abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34761875
Vanacht rond een uurtje of 2 zit ik lekker nog wat te FOK!en en muziek te luisteren. met koptelefoon op :\')
valt in eens mn scherm uit ik denkt WTF?! scherm stuk ofzo? meteen aardedonker, had al geen licht aan..

ik mn scherm weer aan proberen te doen :/ doet die niks, zet ik toch maar mn koptelefoon af.. hoor ik mn UPS krijsen dat de stroom is uit gevallen kon ik int aardedonker weer naar beneden lopen om die GRAF****** aardlekschakelaar met ADHD ofzo weer om te keren :|

smerig KUT ding! knalt er altijd voor niks uit!
pi_34762228
Aardlekschakelaars knallen er vaak niet 'zomaar' uit... Weet je zeker dat je niet ergens een apparaat hebt aangesloten die een stroom die de aarding stuurt?
pi_34762281
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:26 schreef The_Terminator het volgende:
Aardlekschakelaars knallen er vaak niet \'zomaar\' uit... Weet je zeker dat je niet ergens een apparaat hebt aangesloten die een stroom die de aarding stuurt?
Yep :/

weet ik cker volgens mij zijn t gewoon die GRAF kabouters weer :|

stond ook niks verder aan eiks, vaatwassert enzo waren uit :/
  zondag 5 februari 2006 @ 15:28:48 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_34762312
OU-tje toch :'(

Zaten ze je weer te pesten?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34762368
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:28 schreef Troel het volgende:
OU-tje toch :\'(

Zaten ze je weer te pesten?
JA! :'(

* Ou-Tannu eist nieuwe meterkast! per groep een aardlek zou ideaal zijn!
  zondag 5 februari 2006 @ 15:47:42 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34762926
Je scherm valt uit voor je UPS aanslaat? Heb je goed geregeld
censuur :O
  zondag 5 februari 2006 @ 15:48:13 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34762937
BTW: een aardlek knalt er NIET voor niks uit!
pi_34762940
Bouw een muizenval om die schakelaar heen... of maak een touwtje dat je hem meteen goed kan trekken
pi_34763037
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:48 schreef teh_m0nkey het volgende:
Bouw een muizenval om die schakelaar heen... of maak een touwtje dat je hem meteen goed kan trekken
Goed idee zeg!
of een sensor die detecteerd dat die er uit ligt en um automatisch weer om draait 8)
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:48 schreef RemcoDelft het volgende:
BTW: een aardlek knalt er NIET voor niks uit!
mijne dus wel
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Je scherm valt uit voor je UPS aanslaat? Heb je goed geregeld
scherm hangt niet aan mn UPS :')
pi_34763279
En de aardlek zelf kan natuurlijk kapot zijn. Dat hadden wij een aantal jaar geleden. iedere dag sprong er wel een groep af, en de aardlek ook. Dat ding was gewoon helemaal aan het flippen.

Ondanks dat de electricien zei dat dat vast niet de oorzaak was en ik zei dat dat de enige optie was omdat er verder geen verklaring te vinden was na alles geprobeerd te hebben.
  zondag 5 februari 2006 @ 16:01:46 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34763338
Ik zou zeggen, laat eens een electricien naar dat ding kijken! OF er loopt ergens een lekstroom, OF je aardlek moet vervangen worden.
  zondag 5 februari 2006 @ 16:03:54 #12
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_34763408
agossie, was je aarde lek?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_34764029
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zou zeggen, laat eens een electricien naar dat ding kijken! OF er loopt ergens een lekstroom, OF je aardlek moet vervangen worden.
Sja :/ mn PA wil toch al een nieuwe kast dr in hebben, 3 eindgroepen is NOGO tegenwoordig :/ dus dan wordt die automatisch wel vervangen,
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:59 schreef indahnesia.com het volgende:
En de aardlek zelf kan natuurlijk kapot zijn. Dat hadden wij een aantal jaar geleden. iedere dag sprong er wel een groep af, en de aardlek ook. Dat ding was gewoon helemaal aan het flippen.

Ondanks dat de electricien zei dat dat vast niet de oorzaak was en ik zei dat dat de enige optie was omdat er verder geen verklaring te vinden was na alles geprobeerd te hebben.
denk dat elke electricien die hier binnen loopt meteen de hele installatie wel afkeurt, smerige kut aannemer heeft hier 25 jaar geleden bij de bouw echt op _ALLES_ bezuiniged :|
pi_34771853
Ik heb de aardlek bij mij ertussenuit gehaald. Dat ding knalde al om als ik even voelde of de kachel warm was. Het gaat nu al een jaar goed zonder aardlek.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zondag 5 februari 2006 @ 20:25:44 #15
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_34772122
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
Vanacht rond een uurtje of 2 zit ik lekker nog wat te FOK!en en muziek te luisteren. met koptelefoon op :\\\')
valt in eens mn scherm uit ik denkt WTF?! scherm stuk ofzo? meteen aardedonker, had al geen licht aan..

ik mn scherm weer aan proberen te doen :/ doet die niks, zet ik toch maar mn koptelefoon af.. hoor ik mn UPS krijsen dat de stroom is uit gevallen kon ik int aardedonker weer naar beneden lopen om die GRAF****** aardlekschakelaar met ADHD ofzo weer om te keren :|

smerig KUT ding! knalt er altijd voor niks uit!
Rustig... Bedaar joh! :')

Een maand geleden had ik het nog dagelijks dat de stroom d'r spontaan uit vloog. Zelfs de woningbouw gebeld, en die heeft de zooi nagemeten... Was helemaal niets mis mee.

Na een poosje vond ik het opvallend dat de stroom d'r altijd 's avonds en 's nachts uit viel. Overdag had ik d'r nooit last van... Wat bleek? De tijdschakelaar van de buitenlamp zat als enige in een ongeaarde stekkerdoos. En juist die buitenlamp was niet helemaal waterdicht, waardoor de aardlekschakelaar dus elke keer naar beneden vloog. Kortom: kortsluiting.

:')
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_34772863
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:25 schreef Xebber het volgende:

[..]

Rustig... Bedaar joh! :\\\')

Een maand geleden had ik het nog dagelijks dat de stroom d\\\'r spontaan uit vloog. Zelfs de woningbouw gebeld, en die heeft de zooi nagemeten... Was helemaal niets mis mee.

Na een poosje vond ik het opvallend dat de stroom d\\\'r altijd \\\'s avonds en \\\'s nachts uit viel. Overdag had ik d\\\'r nooit last van... Wat bleek? De tijdschakelaar van de buitenlamp zat als enige in een ongeaarde stekkerdoos. En juist die buitenlamp was niet helemaal waterdicht, waardoor de aardlekschakelaar dus elke keer naar beneden vloog. Kortom: kortsluiting.

:\\\')

whehe :')

bij kortsluiting zou toch je stop dr uit knetteren? wat hier dus niet gebeurt !
  zondag 5 februari 2006 @ 20:47:42 #17
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_34773007
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

whehe :\')

bij kortsluiting zou toch je stop dr uit knetteren? wat hier dus niet gebeurt !
Aardlekschakelaars hebben geen stoppen... Een aardlekschakelaar is in feite al een stop.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zondag 5 februari 2006 @ 20:54:29 #18
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_34773245
De aardlek springt er inderdaad niet zomaar uit, dus ik zou maar eens kijken wat er aan de hand is.. blijkbaar heb je ergens toch een te grote belasting of kortsluiting
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zondag 5 februari 2006 @ 20:56:26 #19
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34773331
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:54 schreef buzzer het volgende:
De aardlek springt er inderdaad niet zomaar uit, dus ik zou maar eens kijken wat er aan de hand is.. blijkbaar heb je ergens toch een te grote belasting of kortsluiting
Bij aardlek is er sprake van lekstroom naar de aarde. Kortsluiting of overbelasting wordt door de zekering opgevangen (In kasten met aardlekschakelaars zijn dit vaak automatische zekeringen).
pi_34775945
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bij aardlek is er sprake van lekstroom naar de aarde. Kortsluiting of overbelasting wordt door de zekering opgevangen (In kasten met aardlekschakelaars zijn dit vaak automatische zekeringen).
nou ist grappige dr is hier echt geen sodemieter geaard de draadjes liggen dr ondertussen wel maar we hebben ze wegens het herhaaldeijke springen van dat ding ze weer los getrokken
en nou springt die somehow nog
pi_34776468
De aardlek zit ook helemaal niet aangesloten aan de aard draad
De aardlek meet het verschil tussen de inkomende en uitgaande stroom..
Als daar een verschil tussen zit, zit er een apparaat stroom te lekken. Normaal gaat dat dan via de aarddraad, maar dit kan natuurlijk ook via de verwarmingsbuis of coax-kabel zijn.
Misschien is het wel een buitenlamp die in contact komt met water en zo stroom via water de grond in laat lopen.
- iedereen heeft recht op mijn mening -
  zondag 5 februari 2006 @ 22:56:58 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34778079
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:18 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik heb de aardlek bij mij ertussenuit gehaald. Dat ding knalde al om als ik even voelde of de kachel warm was. Het gaat nu al een jaar goed zonder aardlek.
De kachel zou geaard moeten zijn. Zoals jij het beschrijft is de kachel NIET geaard, maar staat-ie wel onder spanning. Jij raakt hem aan ==> lekstroom door je lichaam ==> aardlekschakelaar klapt er uit.
Als je de aardlek er uit gehaald hebt: raak de kachel aan ==> jij tegen de vlakte.

Wellicht ten overvloede: het verwijderen van beveiligingsmechanismen is GEEN oplossing....
Mocht er ooit schade door ontstaan, grote kans dat je verzekering er geen zin in heeft.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:57:16 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34778096
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nou ist grappige dr is hier echt geen sodemieter geaard de draadjes liggen dr ondertussen wel maar we hebben ze wegens het herhaaldeijke springen van dat ding ze weer los getrokken
Zoek een expert
pi_34778685
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:18 schreef BabeWatcher het volgende:
euhm.. er is iets niet in orde met je aansluitingen.....
en daarom haal je de waarschuwing/beveiliging er maar af ?

Is dit niet net zoiets als de brandmelder uitschakelen omdat hij piept als er brand is ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34779111
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:18 schreef damster het volgende:
De aardlek zit ook helemaal niet aangesloten aan de aard draad
De aardlek meet het verschil tussen de inkomende en uitgaande stroom..
Als daar een verschil tussen zit, zit er een apparaat stroom te lekken. Normaal gaat dat dan via de aarddraad, maar dit kan natuurlijk ook via de verwarmingsbuis of coax-kabel zijn.
Misschien is het wel een buitenlamp die in contact komt met water en zo stroom via water de grond in laat lopen.
buiten is ook al los gekoppeld geweest,, en zelfs in de zomer als alles loeiheet is wil die nog wel klappen
en bij een onweersbui klapt die ook standaard 1x :/
  maandag 6 februari 2006 @ 06:58:20 #26
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34785114
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Er kan ook stroom naar de nul lekken. de aarde is nl. simpelweg verbonden met de nul.
pi_34790850
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
buiten is ook al los gekoppeld geweest,, en zelfs in de zomer als alles loeiheet is wil die nog wel klappen
en bij een onweersbui klapt die ook standaard 1x :/
Ja lees nou eens. de aardlek schakelaar staat niet in verbinding met de aard draad.
Dus het loshalen van die draden heeft geen zin.
- iedereen heeft recht op mijn mening -
pi_34796292
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:34 schreef damster het volgende:

[..]

Ja lees nou eens. de aardlek schakelaar staat niet in verbinding met de aard draad.
Dus het loshalen van die draden heeft geen zin.
jamaar zonder die draad zou er toch geen stroom naar de aarde kunnen weg lekken ? indien het op niet geleidende pootjes staat / niet geleidend materiaal hangt etc? ( en ook niet dmv vocht de stroom laat weg lekken)

dus waar gaat die stroom dan heen?
  maandag 6 februari 2006 @ 15:46:39 #29
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34796382
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

jamaar zonder die draad zou er toch geen stroom naar de aarde kunnen weg lekken ? indien het op niet geleidende pootjes staat / niet geleidend materiaal hangt etc? ( en ook niet dmv vocht de stroom laat weg lekken)

dus waar gaat die stroom dan heen?
De aardlekschakelaar meet het verschil in de stroom die op de draad wordt gezet, en wat terug komt. Dit verschil hoort er niet te zijn. De nuldraad is echter ook de aardedraad, en als er dus op een of andere manier stroom direct of indirect (Bijvoorbeeld doordat er water in een apparaat terecht is gekomen, omdat er in het circuit iets mis gaat waardoor een metalen kast onder stroom komt te staan en iemand die vast pakt etc.) stroom naar de aarde lekt, schakelt de aardlek als beschermingsmaatregel uit. De stroom hoeft dus niet noodzakelijkerwijs via de aardedraad te lekken.

Toevoeging : Wanneer je stroomcircuit en alle apparatuur in orde is, dan kan het inderdaad niet. Wanneer het wel gebeurt, is er ergens dus iets mis.
pi_34797029
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

De aardlekschakelaar meet het verschil in de stroom die op de draad wordt gezet, en wat terug komt. Dit verschil hoort er niet te zijn. De nuldraad is echter ook de aardedraad, en als er dus op een of andere manier stroom direct of indirect (Bijvoorbeeld doordat er water in een apparaat terecht is gekomen, omdat er in het circuit iets mis gaat waardoor een metalen kast onder stroom komt te staan en iemand die vast pakt etc.) stroom naar de aarde lekt, schakelt de aardlek als beschermingsmaatregel uit. De stroom hoeft dus niet noodzakelijkerwijs via de aardedraad te lekken.

Toevoeging : Wanneer je stroomcircuit en alle apparatuur in orde is, dan kan het inderdaad niet. Wanneer het wel gebeurt, is er ergens dus iets mis.
juist maar op die aardlek zitten dus (op dit moment) geen natte zones, ivm t winter is, is buiten afgekoppeld opzowel Fase, nul en AARDE!, dus dan zou het binnen huis zitten? alleen de fucking vraag is waar?

of zou het komen door dat t nogal vochtig is in de meterkast?
  maandag 6 februari 2006 @ 16:07:51 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34797154
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

juist maar op die aardlek zitten dus (op dit moment) geen natte zones, ivm t winter is, is buiten afgekoppeld opzowel Fase, nul en AARDE!, dus dan zou het binnen huis zitten? alleen de fucking vraag is waar?
Dat is lastig als het incidenteel gebeurt. Het kan in je hele stroomnet zitten. Je zult eerst te weten moeten komen in welke omstandigheden het "op te wekken" is.
quote:
of zou het komen door dat t nogal vochtig is in de meterkast?
Dat lijkt me niet. Voor zover ik weet is een meterkast waterdicht.
pi_34797541
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is lastig als het incidenteel gebeurt. Het kan in je hele stroomnet zitten. Je zult eerst te weten moeten komen in welke omstandigheden het "op te wekken" is.
[..]

ding hangt boven de gasmeter welke altijd steen koud is en boven de water meter die eveneens steen koud is, en bijden zijn altijd enorm vochtig
  maandag 6 februari 2006 @ 16:19:21 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34797580
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ding hangt boven de gasmeter welke altijd steen koud is en boven de water meter die eveneens steen koud is, en bijden zijn altijd enorm vochtig
Maar zit er een opening in de electriciteitsmeter of stoppenkast?
pi_34797607
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar zit er een opening in de electriciteitsmeter of stoppenkast?
dr zit een beste spleet tussen de stoppen zelf en de plastic afwerking?
  maandag 6 februari 2006 @ 16:23:36 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34797763
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een waterdichte meterkast gezien...
  maandag 6 februari 2006 @ 16:24:27 #36
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34797792
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een waterdichte meterkast gezien...
Ik moet zeggen dat ik het niet uitgetest heb.
  maandag 6 februari 2006 @ 16:25:21 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34797833
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dr zit een beste spleet tussen de stoppen zelf en de plastic afwerking?
Hmm.. Dan kan er vocht doorheen. Ik weet niet hoe ver alles van elkaar zit aan de binnenkant, maar gezien dit toch minimaal 3 millimeter moet zijn, lijkt mij wel weer dat damp niet een al te groot probleem zou mogen zijn.. Maar ik ben geen expert.
pi_34797873
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hmm.. Dan kan er vocht doorheen. Ik weet niet hoe ver alles van elkaar zit aan de binnenkant, maar gezien dit toch minimaal 3 millimeter moet zijn, lijkt mij wel weer dat damp niet een al te groot probleem zou mogen zijn.. Maar ik ben geen expert.
ja ik ook niet iig met mn schroevendraaiers blijf ik wel uit die kast weg

bij mn oma al gezien daar was de kast LETTERLIJK uitgefikt door vocht :/
pi_34797895
Ik heb wel eens een meterkast gezien waarin een geimproviseerde rioolbuis een bocht boven de meterkast maakte. De verhuurder schrok zich kapot, en ik heb het huis maar geweigerd
  maandag 6 februari 2006 @ 16:30:05 #40
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34798018
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja ik ook niet iig met mn schroevendraaiers blijf ik wel uit die kast weg

bij mn oma al gezien daar was de kast LETTERLIJK uitgefikt door vocht :/
Vocht voor de zekeringen/aardlek?
pi_34798220
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Vocht voor de zekeringen/aardlek?
geen idee ze zou er net in trekken dus de kast zelf was alleen uitgebrand, vuur had zich zelf gedooft door zuurstof tekort

en ze heb van de woningbouw kosteloos een nieuwe kast gehad dus !
  maandag 6 februari 2006 @ 16:36:27 #42
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34798279
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

geen idee ze zou er net in trekken dus de kast zelf was alleen uitgebrand, vuur had zich zelf gedooft door zuurstof tekort

en ze heb van de woningbouw kosteloos een nieuwe kast gehad dus !
Weet je in ieder geval meteen dat het goed zit.
pi_34798343
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Weet je in ieder geval meteen dat het goed zit.
makes a point :p
  maandag 6 februari 2006 @ 16:40:43 #44
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34798450
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

makes a point :p
Nu niet meteen je meterkast gaan opblazen in de hoop dat je een nieuwe krijgt.
pi_34798765
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nu niet meteen je meterkast gaan opblazen in de hoop dat je een nieuwe krijgt.
koopwoning hier dus dat wordt toch zelf betalen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')