quote:Op zondag 5 februari 2006 23:34 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Zit je weer te trollen en te flamen?
Welke toegevoegde waarde heeft deze haatprent nou in de discussie?
het hele stuk zit offtopic of vooroordeel daar wil ik liever niet op reagerenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:37 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
ga je ff op het hele stuk van mij in!
niet zo'n simpele zin want kennelijk hebben moslims geen respect voor andere religies/culturen etc...
nee het is niet normaal het is schandalig dat het zover moest komen en dat omdat Denemarken weigert om beledigen TEGEN te gaanquote:Op zondag 5 februari 2006 23:38 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
De ene zet wat plaatjes in een krant. De ander brandt gebouwen af. Normaalste zaak van de wereld, natuurlijk.
Heheh. Dat plaatje.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Lekker beschimpend.
Natuurlijk gaat het om meer. Men ervaart de westerse agressie onder het vaandel van "The War on Terror" als een kruistocht tegen de Islam. Al dan niet terecht doet op zich niet terzake, velen geloven of vermoeden het. Nu is er een aanleiding en komt het protest erover naar buiten.
[afbeelding]
Denemarken (en de rest van het Westen) moet het beledigen van moslims tegengaan door het inperken van de vrijheid van meningsuiting van haar burgers?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:41 schreef Meki het volgende:
[..]
nee het is niet normaal het is schandalig dat het zover moest komen en dat omdat Denemarken weigert om beledigen TEGEN te gaan
Volgens mij om persoonlijke verheerlijking van Mohammed tegen te gaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:42 schreef 1ofthefew het volgende:
waarom mag mohammed trouwens niet afgebeeld worden?
omdat het verboden is in het Islaamquote:Op zondag 5 februari 2006 23:42 schreef 1ofthefew het volgende:
Nederland zou hetzelfde reageren, kun je je haat niet beter op heel europa, oftewel de westerse samenleving richten?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:41 schreef Meki het volgende:
[..]
nee het is niet normaal het is schandalig dat het zover moest komen en dat omdat Denemarken weigert om beledigen TEGEN te gaan
Jij bent toch geen moslim?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:42 schreef 1ofthefew het volgende:
Ik denk dat jij met bepaalde opmerkingen in dit topic ook heel wat mensen in het verkeerde keelgat bent geschoten. Zullen we dit ook maar tegengaan dan?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:41 schreef Meki het volgende:
[..]
nee het verbod opstellen van beledigenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Denemarken (en de rest van het Westen) moet het beledigen van moslims tegengaan door het inperken van de vrijheid van meningsuiting van haar burgers?
Ja natuurlijk is het de schuld van Denemarken dat die gebouwen afbranden. Die moslims die dat doen zijn dus robots, die kunnen niet anders (Zoals bvb op een normale manier protesteren)quote:Op zondag 5 februari 2006 23:41 schreef Meki het volgende:
[..]
-- poging 2 --quote:Op zondag 5 februari 2006 23:28 schreef Triggershot het volgende:
welk religie laat zich nou beledigen?
dan zou Nederland een grote fout maken namelijk het leuk vinden van beledigenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:43 schreef VendoR het volgende:
[..]
Nederland zou hetzelfde reageren, kun je je haat niet beter op heel europa, oftewel de westerse samenleving richten?
Mee eens.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:14 schreef NgInE het volgende:
het maakt niet uit welke kant je kiest, zolang je een van de beide partijen maar haat, ben je niks beters dan de andere.
Kijk, het punt is dat als je dit criterium als uitgangspunt neemt de grenzen van de vrijheid van meningsuiting worden ingekrompen tot een niveau dat er geen vrijheid van meningsuiting meer is; er is namelijk altijd wel iemand die zich beledigd zal voelen. Ja zelfs is het mogelijk dat iemand zaken helemaal verkeerd interpreteert, maar aangezien het beoordelingscriterium bij de ontvanger ligt is de boodschap zélf helemaal niet meer relevant, waardoor dus op flauwekulgronden zaken niet meer gezegd kunnen worden.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:13 schreef Meki het volgende:
[..]
dit is toch niet te geloven
er is geen enkele reden die het rechtvaardigt om mensen onnodig en express te beledigen in hun waarde
hoezo ik beledig niemand in zijn waarde ????quote:Op zondag 5 februari 2006 23:43 schreef breurke het volgende:
[..]
Ik denk dat jij met bepaalde opmerkingen in dit topic ook heel wat mensen in het verkeerde keelgat bent geschoten. Zullen we dit ook maar tegengaan dan?
Ik zeg je, ons wetsysteem is zo ingericht, dat ook de Nederlandse overheid zijn excuses niet kan, ik herhaal niet kan aanbieden. Het is echt te simpel om dan de conclusie te trekken dat de Nederlandse overheid "dus het leuk vind om te beledigen". De Nederlandse overheid is ondergeschikt aan de grondwet!quote:Op zondag 5 februari 2006 23:45 schreef Meki het volgende:
[..]
dan zou Nederland een grote fout maken namelijk het leuk vinden van beledigen
Een verbod op vrijheid van meningsuiting zou nog beter zijnquote:Op zondag 5 februari 2006 23:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kijk, het punt is dat als je dit criterium als uitgangspunt neemt de grenzen van de vrijheid van meningsuiting worden ingekrompen tot een niveau dat er geen vrijheid van meningsuiting meer is; er is namelijk altijd wel iemand die zich beledigd zal voelen. Ja zelfs is het mogelijk dat iemand zaken helemaal verkeerd interpreteert, maar aangezien het beoordelingscriterium bij de ontvanger ligt is de boodschap zélf helemaal niet meer relevant, waardoor dus op flauwekulgronden zaken niet meer gezegd kunnen worden.
quote:Op zondag 5 februari 2006 23:47 schreef VendoR het volgende:
[..]
Ik zeg je, ons wetsysteem is zo ingericht, dat ook de Nederlandse overheid zijn excuses niet kan, ik herhaal niet kan aanbieden. Het is echt te simpel om dan de conclusie te trekken dat de Nederlandse overheid "dus het leuk vind om te beledigen". De Nederlandse overheid is ondergeschikt aan de grondwet!
Tja, dat is lijkt me het hele probleem van de Islam... Ze weten allemaal dat iets wel of niet mag, maar wáárom dat dan wel niet of juist wel mag, dat schijnt niemand te weten...quote:Op zondag 5 februari 2006 23:43 schreef Meki het volgende:
omdat het verboden is in het Islaam
Denk ik niet. Je interpreteert de zaken weer eens verkeerd zoals gewoonlijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je de topics zo leest zijn eigenlijk de meeste posters het eens met het gedrag van Jahjah aangaande zijn actie op zijn website. Ben ik blij om, meten met 2 maten is zeer oneerlijk.²
nee Denemarken weet als zij het plaatsen moslims woedend worden . neem nou dan eens de verantwoordelijkheid en zorg dat het afgelopen is met beledigingenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tja, dat is lijkt me het hele probleem van de Islam... Ze weten allemaal dat iets wel of niet mag, maar wáárom dat dan wel niet of juist wel mag, dat schijnt niemand te weten...
Of ze willen het niet vertellen aan een niet-moslim, maarja dan moeten ze ook niet zeuren over onbegrip van niet-moslims jegens moslims.
Jawel, hoewel ze het niet openlijk toegeven is dit wel degelijk zo, het zijn immers acties die met elkaar overeen komen, dat valt niet te ontkennen.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:48 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Denk ik niet. Je interpreteert de zaken weer eens verkeerd zoals gewoonlijk.
Conformisme he? Als je niet beter weet, ren je achter de massa aanquote:Op zondag 5 februari 2006 23:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tja, dat is lijkt me het hele probleem van de Islam... Ze weten allemaal dat iets wel of niet mag, maar wáárom dat dan wel niet of juist wel mag, dat schijnt niemand te weten...
Of ze willen het niet vertellen aan een niet-moslim, maarja dan moeten ze ook niet zeuren over onbegrip van niet-moslims jegens moslims.
De rechter beslist dat, niet de overheid! Zo zou het zo maar eens kunnen voorkomen dat de Nederlandse overheid naar de rechter stapt, om de spotprenten te laten verbieden, en dan nog de zaak te verliezen. De Nederlandse overheid kan geen excuses aanbieden voor iets wat wettelijk is toegestaan!quote:
Een religie kan je heel makkelijk beledigen door profeten/boek/God te beledigen van betreffende geloof. Daarnaast kan je de aanhangers beledigen, tegelijk met relige of afzonderlijk van religie. De islam tolereert kritiek/beledigen. In de koran staat "verdraag wat ze zeggen" .quote:Op zondag 5 februari 2006 23:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
-- poging 2 --
Een religie kun je niet beledigen maar wel de mensen die de religie ondersteunen.
Binnen tollerantiegrenzen mag je spreken dat mensen meer of minder beledigd zijn vanwege de gedaande uitspraken of meningen.
Ieder invidue kan daar anders op reageren (hangt er vanaf in hoevere je de nuance kunt inschatten achter deze spotprenten). Hier zal niemand wakker liggen van een remake van de film van "the life of Brain". Maar als ik de nieuwsfeitjes van CNN volg in het midden-oosten zijn veel mensen witheet van woede (vanwege belediging van hun geloof) .
Mohammed werd neer gezet als terrorist, wat denk je nou zelf? De mensen in Syrie zijn opgefokt niet door de afbeeldingen maar omdat er smsje rond gingen dat de koran werd verbrand, naar mijn weten hebben de syrische media plaatjes niet eens afgedrult.quote:Eigenlijk zouden ze stilstaan bij de vraag waarom die spotprenten zijn gemaakt en in welke optiek (belichting en/of schoffering). En waarom die spotprenten + een paar dubiueze extra in het midden oosten zijn gekomen en voor welk (educatief ?!?) doel. Kritische bevraging over de bron en achterliggende reden is vooralsnog achterwege gebleven.
Maar goed... ga in Syrie mensen uitleggen wat democratie en vrijheid van meningsuiting is.. en je zult daar bot vangen. De maatschappelijke context van deze prenttekeningen wordt vijandig uit elkaar gerukt en er worden de verkeerde conclusies getrokken.
Neem jij je verantwoordelijkheid en vertrek uit dit land voordat je beledigd wordt.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:49 schreef Meki het volgende:
[..]
nee Denemarken weet als zij het plaatsen moslims woedend worden . neem nou dan eens de verantwoordelijkheid en zorg dat het afgelopen is met beledigingen
De intentie is in elk geval goed.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:42 schreef Triggershot het volgende:
\"Wie niet alle volkeren op de aarde als één geheel kan zien
Is een ongelovige ook al heeft hij de reputatie van heiligheid\"
Mijn enige vijand is de Haat
Ik draag niemand een kwaad hart toe
Zelfs vreemdelingen zijn mijn vrienden
De hele wereld is voor mij één.\"
\"Als je niet in de mens de schepper kan zien
Dan is al je leren waardeloos geweest\"
\"Zoek God in je eigen hart
Hij is niet in Mekka en niet in het Heilige Land\"
\"De mens die het wonder van de ware liefde voelt
Verlaat elke religie en natie\"
\"Ik ben niet op aarde om te vechten
Liefde is de missie van leven\"![]()
ga jij dan mee?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:51 schreef typtypo het volgende:
[..]
Neem jij je verantwoordelijkheid en vertrek uit dit land voordat je beledigd wordt.![]()
kan je er niet tegen ? en dan gelijk beginnen met schelden etc.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:51 schreef typtypo het volgende:
[..]
Neem jij je verantwoordelijkheid en vertrek uit dit land voordat je beledigd wordt.![]()
ja dat weten wij ook!quote:
als je vind dat ik vooroordelen heb geef dan aan waar en dan onderbouwd! en anders ga ff in op mijn stuk, wel zo netjes als je aan het discussieren bent vind je niet.quote:
Trouwens wat is het probleem van die prenten. spotprenten willen op een spottende manier een probleem onder de aandacht brengen.
enkele feitjes:
-in de afgelopen jaren veel bloedige aanslagen door moslimterroristen.
WTC-in naam allah worden 2 flatgebouwen vernietigd met onschuldige mensen. het blijft een feit dat een heel groot deel van de moslims dit een feestdag vinden en er ook echt een feestje van maakten. de moslims die het afkeurden zijn moeilijk te vinden.
-Westerse (europese) landen krijgen te maken met intolerantie en geweld oor moslims.
denk aan rellen frankrijk, australie, diamantbuurt, engeland, mollesteren homo's eerwraak, straatterreur.
-moslims staan fel tegenover joden in het bijzonder en andere religies en westerse waarden en normen. homo's in iran, vrouwenrechten daar, joden die keer op keer mikpunt van hat zijn (zelfs als een deense krant iets doet worden de joden er door de moslims bij gesleept). kerken die afgefakkelt worden.
En dan is er een deense krant die prenten maakt waarin mohammed in verband word gebracht met moslim geweld en intolerantie en dan zijn wij opeens fout?
wat hadden wij moeten doen dan? moslim manier? dus een paar moskeen in de hens zetten met de moslims er nog in onder luid gejuich door nederlanders die met een blikje bier en een LPF petje naar het schouwspel gaan kijken?
hoe durven moslims westerlingen respectloos te noemen. bestaat er weleens respect in de moslimwereld voor niet moslim culturen?
Idd, die Joden gaan nu overal het straat op, steken ambassades in de fik, roepen op tot het doden van arabieren.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je de topics zo leest zijn eigenlijk de meeste posters het eens met het gedrag van Jahjah aangaande zijn actie op zijn website. Ben ik blij om, meten met 2 maten is zeer oneerlijk.²
Nou dat laatste betwijfel ik... en er loopt op dit moment een procedure tegen de AEL.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Jawel de overheid kan alles maar is alleen bang om dat te doenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:50 schreef VendoR het volgende:
[..]
De rechter beslist dat, niet de overheid! Zo zou het zo maar eens kunnen voorkomen dat de Nederlandse overheid naar de rechter stapt, om de spotprenten te laten verbieden, en dan nog de zaak te verliezen. De Nederlandse overheid kan geen excuses aanbieden voor iets wat wettelijk is toegestaan!
Die plaatjes over joden bedoel je?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Shaloom, pracissor.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:53 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Idd, die Joden gaan nu overal het straat op, steken ambassades in de fik, roepen op tot het doden van arabieren.
Oh nee wacht, het CDI klaagt ze aan... klein verschil...![]()
Welcome to the clubquote:Op zondag 5 februari 2006 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
mag koffie ookquote:Op zondag 5 februari 2006 23:52 schreef -Beer- het volgende:
Als iedereen nou eens even rustig gaat zitten, pilsje opentrekt, thee-tje drinkt en gewoon niet zo opgefokt doet. Mén ga sporten, het is echt onzinnig om je hier druk over te maken.![]()
Ik ben het ermee eens dat haat tegenover andere mensen nooit het antwoord kan zijn. Naar ik vermoed is deze boodschap in veel religies zo ongeveer terug te vinden.quote:
en jij bent welkom bijquote:
Ik ben niet beledigd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |