Ja. t.o.v. de door de (geijkte) apparatuur vastgestelde snelheid.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:45 schreef Hendrik38 het volgende:
zoveel? maar die correctie van de politie is meestal maar 4 km ofzo als je dat op tv ziet
Je kan gerust met 90 langs een flitspaal rijden.. Ook die hanteert nog een foutemarge waardoor je netjes 80 rijdt,quote:Op maandag 6 februari 2006 18:37 schreef Xalopalyps het volgende:
Daar dacht ik ook even aan toen ik dat typte, maar ik zou meer op de auto vertrouwen, want de pliesie gaat niet op de TomTom-manier meten.
Ik geloof dat ze vanaf 7 km/h te hard flitsen.Ik rijd meestal 5 km harder dan toegestaan en ik word nooit geflitst(tenzij ik veel harder rijd natuurlijk)quote:Op maandag 6 februari 2006 19:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kan gerust met 90 langs een flitspaal rijden.. Ook die hanteert nog een foutemarge waardoor je netjes 80 rijdt,
Ik rij op de snelweg 130 waardoor ik na foutcorrectie netjes 120 rij. Nou ja, ik rij ook wel eens harder natuurlijkquote:Op maandag 6 februari 2006 19:10 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze vanaf 7 km/h te hard flitsen.Ik rijd meestal 5 km harder dan toegestaan en ik word nooit geflitst(tenzij ik veel harder rijd natuurlijk)
Ik rij wel eens op de duitse autobahn en als ik dan 180 op de teller heb geeft TomTom iets van 165 aan, dus dat klopt.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:20 schreef ivosnivo het volgende:
hoe harder je rijdt trouwens hoe meer ie afwijkt. van al die stoere verhalen dat iemands auto zo hard ging kun je dus gerust 15 tot 20 km aftrekken.
Nee, d'r gaan nog een aantal kilometers correctie af..quote:Op maandag 6 februari 2006 19:21 schreef Hendrik38 het volgende:
Maar als jij 123 op je tomtom rijdt, rijd je dus zeker3 te hard....volgens mij...?en krijg j voor die drie een boete
gemiddeld 155? of piek 155? dus dat zou betekenen 35-22 = 13 kilometer correctie?quote:Op maandag 6 februari 2006 19:27 schreef gelly het volgende:
Ik ben een keer van de weg geplukt met 155 op de teller en kreeg een bekeuring voor 22 te hard. Dus het valt erg mee idd.
Niet 13 kilometer correctie, m'n snelheidsmeter heeft al een ruime afwijking natuurlijk. Bovendien hadden de agenten geen geijkte snelheidsmeter waardoor er nog wat meer correctie afging.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:30 schreef Hendrik38 het volgende:
[..]
gemiddeld 155? of piek 155? dus dat zou betekenen 35-22 = 13 kilometer correctie?
Das heul veul
Nee, op de door de politie gemeten snelheid i.v.m. meetafwijkingen.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:34 schreef Hendrik38 het volgende:
Ja maar ik neem aan dat die correctie gebaseerd is op de afwijking van je kilometer teller..?
Okeoke...maarrrrrr op welke manier meet de politie dan de snelheid? op dezelfde manier als tomtom dat doet? of op basis van een kilometerteller achtig iets?quote:Op maandag 6 februari 2006 19:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, op de door de politie gemeten snelheid i.v.m. meetafwijkingen.
Ligt eraan.. VROS wagens (die met een camera aan boord) doen een trajectcontrole tussen 2 punten. Gewone burgersauto's dus op de ongeijkte kilometerteller en doen een schatting van je gemiddelde.. Vandaar de ruimere correctie.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:41 schreef Hendrik38 het volgende:
[..]
Okeoke...maarrrrrr op welke manier meet de politie dan de snelheid? op dezelfde manier als tomtom dat doet? of op basis van een kilometerteller achtig iets?
Ik begrijp dat ze een tijdje je snelheid meten...maar is dat meetinstrument van the police op basis van satteliet of op basis van de kilomterteller van de politieautoquote:Op maandag 6 februari 2006 19:44 schreef ivosnivo het volgende:
ze rijden achter je en meten een tijdje je snelheid op en dan berekenen ze daar het gemiddelde van. dan gaat er die 3 (of in dit geval 5 geloof ik) km vanaf.
Afstand en tijd... Tenminste, volgens mij zat het zo.. Ze nemen een ijkpunt waar jij langs rijdt (een paal langs de weg b.v.) en drukken op een knoppie op het moment dat zij daar ook zijn. Ze blijven op dezelfde afstand achter je rijden en doen hetzelfde weer bij een ander ijkpunt. Afgelegde aftand en tijd bepalen dan je gemiddelde snelheid over dat stuk.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:46 schreef Hendrik38 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ze een tijdje je snelheid meten...maar is dat meetinstrument van the police op basis van satteliet of op basis van de kilomterteller van de politieauto
Dat doe ik al een hele tijd (zonder bekeuringen) ..quote:Op maandag 6 februari 2006 19:51 schreef Hendrik38 het volgende:
Oke..kortom..je kunt gerust op je tomtom gaan rijden met een marge van 3 kilometer ofzo...
Je bent niet de enige, jammer genoegquote:Op maandag 6 februari 2006 20:00 schreef Hendrik38 het volgende:
Ik ben toch altijd nog geneigd bij flitspalen af te remmen als ik 125 rijd.
Ik reed laatst 531 op de teller en op tomtom was het 489quote:Op maandag 6 februari 2006 20:00 schreef PsygoN het volgende:
Ik reed laatst 150 op de teller en op tomtom was het 146, dus dat klopt wel aardig hoor denk ik die Tom tom.
Als je 120 km/h rijdt, doe je precies 30 seconden over 1 km...quote:Op maandag 6 februari 2006 19:59 schreef mvdkooij het volgende:
Gewoon ff 1 km rijden met 120km/u op de teller op de snelweg. Je stopwatch aanzetten bij hectometerpaaltje 1......en op stop zetten bij paaltje 10 (1 km).
Als je op je stopwatch precies 33,3 sec ziet, dan staat je teller goed. Zo niet dan hebbie een afwijking.![]()
Denk dat je altijd een afwijking hebt en dat je TOMTOM nagenoeg overeenkomt met je stopwatch test!
Het is heel irri, ik weet het..ga het vanaf nu afleren..quote:Op maandag 6 februari 2006 20:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Je bent niet de enige, jammer genoeg
Wel heel opvallend dat bijna iedereen zich zo goed aan die snelheid houdt (je hebt ook weinig keus)...maar het werkt dus welquote:Op maandag 6 februari 2006 20:04 schreef ivosnivo het volgende:
bij trajectcontrole rijden de meeste trouwens 75, omdat ze denken dat als ze 80 rijden op de teller ze nog een bekeuring krijgen.
?quote:Op maandag 6 februari 2006 20:05 schreef mvdkooij het volgende:
Ja sorry....was een foutje: 30 sec was het!!
Bedankt!
Als ik zelf kijk naar mijn navigatiesysteem dan rijd ik volgens het navigatiesysteem 122 en volgens de teller 130 km/u. Als ik dan met de stopwatch klok langs de kilometerpaaltjes en ik reken terug naar snelheid dan blijkt het navigatiesysteem het meest nauwkeurig (tot op 1 km/u).quote:Op maandag 6 februari 2006 18:30 schreef Hendrik38 het volgende:
Hoe nauwkeurig is die snelheidsmeter in het tomtom programma? Als ik 120 precies op de teller rijdt van de auto, staat op de tomtom 109 km/h. Klopt dit nou en kun je qua snelheid op de tomtom gaan rijden?
Heb je dit echt gedaan in je auto..met een stopwatch..? is toch heeeel erg onnauwkeurig?quote:Op maandag 6 februari 2006 20:06 schreef JaapB het volgende:
[..]
Als ik zelf kijk naar mijn navigatiesysteem dan rijd ik volgens het navigatiesysteem 122 en volgens de teller 130 km/u. Als ik dan met de stopwatch klok langs de kilometerpaaltjes en ik reken terug naar snelheid dan blijkt het navigatiesysteem het meest nauwkeurig (tot op 1 km/u).
En ja, zoals gezegd wijken snelheidsmeters in auto's af naar boven. Heb ooit een auto gehad waarbij haar naar beneden afweek en ik dus 100 reed met 85 op de klok. Minder prettig bij snelheidscontrole's maar ook met klokken op stopwatch te controleren.
Ok het zal niet 100% nauwkeurig zijn, maar als je een vast punt in je auto neemt waar je het HM-paaltje moet zien, dan is het volgens mij redelijk nauwkeurig!quote:Op maandag 6 februari 2006 20:08 schreef Hendrik38 het volgende:
[..]
Heb je dit echt gedaan in je auto..met een stopwatch..? is toch heeeel erg onnauwkeurig?
Echt veiliger wordt het er niet op... Zelfde als de rijsituatie achter een politieauto op de snelweg.. niemand durft er voorbij en blijft er paniekerig achter hangen. Ik ben trouwens nooit van de weggehaald terwijl ik een politie auto inhaalde, dus het gaat ook nog eens nergens over.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:05 schreef Hendrik38 het volgende:
[..]
Wel heel opvallend dat bijna iedereen zich zo goed aan die snelheid houdt (je hebt ook weinig keus)...maar het werkt dus wel
Onnauwkeurig? Op welk gebeid is dit onnauwkeurig mag ik vragen? Om die paar 10en van seconden op 30 seconden? Gaat dan om een afwijking van hooguit 1 tot 2 % en dat is nog altijd beter dan 8 tot 12 % wat voor de meeste snelheidsmeters in auto's geldt hoorquote:Op maandag 6 februari 2006 20:08 schreef Hendrik38 het volgende:
[..]
Heb je dit echt gedaan in je auto..met een stopwatch..? is toch heeeel erg onnauwkeurig?
bekeuring om niks, kut politiequote:Op maandag 6 februari 2006 20:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Echt veiliger wordt het er niet op... Zelfde als de rijsituatie achter een politieauto op de snelweg.. niemand durft er voorbij en blijft er paniekerig achter hangen. Ik ben trouwens nooit van de weggehaald terwijl ik een politie auto inhaalde, dus het gaat ook nog eens nergens over.
Hmm...daar kun je wel sjaggie van worden he..quote:Op maandag 6 februari 2006 20:16 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
bekeuring om niks, kut politie
heb ik dus wel gehad, ik was toen nog diep-in-de-war
Links inhalen heb ik het over hequote:Op maandag 6 februari 2006 20:16 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
bekeuring om niks, kut politie
heb ik dus wel gehad, ik was toen nog diep-in-de-war
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |