Goeie tip, ga ik eventjes uitzoeken!quote:Op maandag 6 februari 2006 12:32 schreef nexhil het volgende:
direct-adsl van kpn kan je geloof ik per maand opzeggen.
da's niet helemaal legaal zeg maar....wordt gerekend als hacken en is dus strafbaar.....maar neemt niet weg dat het wel makkelijk isquote:Op maandag 6 februari 2006 12:52 schreef michiel- het volgende:
Mijn zusje woont ook anti-kraak en had inderdaad de mazzel dat buren een access-point hebben openstaan. Volgens mij niet om de buurt te helpen maar omdat ze niet met dergelijke apparatuur om kunnen gaan ... mazzeltje dus.
wel legaal..als je je zaakjes niet voor elkaar hebt mag je op elkaar meeliften.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:55 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
da's niet helemaal legaal zeg maar....wordt gerekend als hacken en is dus strafbaar.....maar neemt niet weg dat het wel makkelijk is
dat lijkt me heel erg sterk....quote:Op maandag 6 februari 2006 12:56 schreef Laton het volgende:
[..]
wel legaal..als je je zaakjes niet voor elkaar hebt mag je op elkaar meeliften.![]()
edit: inbreken mag niet zeg maar..maar als je je deur openlaat mogen mensen wel naar binnen.
en toch is dit wel degelijke de digitale regelgeving op dit gebied qua service. als jij een draadloos netwerk open laat staan mag iemand daar gewoon op.quote:Op maandag 6 februari 2006 13:00 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
dat lijkt me heel erg sterk....
ja oke op internet maar dit geld niet voor een huis...quote:Op maandag 6 februari 2006 13:06 schreef Laton het volgende:
[..]
en toch is dit wel degelijke de digitale regelgeving op dit gebied qua service. als jij een draadloos netwerk open laat staan mag iemand daar gewoon op.
nee natuurlijk niet, ik gebruikte het als voorbeeld om het te verduidelijkenquote:Op maandag 6 februari 2006 13:09 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
ja oke op internet maar dit geld niet voor een huis...
volgens mij niet meer....was laatst nog een rechtzaak over. Ik zal eens kijken of ik t artikel nog terug kan vinden (stond op tweakers.net)quote:Op maandag 6 februari 2006 13:06 schreef Laton het volgende:
[..]
en toch is dit wel degelijke de digitale regelgeving op dit gebied qua service. als jij een draadloos netwerk open laat staan mag iemand daar gewoon op.
tsja.... da's ook nog een optie, maar meer iets voor mobiele gebruikers (zoals je zelf al aangeeft: laptop.... dat is niet bedoeld voor thuis, maar voor onderweg). T is nou niet direct lekker downloaden daarmee...quote:Op maandag 6 februari 2006 13:21 schreef xman het volgende:
Haal zo'n mobiel breedband pakketje van Telfort! Je betaald dan 35 euro per maand voor 1gb verkeer. Je stopt je kaart dan in je laptop en kunt dan met redelijke snelheid (200kb/s ongeveer) internetten.
Goed genoeg voor fok en mail en msn.
http://www.telfort.nl/pro(...)/tarieven/breedband/
interessant...ik ben ook niet enorm op de hoogte hoorquote:Op maandag 6 februari 2006 13:22 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
volgens mij niet meer....was laatst nog een rechtzaak over. Ik zal eens kijken of ik t artikel nog terug kan vinden (stond op tweakers.net)
Ik vind het niet raar. Als mijn ouders een laptop hebben en ook een wifi netwerk. En ze gaan draadloos internetten, dan kunnen ze er toch niks aan doen dat ze ook het netwerk van de buren gebruiken. Ze weten helemaal niet hoe dat ding werkt, dus ze zijn al bilj dat ze het internet op kunnen. Als zo'n buurman geen beveiliging op z'n netwerk heeft staan, dan maakt zo'n laptop automatisch contact met dat netwerk.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:12 schreef kroegtijger het volgende:
graag gedaan![]()
t is alleen nogal raar dat dit wel mag.... waarschijnlijk zal het niet al te lang meer duren voor er europese regelgeving komt die het zal verbieden lijkt me. T is hetzelfde als wanneer het raam open staat je er even doorheen klimt om bij de buren tv te kijken..... niet heel netjes dus.
Ik heb niet he-le-maal juiste info gegevenquote:Op maandag 6 februari 2006 14:56 schreef Murphy22x het volgende:
Is wel heel mooi natuurlijk dat je dat bij de buren af kan tappen (heb ik een tijd ook gedaan toen ik in me huidige woning ging wonen) maar toch heb ik liever mijn eigen abbo, zodat ik zonder zorgen kan downloaden en nog belangrijker, via vpn kan werken en niet bang hoef te zijn dat de volgende dag mijn verbinding er niet meer is.
Dat direct ADSL lijkt me nog het meest interessant. Kabel tv heb ik niet nodig, ik heb digitenne, dus heb geen kabelaansluiting nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |