Trouwens, ik ben wel bang om oud te worden. Dat lijkt me echt niks. Ik zeg altijd als ik vijftig wordt spring ik van de brug want dan wortd alles minder. Bleech oud worden.
Dat lijkt me dus het allerergste, dat je alleen over blijft.
quote:
op 06-19-2000 om 11:18 AM schreef Brighteyes het volgende:
Gisteren zat er in de shoarma tent een oudere meneer in zijn eentke te eten.
Ik kreeg helemaal kippenvel toen ik het zag. Hij zag er zo alleen uit.Dat lijkt me dus het allerergste, dat je alleen over blijft.
Yepz, dit soort dingen vallen extra op als je tijdens feestdagen ouderen door de winkels ziet schuifelen met zo'n leeg boodschappenwagentje, terwijl de meeste mensen met drie overvolle winkelwagens rondlopen,een kassameisje die ongeduldig wacht op de dubbeltjes die gezocht worden om de gehakt te betalen, en de eenzaamheid die uit het verhaal komt als zij denkt de persoon in kwestie even prettige feestdagen toe te wensen.(ja, maar ik blijf thuis met de feestdagen , de kinderen hebben hun eigen verplichtingen...)
Hard gewerkt en leven van een aow-tje.
Maar...we hebben het zo goed in Nederland.
Dus tot die tijd maak er wat van doe de dingen die je leuk vind of dingen die je helpen dingen te doen die je leuk vindt!!!!!
Want wat er gisteren gebeurd is al weer voor bij, op naar de volgende ervaring.
Ik ben zelf ook niet suicidaal meer, maar ben ook vrij veel bezig met het einde... of eigenlijk meer met de korte duur van het leven...
Ik heb tot nu toe veel leuke dingen aan me voorbij laten gaan zonder er echt van te genieten, en heb regelmatig de balen van mezelf gehad om die reden. En daarbij dan het schuldgevoel van "het leven is al zo kort, waarom doe ik nu niet wat ik echt wil?"...
Het gevoel van vergankelijkheid van het leven is er nog steeds, alleen steeds minder. Ik heb het gevoel dat dat voornamelijk komt door een vergroot wereldbeeld. Op de middelbare school was mijn wereldje behoorlijk klein en zag ik het allemaal niet meer zo zitten. Dat is nu ongeveer een jaartje geleden. Nadat ik de middelbare school heb verlaten ging er een wereld voor me open... mogelijkheden...
Het nummer dat me ontzettend heeft geraakt als we het toch hierover hebben is "nooit meer een morgen" van marco borsato. "Wat als mijn leven morgen eindigt?", "Heb ik dan uit het leven gehaald wat er tot nu toe inzat","Heb ik de dingen gedaan die ik wilde doen?"... en noem zo maar op...
Zo...toch een iets langer verhaal als ik had gedacht 
Bas
)... Nu ik geaccepteerd hebt dat ik doodga heb ik hier geen last meer van.. Ik ben zelf nieuwsgierig naar wat er na de dood is, en heb zelfs soms zo'n gevoel van "Ik zou het er voor over hebben om te sterven als ik dan weet wat er met je gebeurd".. Ja sick he 
GRTZ ArchAngel
Trouwens, wie van jullie gelooft er in een soort leven na de dood? Daar denk ik wel aan af en toe. Ik geloof namelijk in God (niet zoals de kerk dat voorschrijft)en denk dat we hier niet voor niets zijn en dat het leven niet in 1 keer abrupt stopt.
Daarbij vind ik de theorieen van het boeddhisme over leven na de dood erg mooi. Die theorie stelt dat wij als bewustzijn in een cirkel zitten; Als je in je eerste leven op die cirkel leeft en ieder 'obstakel' overwint en les leert, verlaat je de cirkel na dat eerste leven al en ga je naar iets wat de katholieken zien als de hemel. Als je nog dingen te leren hebt over het leven en het bewustzijn, reincarneer je in een nieuw leven.
Bas
Soms ook als ik heel veel chocola eet ofzo en dan denk: "niet doen, hier word ik dik van", dan denk ik: "what the fuck, misschien ben ik morgen wel dood, laat ik dan nu lekker van die chocola genieten"
Hetzelfde met vrijen met iemand terwijl het eigenlijk niet moet, of het heel laat maken en veel drinken terwijl je de volgende dag moet werken, e.d.
En ja, ik weet ook al heel lang welk nummer ik wil op mijn begrafenis. Ook hier weer niet bewust voor gaan zitten, maar gewoon, toen ik het eens draaide, dacht ik: "hee, dit wil ik op mijn begrafenis".
De dood schiet gewoon af en toe door mijn gedachten, ik denk niet dat daar iets mis mee is.
[Dit bericht is gewijzigd door Beatrice (Datum 21 Juni 2000).]

GRTZ ArchAngel
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |