abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34782936
Ik leen regelmatig de VW Polo 1.4 16V van mijn schoonmoeder (lees: mijn schoonmoeder gebruikt zo nu en dan haar eigen auto nog weleens...)

Het digitale klokje geeft een onjuiste tijd weer en ik kan nergens een knopje vinden om 'm juist in te stellen. Instructieboekje ligt in het dashboardvakje dat niet meer open wil vanwege een afgebroken sluitmechanisme (deukje in het imago van de zgn. Duitse degelijkheid).

Enfin, wie heeft er ook een Polo van tussen 1999 en 2001 (gehad) en kan me vertellen hoe ik de klok instel? Of moet ik voor deze kleinigheid ook naar de VW-dealer, net als wanneer je koplamp vervangen moet worden?
  maandag 6 februari 2006 @ 01:59:30 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_34783332
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:36 schreef ve4443 het volgende:
wie kan me vertellen hoe ik de klok instel?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 6 februari 2006 @ 02:09:12 #3
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_34783482
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:36 schreef ve4443 het volgende:
net als wanneer je koplamp vervangen moet worden?
Moet je daar voor naar de dealer? leukt me sterk dat je dat niet zelf kan doen aangezien je niet de weg op kan ( als het donker is) met een kapotte koplamp
  maandag 6 februari 2006 @ 02:12:18 #4
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_34783549
quote:
Op maandag 6 februari 2006 02:09 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Moet je daar voor naar de dealer? leukt me sterk dat je dat niet zelf kan doen aangezien je niet de weg op kan ( als het donker is) met een kapotte koplamp
t kan niet maar zo'n 20% van wat ik over het algemeen zie rijden heeft minstens 1 niet goed werkende lamp.
"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
pi_34784408
Fijn, al die serieuze reacties...

De vraag is dus: waar zit het knopje waarmee ik de digitale tijdsaanduiding op het dashboard kan veranderen?

maandag 6 februari 2006 @ 03:30:38 #6
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_34784447
handleiding er bij wellicht?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_34784505
quote:
Op maandag 6 februari 2006 03:30 schreef Catch22- het volgende:
handleiding er bij wellicht?
Zoals ik al zei, helaas zit de handleiding in het dashboardkastje waarvan het sluitmechanisme (of openmechanisme, zo u wilt) afgebroken is. Kan dus niet meer open en ik kan dus niet bij de handleiding. Vandaar deze vraag op FOK!
  maandag 6 februari 2006 @ 10:01:50 #8
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_34786705
"draaistokje" van de km dagteller naar links draaien voor de uren, naar rechts draaien voor de minuten.

suc6!

p.s. koplampen kun je makkelijk zelf vervangen.
Plasitc kapje eraf dmv klikdingetje en dan lampje vervangen, je komt er moeilijk bij, maar het kan! de dealer doet het namelijk ook zo... Koop altijd meerdere lampjes, ze branden ongeveer om de maand door, waarom? vw heeft een deal met Hella???
Signature
pi_34794649
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:01 schreef rishi120 het volgende:
Koop altijd meerdere lampjes, ze branden ongeveer om de maand door, waarom? vw heeft een deal met Hella???
Hella ik weet niet waar je je info vandaan hebt maar die klopt voor geen centimeter
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_34796902
quote:
\"draaistokje\" van de km dagteller naar links draaien voor de uren, naar rechts draaien voor de minuten.

suc6!

Plasitc kapje eraf dmv klikdingetje en dan lampje vervangen, je komt er moeilijk bij, maar het kan! de dealer doet het namelijk ook zo... Koop altijd meerdere lampjes, ze branden ongeveer om de maand door, waarom? vw heeft een deal met Hella???
Thanx! Ga het zo proberen. Dat van die lampjes klopt wel, vooral de achterlichten hebben het blijkbaar zwaar te verduren. Afgelopen maand rechterachterlicht door de dealer laten vervangen (dat deed ie gratis, waarschijnlijk uit schuldgevoel over de "kwaliteit" van zijn merk). Rijden we weg, is 's avonds het linkerachterlicht stuk. Volgende dag ook dat lampje laten vervangen (weer gratis, Fons van Oers bedankt!). Rijdt mijn vriendin gisteren de straat uit, zie ik dat het rechterachterlicht alweer stuk is...
pi_34797409
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:01 schreef ve4443 het volgende:

[..]

Thanx! Ga het zo proberen. Dat van die lampjes klopt wel, vooral de achterlichten hebben het blijkbaar zwaar te verduren. Afgelopen maand rechterachterlicht door de dealer laten vervangen (dat deed ie gratis, waarschijnlijk uit schuldgevoel over de "kwaliteit" van zijn merk). Rijden we weg, is 's avonds het linkerachterlicht stuk. Volgende dag ook dat lampje laten vervangen (weer gratis, Fons van Oers bedankt!). Rijdt mijn vriendin gisteren de straat uit, zie ik dat het rechterachterlicht alweer stuk is...
niet meer de stock lampjes gebruiken, die blijven dan idd kapot gaan, tenzij je spul gaat laten vervangen!
gebruik achter gewone lampjes van philips en je zult er geen last meer van hebben.....(kun je ook aan je dealer doorgeven dat je er lampjes van philips in wil hebben!)
pi_34818319
quote:
\"draaistokje\" van de km dagteller naar links draaien voor de uren, naar rechts draaien voor de minuten.

suc6!

Helaas, blijkt toch niet te lukken. De dagteller heeft geen "draaistokje", maar een drukknopje. Het dashboard bestaat uit twee ronde kokers. In de rechterkoker zit de dagteller en onderop die koker zit dat knopje. Een dergelijk knopje ontbreekt op de linkerkoker.

Vraag blijft dus hoe ik het klokje instel. Die Polo is nou ook niet echt slecht verkocht, dus er moet toch een FOK!ker zijn die me aan het antwoord op deze vraag kan helpen???
  dinsdag 7 februari 2006 @ 02:26:29 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34818353
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:14 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

niet meer de stock lampjes gebruiken, die blijven dan idd kapot gaan, tenzij je spul gaat laten vervangen!
gebruik achter gewone lampjes van philips en je zult er geen last meer van hebben.....(kun je ook aan je dealer doorgeven dat je er lampjes van philips in wil hebben!)
helemaal mee eens. zo werkt het ook met goedkope bouwlampen uit doe-het-zelfzaken. armatuur is spotgoedkoop. de lamp na twee uur branden kaput.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 7 februari 2006 @ 09:21:32 #14
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_34820186
ow... tis alweer 2 jaar geleden.... ga anders naar de dealer, je gaat toch zo vaak langs
Blijft een leuke dashboard IK had destijds een mooie Kenwood Mask erin
Kun je dat knopje niet ingedrukt houden?

Of zoek op het internet op Polo 6N2 (Ik heb nix kunnen vinden, maar wie weet....)
Of vraag het hier http://vwpolo.nl/
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 02:22 schreef ve4443 het volgende:

[..]

Helaas, blijkt toch niet te lukken. De dagteller heeft geen "draaistokje", maar een drukknopje. Het dashboard bestaat uit twee ronde kokers. In de rechterkoker zit de dagteller en onderop die koker zit dat knopje. Een dergelijk knopje ontbreekt op de linkerkoker.

Vraag blijft dus hoe ik het klokje instel. Die Polo is nou ook niet echt slecht verkocht, dus er moet toch een FOK!ker zijn die me aan het antwoord op deze vraag kan helpen???
Signature
  dinsdag 7 februari 2006 @ 09:26:28 #15
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_34820286
Volgens mij weet ik het alweeer!!!!
De ronde ring om de klok heen bevat "schroefjes" 2 van die schroefjes zijn fake! dat zij de drukknopjes!!! 99% zeker weten!! links 1 knopje en rechts 1 knopje.
Signature
pi_34822340
quote:
.

Oke ga als volgt te werk, je ziet rondom het klowerk diverse zwarte puntjes zitten (in de zilvere ringen) deze zijn niet allemaal vast er zitten er onderin twee die je kan indrukken en daarmee kan je de tijd verstellen. Succes!!
pi_34822613
even ingescanned!

pi_34826436
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:18 schreef ThaFreak het volgende:
even ingescanned!

[afbeelding]
Kijk, daar kan ik wat mee. Schoonmoeder heeft gistervond haar auto weer teruggeclaimd, maar zodra de Polo weer voor mijn deur staat, zal ik het gaan uitproberen...
pi_34830063
Ongelofelijk, waarom doen ze die kutdingen daar?!?!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:17:12 #20
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_34831868
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:26 schreef jochem8 het volgende:
Ongelofelijk, waarom doen ze die kutdingen daar?!?!
Omdat het een VW is misschien?
Don't let my username fool you...
pi_35917338
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:26 schreef ve4443 het volgende:

[..]

Kijk, daar kan ik wat mee. Schoonmoeder heeft gistervond haar auto weer teruggeclaimd, maar zodra de Polo weer voor mijn deur staat, zal ik het gaan uitproberen...
Voor wie daar nog in geïnteresseerd is, laatste tip werkte. Het is nogal een gedoe, je moet met een pen op twee knopjes in de eerder genoemde linkerring drukken. Erg fijn, zo'n VW.....
pi_35917839
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:53 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

Hella ik weet niet waar je je info vandaan hebt maar die klopt voor geen centimeter
Ik werk bij Pon Logistiek en in het magazijn liggen een hele zooi Hella lampjes hoor
pi_35936882
quote:
Op maandag 6 februari 2006 02:09 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Bij en hoop moderne auto's is dit echt niet zelf te doen.
Voorbeeld: voor de linkerlamp vervangen bij een fiat stilo JTD wordt door fiat (flat-ratetijden) 45 minuten voorgeschreven.. Het kan sneller, het is eens in 17 minuten gelukt. Maar no way dat iemand die net weet hoe de motorkap open moet dat zelf gaat doen!
Nou niet meteen gaan zeuren "het is een fiat" (ben zelf ook geen stilo-fan), hoop andere auto's hebben hetzlefde probleem.
pi_35945995
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:16 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Ik werk bij Pon Logistiek en in het magazijn liggen een hele zooi Hella lampjes hoor
volgens mij levert hella voornamelijk aan audi!
vw heeft daar een andere leverancier voor!
weet het niet meer precies uit me hoofd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')