abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34730527
Zijn er nog fokkers die fan zijn van deze geweldige glamrockband met als fantastische voorman de held: marc bolan
quote:
T-REX

Initially a British folk-rock combo called Tyrannosaurus Rex, T. Rex was the primary force in glam rock, thanks to the creative direction of guitarist/vocalist Marc Bolan (born Marc Feld). Bolan created a deliberately trashy form of rock & roll that was proud of its own disposability. T. Rex's music borrowed the underlying sexuality of early rock & roll, adding dirty, simple grooves and fat distorted guitars, as well as an overarching folky/hippie spirituality that always came through the clearest on ballads. While most of his peers concentrated on making cohesive albums, Bolan kept the idea of a three-minute pop single alive in the early '70s. In Britain, he became a superstar, sparking a period of "T. Rextacy" among the pop audience with a series of Top Ten hits, including four number one singles. Over in America, the group only had one major hit -- the Top Ten "Bang a Gong (Get It On)" -- before disappearing from the charts in 1973. T. Rex's popularity in the U.K. didn't begin to waver until 1975, yet they retained a devoted following until Marc Bolan's death in 1977. Over the next two decades, Bolan emerged as a cult figure and the music of T. Rex has proven quite influential on hard rock, punk, new wave, and alternative rock.

Albums

1968 My People Were Fair and Had Sky in Their Hair... But Now They're Content to Wear Stars
1968 Prophets, Seers & Sages the Angels of the Ages
1969 Unicorn
1970 A Beard of Stars
1970 T. Rex
1971 Electric Warrior
1972 The Slider
1973 Tanx
1974 Zinc Alloy and the Hidden Riders of Tomorrow
1975 Bolan's Zip Gun
1976 Futuristic Dragon
1977 Dandy in the Underworld
pi_34730549
Laaste nieuws:
quote:
T-Rex on TV

In april verschijnt een dvd van T-Rex. Meer dan 3 uur tv-beelden uit de jaren \\\'70 zijn erop verzameld.

\\\'T Rex On TV\\\' begint met een lange documentaire, en daarna volgen interviews, TV-optredens en zeldzame live stukjes.
pi_34738477

Marc Bolan was een held!
Geweldige Band, T-Rex, zo'n beetje de grondleggers van de glamrock.
pi_34763475
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:10 schreef cafca het volgende:

Marc Bolan was een held!
Geweldige Band, T-Rex, zo\'n beetje de grondleggers van de glamrock.
idd, dat vind ik ook

Zijn wij dan de enige fokkers die dat vinden
pi_34763976
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:06 schreef wlsandman het volgende:

[..]

idd, dat vind ik ook

Zijn wij dan de enige fokkers die dat vinden
Zou best eens kunnen. Ik weet dat vragen over T-Rex in muziektrivia vaak erg moeilijk gevonden worden...

Maar goed, om eens wat luistertips te geven voor mensen die onbekend zijn met de muziek:
Bang a gong, Hot love, Jeepster, Life\'s a Gas, Children of the Revolution, 20th century boy, en nog veel meer natuurlijk....
En het album Electric Warrior mag natuurlijk in geen een muziekcollectie ontbreken
pi_34764925
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:21 schreef cafca het volgende:

[..]

Zou best eens kunnen. Ik weet dat vragen over T-Rex in muziektrivia vaak erg moeilijk gevonden worden...

Maar goed, om eens wat luistertips te geven voor mensen die onbekend zijn met de muziek:
Bang a gong, Hot love, Jeepster, Life\\\'s a Gas, Children of the Revolution, 20th century boy, en nog veel meer natuurlijk....
En het album Electric Warrior mag natuurlijk in geen een muziekcollectie ontbreken
idd, electric warrior hier op lp

Children of the revolution zullen sommige denk nog kennen van live8 toen die werd gezongen / gespeeld door elton john en pete doherty.

Verder vind ik monolith en crimson moon twee hele goede nummers
pi_34771678
Die LP heb ik ook, maar ik heb ook de re-release op CD met een aantal bonustracks

The Planet Queen is trouwens ook nog een goed nummer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')