abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 februari 2006 @ 10:12:10 #1
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_34786881
Ik kom er met mijn kennelijk beperkte verstand niet bij dat momenteel elders in de wereld mensen elkaar te lijf gaan vanwege enkele slechte Deense cartoons. Ik heb ze eens bekeken en vindt ze maar matig.

Normaal gesproken zou ik ze na 2 minuten weer zijn vergeten. Maar nu dus niet: Het nieuws meldt dat er maar liefst 16 landen op de lijst staan waarvoor een negatief reisadvies geldt vanwege de onrust op straat.

Op mijn plee liggen boekjes vol met cartoons over Sam en Moos, Jozef, Maria.... Niemand die zich daar ooit druk over heeft gemaakt. Waar gaat het heen met deze wereld?

[ Bericht 6% gewijzigd door sirrom op 06-02-2006 10:16:19 (taalvaut correctie) ]
pi_34786919
zooooo onder welke steen kwam jij vandaan?

maar goed, het gaat idd nergens over.
pi_34786948
Jaja, 't is een mooi geloof, waarvoor je mag/moet moorden en aanslagen plegen. Lijkt wel of het een oorlogsgod is die ze aanbidden.
pi_34786957
"naar 2 minuten"
pi_34786972
ach, ik heb maar 1 woord over voor die lui daar int midden oosten (srry hoor) maar pff dat ze daar zo boos om kunnen worden. Kan er echt men kop niet bij. Jezus wordt zo vaak aan de schandpaal genageld...kheb echt geen woorden voor dat volkje

en dan ook nog de yoghurt uit de schappen halen
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_34786987
Zolang de islamitische landen olie hebben kunnen ze zich heel veel permiteren.
Als de olie op is kunnen ze daar niet meer lastig over doen en hun alternatief zijn vaak kernwapens waarmee je kan dreigen
pi_34786990
ja maar als ik een geinig tekeningetje over jou maak zet je toch ook m'n huis in de fik?
pi_34787021
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:17 schreef MrDrako het volgende:
ja maar als ik een geinig tekeningetje over jou maak zet je toch ook m\'n huis in de fik?
wel als het over mijn vader gaat :')
pi_34787026
hoe kom je aan die wijsheid? wat boeit mij nou dat je een tekening over me maakt

en onthoud dat het maar over een persoon gaat die bestaan *zou* hebben weet ik hoeveel fakkin jaren terug
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  maandag 6 februari 2006 @ 10:19:35 #10
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_34787034
Er is een verschil tussen hun samenleving en de onze. Sommigen van hun nemen het geloof kennelijk héél serieus en tollereren geen grapjes. Noemen het godslastering en baf: ambassade in de hens.

't Is gewoon een verschil ik cultuur. Iets wat wij als harmless zien, nemen zijn erg serieus op. Een misvatting, zoals eigenlijk aan de lopende band gebeurt. Men begrijpt elkaar gewoon niet.
(Un)masking for the greater good.
pi_34787060
Maar vind je het terecht dat ze zich zou uiten dan? Ik vind het nogal kinderlijk ....en ze maken van een mug een olifant.
  maandag 6 februari 2006 @ 10:24:33 #12
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_34787145
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:19 schreef Natalie het volgende:
Er is een verschil tussen hun samenleving en de onze. Sommigen van hun nemen het geloof kennelijk héél serieus en tollereren geen grapjes. Noemen het godslastering en baf: ambassade in de hens.

't Is gewoon een verschil ik cultuur. Iets wat wij als harmless zien, nemen zijn erg serieus op. Een misvatting, zoals eigenlijk aan de lopende band gebeurt. Men begrijpt elkaar gewoon niet.
Zou men met meer begrip dergelijke cartoons niet geplaatst hebben?
pi_34787191
True. Apen hebben nog meer zelfbeheersing dan die lui daar.
pi_34787192
Ik neem ook wel eens iets serieus, maar dat wil nog niet zeggen dat ik gelijk een granaatwerper op m'n schouder neem als iemand het niet met me eens is!

"Wat zeg je? Sinterklaas bestaat niet? Ik geloof daar in! Jij spot met Sinterklaas en ik ga nu eerst een winkelcentrum opblazen!"
  maandag 6 februari 2006 @ 10:27:18 #15
37248 BertV
Klei indiaan
pi_34787214
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:19 schreef Natalie het volgende:

Een misvatting, zoals eigenlijk aan de lopende band gebeurt. Men begrijpt elkaar gewoon niet.
Net als vrouwenbesnijdenis, het is gewoon allemaal cultuur.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_34787233
cultuur "het zou verboden moeten worden"
pi_34787290
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:28 schreef kebabkever het volgende:
cultuur geloof "het zou verboden moeten worden"
  maandag 6 februari 2006 @ 10:32:28 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_34787351
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:24 schreef sirrom het volgende:

[..]

Zou men met meer begrip dergelijke cartoons niet geplaatst hebben?
Dat zal je aan hen moeten vragen.
  maandag 6 februari 2006 @ 10:34:13 #19
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_34787389
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:27 schreef BertV het volgende:

[..]

Net als vrouwenbesnijdenis, het is gewoon allemaal cultuur.
Sure, als jij iets lichamelijks en iets geestelijks gelijk wilt trekken, ga je gang.
pi_34787473
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:12 schreef sirrom het volgende:
Ik kom er met mijn kennelijk beperkte verstand niet bij dat momenteel elders in de wereld mensen elkaar te lijf gaan vanwege enkele slechte Deense cartoons. Ik heb ze eens bekeken en vindt ze maar matig.
De islamitische wereld heeft een punt, maar het is jammer dat die punt richting ambassade's gegooid wordt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 6 februari 2006 @ 10:42:06 #21
37248 BertV
Klei indiaan
pi_34787560
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:34 schreef Natalie het volgende:

[..]

Sure, als jij iets lichamelijks en iets geestelijks gelijk wilt trekken, ga je gang.
Het zijn allebei uitingen van het geloof en gedachten van bepaalde culturen.
Waarom het ene wel accepteren en het andere niet? Omdat WIJ het er niet mee eens zijn?

Ik snap trouwens toch niet dat je als vrouw kiest voor de kant van de moslim.
Opzich hebben de moslims dat wel goed voorelkaar.

Over de cartoons, gek genoeg vind ik dat die cartoons te ver gaan. Dit is schoppen om het schoppen, je weet dat het extreme reacties geeft. Aan de andere kant, doe je dit niet, hebben "ze" wel een andere stok om mee te slaan.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_34787683
ze zoeken gewoon iets om mensen uit het westen te kunnen bashen. nu hebben ze eindelijk iets gevonden om te kunnen rellen. zielig hoor
  maandag 6 februari 2006 @ 10:50:23 #23
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_34787724
TVP

+ het feit dat je een avatar gejat hebt van Brechtje maken dit topic al hilarisch !

Beste topic ooit !
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
  maandag 6 februari 2006 @ 10:51:12 #24
124169 Chanandler
Kijk, het zit zo:
pi_34787748
LoL, beetje duizenden mensen vermoorden met zelfmoordaanslagen en de EU gaat niet rellen, komen er wat kleurtjes op papier over de moslims, zijn ze gelijk beledigd.

Stelletje hypocriete gebrainwashde mongolen zijn het.
Op zaterdag 18 februari 2006 12:35 schreef mvdlubbe het volgende:
Ga negers pesten, kutmongool.
  maandag 6 februari 2006 @ 10:53:02 #25
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_34787789
Ook die beelden op TV he. Dat voetvolk helemaal histerisch doen met een koran onder de arm, echt te zielig voor woorden. En dan moeten ze dingen gaan slopen om Mohammed te eren. Nou als die Mohammed echt bestond, zou hij dit dan hebben goedgekeurd ? Nee

Het zijn gewoon semi hooligans die een geloof hebben ipv van een voetbalclub.

Histerisch kutvolk dat is het.
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')