Als je hond een jaar of 20 is weet je dat het er aan zit te komen, maar evengoed hoop je dat 'ie "gewoon" 's morgens dood in zn mandje ligt...
Rocky
![]()
Mijn bontjas, ouwe lul, hijglijn, zak hooi, maar vooral
mijn hond!!
Ik heb Rock 8 jaar geleden uit een huis geplukt waar hij achtergelaten was, hij leefde samen met wat kattene n 1x per dag kwam zijn "baasje" wat eten naar binnen gooien en mocht hij even in de tuin plassen, voor de rest moest alles in huis. Ik heb hem mee naar huis genomen, omdat ik wel een maatje kon gebruiken. We stonden er allebei alleen voor en vonden ons gemaakt voor elkaar. Hij werd weer zindelijk, kreeg een mooie vacht en kon in mijn huishouden meedraaien.
Maar nu... Rock is altijd wel een 06-nummer geweest, hij hijgde veel. Kan, regelmatig werd zijn hart nagekeken en dat was allemaal goed. Een paar maanden geleden werd hij voor het eerst ziek, maag darm infectie. We hebben hem daar weer over heen weten te tillen... maar nu gaan we zoals het er naar uit ziet deze strijd verliezen
![]()
Zaterdagavond werd hij enorm benauwd en was het alsof hij de lucht door de muren aan het zuigen was. Op naar de dierenarts... Vocht achter zijn longen, zo veel dat het hart niet meer te horen was. Met een kuur (voor als hij een luchtweginfectie zou hebben) en plaspillen gingen we weer naar huis. Wel nog met de boodschap dat hij in huis zou kunnen plassen. Nou en was mijn enige reactie, hij mocht mee naar huis, dat was het belangrijkste voor mij.
Vandaag was hij nog steeds enorm benauwd en werd zijn tong blauwer dan zaterdag. Ik heb meteen mijn eigen dierenarts gebelt en we konden vanmiddag meteen komen. Het kunnen nu nog 2 dingen zijn, een tumor bij zijn longen of een hartkwaal ondanks dat zijn hart mooi rgelmatig klonk. Hij heeft nog meer medicijnen gekregen en nu kunnen we alleen nog maar afwachten. Als hij woensdag nog niet opgeknapt is zal ik de grote beslissing meoten maken, een beslissing die ik toch eigenlijk helemaal niet wil maken... maar ja, soms heb je er weinig voer te vertellen. Mocht hij wel wat opknappen gaan we iig foto's van zn longen en een echo van zn hart laten maken om te kijken hoe of wat. Dus duim hier voor Rock en uiteindelijk ook voor mij dat hij toch echt op moet gaan knappen, ik wil hem helemaal nog niet kwijt