met je variabelen, en afhankelijk van de output (HTML/SQL) htmlentities() of addslashes() gebruiken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:39 schreef Desdinova het volgende:
ik heb het niet nog n keer gechecked, maar ik weet dat het < in < oid vervangt, zodat het weergegeven wordt als <, en niet een tag opent.
addslashes is niet wat ik zoek, want die staat standaard aan. get_magic_quotes ofzo.
maar is mijn query dan veilig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |