abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juni 2000 @ 10:49:00 #1
4148 B00N
sproeit in het rond
pi_171507
Zijn er hier mensen die net als ik hun ogen iet van het einde af kunnen houden?. Sinds mijn 12/13-de denk ik dagelijks aan het einde. Kan er nooit omheen. NIet links. Niet rechts. Ben niet suicidaal meer, maar kan de vergankelijkheid van het leven niet verteren. Soms vraag ik mij af of het ongewoon is iedere dag aan mijn einde te denken.
[Angst voor de dood houdt je van het leven af, niet van de dood]

maandag 19 juni 2000 @ 11:01:00 #2
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_171508
Ik denk eigenlijk nooit aan het einde. Zeker niet aan het einde van mijn leven. Dat komt denk ik omdat ik niet zo'n planner ben. En alles gewoonweg op me af laat komen. Ik zie het allemaal wel wat er gebeurt, ik geniet gewoon van het nu.
Tuurlijk heb ik wel eens gedacht aan wat een mooie manier om te sterven is. Maar verder nada..

Trouwens, ik ben wel bang om oud te worden. Dat lijkt me echt niks. Ik zeg altijd als ik vijftig wordt spring ik van de brug want dan wortd alles minder. Bleech oud worden.

maandag 19 juni 2000 @ 11:18:00 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171509
Gisteren zat er in de shoarma tent een oudere meneer in zijn eentke te eten.
Ik kreeg helemaal kippenvel toen ik het zag. Hij zag er zo alleen uit.

Dat lijkt me dus het allerergste, dat je alleen over blijft.

maandag 19 juni 2000 @ 12:21:00 #4
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_171510
quote:
op 06-19-2000 om 11:18 AM schreef Brighteyes het volgende:
Gisteren zat er in de shoarma tent een oudere meneer in zijn eentke te eten.
Ik kreeg helemaal kippenvel toen ik het zag. Hij zag er zo alleen uit.

Dat lijkt me dus het allerergste, dat je alleen over blijft.

Yepz, dit soort dingen vallen extra op als je tijdens feestdagen ouderen door de winkels ziet schuifelen met zo'n leeg boodschappenwagentje, terwijl de meeste mensen met drie overvolle winkelwagens rondlopen,een kassameisje die ongeduldig wacht op de dubbeltjes die gezocht worden om de gehakt te betalen, en de eenzaamheid die uit het verhaal komt als zij denkt de persoon in kwestie even prettige feestdagen toe te wensen.(ja, maar ik blijf thuis met de feestdagen , de kinderen hebben hun eigen verplichtingen...)

Hard gewerkt en leven van een aow-tje.

Maar...we hebben het zo goed in Nederland.

maandag 19 juni 2000 @ 12:36:00 #5
2465 De Parasiet
How about no?
pi_171511
als de dood onverwacht nadert, heb ik er vrede mee..
ik heb ermee leren leven...
"Do you have a mirror? I wanna see if i look like i give a rats ass!" - David Letterman
  maandag 19 juni 2000 @ 14:21:00 #6
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_171512
Ik denk wel eens na over wat er na mijn dood moet gebeuren, welke muziek enzo, maar voor de rest... Nee, ik zie wel tegen die tijd.
  maandag 19 juni 2000 @ 14:50:00 #7
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_171513
Vroeger toen ik als klein jochie op bed lag spookte er een aantal keren hele enge dingen door m'n hoofd van het NIETS heel moeilijk te omschrijven, wat als wij nooit ontstaan waren? Bestaan we wel zoiets een gevoel waar ik gek van leek te worden tot ik inslaap viel als ik dan weer wakker werd was dat gevoel bijna weer weg gellukig. Misschien is dat het EINDE dat gevoel.
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  maandag 19 juni 2000 @ 17:34:00 #8
2511 Urmacht
And spam it is.....
pi_171514
Tsja het einde komt toch wel of je er nou aan denkt of niet!!!!!

Dus tot die tijd maak er wat van doe de dingen die je leuk vind of dingen die je helpen dingen te doen die je leuk vindt!!!!!
Want wat er gisteren gebeurd is al weer voor bij, op naar de volgende ervaring.

Heey I'm just fokking with ya m'kay?
  maandag 19 juni 2000 @ 19:57:00 #9
4293 B-Man
Oh, really?
pi_171515
Ik ken dat gevoel wel...

