quote:Op maandag 6 februari 2006 01:36 schreef ve4443 het volgende:
wie kan me vertellen hoe ik de klok instel?
Moet je daar voor naar de dealer? leukt me sterk dat je dat niet zelf kan doen aangezien je niet de weg op kan ( als het donker is) met een kapotte koplampquote:Op maandag 6 februari 2006 01:36 schreef ve4443 het volgende:
net als wanneer je koplamp vervangen moet worden?
t kan niet maar zo'n 20% van wat ik over het algemeen zie rijden heeft minstens 1 niet goed werkende lamp.quote:Op maandag 6 februari 2006 02:09 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Moet je daar voor naar de dealer? leukt me sterk dat je dat niet zelf kan doen aangezien je niet de weg op kan ( als het donker is) met een kapotte koplamp
Zoals ik al zei, helaas zit de handleiding in het dashboardkastje waarvan het sluitmechanisme (of openmechanisme, zo u wilt) afgebroken is. Kan dus niet meer open en ik kan dus niet bij de handleiding. Vandaar deze vraag op FOK!quote:Op maandag 6 februari 2006 03:30 schreef Catch22- het volgende:
handleiding er bij wellicht?
Hellaquote:Op maandag 6 februari 2006 10:01 schreef rishi120 het volgende:
Koop altijd meerdere lampjes, ze branden ongeveer om de maand door, waarom?vw heeft een deal met Hella???
Thanx! Ga het zo proberen. Dat van die lampjes klopt wel, vooral de achterlichten hebben het blijkbaar zwaar te verduren. Afgelopen maand rechterachterlicht door de dealer laten vervangen (dat deed ie gratis, waarschijnlijk uit schuldgevoel over de "kwaliteit" van zijn merk). Rijden we weg, is 's avonds het linkerachterlicht stuk. Volgende dag ook dat lampje laten vervangen (weer gratis, Fons van Oers bedankt!). Rijdt mijn vriendin gisteren de straat uit, zie ik dat het rechterachterlicht alweer stuk is...quote:Op maandag 6 februari 2006 10:01 schreef rishi120 het volgende:
\"draaistokje\" van de km dagteller naar links draaien voor de uren, naar rechts draaien voor de minuten.
suc6!
p.s. koplampen kun je makkelijk zelf vervangen.
Plasitc kapje eraf dmv klikdingetje en dan lampje vervangen, je komt er moeilijk bij, maar het kan! de dealer doet het namelijk ook zo... Koop altijd meerdere lampjes, ze branden ongeveer om de maand door, waarom?vw heeft een deal met Hella???
niet meer de stock lampjes gebruiken, die blijven dan idd kapot gaan, tenzij je spul gaat laten vervangen!quote:Op maandag 6 februari 2006 16:01 schreef ve4443 het volgende:
[..]
Thanx! Ga het zo proberen. Dat van die lampjes klopt wel, vooral de achterlichten hebben het blijkbaar zwaar te verduren. Afgelopen maand rechterachterlicht door de dealer laten vervangen (dat deed ie gratis, waarschijnlijk uit schuldgevoel over de "kwaliteit" van zijn merk). Rijden we weg, is 's avonds het linkerachterlicht stuk. Volgende dag ook dat lampje laten vervangen (weer gratis, Fons van Oers bedankt!). Rijdt mijn vriendin gisteren de straat uit, zie ik dat het rechterachterlicht alweer stuk is...![]()
Helaas, blijkt toch niet te lukken. De dagteller heeft geen "draaistokje", maar een drukknopje. Het dashboard bestaat uit twee ronde kokers. In de rechterkoker zit de dagteller en onderop die koker zit dat knopje. Een dergelijk knopje ontbreekt op de linkerkoker.quote:Op maandag 6 februari 2006 10:01 schreef rishi120 het volgende:
\"draaistokje\" van de km dagteller naar links draaien voor de uren, naar rechts draaien voor de minuten.
suc6!
p.s. koplampen kun je makkelijk zelf vervangen.
Plasitc kapje eraf dmv klikdingetje en dan lampje vervangen, je komt er moeilijk bij, maar het kan! de dealer doet het namelijk ook zo... Koop altijd meerdere lampjes, ze branden ongeveer om de maand door, waarom?vw heeft een deal met Hella???
helemaal mee eens. zo werkt het ook met goedkope bouwlampen uit doe-het-zelfzaken. armatuur is spotgoedkoop. de lamp na twee uur branden kaput.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:14 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
niet meer de stock lampjes gebruiken, die blijven dan idd kapot gaan, tenzij je spul gaat laten vervangen!
gebruik achter gewone lampjes van philips en je zult er geen last meer van hebben.....(kun je ook aan je dealer doorgeven dat je er lampjes van philips in wil hebben!)
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 02:22 schreef ve4443 het volgende:
[..]
Helaas, blijkt toch niet te lukken. De dagteller heeft geen "draaistokje", maar een drukknopje. Het dashboard bestaat uit twee ronde kokers. In de rechterkoker zit de dagteller en onderop die koker zit dat knopje. Een dergelijk knopje ontbreekt op de linkerkoker.
Vraag blijft dus hoe ik het klokje instel. Die Polo is nou ook niet echt slecht verkocht, dus er moet toch een FOK!ker zijn die me aan het antwoord op deze vraag kan helpen???![]()
Oke ga als volgt te werk, je ziet rondom het klowerk diverse zwarte puntjes zitten (in de zilvere ringen) deze zijn niet allemaal vast er zitten er onderin twee die je kan indrukken en daarmee kan je de tijd verstellen. Succes!!quote:.
Vraag blijft dus hoe ik het klokje instel. Die Polo is nou ook niet echt slecht verkocht, dus er moet toch een FOK!ker zijn die me aan het antwoord op deze vraag kan helpen???![]()
Kijk, daar kan ik wat mee. Schoonmoeder heeft gistervond haar auto weer teruggeclaimd, maar zodra de Polo weer voor mijn deur staat, zal ik het gaan uitproberen...quote:
Omdat het een VW is misschien?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:26 schreef jochem8 het volgende:
Ongelofelijk, waarom doen ze die kutdingen daar?!?!
Voor wie daar nog in geïnteresseerd is, laatste tip werkte. Het is nogal een gedoe, je moet met een pen op twee knopjes in de eerder genoemde linkerring drukken. Erg fijn, zo'n VW.....quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:26 schreef ve4443 het volgende:
[..]
Kijk, daar kan ik wat mee. Schoonmoeder heeft gistervond haar auto weer teruggeclaimd, maar zodra de Polo weer voor mijn deur staat, zal ik het gaan uitproberen...
Ik werk bij Pon Logistiek en in het magazijn liggen een hele zooi Hella lampjes hoorquote:Op maandag 6 februari 2006 14:53 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
Hellaik weet niet waar je je info vandaan hebt maar die klopt voor geen centimeter
![]()
Bij en hoop moderne auto's is dit echt niet zelf te doen.quote:Op maandag 6 februari 2006 02:09 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Moet je daar voor naar de dealer? leukt me sterk dat je dat niet zelf kan doen aangezien je niet de weg op kan ( als het donker is) met een kapotte koplamp
volgens mij levert hella voornamelijk aan audi!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:16 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Ik werk bij Pon Logistiek en in het magazijn liggen een hele zooi Hella lampjes hoor![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |