Kom ik net thuis van mijn werk hangt er een anoniem briefje op mijn voordeur:
quote:
Laat uw hond niet alleen thuis
Blaffen janken > verlatingsangst
Dierenbescherming, politie en woningbouwvereniging zijn geïnformeerd.
Kortom onvolwassen gedrag!
Dat vind ik inderdaad onvolwassen gedrag, om zo'n briefje op te hangen in plaats van mij er persoonlijk op aan te spreken als mijn hond overlast veroorzaakt
![]()
.
Ik woon in een portiekflat en heb geen uitkering maar een fulltime baan, waardoor ik niet 24 uur per dag bij de hond kan zitten.
Vroeger was mijn ex regelmatig overdag thuis door wisselende diensten, maar sinds die relatie 3 jaar terug op de klippen liep, omdat ze overdag als ik aan het werk was met een andere vent in bed lag, is hij van 8.15 - 17.15 alleen thuis. Voor ik wegga laat ik hem uit en zodra ik thuiskom direct weer.
In de 5 jaar dat ik de hond heb, heb ik nog nooit klachten hierover gehoord. Alleen de buurvrouw melde een keer dat hij wel eens blafte (doet elke hond), maar dat ze dan door de muur heen (
![]()
) met hem praat
![]()
.
Zowel de boven-, onder- en naaste buren woren er al minstens evenlang als ik, dus wie er dan nu zit klagen...
Ik kan me zo ergeren aan zo'n anoniem briefje op de deur
![]()
.
Er hangt zelfs al meer dan een jaar een mededeling van de huismeester op het prikbord in de hal dat als bewoners eventueel problemen met elkaar hebben, de woningbouw verwacht dat dit als volwassenen met elkaar besproken wordt.
De laatste tijd zijn er een aantal verhuizingen geweest in het portiek en denk dat ik nu de pech heb dat er één of andere miereneuker in het portiek is komen wonen
![]()
.