Ik ben zelf ook niet suicidaal meer, maar ben ook vrij veel bezig met het einde... of eigenlijk meer met de korte duur van het leven...

Ik heb tot nu toe veel leuke dingen aan me voorbij laten gaan zonder er echt van te genieten, en heb regelmatig de balen van mezelf gehad om die reden. En daarbij dan het schuldgevoel van "het leven is al zo kort, waarom doe ik nu niet wat ik echt wil?"...

Het gevoel van vergankelijkheid van het leven is er nog steeds, alleen steeds minder. Ik heb het gevoel dat dat voornamelijk komt door een vergroot wereldbeeld. Op de middelbare school was mijn wereldje behoorlijk klein en zag ik het allemaal niet meer zo zitten. Dat is nu ongeveer een jaartje geleden. Nadat ik de middelbare school heb verlaten ging er een wereld voor me open... mogelijkheden...

Het nummer dat me ontzettend heeft geraakt als we het toch hierover hebben is "nooit meer een morgen" van marco borsato. "Wat als mijn leven morgen eindigt?", "Heb ik dan uit het leven gehaald wat er tot nu toe inzat","Heb ik de dingen gedaan die ik wilde doen?"... en noem zo maar op...

Zo...toch een iets langer verhaal als ik had gedacht

Bas

dinsdag 20 juni 2000 @ 21:29:00 #10
46 ArchAngel
*Addicted to the white death*
pi_171516
Jah ik denk er wel eens aan ja... Ik weet niet hoe obsessed jij bent, maar ik denk dat het heel normaal is om er op voorbereid te zijn. Ik leef op de dag, voor hetzelfde geld ben ik morgen dood. Klinkt heel pessimistisch, maar zo is het niet bedoeld ofzo..
Ik denk niet dat het slecht is om aan je einde te denken. Ik hoor soms ook wel eens een muziekstuk waarvan ik denk "DAT lijkt me nou mooi om op mijn begrafenis te horen".. Je ziet wel eens van die mensen die als de dood (euh foute woordspeling) voor "het einde" zijn.. Ik denk dat dit verkeerd, is.. Niet onbegrijpelijk enzo, en ik zeg niet dat iedereen zijn einde moet accepteren ofzo, maar je leeft dan wel gemakkelijker, vind ik.. Ik leef niet de hele tijd zo van "als ik maar niet doodga". Ik was vroeger veel bezig met de dood, ik droomde van m'n eigen begrafenis en werd dan huilend wakker (hej come on, ik was nog klein )... Nu ik geaccepteerd hebt dat ik doodga heb ik hier geen last meer van.. Ik ben zelf nieuwsgierig naar wat er na de dood is, en heb zelfs soms zo'n gevoel van "Ik zou het er voor over hebben om te sterven als ik dan weet wat er met je gebeurd".. Ja sick he

GRTZ ArchAngel

[b]You can't wake a dog who is pretending to be asleep[/b] __Old Navaho
pi_171517
euh.... klinkt het raar als ik zeg dat ik nooit bij de dood stil sta?? Ik denk er nooit en aan en ben het ook niet echt van plan de komende tijd... Ik moet nog vrij veel doen (wereld zien, geld verdienen, trouwen, kinderen, kleinkinderen, teren in Zuid Spanje etc.), dus ik sta er echt niet bij stil... Het lijkt mij ook niet echt gezond als je er vaak aan denkt.

Trouwens, wie van jullie gelooft er in een soort leven na de dood? Daar denk ik wel aan af en toe. Ik geloof namelijk in God (niet zoals de kerk dat voorschrijft)en denk dat we hier niet voor niets zijn en dat het leven niet in 1 keer abrupt stopt.

woensdag 21 juni 2000 @ 10:01:00 #12
4148 B00N
sproeit in het rond
pi_171518
Uiteraard (?) hoop ik dat er iets is na de dood. De bijbel is daarbij geen leidraad voor mij. Daar staan teveel dingen in waar ik het abs. niet mee eens ben. Maar leven na de dood is slechts 1 van de vele Grote Vragen des Levens waar ik geen antwoord op heb, en ook niet ga krijgen. Dat frustreert mij regelmatig. Het geeft mij een intens gevoel van nutteloosheid, waar ik zo nu en dan moeilijk mee om kan gaan. Vroeger uitte zich dat in roekeloos gedrag. Gevaar uitlokken. Kicks zoeken. Nu heb ik dat minder, maar ik voel mij regelmatig down.
Zeg maar dagelijks. Niet dat ik een droevig fuguur ben, dat ook weer niet. Meestal ben ik wel in voor gekkigheid.
[Angst voor de dood houdt je van het leven af, niet van de dood]

woensdag 21 juni 2000 @ 11:26:00 #13
4293 B-Man
Oh, really?
pi_171519
Ik denk ook wel dat er iets is na de dood...

Daarbij vind ik de theorieen van het boeddhisme over leven na de dood erg mooi. Die theorie stelt dat wij als bewustzijn in een cirkel zitten; Als je in je eerste leven op die cirkel leeft en ieder 'obstakel' overwint en les leert, verlaat je de cirkel na dat eerste leven al en ga je naar iets wat de katholieken zien als de hemel. Als je nog dingen te leren hebt over het leven en het bewustzijn, reincarneer je in een nieuw leven.

Bas

pi_171520
Ik hou wel van "gevaarlijke" dingen (katapult schieten, bungee jumpin' en andere snelle dingen) maar ik denk dat dat niets met de dood heeft te maken.. het geeft gewoon een lekker gevoel. En om eerlijk te zijn, ik heb mij nog nooit nutteloos gevoeld.. tegenover wie zou ik dat moeten? Je leeft toch voor jezelf? Gisteravond heb ik voor het eerst eens goed over de dood gedacht en ik vond het geen prettige gedachte... ik wil vooral niet sterven in deze wereld, maar nog veel toekomst in zit.
pi_171521
Ik denk er wel regelmatig aan. Soms fiets ik ergens en dan denk ik: "als ik NU een verkeersongeluk krijg, zou mijn vader dan eigenlijk wel weten dat ik hem fantastisch vind, en mijn zusjes, dat ze zoveel voor me betekenen, etc?" En dan neem ik me voor om dat allemaal op papier te gaan zetten, zodat ze dat op mijn kamer vinden mocht ik onverwachts doodgaan. Maar dat op papier zetten doe ik dan weer niet, dat komt er niet van ofzo, zoveel ben ik ook weer niet met de dood bezig. Het komt af en toe op in mijn gedachten, maar meer ook niet.

Soms ook als ik heel veel chocola eet ofzo en dan denk: "niet doen, hier word ik dik van", dan denk ik: "what the fuck, misschien ben ik morgen wel dood, laat ik dan nu lekker van die chocola genieten" Hetzelfde met vrijen met iemand terwijl het eigenlijk niet moet, of het heel laat maken en veel drinken terwijl je de volgende dag moet werken, e.d.

En ja, ik weet ook al heel lang welk nummer ik wil op mijn begrafenis. Ook hier weer niet bewust voor gaan zitten, maar gewoon, toen ik het eens draaide, dacht ik: "hee, dit wil ik op mijn begrafenis".

De dood schiet gewoon af en toe door mijn gedachten, ik denk niet dat daar iets mis mee is.

[Dit bericht is gewijzigd door Beatrice (Datum 21 Juni 2000).]

woensdag 21 juni 2000 @ 20:07:00 #16
46 ArchAngel
*Addicted to the white death*
pi_171522
Ik geloof in leven na de dood, maar niet in een hemel oid.. Ik heb een zeer complex geloof, ergens tussen Buddhisme, Islam, Jodendom en Shaolin..
Ik heb et ooit aan Keroppi uitgelegd, en als iemand het graag wilt horen vertel ik et ook graag, maar ik moet me nu gaan voorbereiden op et voetbal

GRTZ ArchAngel

[b]You can't wake a dog who is pretending to be asleep[/b] __Old Navaho
pi_171523
BOON, ik heb precies hetzelfde, ik denk er eigenlijk de hele dag aan, zo'n beetje een jaar lang nu al.
Volgens mij is het niet normaal om er de hele dag aan te denken, maar ja, je kan de knop niet zomaar omzetten. Ik loop hiervoor ook bij het RIAG , want het beheerst gewoon mijn leven. Het is ook heel vermoeiend, en ik lees ook altijd in bed, totdat mijn ogen dichtvallen, anders begin ik te denken in mijn bedje aan wat er allemaal komen gaat, en misschien wel vanacht.
Ik weet ook niet wat ik hieraan moet doen...

pi_171524
sporten, vrienden krijgen, uit gaan en misschien een vriendin Elmo??? Of is dat iets te hoog gegrepen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')