abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34869922
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:15 schreef ikke_ook het volgende:

[ code verwijderd ]

Deze moet je met bijvoorbeeld php een value geven, die waarde wordt dan ook weer in ww_crypt verwerkt.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja my thoughts ook, maar hoe gaan we dat aanpakken.Heb HTML en PHP nog niet vaak gecombineerd. Dus hoe kunnen we er voor zorgen dat TIJD de waarde krijgt van de tijd tijdens het submitten..
ach misschien moet ik zelf maar even gaan zoeken
quote:
Maar hier wordt het toch niet veiliger van?
De tijd wordt ook in de hash verwerkt die is opgeslagen in de DB zodat je bij elke inlogbeurt een nieuwe hash krijgt.

Het klinkt mij vrij veilig in de oren
pi_34870425
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 17:10 schreef Fatality het volgende:

[..]

Ja my thoughts ook, maar hoe gaan we dat aanpakken.Heb HTML en PHP nog niet vaak gecombineerd. Dus hoe kunnen we er voor zorgen dat TIJD de waarde krijgt van de tijd tijdens het submitten..
ach misschien moet ik zelf maar even gaan zoeken
[..]

De tijd wordt ook in de hash verwerkt die is opgeslagen in de DB zodat je bij elke inlogbeurt een nieuwe hash krijgt.

Het klinkt mij vrij veilig in de oren
Het enige wat ik kan bedenken is dat je op het moment dat de pagina geladen wordt de tijd in het form print, en opslaat in de database. En daar zie ik dus het nut niet zo van....Maar ik ben beniewd naar een mogelijkheid om het wel veiliger te laten worden op zo'n manier
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34885004
Help... met welke functie maak je een bestand aan?

editL touch.

[ Bericht 19% gewijzigd door the_disheaver op 08-02-2006 23:24:37 ]
pi_34886937
fopen? Of wat bedoel je precies?

-edit-
Of touch() idd
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34887807
Met touch() update je normaliter ook de timestamp van een bestand. De 'normale' manier om een bestand aan te maken is door het te openen met fopen() en 'w' (of een andere schrijfmodifier) als tweede parameter
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34894269
Ik heb net mijn phpmyadmin ge update naar versie 2.7, en nu hebben alle tabellen opeens
collation latin1_swedish_ci

Hoe komt het en hoe maak ik het weer goed?

-edit-
ALTER TABLE `table` DEFAULT CHARACTER SET latin1 COLLATE latin1_general_ci

zodus, maar hoe komt die default op swedish te staan?
pi_34894965
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 00:36 schreef JeRa het volgende:
Met touch() update je normaliter ook de timestamp van een bestand. De 'normale' manier om een bestand aan te maken is door het te openen met fopen() en 'w' (of een andere schrijfmodifier) als tweede parameter
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Wat is er niet normaal aan het updaten van de timestamp. Daarbij bedoel je de aanmaak datum van het bestand? Wat van datum krijgt de fopen dan?
pi_34895197
wat is nou de meest gebruikelijke charset in je html-pagina?

ik had eerst charset=iso-8859-1, dat gaf een (vrij zeldzaam) probleem
nu heb ik charset=iso-8859-15, en nu heb ik weer een (vrij zeldzaam) probleem
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

is er niet 1tje die gewoon overal werkt? (het probleem is zeg maar dattie in mn form bij sommige teksten alleen de content meeneemt (textarea) en niet mijn titel (textfield). De print_r($_REQUEST) geeft helemaal niet aan dat er een titel is meegestuurd. het hele textfield wordt vergeten (dus niet leeggelaten maar vergeten).)
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_34900999
Vraagje: kun je met een functie een if-functie niet verder laten uitvoeren? Dus een soort exit;, maar dat ie aan het einde van de iffunctie dor gaat. Betwijfel het, aangezien ie de if functie in een if functie eigenlijk moet beeindigen.

voorbeeldje:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if ($i = 1) {
echo
$blaat;
if (
$stop) {
stop-met if functie
}
print
"als stop is true, zou dit dus niet uitgevoerd mogen worden";
}
print
"maar dit weer wel :) ";
?>

Ik zit vies te denken met een while functie die maar 1 loop maakt, met daar een endwhile in.

Maar kan het netter, op de een of andere manier?

(wat ik in feite wil, is na het inzenden van een form, hij de gegevens verwerkt. Mocht er iets niet goed gaan (password niet gelijk ofzo), dat hij een melding geeft, de verwerking verder stopt, en de formulier, die er onder zit in een if fucntie opnieuw uitvoert.

(opbouw php-file:
if ($_POST['status'] == 'add') {
//formulier verwerking
$added = 1;
}
if (!isset($added) {
//formulier
}

Als er iets niet goed is, zal added niet ingesteld worden, waardoor het formulier opnieuw geprint moet worden.
pi_34901185
volgens mij kan je gewoon exit mee geven en dan breektie uit z;n if?
pi_34901215
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:59 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Wat is er niet normaal aan het updaten van de timestamp. Daarbij bedoel je de aanmaak datum van het bestand? Wat van datum krijgt de fopen dan?
Met de functie touch() wordt de timestamp van het bestand aangepast. Zij-effect van deze functie is dat als het bestand niet bestaat, het (leeg) wordt aangemaakt.

Als je een bestand wilt aanmaken dan ligt een functie als fopen() meer voor de hand aangezien een aangemaakt bestand met de functie touch() alsnog geopend moet worden om te worden bewerkt.

