Het toont de lange tenen van moslims aan, de kloof tussen het Westen en de Arabische wereld en de rigide houding van moslims. Zij willen zelf wel allerlei dingen kunnen zeggen over niet-moslims. Anti-joodes en anti-christelijke gevoelens zijn aan de orde van de dag in de Arabische wereld.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:09 schreef gelly het volgende:
Je weet dat het afbeelden van Mohammed als godslastering wordt opgevat, je gaat vervolgens expres en doelbewust cartoons over Mohammed plaatsen en vervolgens ga je heel verontwaardigd reageren als er een reactie komt. Wat heb je dan precies bewezen, dat het afbeelden van Mohammed bij moslims nogal gevoelig ligt maar dat je het toch doet om je vrijheid om het te doen te bewijzen ? Zeker met de westerse inmenging in het midden-oosten is het dom en ondoordacht het te doen. Als je probeert als westen het midden-oosten de verlichting in te trekken is dit wel 1 van foutste manieren om het te doen.
Nee, een aanval op de moslim extremisten. Moslims die niet zo streng in het geloof zijn kunnen er wel omlachen. Dat weet ik zeker.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:10 schreef DjDev het volgende:
[..]
Nee,
Die cartoons zijn een aanval op alle moslims
Hitler's joden haat groeide o.a. door dat hij afgewezen werd op een kunstacademie..wie weet begint de WO III door deze plaatjesquote:Op zondag 5 februari 2006 16:11 schreef Laton het volgende:
[..]
een AANVAL met 10 tekeningetjes van een knaap met een baard.
misschien is het dan verstandig van die achterlijke boeren om zich eens tegen hun regering te wenden inplaats van onbenullige jandoedel kuttekeningetjes.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Niet ondenkbaar als hier dezelfde situatie zou zijn als in het midden-oosten. Je bent arm, hebt geen werk en alleen je religie. Je buurlanden zijn bezet door arabieren, je regering is corrupt. Vervolgens gaat een arabier jouw grote voorbeeld beledigen. Dan zou jij ook denken van \" ach, vrijheid van meningsuiting\". Ik gok van niet.
Je gaat toch naar Denemarken?quote:Op zondag 5 februari 2006 16:12 schreef Eveli het volgende:
[..]
Moeten ze eerst weten wie ik ben en waar ik woon.
Ik ben geen moslims extremist en ik kan er niet om lachenquote:Op zondag 5 februari 2006 16:14 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Nee, een aanval op de moslim extremisten. Moslims die niet zo streng in het geloof zijn kunnen er wel omlachen. Dat weet ik zeker.
De cartoons zijn gemaakt n.a.v. het feit dat niemand een boek over Mohammed wilde illustreren. Dus ja, men heeft doelbewust Mohammed afgebeeld wetende dat het goevelig ligt en zelfs niet is toegstaan binnen de Islam. Er waren geloof ik een stuk of 10 cartoons en 2 daarvan beelden Mohammed af als zelfmoordenaar en gingen over die 77 maagden.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:11 schreef filmfreek het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die cartoons expres en doelbewust geplaatst zijn om als godslastering te dienen. Ze karikaturiseren het feit dat de islam alleen maar negatief in beeld komt door middel van zelfmoordterroristen en andere uitspattingen van agressie.
Je weet dat er al eeuwen lang afbeeldingen van Mohammed gemaakt worden?quote:Op zondag 5 februari 2006 16:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Je weet dat het afbeelden van Mohammed als godslastering wordt opgevat, je gaat vervolgens expres en doelbewust cartoons over Mohammed plaatsen en vervolgens ga je heel verontwaardigd reageren als er een reactie komt. Wat heb je dan precies bewezen, dat het afbeelden van Mohammed bij moslims nogal gevoelig ligt maar dat je het toch doet om je vrijheid om het te doen te bewijzen ? Zeker met de westerse inmenging in het midden-oosten is het dom en ondoordacht het te doen. Als je probeert als westen het midden-oosten de verlichting in te trekken is dit wel 1 van foutste manieren om het te doen.
Westerlingen moeten eens weten dat vrijheid van meningsuiting ook een grens moet hebbenquote:Op zondag 5 februari 2006 16:13 schreef filmfreek het volgende:
[..]
En dat is nu precies het probleem van \"alle moslims\", zoals je zelf zegt. Ze voelen zich te snel aangevallen, te lange tenen dus. Als ik een cartoon zie die een \'groep\' waar ik bij hoor (ongelovigen/linksen/westerlingen/etc.) belachelijk maakt, zie ik dat noch als een aanval op mij persoonlijk noch als een aanval op \"alle ongelovigen/linksen/westerlinge/etc.\"
Moslims moeten eens leren te relativeren.
Misschien dat een situatie daar veel beter zou zijn als leiders zich niet zouden laten leiden door hun geloof.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Niet ondenkbaar als hier dezelfde situatie zou zijn als in het midden-oosten. Je bent arm, hebt geen werk en alleen je religie. Je buurlanden zijn bezet door arabieren, je regering is corrupt. Vervolgens gaat een arabier jouw grote voorbeeld beledigen. Dan zou jij ook denken van \" ach, vrijheid van meningsuiting\". Ik gok van niet.
Nee. Vrijheid van meningsuiting moet geen grenzen hebben. Als je wilt leven in een land waar je vrijheid van meningsuiting begrensd wordt ga je maar in Iran, Noord-Korea of China wonen. Niet hier.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:15 schreef DjDev het volgende:
[..]
Westerlingen moeten eens weten dat vrijheid van meningsuiting ook een grens moet hebben
Je bent wel streng in het geloof, of je bent een relzoeker...quote:Op zondag 5 februari 2006 16:14 schreef DjDev het volgende:
[..]
Ik ben geen moslims extremist en ik kan er niet om lachen
mag jij mij vertellen wie de geschiedsschrijvers daar op zullen pakken dan..quote:Op zondag 5 februari 2006 16:14 schreef DjDev het volgende:
wie weet begint de WO III door deze plaatjes
ja dat wordt wel duidelijk. hoezeer een geloof, wat voor anderen helemaal niet speelt, gebruikt wordt als een uitvlucht om de boel lekker kapot te maken. raaaaahhhhhh...quote:Op zondag 5 februari 2006 16:15 schreef DjDev het volgende:
[..]
Westerlingen moeten eens weten dat vrijheid van meningsuiting ook een grens moet hebben
Moslims moeten eens weten dat wij westerlingen daar graag zelf over willen beslissen en ons dat niet laten voorschrijven door aanhangers van een in de Middeleeuwen blijven hangende religie...quote:Op zondag 5 februari 2006 16:15 schreef DjDev het volgende:
[..]
quote:Op zondag 5 februari 2006 16:16 schreef filmfreek het volgende:
[..]
Nee. Vrijheid van meningsuiting moet geen grenzen hebben. Als je wilt leven in een land waar je vrijheid van meningsuiting begrensd wordt ga je maar in Iran, Noord-Korea of China wonen. Niet hier.
Je hoeft er ook niet om te lachen, ik vind ook niet alle cartoons grappig. Je kunt wel je schouders ophalen, het laten voor wat het is en doorgaan met andere bezigheden.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:14 schreef DjDev het volgende:
[..]
Dan wil ik dat de verkoop van Mein Kampf niet illegaal is! (Ik heb niks tegen joden hoor..Ik heb gewoon interssequote:Op zondag 5 februari 2006 16:16 schreef filmfreek het volgende:
[..]
Nee. Vrijheid van meningsuiting moet geen grenzen hebben. Als je wilt leven in een land waar je vrijheid van meningsuiting begrensd wordt ga je maar in Iran, Noord-Korea of China wonen. Niet hier.
Dus mag het Vietnamese restaurant hier in de fik, omdat er in een tempel in Ho Chi Minh City een afbeelding van Mohammed hangt?quote:Op zondag 5 februari 2006 16:15 schreef DjDev het volgende:
[..]
amenquote:Op zondag 5 februari 2006 16:17 schreef Jalu het volgende:
[..]
Moslims moeten eens weten dat wij westerlingen daar graag zelf over willen beslissen en ons dat niet laten voorschrijven door aanhangers van een in de Middeleeuwen blijven hangende religie...
Die grens is er dus niet!quote:Op zondag 5 februari 2006 16:15 schreef DjDev het volgende:
Waarom? als de vrijheid van meningsuiting een grens moet hebben betekent het dat we ons laten leiden door een geloof, dat kan en mag niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:15 schreef DjDev het volgende:
[..]
Nee.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:16 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Je bent wel streng in het geloof, of je bent een relzoeker...
Dat kan echt niet anders.
Geloof is zoals zo vaak eerder een excuus dan een oorzaak.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:16 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Misschien dat een situatie daar veel beter zou zijn als leiders zich niet zouden laten leiden door hun geloof.
Ach daar zijn de Joden en WOII weer.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:18 schreef DjDev het volgende:
[..]
Dan wil ik dat de verkoop van Mein Kampf niet illegaal is! (Ik heb niks tegen joden hoor..Ik heb gewoon intersse)
Dat willen jij en vele moslims er graag in zien. Ga buiten spelen man.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:10 schreef DjDev het volgende:
[..]
Nee,
Die cartoons zijn een aanval op alle moslims
Je praat alsof er helemaal geen censuur in Nederland isquote:Op zondag 5 februari 2006 16:16 schreef filmfreek het volgende:
[..]
jij vervelende snotneus dat je er bent!quote:
Je hebt het recht je mening te uiten over die spotprents. Je kan ze voor de rechter slepen, je kan demonstreren. Maar dreigen met geweld en geweld uiten dmv brandstichting, slopen etc. kan niet. Dat is het hele probleem.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:15 schreef DjDev het volgende:
[..]
Neequote:Op zondag 5 februari 2006 16:17 schreef Laton het volgende:
[..]
mag jij mij vertellen wie de geschiedsschrijvers daar op zullen pakken dan..
de wereld was vredig, toen kwamen de moslims, zij waren woedend om 7 grapjes in de krant..toen ging alles in de brand en eindigde in een bloedige slachting. klinkt leuk wel.![]()
quote:Op zondag 5 februari 2006 16:12 schreef DjDev het volgende:
Sorry..tis hier nogal druk...
Stuur me maar een mailtje (Mail staat in mijn profiel) zodat ik je later kan terug mailen.
Als je het tenminste nog wilt weten.
Daarop reageer jij met:quote:[quote]Op zondag 5 februari 2006 14:31 schreef De_Handelaar het volgende:
Stuur de apaches maar.
Alles slopen.
Wachten tot de moslimgevolking hier massaal losgaat en dan allemaal deporteren en systematisch ruimen.
Dat is toch ongeveer het plan wat iedereen hier voor ogen heeft?
Dat is de eerste keer dat ik het woord nuken voorbij zie komen.quote:
Dan ben je een relzoeker, en dat is het probleem met veel Moslims. Ze voelen zich te snel op hun teentjes getrapt. Dat is een algemeen bekend verschijnsel.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:18 schreef DjDev het volgende:
[..]
Nee.
Ik ben niet streng
Ik laat mijn moeder niet in een boerka lopen (ze heeft ook geen hoofddoekje mits we naar een begraafplaats oid gaan)
hoe leg je dat uit aan barbaren?quote:Op zondag 5 februari 2006 16:20 schreef HPoi het volgende:
[..]
Je hebt het recht je mening te uiten over die spotprents. Je kan ze voor de rechter slepen, je kan demonstreren. Maar dreigen met geweld en geweld uiten dmv brandstichting, slopen etc. kan niet. Dat is het hele probleem.
quote:Op zondag 5 februari 2006 16:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij vervelende snotneus dat je er bent!![]()
![]()
Goh je moeder zal wel dankbaar zijn voor zo een tolerante zoon die haar dat toestaat :')quote:Op zondag 5 februari 2006 16:18 schreef DjDev het volgende:
[..]
Nee.
Ik ben niet streng
Ik laat mijn moeder niet in een boerka lopen (ze heeft ook geen hoofddoekje mits we naar een begraafplaats oid gaan)
Probeer de koningin eens publiekelijk te beledigen zou ik zeggen. Of draag in de VS eens een t-shirt met daarop "Bush is een terrorist".quote:Op zondag 5 februari 2006 16:20 schreef filmfreek het volgende:
Welke censuur is er dan in Nederland?
Nee..Iemand beledigen is geen grapje.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:18 schreef filmfreek het volgende:
[..]
Je hoeft er ook niet om te lachen, ik vind ook niet alle cartoons grappig. Je kunt wel je schouders ophalen, het laten voor wat het is en doorgaan met andere bezigheden.
Dat is wat jij denkt, ik denk andersquote:Op zondag 5 februari 2006 16:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Geloof is zoals zo vaak eerder een excuus dan een oorzaak.
quote:Op zondag 5 februari 2006 16:20 schreef DjDev het volgende:
[..]
Nee
Er waren gevaarijke westerlingen die de Moslims uit daagden
spotprenten worden meestal gemaakt, ook in dit geval, als reactie op acties. knoop dat nou eerst eens goed in je oren ohh allah oe akbar!quote:Op zondag 5 februari 2006 16:20 schreef DjDev het volgende:
[..]
Nee
Er waren gevaarijke westerlingen die de Moslims uit daagden
DE ARROGANTIE!, waar haal je het verdomme vandaan om zo godsgruwelijk dominant te zijn?quote:Op zondag 5 februari 2006 16:18 schreef DjDev het volgende:
[..]
Nee.
Ik ben niet streng
Gelukkig draait de wereld niet om jou.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:14 schreef DjDev het volgende:
[..]
quote:Op zondag 5 februari 2006 16:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Of draag in de VS eens een t-shirt met daarop \\\"Bush is een terrorist\\\".
Ok..Jij bent dus ook tegen dat het verkopen van Mein Kampf illegaal is?quote:Op zondag 5 februari 2006 16:18 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Waarom? als de vrijheid van meningsuiting een grens moet hebben betekent het dat we ons laten leiden door een geloof, dat kan en mag niet.
Mhaha, moest er nog bijkomen...quote:Op zondag 5 februari 2006 16:18 schreef DjDev het volgende:
Nee.
Ik ben niet streng
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |