abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34781601
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:31 schreef xFriendx het volgende:

[..]

1. Je kan dus niet zeggen dat een afbeelding van Mohammed per definitie een belediging is.
2. Zoals ik al zei, of de inval terecht was of niet icm bepaalde wapens laat ik even buiten beschouwing. Nu die reden wegvalt zijn er nog tal van redenen te bedenken (denk aan de olie) waarom de VS Irak binnenviel. De invallen hoeven niet per se samen te hangen met Islamitische landen pesten.
3. De terroristen zelf verwijzen naar Allah/Islam. Net als bepaalde Islamitische groeperingen die de aanslagen opeisen. Als jij mij noemt in mijn brief zal er onderzoek gedaan worden. Hele grote kans dat zij zien dat ik niets met aanslagen van doen heb. De terroristen zelf hebben familie die vaak aangaven dat hun kind snel geradicaliseerd raakte.
4. Die hoeven niet opgefokt te raken, die kunnen ook op een andere wijze laten merken dat zij zo'n afbeelding niet kunnen waarderen. Life of Brian leverde tenslotte ook geen brandende gebouwen op.
1- Jawel, je respecteer niet de leer van de islam als je het toch doet, ( afbeelden van een islamitisch heiilige)
2. Hoeven niet perse te hangen met islamitische landen te pesten? volgende doelwitten zijn Iran en Syrie. wss 4 islamitische landen in een decennium.
3. En Allah keurt in de Islam geweld tegen ongelovigen zonder oorlog af. En zelfs in de oorlog zijn er rollen aan verbonden dus laat staan dat de extremisten beroepen op Allah, dat buitenstaanders dat erkennen zegt genoeg over beiden.
4. Die raken dus wel opgefokt. Hoeven niet zeggen is zo simpel. Dat andere religieén minder geloofvaste aanhagers hebben is geen rechtvaardiging voor spotten van Mohammed
  maandag 6 februari 2006 @ 00:44:23 #302
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34781726
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:34 schreef rutger05 het volgende:
Ik vermoed zelfs dat het verhaal altijd schokkend genoeg zal blijven om ook mensen over 500 jaar te verbijsteren over zoveel onmenselijkheid.
Stalin en Mao zijn ook geen misselijke dictators geweest met even zo zeer onmenselijk gedrag (ook in aantal mensen die de dood in zijn gejaagd vanwege een ideologie). Alleen in Europa heeft Hitler een grotere bekendheid vanwege zijn gevoerde oorlogen en entlosing van onschuldige in hetzelfde Europa/Rusland.
Aanbidden van Mao en/of Stalin is geloof ik nergens strafbaar (ook niet in Europa/Rusland of eigen land).

Waarom begon ik hierover..
Wellicht wil de AEL middels manipulatie van hun spotprenten de holocaust in een andere schijnwerper plaatsen om vrijheid van meningsuiting gelijkwaardig te trekken voor alle mensen die het aangaat.

Het geeft een bijzonder wrange nasmaak... maar toch hebben ze ergens een punt. Vandaar mijn eerdere vraag... hoelang kun je zoiets strafbaar stellen... hebben ze nu ongelijk en straks gelijk. ?!
Welk referentiekader moet je hierop loslaten.

Maar dat zou een andere discussie opleveren die in [WFL] hoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')