abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 februari 2006 @ 16:44:39 #176
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34764760
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:39 schreef milagro het volgende:

[..]

Boeddha beelden, eeuwenoude kunst verloren gegaan, symbolen van andermans religie en geen islamitsche haan die er naar kraait
de lijst van contradictie op de deense spotprenten is best lang.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34764816
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:59 schreef DjDev het volgende:

[..]

Ze haten omdat de Moslims rellen
Maar wie daagt het eerst uit?
Zouden deze rellen onstaan zijn als die tekeningen niet gepubliceerd zouden zijn?
Echt weer zo\\\\\\\'n extremistische terroristen logica.

Als je niet doet wat wij zeggen, dan zul je het weten.

Belachelijk. Mijn god. DjDev, heb jij wel een inburgeringcursus gehad? Snap jij überhaupt wel iets van hoe een westerse democratie werkt?

De extremistische moslems die dreigen met geweld zijn helemaal alleen verantwoordelijk voor hun eigen daden.. Niet de krant is verantwoordelijk voor de achterlijkheid en beestachtigheid van sommige mensen.

Maar jij bent waarschijnlijk zo gehersenspoeld door je broeders, dat ik niet denk dat je dit ooit zult begrijpen,

http://www.petitiononline.com/danmark/petition.html
http://skender.be/supportdenmark/more2.html#NL

[ Bericht 16% gewijzigd door Jojo_ut_Grun op 05-02-2006 16:52:28 ]
  zondag 5 februari 2006 @ 16:46:55 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34764836
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:42 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nee, niemand is er bij gebaat op zo een manier te provoceren, dat zien de VS en de Britten gelukkig ook in. Want voor hen heeft de haat tegen de Westerlingen die momenteel alleen maar is gestegen natuurlijk ook negatieve effecten. Niemand is er bij gebaat, behalve die paar sukkels die dachten het weer nodig te vinden teentjes te trappen (het R@b effect)

Maar even voor de goede orde, die afbeeldingen in de Deense krant, die zijn toch gewoon door willekeurige Denen na een oproep opgestuurd? (stuur je leukste provocatie in wedstrijd ofzo )

Vraag me sowieso af hoe die krant eerder te boek stond, of het een soort van Telegraaf was of meer een NRC/Volkskrant.
ik geloof eerder een soort telegraaf, maar dat mag niet gelden in de reacties.
pi_34764861
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:44 schreef milagro het volgende:

[..]

Afbeelding van Mohammed.

En zoals Gelly ook al zei, afbeeldingen van de profeet zijn BINNEN de Islam verboden, en dus mogen lieden BUITEN de Islam ze ook niet plaatsen, ook niet als het gaat om een spotprent, waar men het punt duidelijk probeert te maken dat er dagelijks mensen het leven laten, onschuldige mensen, in Irak bv, UIT NAAM van de profeet, die de terroristen ook nog eens beloont met 72 maagden.
Ehh, ik beweerde juist het tegenover gestelde...
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:34 schreef Singa het volgende:
Daar gaat het al mis, want moslims hebben het RECHT niet om dat van anderen te eisen. Als wij mohammed willen afbeelden dan doen wij dat!
pi_34764950
Dit is eigenlijk een nutteloze discussie. Het is gewoon wachten op het moment dat we definitief kunnen bewijzen wie er gelijk heeft.
  zondag 5 februari 2006 @ 16:50:43 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34764952
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:47 schreef Singa het volgende:

[..]

Ehh, ik beweerde juist het tegenover gestelde...
[..]
maar jullie bedoelen precies hetzelfde.
pi_34764955
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de lijst van contradictie op de deense spotprenten is best lang.
Ach het gaat hen niet om het principe, hè, dat is wel duidelijk , lijkt me

Zodra de pijn aan hun kant ligt, wordt er gesteigerd.

Een El Moumni die een hele groep beledigt, daar worden handtekeningen voor opgehaald, en roept men "Hij beroept zich op uitspraken in de Koran! wat moet hij dan, tegen het woord van Allah ingaan, omdat het beledigend is voor homo's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Daarom is dit zo lachwekkend :')
Naast het complete buiten iedere proportie reageren.

Als een columnist de strot wordt doorgesneden zeggen ze "eigen schuld, wie met vuur speelt, moet branden".
Ja, niet zo gek dat ze deze reactie dan ook wel op zijn plaats vinden, hè.
Dat hadden we kunnen weten, en dus moeten we voortaan maar inbinden.
Graag zou ik een forum zien van moslims aan wie iedere column, pamflet of spotprent voorgelegd wordt, alvorens tot plaatsing overgegaan wordt.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 5 februari 2006 @ 16:50:58 #183
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34764959
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:50 schreef primusinterpares het volgende:
Dit is eigenlijk een nutteloze discussie. Het is gewoon wachten op het moment dat we definitief kunnen bewijzen wie er gelijk heeft.
welk gelijk?
pi_34764999
Welk bewijs? Zoiets is nooit te bewijzen, omdat het niet gaat over een onenigheid over feiten.
  zondag 5 februari 2006 @ 16:53:06 #185
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34765032
welk moment?
pi_34765066
Er staat mij nog iets van bij dat Piglet van Winnie the Pooh ook al is verbannen in bepaalde overheidsgebouwen in Engeland, omdat het een varkentje is en dus aanstootgevend kon zijn voor moslims.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_34765092
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:50 schreef milagro het volgende:

[..]

Zodra de pijn aan hun kant ligt, wordt er gesteigerd.
Mooie uitspraak.

zondag 5 februari 2006 @ 16:55:31 #188
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_34765107
Ik twijfel of ik dat 'ik steun 'Denemarken'' op mijn site zal zetten.
god bless america!
pi_34765152
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Mooie uitspraak.

[afbeelding]
Whehe.
Hmm. Dat kan beter.
  zondag 5 februari 2006 @ 16:56:45 #191
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34765160
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:54 schreef rutger05 het volgende:
Er staat mij nog iets van bij dat Piglet van Winnie the Pooh ook al is verbannen in bepaalde overheidsgebouwen in Engeland, omdat het een varkentje is en dus aanstootgevend kon zijn voor moslims.
de lijst groeit en groeit. totdat zelfs de meest domme moslim moet toegeven dat ze de wereld volledig verkeerd begrijpen.
pi_34765169
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:50 schreef primusinterpares het volgende:
er is geen gelijk.
dat een spotprent beledigend kan zijn voor een bepaalde groep, of slechts enkelen lijkt me niet zo vreemd, het is een kwestie van smaak, lange tenen, kracht van je eigen overtuiging of je je laat raken door zoiets in die mate dat het geweld tot gevolg heeft.

dat men zich beledigd voelt, is het probleem niet, er is daar geen gelijk te halen, maar het gaat om het recht , de wet, de regels, die al dan niet overschreden worden.

en dat worden ze niet.

ik zie ook wel eens spotprenten waarvan ik denk "nou, zo kan-ie wel weer" , maar wat doe je dan, daar gaat het om.

de reacties die nu komen zijn meer een stok om mee te slaan, de timing alleen al is daar al een 'bewijs' van.
  zondag 5 februari 2006 @ 16:57:30 #194
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34765183
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:55 schreef sturky100 het volgende:
Ik twijfel of ik dat \'ik steun \'Denemarken\'\' op mijn site zal zetten.
waarom zou je, discussiëren is toch al voldoende?
  zondag 5 februari 2006 @ 16:59:00 #195
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_34765223
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:11 schreef milagro het volgende:
De kracht van je geloof is omgekeerd evenredig aan de lengte van je tenen.
Die mag wel een keer herhaald worden vind ik, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_34765241
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:55 schreef sturky100 het volgende:
Ik twijfel of ik dat \\\'ik steun \\\'Denemarken\\\'\\\' op mijn site zal zetten.
Wat is de reden van de twijfel.

Durf je niet, of ben je bang dat het daarmee nog meer escaleert. ?

Of ben je tegen de vrijheid van meningsuiting , en in het bijzonder tegen het maken van spotprints met religie als onderwerp?
pi_34765265
Wordt tijd dat die oliekranen weer ff dicht gaan voor een paar maanden, weten jullie eindelijk hoe afhankelijk het westen is van moslims en zien jullie meteen in dat als wij Moslims julle zouden haten dat jullie hier allang honger zouden lijden!
Avenge But One of My Two Eyes
pi_34765283
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:54 schreef rutger05 het volgende:
er is een toneelstuk niet op de planken gekomen omdat het beledigend zou zijn voor moslims.

een kunstwerk van een Marokkaanse kunstenaar viel niet in de smaak en de man kon onderduiken, een op een pui geschiderd bijbes gebod ( 1 van de 10) is verwijderd omdat moslims er aanstoot aan namen, een NRC zaterdag krant werd niet bezorgd door moslim jongetjes omdat er een plaatje van de Koran op de kaft stond, en oh ja, een of andere dikke columnist is de strot doorgesneden, maar goed, dat boeit niet.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:01:28 #199
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34765294
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:00 schreef Berberleeuw het volgende:
Wordt tijd dat die oliekranen weer ff dicht gaan voor een paar maanden, weten jullie eindelijk hoe afhankelijk het westen is van moslims en zien jullie meteen in dat als wij Moslims julle zouden haten dat jullie hier allang honger zouden lijden!

kijk kijk, humor in deze serieuze kwestie!
  zondag 5 februari 2006 @ 17:02:07 #200
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_34765314
Dit gedoe is weer een goede voedingsbodem voor een partij als Lijst Pim Fortuyn. Ik wil niet dat we weer massaal op zo'n partij gaan stemmen
god bless america!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')