abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34806110
mijn pup 9 weken oud wil niet meer meelopen met uitlaten terwijl ze eerst gewoon meeliep ????????wat doe ik fout
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2006 @ 20:41:20 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_34806695
het opvoeden is begonnen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34806958
Wil hij wel de riem om? Of doet hij dan ook al moeilijk?
  maandag 6 februari 2006 @ 20:51:44 #4
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_34807079
Alles is nog zo nieuw, gewoon blijven proberen om de pup vrolijk aan te meodigen en voorzichtig mee trekken. Niet sleuren ! Ik heb zelf vroger eens een teckeltje met succus * aan de wandel * gekrgen door een paar brokje mee te nemen en die voor zijn neus te houden. Af en toe een brokje en meneer liep als een kievit
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_34810019
TT verduidelijkt, onzin verwijderd.
Speciaal voor markster Ik liet het staan om je te laten zien waarom ik het delete.

Kijk eens op puppy-sites, daar staan genoeg tips!

[ Bericht 27% gewijzigd door Blues op 06-02-2006 22:08:56 ]
pi_34810304
TS :
http://members.home.nl/mechelse-herder/les2.htm

Lees ook even de andere lessen
En een puppy-cursus is een must voor zijn latere leeftijd!
  maandag 6 februari 2006 @ 22:11:04 #7
78780 deedeetee
pi_34810683
Wat voor pup is het marcelgr ?
pi_35159389
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:02 schreef Bluezz het volgende:
TS :
http://members.home.nl/mechelse-herder/les2.htm

Lees ook even de andere lessen
En een puppy-cursus is een must voor zijn latere leeftijd!
Mijn hemel wat een hoop onzin op die site zeg

" Laat uw hondje door NIEMAND optillen, ook niet door de kinderen. Optillen is alleen aan de baas voorbehouden. Ook opspringen dient u direct de kop in te drukken door NEE te zeggen en hem op zijn 4 pootjes neer te drukken. De rangorde moet nog vastgesteld worden. Daarover later meer."

"U drukt zachtjes op zijn kontje en zegt ZIT. Ook een manier om uw pup te laten zitten is uw arm onder zijn kontje doen en met lichte druk tegen zijn pootjes te duwen. Uw pup gaat automatisch zitten. "

Zo'n persoon die opspringen relateert aan rangorde . En een pup leert zitten door pijn als motivatie te gebruiken Nee dat tijdperk hebben we nu toch echt wel gehad
Nee dan zou ik toch iemand doorverwijzen naar www.kynotrain.nl of het ww.hondenforum.nl
Of gewoon een goed boek kopen over puppies en opvoeden (wel recente versies).

OT:

Een pup van 9 weken vindt vaak de buitenwereld nog wat eng. Na de 8e week neemt ook de openheid en onbevangenheid waarmee een pup de wereld tegemoet treedt af, en met 12 weken komen ze in de angstfase terecht. Het kan vaak helpen de pup op de arm mee naar buiten te nemen en op een rustig veldje neer te zetten en daar lekker met hem te gaan spelen. Verder veel lekkere snoepjes meenemen en onderweg belonen zodat buiten wandelen leuk wordt.
pi_35161562
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:57 schreef Quickie_Butt het volgende:

Mijn hemel wat een hoop onzin op die site zeg

" Laat uw hondje door NIEMAND optillen, ook niet door de kinderen. Optillen is alleen aan de baas voorbehouden. Ook opspringen dient u direct de kop in te drukken door NEE te zeggen en hem op zijn 4 pootjes neer te drukken. De rangorde moet nog vastgesteld worden. Daarover later meer."

"U drukt zachtjes op zijn kontje en zegt ZIT. Ook een manier om uw pup te laten zitten is uw arm onder zijn kontje doen en met lichte druk tegen zijn pootjes te duwen. Uw pup gaat automatisch zitten. "

Zo'n persoon die opspringen relateert aan rangorde . En een pup leert zitten door pijn als motivatie te gebruiken Nee dat tijdperk hebben we nu toch echt wel gehad
Nee dan zou ik toch iemand doorverwijzen naar www.kynotrain.nl of het ww.hondenforum.nl
Of gewoon een goed boek kopen over puppies en opvoeden (wel recente versies).
Was het zo'n slechte link
* Bluezz heeft nieveel kaas gegeten van honden training, en het zag er lekker leesbaar uit

Van de TS hebben we helaas nog niets vernomen
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:59:42 #10
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_35166542
http://www.dogweb.nl/gedrag/inhoud.html
Daar staan wel veel nuttige dingen vond ik, ik gebruik die site regelmatig bij het opvoeden van mijn pup. Maar let op: kijk altijd zelf of iets slim is om te doen bij je pup! Niet alles geldt altijd voor elke hond.

Er staat alleen jammer genoeg weinig op die site over niet meelopen. Waarom loopt de hond niet meer mee? Is de hond bijvoorbeeld bang? Probeer de hond dan af te leiden en ervoor te zorgen dat hij toch meeloopt (bijv. lokken met een speeltje of brokje). Als hij er dan achterkomt dat er niks vervelends gebeurt bij het lopen, gaat hij misschien vanzelf weer lopen.
Schaap
pi_35418188
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:24 schreef marcelgr het volgende:
mijn pup 9 weken oud wil niet meer meelopen met uitlaten terwijl ze eerst gewoon meeliep ????????wat doe ik fout
Geen aandacht geven en (voorzichtig) meetrekken. Alleen bij serieus snuffelen stoppen.
pi_35433791
Het is een pup..
Blijven oefen dus..

En zoals al eerder gezegt, een puppie cursus kan geen kwaad, als je zelf niet zoveel ervaring hebt met opvoeden.
pi_35433813
Oftopic: Is ts een kloon? Aangezien alleen dit topic is z'n active topics staat.
Of misschien heeft hij zich hier gewoon aangemeldt om een topic over z'n puppy te openen, en later niet meer te reageren
pi_35433829
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:06 schreef CarDani het volgende:

[..]

Geen aandacht geven en (voorzichtig) meetrekken. Alleen bij serieus snuffelen stoppen.
Natuurlijk is je pup bij elke juiste stap superbraafffffffff. Reageer heeeeeeeeel blij als hij een stapje zet.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:29:02 #15
78780 deedeetee
pi_35434023
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 09:18 schreef ymme het volgende:
Oftopic: Is ts een kloon? Aangezien alleen dit topic is z'n active topics staat.
Of misschien heeft hij zich hier gewoon aangemeldt om een topic over z'n puppy te openen, en later niet meer te reageren
Hij kreeg meteen al wat onhebbelijke reacties die door bluezz zijn verwijderd, dat heeft 'm mss afgeschrikt...
pi_35434123
Als ie volgende week nog steeds niet reageert mail ik wel even
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:38:04 #17
78780 deedeetee
pi_35434204
Goed idee, ik vond 't meteen al sneu voor de TS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: