5 jaar later.quote:Op maandag 6 februari 2006 02:15 schreef MeneerMuis het volgende:
Dat was hem ja, alleen nu ziet die er een stuk ouder uit
Nou nou.. toffe vent hoorquote:Ex crimineel Johnny (52 jaar) alias De Zingende Gangster wil, na in totaal 16 jaar in de gevangenis te hebben door gebracht, een nieuw leven beginnen als antiekhandelaar. Hij is één meter negentig lang, draagt gouden armbanden, twee gouden oorringen, een spierwit pak van Armani en een Gucci klokje. Hij heeft lang grijs haar dat onder zijn velours petje vandaan piekt, is gewapend met Rotterdamse humor en een aanstekelijke lach en heeft altijd zijn gitaar in de aanslag. Johnny zonder Stress is zijn nieuwe naam want dit is zijn tweede leven. Hij beweerd dat het een stuk rustiger is dan zijn vorige leven, een leven vol geweld, wapens, drugs en gevangenissen.
Vier jaar geleden is hij gestopt met het gebruiken van drugs en sindsdien probeert hij weer wat van zijn leven te maken. Johnny groeide op in een gezin van 11 kinderen, liep op zijn zevende van huis weg vanwege mishandeling door zijn stiefvader, kwam op zijn achtste voor het eerst in aanraking met de politie wegens inbraak, woonde tot zijn zestiende bij een prostituee in huis, meldde zich op zijn achttiende aan bij het vreemdelingenlegioen en op tweeëntwintig jarige leeftijd belandde hij, na terugkomst als huurling in Afrika, in de seksindustrie. Johnny had in de jaren tachtig o.a. een incassobureau en hield zich bezig met de in- en export van gestolen auto’s en drugs. Johnny heeft zestien jaar van zijn leven in de gevangenis door gebracht o.a. wegens poging tot moord, verboden wapenbezit, drugshandel etc. Zijn tweede vrouw werd tien jaar geleden vermoord en zijn zoon uit z’n eerste huwelijk heeft vier jaar geleden een moordaanslag op hem gepleegd. Na deze bijna fatale schietpartij in 1997 kwam hij tot inkeer en is hij gestopt met drugs. Hij stapte voorgoed uit de criminaliteit, zegt hij, op twee kleine incidentjes na dan die er vorig jaar tussendoor kwamen (een schietpartijtje op een woonwagenkamp en voor drieduizend gulden uitstaande bekeuringen). In ruil voor strafvermindering heeft hij van de rechter de opdracht gekregen twee keer per maand lezingen te gaan geven over de gevaren van drugs en criminaliteit op middelbare scholen. De afgelopen drie jaar reist Johnny bijna wekelijks op en neer naar Oost
Duitsland, Polen of Tsjechië. Hij strijkt neer in de kleinste boerengehuchtjes, plaatst zijn vrachtwagen op het dorpsplein pakt zijn gitaar en begint zijn eigen liedjes te zingen. Ondertussen trakteert hij de bevolking op gratis eten en drank. In ruil voor het feest mag hij de schuren van de boeren leeg halen die vol staan met antieke arrensleeën, ledikanten, stoelen, kasten en zinken teilen. Na de buit binnen te hebben gehaald gaat Johnny terug met de vrachtwagen vol kostbaar antiek, om de hele handel vervolgens rechtstreeks door te verkopen aan tuincentra en antiekhandelaren. Het gaat goed met Johnny en de hele Rotterdamse onderwereld weet dat inmiddels ook. Sinds kort staan er weer dagelijks oude “collega’s en vrienden” bij Johnny op de stoep met handeltjes of opdrachten in ruil voor heel veel geld. Muntz, aangetrokken tot de onderwereld, ging 4 weken met Johnny mee als manusje van alles en volgde hem op zijn tochten door het heden en het verleden, langs vriend en vijand. Op zoek naar de waarheid, kan iemand ooit echt ontsnappen aan zijn verleden? Op een klein akkefietje na, een schietpartijtje op een camping (met als gevolg een half jaar gevangenisstraf) is het Johnny bijna gelukt.
Drie maanden na zijn vrijlating uit de gevangenis ging Muntz een weekje met Johnny mee om antiek op te halen in het voormalige Oostblok wat resulteerde in een absurde reis met gevaar voor eigen leven vol hachelijke avonturen, ellende en wraakzuchtige Oost-Duitse criminelen.........
Kan iemand mij vertellen of deze uitspraken ook juist zijn?quote:"Ik heb een keer de verkeerde hotel in Egypte opgeblazen"
"Ik heb al een keer voor een vuurpeleton gestaan in Egypte"
Het ergste wat die nog wel zei was:
"Ik heb me eigen vader en broers in de fik gestoken"
"me broers zien er nu goed uit man hahaha, ik had toch een hekel aan ze"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |