quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:34 schreef rutger05 het volgende:Ik vermoed zelfs dat het verhaal altijd schokkend genoeg zal blijven om ook mensen over 500 jaar te verbijsteren over zoveel onmenselijkheid.
Stalin en Mao zijn ook geen misselijke dictators geweest met even zo zeer onmenselijk gedrag (ook in aantal mensen die de dood in zijn gejaagd vanwege een ideologie). Alleen in Europa heeft Hitler een grotere bekendheid vanwege zijn gevoerde oorlogen en entlosing van onschuldige in hetzelfde Europa/Rusland.
Aanbidden van Mao en/of Stalin is geloof ik nergens strafbaar (ook niet in Europa/Rusland of eigen land).
Waarom begon ik hierover..
Wellicht wil de AEL middels manipulatie van hun spotprenten de holocaust in een andere schijnwerper plaatsen om vrijheid van meningsuiting gelijkwaardig te trekken voor alle mensen die het aangaat.
Het geeft een bijzonder wrange nasmaak... maar toch hebben ze ergens een punt. Vandaar mijn eerdere vraag... hoelang kun je zoiets strafbaar stellen... hebben ze nu ongelijk en straks gelijk. ?!
Welk referentiekader moet je hierop loslaten.
Maar dat zou een andere discussie opleveren die in [WFL] hoort.