Awel, gisteren ging ik nog even naar de kroeg omdat mijn zus er zat, ze was uit eten geweest met haar collega's. Mijn zus en ik waren de jongste mensen van het gezelschap met een sprong van minimaal 15 jaar naar de volgende leeftijd. Al snel tijdens mijn aanwezigheid kreeg ik een telefoon onder mijn neus gedrukt waar een foto van een leuk meisje op stond.
'En? Wat vind je daar van? Vind je haar leuk?' Klonk het in koor.
Eerlijk als ik ben beaam ik dat het inderdaad een wel erg leuk meisje was. Zoals te verwachten was het de dochter van een van de gegadigden, en vrijwel direct werden er druk in de weer smsjes verstuurd met de melding dat de dochter maar eens naar de kroeg moest komen. Terwijl zij wachtten op een antwoord kreeg ik al een viltje van Brand naar mij toegeworpen met een e-mail adres waar dochterlief haar msn adres op staat.
Helemaal niks aan de hand dus zou je zeggen. Ook wel eens leuk dat ik er geen fuck voor hoef te doen. Toen rees al gauw de vraag hoeveel jaren ik al mee ga.
Geschokt; 20 jaar? Dat meen je niet? Ik dacht 16! Mijn dochter is namelijk ook 16!
Hmja, was wel gezellig voor de rest hoor, maar hoewel het grote voordeel aan er jong uit zien, dat je mooier oud wordt, aanwezig is in grote mate, heb ik er nu namelijk weinig aan dat ik zo jong geschat word.
16....mompeldemompel