Of de datum bij het openen van een bestand met fopen() in de modes w,a,x (+) aangepast wordt, of dat hiervoor daadwerkelijk het bestand voor gewijzigd moet worden weet ik zo snel niet, maar dat valt makkelijk zelf te testen.
pi_34901217
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:00 schreef mschol het volgende:
volgens mij kan je gewoon exit mee geven en dan breektie uit z;n if?
Ja, maar dan breekt hij ook met alles onder de if. En dat moet nog wel uitgevoerd worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door the_disheaver op 09-02-2006 15:07:23 ]
pi_34902063
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:55 schreef the_disheaver het volgende:
Vraagje: kun je met een functie een if-functie niet verder laten uitvoeren? Dus een soort exit;, maar dat ie aan het einde van de iffunctie dor gaat. Betwijfel het, aangezien ie de if functie in een if functie eigenlijk moet beeindigen.

voorbeeldje:
[ code verwijderd ]

Ik zit vies te denken met een while functie die maar 1 loop maakt, met daar een endwhile in.

Maar kan het netter, op de een of andere manier?

(wat ik in feite wil, is na het inzenden van een form, hij de gegevens verwerkt. Mocht er iets niet goed gaan (password niet gelijk ofzo), dat hij een melding geeft, de verwerking verder stopt, en de formulier, die er onder zit in een if fucntie opnieuw uitvoert.

(opbouw php-file:
if ($_POST['status'] == 'add') {
//formulier verwerking
$added = 1;
}
if (!isset($added) {
//formulier
}

Als er iets niet goed is, zal added niet ingesteld worden, waardoor het formulier opnieuw geprint moet worden.
Je kan dit op verschillende manieren oplossen. Ten eerste kan je je afvragen of je wel wilt dat de form na het ontdekken van de eerste invoerfout stopt met een foutmelding. Handiger is misschien dat je alles controleert en eventuele foutmeldingen opslaat. Bv:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
$error_msg
= array();

// meer code...

if ( check1_failed ) {

$error_msg[] = "Check 1 failed";
}

if (
check2_failed ) {

$error_msg[] = "Check 2 failed";
}

// etc...
if (count($error_msg)) {
   echo
join("<br />", $error_msg");
   // ....
}
?>

Je kan er ook voor kiezen om functies te gebruiken. Bv :

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
form_check
() {

// Als er een check in deze functie niet voldoet, return false.
  // Op het einde (na alle checks) return true
  //  (of ipv true false bv de foutmelding als string en anders true
}

form_display() {

// ...
}

if (
$_REQUEST['action'] == "submitted") {
   if (
form_check() !== true)

form_display()
   else

// ...
}
?>

Let wel op de !== in het bovenstaande voorbeeld. Dit is nodig om de boolean waarde true die je doorgeeft te onderscheiden van de strings (met gewoon != zouden die ook aan de conditie voldoen.

Er zijn nog tig andere (waaronder nettere) manieren, maar wil je niet teveel aanpassen dan kan je de bovenstaande voorbeelden overwegen.
pi_34907222
Ik wil nu dus ervoor zorgen dat ik in mijn formulier de Hidden Input Tijd een waarde meegeef (de tijd waarde) dit gaan we dus mbv. php doen, maar hoe verwerk ik dit zo in het formulier dat ook werkelijk de phpwaarde wordt meegegeven

<input type="hidden" name="tijd" value= hier moet t dus komen >
  donderdag 9 februari 2006 @ 17:53:48 #65
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_34907634
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:40 schreef Fatality het volgende:
Ik wil nu dus ervoor zorgen dat ik in mijn formulier de Hidden Input Tijd een waarde meegeef (de tijd waarde) dit gaan we dus mbv. php doen, maar hoe verwerk ik dit zo in het formulier dat ook werkelijk de phpwaarde wordt meegegeven

<input type="hidden" name="tijd" value= hier moet t dus komen >
Zie date() en time().
&lt;tsjsieb&gt; maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_34907685
Gefe je html file de extensie .php, zet hem in de apache directory, en type:
1<input type="hidden" name="tijd" value="<?php echo date("U");?>">
pi_34907818
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:55 schreef the_disheaver het volgende:
Een break; misschien?
  donderdag 9 februari 2006 @ 18:04:49 #68
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_34907981
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:33 schreef ikke_ook het volgende:
Ik heb net mijn phpmyadmin ge update naar versie 2.7, en nu hebben alle tabellen opeens
collation latin1_swedish_ci

Hoe komt het en hoe maak ik het weer goed?

-edit-
ALTER TABLE `table` DEFAULT CHARACTER SET latin1 COLLATE latin1_general_ci

zodus, maar hoe komt die default op swedish te staan?
Dat heb ik ook (2.6.1). Net even opgezocht, het schijnt dus dat de standaard collation swedish is omdat MySQL uit Zweden komt, maar dat je dat vroeger niet zag omdat de collation column er toen nog niet was. Zie http://www.desktoppublishingforum.com/bb/showthread.php?t=1581
&lt;tsjsieb&gt; maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_34908890
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:55 schreef ikke_ook het volgende:
Gefe je html file de extensie .php, zet hem in de apache directory, en type:
[ code verwijderd ]
ja dat had ik dus zo gedaan, maar toen deed ie niet
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34909205
om te testen :
link hem dus door naar een ander form en probeer daar de tijd waarde te echoen met $_POST['tijd']
Maar deze global heeft als waarde 0
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik voel me werkelijk debiel , welke waarde ik ook invul bij het value = ..... > van tijd.
Hij geeft niets terug
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[ Bericht 32% gewijzigd door Fatality op 09-02-2006 19:08:30 ]
  donderdag 9 februari 2006 @ 18:57:16 #71
12221 Tijn