Niet gehinderd door enig verstand van zaken met dat soort dingen omgaan kan problemen geven. De buurman zal er vast niet blij mee zijn dat je zn bandbreedte even weg snoept waar hij voor betaald. Het is in principe dus gewoon diefstal wat je doet. Niet altijd alles hoeft beveiligd te zijn om diefstal te plegen. Het zou een beetje raar zijn vind ik dat je gaat stellen dat alles wat niet op slot staat, publiekelijk toegangkelijk is.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:23 schreef xman het volgende:
[..]
Ik vind het niet raar. Als mijn ouders een laptop hebben en ook een wifi netwerk. En ze gaan draadloos internetten, dan kunnen ze er toch niks aan doen dat ze ook het netwerk van de buren gebruiken. Ze weten helemaal niet hoe dat ding werkt, dus ze zijn al bilj dat ze het internet op kunnen. Als zo'n buurman geen beveiliging op z'n netwerk heeft staan, dan maakt zo'n laptop automatisch contact met dat netwerk.
Nee de buurman komt met zijn straling mijn huis binnen! Als hij het niet wil delen dan moet hij maar een kooi van faraday maken ofzo. Tsss..ff mij lastigvallen met zijn straling!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:20 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Niet gehinderd door enig verstand van zaken met dat soort dingen omgaan kan problemen geven. De buurman zal er vast niet blij mee zijn dat je zn bandbreedte even weg snoept waar hij voor betaald. Het is in principe dus gewoon diefstal wat je doet. Niet altijd alles hoeft beveiligd te zijn om diefstal te plegen. Het zou een beetje raar zijn vind ik dat je gaat stellen dat alles wat niet op slot staat, publiekelijk toegangkelijk is.
Of je dan ook zelf maar meteen even je GSM wilt uit zetten, de magnetron niet meer wilt gebruiken, je DECT-telefoon het huis uit wilt doen, je tv alleen nog maar met de knoppen op het toestel zelf wilt bedienen (nadat je deze in een metalen behuizing hebt gezet natuurlijk) etc etc.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:43 schreef xman het volgende:
[..]
Nee de buurman komt met zijn straling mijn huis binnen! Als hij het niet wil delen dan moet hij maar een kooi van faraday maken ofzo. Tsss..ff mij lastigvallen met zijn straling!![]()
goed punt jaquote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:16 schreef Murphy22x het volgende:
ging het niet over internet en antikraak?
je vergeet 1 optie te melden..als het dus niet wil lukken met de aansluiting kun je altijd nog legaal leentjebuur spelen..quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:42 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
goed punt ja
even sommerend:
Kabel - Geen optie ivm digitenne
KPN ADSL Direct - minimaal 1 jaar, daarna 1 maand opzegtermijn. nog onbekend hoe het zit met verhuizen binnen dat 1e jaar.
Mobiel breedband pakket van Telfort - niet van locatie afhankelijk, maar in verhouding traag. (niet geschikt voor grote downloads)
Misschien is internet via schotel nog een optie??
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:29 schreef Murphy22x het volgende:
Yep op dit moment blijven we hangen bij direct adsl van kpn.
Satteliet is geloof ik erg duur, je moet natuurlijk een up en download stream hebben, dus 2 koppen op de schotel. Laatste keer dat ik daar naar keek was het onbetaalbaar.
Je DECT-telefoon is wel gecodeerd, GSM heeft simkaart. Afstandbediening komt met infrarood niet door de muren en de magnetron die kan ik niet aftappen voor een maaltijd.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:04 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Of je dan ook zelf maar meteen even je GSM wilt uit zetten, de magnetron niet meer wilt gebruiken, je DECT-telefoon het huis uit wilt doen, je tv alleen nog maar met de knoppen op het toestel zelf wilt bedienen (nadat je deze in een metalen behuizing hebt gezet natuurlijk) etc etc.
je valt me namelijk lastig met je straling![]()
Blijft nog steeds staan dat jij problemen had met het feit dat er straling was van je buren was.... of het dan gecodeerd is of niet, maakt natuurlijk niets uit.... als het niet gecodeerd is wil je dr van profiteren, en als het wel gecodeerd is wil je het niet in je buurt hebben....da's natuurlijk alleen maar in je eigen straatje lullen heh?quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:23 schreef xman het volgende:
[..]
Je DECT-telefoon is wel gecodeerd, GSM heeft simkaart. Afstandbediening komt met infrarood niet door de muren en de magnetron die kan ik niet aftappen voor een maaltijd.![]()
Je moet wel in de zelfde context blijven.![]()
er zijn wel ethische bezwaren natuurlijk..maar de wet voorziet er op dit moment in.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:37 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Blijft nog steeds staan dat jij problemen had met het feit dat er straling was van je buren was.... of het dan gecodeerd is of niet, maakt natuurlijk niets uit.... als het niet gecodeerd is wil je dr van profiteren, en als het wel gecodeerd is wil je het niet in je buurt hebben....da's natuurlijk alleen maar in je eigen straatje lullen heh?
Mijn punt is meer: Niet altijd alles hoeft beveiligd of gecodeerd of wat dan ook te worden om niet publiek bezit te zijn. Als jij je fiets in amsterdam ergens neer zet en je komt een uur later terug en hij is weg, dan loop je ook te schelden dat ie is gejat (alhoewel t er natuurlijk wel vragen om is) maar aangezien hij niet op slot stond, is hij dus publiek bezit en dus is hij ook weer niet gejat maar even door iemand anders in gebruik.... ben jij dan natuurlijk ook niet blij mee...maar waarom zou dat voor bandbreedte anders zijn dan?
helaas is het op het moment nog legaal jaquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:48 schreef Laton het volgende:
[..]
er zijn wel ethische bezwaren natuurlijk..maar de wet voorziet er op dit moment in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |