abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34790470
Ik ben eventueel van plan om binnen niet al te lange tijd anti-kraak te gaan wonen.
Nu vraag ik me af hoe je dat zou kunnen regelen met een internet aansluiting?

Je zou een dealtje kunnen sluiten met een buurman die wifi heeft, maar dat moet dan maar net goed uitpakken...

Gewone aansluiting nemen kan wel, maar dan moet je het misschien geregeld over laten zetten als je weer eens van pand verhuisd...

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en/of tips?
His masters voice...
pi_34790796
Moet kunnen toch, ken mensen die kraak wonen en breedband hebben Wel op tijd laten doorsluizen (doorgeven dat je gaat verhuizen).
pi_34790800
direct-adsl van kpn kan je geloof ik per maand opzeggen.
pi_34791019
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:32 schreef nexhil het volgende:
direct-adsl van kpn kan je geloof ik per maand opzeggen.
Goeie tip, ga ik eventjes uitzoeken!
His masters voice...
pi_34791021
[edit reactie op verwijderde post]

-ontopic-

Moet wel kunnen.... beetje afhankelijk van waar je terrecht komt. In sommige oude kantoren is de huurprijs zelfs inclusief breedband internet en ben je meteen klaar

[ Bericht 42% gewijzigd door BE op 06-02-2006 12:51:11 ]
pi_34791166
[edit reactie op verwijderde post]

@TS
geen enkel probleem om het gewoon af te sluiten bij @home hier...ook verhuizen geen probleem..gewoon tijdig (maand) melden..maar bel ze gewoon eens op zou ik zeggen..of informeer hoe eventuele vrienden/kenissen die anti kraak wonen het geregeld hebben.

[ Bericht 35% gewijzigd door BE op 06-02-2006 12:51:19 ]
underground forever baby
pi_34791360
Mijn zusje woont ook anti-kraak en had inderdaad de mazzel dat buren een access-point hebben openstaan. Volgens mij niet om de buurt te helpen maar omdat ze niet met dergelijke apparatuur om kunnen gaan ... mazzeltje dus.
pi_34791436
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:52 schreef michiel- het volgende:
Mijn zusje woont ook anti-kraak en had inderdaad de mazzel dat buren een access-point hebben openstaan. Volgens mij niet om de buurt te helpen maar omdat ze niet met dergelijke apparatuur om kunnen gaan ... mazzeltje dus.
da's niet helemaal legaal zeg maar....wordt gerekend als hacken en is dus strafbaar.....maar neemt niet weg dat het wel makkelijk is
wat je natuurlijk ook kunt doen, is internet via de kabel nemen. Ik neem aan dat je toch ook kabel-tv wilt hebben, dus dan kun je er net zo makkelijk meteen even internet bij proppen (hier bij multikabel is dat iig heel snel geregeld )
pi_34791467
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:55 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

da's niet helemaal legaal zeg maar....wordt gerekend als hacken en is dus strafbaar.....maar neemt niet weg dat het wel makkelijk is
wel legaal..als je je zaakjes niet voor elkaar hebt mag je op elkaar meeliften.

edit: inbreken mag niet zeg maar..maar als je je deur openlaat mogen mensen wel naar binnen.
underground forever baby
pi_34791575
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:56 schreef Laton het volgende:

[..]

wel legaal..als je je zaakjes niet voor elkaar hebt mag je op elkaar meeliften.

edit: inbreken mag niet zeg maar..maar als je je deur openlaat mogen mensen wel naar binnen.
dat lijkt me heel erg sterk....
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_34791735
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:00 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

dat lijkt me heel erg sterk....
en toch is dit wel degelijke de digitale regelgeving op dit gebied qua service. als jij een draadloos netwerk open laat staan mag iemand daar gewoon op.
underground forever baby
  maandag 6 februari 2006 @ 13:07:57 #12
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_34791765
Wij hebben kabel..
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_34791820
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:06 schreef Laton het volgende:

[..]

en toch is dit wel degelijke de digitale regelgeving op dit gebied qua service. als jij een draadloos netwerk open laat staan mag iemand daar gewoon op.
ja oke op internet maar dit geld niet voor een huis...
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_34791989
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:09 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

ja oke op internet maar dit geld niet voor een huis...
nee natuurlijk niet, ik gebruikte het als voorbeeld om het te verduidelijken
underground forever baby
pi_34792117
Haal zo'n mobiel breedband pakketje van Telfort! Je betaald dan 35 euro per maand voor 1gb verkeer. Je stopt je kaart dan in je laptop en kunt dan met redelijke snelheid (200kb/s ongeveer) internetten.
Goed genoeg voor fok en mail en msn.

http://www.telfort.nl/pro(...)/tarieven/breedband/
pi_34792143
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:06 schreef Laton het volgende:

[..]

volgens mij niet meer....was laatst nog een rechtzaak over. Ik zal eens kijken of ik t artikel nog terug kan vinden (stond op tweakers.net)
pi_34792183
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:21 schreef xman het volgende:
Haal zo'n mobiel breedband pakketje van Telfort! Je betaald dan 35 euro per maand voor 1gb verkeer. Je stopt je kaart dan in je laptop en kunt dan met redelijke snelheid (200kb/s ongeveer) internetten.
Goed genoeg voor fok en mail en msn.

http://www.telfort.nl/pro(...)/tarieven/breedband/
tsja.... da's ook nog een optie, maar meer iets voor mobiele gebruikers (zoals je zelf al aangeeft: laptop.... dat is niet bedoeld voor thuis, maar voor onderweg). T is nou niet direct lekker downloaden daarmee...
pi_34792218
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:22 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

volgens mij niet meer....was laatst nog een rechtzaak over. Ik zal eens kijken of ik t artikel nog terug kan vinden (stond op tweakers.net)
interessant...ik ben ook niet enorm op de hoogte hoor
underground forever baby
pi_34792777
zoals hier te lezen valt is het in Amerika wettelijk verboden. Hier valt te lezen dat het in Nederland nog niet helemaal duidelijk is hoe het zit mbt WiFi netwerk en de toegang hiertoe.
Tweakers.net meldt in een artikel van juli 2005 hier dat het in Nederland niet strafbaar is, zolang je er geen beveiliging voor hoeft te omzeilen.
Hier op webwereld wordt ook niet echt duidelijkheid verschaft. In Amerika en Engeland is het dus duidelijk niet toegestaan....hier in NL wordt gesuggereerd dat het ook niet is toegestaan.... nog steeds geen duidelijk antwoord
we zoeken vrolijk door en lezen dan komen we Een juridische blik op WiFi tegen door Johan de Jong. Op pagina 17 valt te lezen dat er op zn minst wel een vorm van beveiliging op moet zitten, hoe lullig dan ook, om wettelijk aanspraak te kunnen maken op het feit of het publiekelijk of niet is.
Kortom, als je buurman niet iets aan beveiliging heeft gedaan mag je het in Nederland nog wel gewoon gebruiken
pi_34792810
het mag dus bedankt voor de research.
underground forever baby
pi_34793361
graag gedaan
t is alleen nogal raar dat dit wel mag.... waarschijnlijk zal het niet al te lang meer duren voor er europese regelgeving komt die het zal verbieden lijkt me. T is hetzelfde als wanneer het raam open staat je er even doorheen klimt om bij de buren tv te kijken..... niet heel netjes dus.
pi_34794750
Is wel heel mooi natuurlijk dat je dat bij de buren af kan tappen (heb ik een tijd ook gedaan toen ik in me huidige woning ging wonen) maar toch heb ik liever mijn eigen abbo, zodat ik zonder zorgen kan downloaden en nog belangrijker, via vpn kan werken en niet bang hoef te zijn dat de volgende dag mijn verbinding er niet meer is.

Dat direct ADSL lijkt me nog het meest interessant. Kabel tv heb ik niet nodig, ik heb digitenne, dus heb geen kabelaansluiting nodig.
His masters voice...
pi_34797767
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:12 schreef kroegtijger het volgende:
graag gedaan
t is alleen nogal raar dat dit wel mag.... waarschijnlijk zal het niet al te lang meer duren voor er europese regelgeving komt die het zal verbieden lijkt me. T is hetzelfde als wanneer het raam open staat je er even doorheen klimt om bij de buren tv te kijken..... niet heel netjes dus.
Ik vind het niet raar. Als mijn ouders een laptop hebben en ook een wifi netwerk. En ze gaan draadloos internetten, dan kunnen ze er toch niks aan doen dat ze ook het netwerk van de buren gebruiken. Ze weten helemaal niet hoe dat ding werkt, dus ze zijn al bilj dat ze het internet op kunnen. Als zo'n buurman geen beveiliging op z'n netwerk heeft staan, dan maakt zo'n laptop automatisch contact met dat netwerk.
pi_34803148
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:56 schreef Murphy22x het volgende:
Is wel heel mooi natuurlijk dat je dat bij de buren af kan tappen (heb ik een tijd ook gedaan toen ik in me huidige woning ging wonen) maar toch heb ik liever mijn eigen abbo, zodat ik zonder zorgen kan downloaden en nog belangrijker, via vpn kan werken en niet bang hoef te zijn dat de volgende dag mijn verbinding er niet meer is.

Dat direct ADSL lijkt me nog het meest interessant. Kabel tv heb ik niet nodig, ik heb digitenne, dus heb geen kabelaansluiting nodig.
Ik heb niet he-le-maal juiste info gegeven
Direct ADSL kan je maandelijks opzeggen nadat het eerste jaar voorbij is. Standaard dus wel eerst voor 12 mnd (zoals volgens mij overal)

Sorry !

Is een proefabonnement anders iets? Geen idee hoe dat precies werkt, maar redelijk veel reclame over op tv enzo.
pi_34806258
Mja het gaat niet om het opzeggen, ik wil het wel houden alleen oversluiten naar een andere lokatie dan (je verhuist gewoon vaak anti-kraak-wonend).

Ik zal morgen eens KPN bellen hoe dat zit.
His masters voice...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')