FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Mijn nieuwe auto :D
ConQuestadorzaterdag 4 februari 2006 @ 11:57
Ik kan het niet laten even te pimpen met mijn nieuwe auto:

Een alfa romeo 156 2.4 JTD distinctive (met winterpakket en sportpakket) uit 2003 (met standaard 150 pk, en 310 nm). De auto is voorzien van alle gemakken (cruisecontrol, ASR, connect radiosysteem, verlaagd onderstel, regensensor, klasse 3 gecertificeerd alarm, etc. etc.)





Cruising over de snelweg:


Net niet de top aangetikt, ik moest afremmen voor een auto voor me


En de filmpjes:
filmpje 1, let vooral ff op dat geluidje
filmpje 2, ter info: op het moment dat ik ging remmen reed ik tegen de 130

Verder ga ik al vrij snel dingen veranderen:
- beige lederen interieur
- 4 cm verlaging met gele koni\\\'s
- 17\" Superturismo\'s
- Complete audio installatie die ook al in mijn vorige auto zat
- andere voorbumper (van zender).
- Chippen (squadra tuning) tot net geen 200 pk en 400 nm

[ Bericht 3% gewijzigd door ConQuestador op 04-02-2006 12:39:17 ]
Maksterzaterdag 4 februari 2006 @ 12:15
Puik ding

Maar je laat hem chippen en dan gaat het koppel van standaard 310 nm naar 300 nm ZOu het niet doen

Verder een mooi ding dus, komt er voor mij ook nog weleens aan. Rij nu in een 145, voor nu groot genoeg
yupzaterdag 4 februari 2006 @ 12:19
Vieze vuile wegpiraat zomaar effetjes 200+ aantikken, ik hoop dat je tegen een boom aanknalt

sarcasmel.nl :\') , verder beestachtig geluid voor een daisel
Sjabbazaterdag 4 februari 2006 @ 12:33
Ik zou je kenteken even weghalen als je met je topsnelheid gaat opscheppen.
Chriz2kzaterdag 4 februari 2006 @ 12:35
Waar kun je ook alweer online aangifte doen?
ConQuestadorzaterdag 4 februari 2006 @ 12:39
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:33 schreef Sjabba het volgende:
Ik zou je kenteken even weghalen als je met je topsnelheid gaat opscheppen.
oeps.. done
ook_gekzaterdag 4 februari 2006 @ 12:51
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:33 schreef Sjabba het volgende:
Ik zou je kenteken even weghalen als je met je topsnelheid gaat opscheppen.
kunnen ze niks aan doen
Weet je nog het lambo, enzo filmpje waar je ziet dat ze 293 rijden. Niemand kan wat doen
Toxic_nlzaterdag 4 februari 2006 @ 12:52
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:51 schreef ook_gek het volgende:

[..]

kunnen ze niks aan doen
Weet je nog het lambo, enzo filmpje waar je ziet dat ze 293 rijden. Niemand kan wat doen
Iets met, voorkomen is beter dan genezen?
M5zaterdag 4 februari 2006 @ 12:55
Mooi geluid voor 'n diesel. Velgen zijn niet m'n smaak.
pierezaterdag 4 februari 2006 @ 12:57
Verlagen
Voor de rest een puik bakkie!
CittaRzaterdag 4 februari 2006 @ 13:21
wat heeft ie je gekost als ik vragen mag?
Sjabbazaterdag 4 februari 2006 @ 13:48
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:52 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Iets met, voorkomen is beter dan genezen?
Oja, vergeet je even het verhaal van Ferarruracer, of hoe die gast ook heet, niet.
Repeatzaterdag 4 februari 2006 @ 13:50
Ik had wat anders gekocht, maar het is toch wel een mooie wagen.

en dat schakelen elke 2 seconden, tja
Jimmiezaterdag 4 februari 2006 @ 14:20
Nu word je misschien niet is zoek gereden tijdens Viva Italia

Waarom eigenlijk een JTD, maak je nou echt zoveel kilometers? Hier thuis staat overigens ook een 2.4 JTD en het blijft een heerlijk relaxte motor om mee te cruisen.
2609zaterdag 4 februari 2006 @ 14:20
dude je stuurt met 2 handen

maarjah ik vind het wel een mooie auto

en beige leren interieur
PeuRaczaterdag 4 februari 2006 @ 14:25
Squadra Tuning mijn bolide ook geweest

Mooie auto trouwens, zeker de 150pk JTD is echt een top motor enneuh, misschien sport uitlaatje? Klinkt bij diesels altijd wel lekker
King_of_Koolzaterdag 4 februari 2006 @ 14:28
Mooie wagen 14.gif
ikwilookwatzeggenzaterdag 4 februari 2006 @ 14:29
Leuk ding! Bijna net zo mooi als mijn Fiat uno :')
Geqxonzaterdag 4 februari 2006 @ 14:32
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:51 schreef ook_gek het volgende:

[..]

kunnen ze niks aan doen
Weet je nog het lambo, enzo filmpje waar je ziet dat ze 293 rijden. Niemand kan wat doen
Behalve dat het in het nieuws kwam :')
PeuRaczaterdag 4 februari 2006 @ 14:43
En dat z'n baas het niet zo leuk vond
Jimmiezaterdag 4 februari 2006 @ 14:44
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:43 schreef PeuRac het volgende:
En dat z\'n baas het niet zo leuk vond
Die kon er toch wel om lachen (eigenaar van de auto's)? Of bedoel je de werkgever van die Dennis?
PeuRaczaterdag 4 februari 2006 @ 15:02
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:44 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Die kon er toch wel om lachen (eigenaar van de auto\'s)? Of bedoel je de werkgever van die Dennis?
Die eigenaar van de auto's kwam er achter dat Dennis niet altijd even eerlijk was geweest, dat vond hij niet zo tof. Z'n werkgever kan het echt geen ruk schelen en dat weet ik zeker want daar werk ik ook namelijk
Jimmiezaterdag 4 februari 2006 @ 15:11
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:02 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Die eigenaar van de auto\\\'s kwam er achter dat Dennis niet altijd even eerlijk was geweest, dat vond hij niet zo tof. Z\\\'n werkgever kan het echt geen ruk schelen en dat weet ik zeker want daar werk ik ook namelijk
Uhh niet eerlijk als in hoe hard ie er mee reed of onzorgvuldig?
XiChicozaterdag 4 februari 2006 @ 15:16
Zat Frank de Boer naast je? Mooie auto.
Rydellzaterdag 4 februari 2006 @ 15:24
Heel cool, vooral die filmpjes! Ben benieuwd naar de foto's als ie 'klaar' is! Dat ene plaatje even uitgeprint, en aan m'n pa laten zien. Die denkt namelijk nog steeds dat diesels niet harder kunnen dan 160 Km/h, hehe! Ach jah, die goeie ouwe tijd hè. 2 minuten voorgloeien en zo...
PeuRaczaterdag 4 februari 2006 @ 15:32
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:11 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Uhh niet eerlijk als in hoe hard ie er mee reed of onzorgvuldig?
Dat durf ik niet te zeggen
Jimmiezaterdag 4 februari 2006 @ 15:36


Tuurlijk kunnen diesels harder dan 160 (Bij 218 hielt ie op, wat 205 echte km/u maakt. Blok is 2.4 JTD)
face-manzaterdag 4 februari 2006 @ 16:31
Hoeveel heb je er eigenlijk voor betaald?
Rydellzaterdag 4 februari 2006 @ 17:04
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:36 schreef Jimmeh het volgende:
[afbeelding]

Tuurlijk kunnen diesels harder dan 160 (Bij 218 hielt ie op, wat 205 echte km/u maakt. Blok is 2.4 JTD)
'k Heb er zelfs een 'stoplicht-sprint-trauma' van, snelle klote diesels tegenwoordig!
HeyFreakzaterdag 4 februari 2006 @ 17:08


mooie bak! Zou zelf ook graag een 2.4 jtd willen hebben (van na 2002) maar het geld ontbreekt nog een beetje zeg maar

-edit-

trouwens, voor hoeveel heb je hem gekocht? Zie ze op autotrader staan ze voor zo'n 13000,-
ConQuestadorzaterdag 4 februari 2006 @ 18:53
@piere: jij hebt zeker nog nooit een mooi verlaagde 156 gezien? :

(alleen is deze 1 cm meer verlaagd dan die van mij gaat worden)

@Repeat: schakelen iedere 2 seconden? Sja, in de 1 en 2 wel even, maar vanaf de 3 hoeft dat niet meer he zo'n 2.4 kan je in 1 ruk doortrekken tot 5000 toeren (wat best veel is voor een diesel als je je realiseerd dat ik mijn max koppel al bij 1800 toeren heb)
@Jimmeh: Hoe weet jij nou dat ik zoekgereden ben bij viva ?? ik heb toen aardig wat autootjes ingehaald hoor (in de bochten althans ) Wat betreft diesel: zo'n 25 duizend km per jaar, dan kan een diesel wel uit hoor.
@2609: dude, ik reed 210, ik zou een mongool zijn als ik NIET met 2 handen reed.
@XIChico: nee, geen frank de boer, waarom ??
@Rydell: af zal ie nooit zijn, wat ik hier opsomde zijn de dingen die ik vrij snel ga doen, maar later volgt er nog veel meer (verbeterd onderstel), GTA koplampen, andere sideskirts, andere achterbumper, en nog meer SUBTIELE styling (het gaat absoluut geen sjonnie bak worden)

@Al die mensen die willen weten wat ik ervoor betaald heb: Ik heb 'm particulier gekocht voor 11.500, absoluut geen rare prijs, maar ik heb dan ook totaal geen garantie of wat dan ook. Tis dus een risico, maar dat durf ik wel nemen aangezien ik altijd zelf aan de auto sleutel.

ps. mocht iemand nu ook meteen zo\'n auto willen, bij alfavedo staat er bijne net zo\'n een, alleen dan zonder al die opties die ik wel heb, en tevens voor iets meer geld. (hier zou ik eerst naar gaan kijken, tot ik deze zag staan)
HeyFreakzaterdag 4 februari 2006 @ 19:17
11500 valt nog reuze mee idd, maarja, als je dat niet hebt...

zucht...
ConQuestadorzaterdag 4 februari 2006 @ 19:34
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:17 schreef HeyFreak het volgende:
11500 valt nog reuze mee idd
TRUE,

maar bedenk wel dat een 2.4 sedan van na 2002 (dus nieuwe interieur) BIJNA niet te vinden is, ik heb meerdere maanden moeten zoeken. (oke, bij alfavedo staat er dan ook nog 1, maar die is duurder en je krijgt minder). Verder heb ik ook gewoon mazzel gehad met die prijs, want meestal zijn ze zo'n 13000.
HeyFreakzaterdag 4 februari 2006 @ 19:38
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:34 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

TRUE,

maar bedenk wel dat een 2.4 sedan van na 2002 (dus nieuwe interieur) BIJNA niet te vinden is, ik heb meerdere maanden moeten zoeken. (oke, bij alfavedo staat er dan ook nog 1, maar die is duurder en je krijgt minder). Verder heb ik ook gewoon mazzel gehad met die prijs, want meestal zijn ze zo\'n 13000.
dat nieuw interieur is ook veel mooier vind ik. Hier in Nederland zijn het zowat allemaal 1.9's die te koop staan. Ook wel leuk en te chippen tot ca. 150 pk. Maar ja, als je dan zo'n auto hebt dan denk je toch aan de 2,4 die je liever zou hebben :')

In Duitsland zijn er meer te koop, maar ja, invoeren etc....
Jimmiezaterdag 4 februari 2006 @ 19:55
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:53 schreef ConQuestador het volgende:
@Jimmeh: Hoe weet jij nou dat ik zoekgereden ben bij viva ?? ik heb toen aardig wat autootjes ingehaald hoor (in de bochten althans ) Wat betreft diesel: zo\\\\\\\\\\\\\\\'n 25 duizend km per jaar, dan kan een diesel wel uit hoor.
Omdat ik ook op Viva Italia was natuurlijk
Je had destijds een topic geopend en herkende je auto (aan de velgen en blauwe geblindeerde ruiten ) links in de rij onder de tunnel door om de paddock op te gaan.
En met 105/110 pk? Geen id welke JTD versie van de 1.9 je had, zag je toch van alles om je heen gaan als mieren om een log beest

De hele 156 club die in 1 grote bumperklevende rij kwam invoegen opweg naar Assen en later 1 grote chaos maakte voor de afslag doordat iedereen vol in de remmen moest door de korte afstand op elkaar
ConQuestadorzaterdag 4 februari 2006 @ 19:56
Vergeet niet dat een 2.4 een compleet andere motor is dan een 1.9, een gechipte 1.9 (waar 150 echt wel tegen de limiet aanzit hoor) rijdt dus NOOIT zo lekker als mijn standaard 2.4. De hele koppelkromme is anders, en dat merk je wel degelijk bij het rijden.

Dat het in Nederland bijna allemaal 1.9's zijn heb ik gemerkt ja en als er dan een 2.4 staat is het in 90% van de gevallen een SW. Kortom: mijn auto is zeldzaam
ConQuestadorzaterdag 4 februari 2006 @ 19:57
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:55 schreef Jimmeh het volgende:
De hele 156 club die in 1 grote bumperklevende rij kwam invoegen opweg naar Assen en later 1 grote chaos maakte voor de afslag doordat iedereen vol in de remmen moest door de korte afstand op elkaar
LOL

Maar we reden wel netjes in kleur
Jimmiezaterdag 4 februari 2006 @ 20:07
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:57 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

LOL

Maar we reden wel netjes in kleur
Ja dat zag er echt mooi uit, kleur na kleur wat voorbij kwam zetten, reed op dat moment 120 op de rechterbaan ofzo (toch een beetje rustig aan doen met een oldtimer ), maar al die Alfa's scheurde links en rechts langs andere auto's
PeuRaczaterdag 4 februari 2006 @ 20:12
ik vind de SW eigenlijk wel mooier
2609zondag 5 februari 2006 @ 00:25
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:53 schreef ConQuestador het volgende:
2609: dude, ik reed 210, ik zou een mongool zijn als ik NIET met 2 handen reed.
whehe ik rij gewoon rustig 210 met 1 hand bovenop het stuur hoor zelfs met 210 mag je nog wel stoer rijden
Sjoemzondag 5 februari 2006 @ 00:26
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:25 schreef 2609 het volgende:

[..]

whehe ik rij gewoon rustig 210 met 1 hand bovenop het stuur hoor zelfs met 210 mag je nog wel stoer rijden
Ik vind het anders verstandiger om 2 handen aan het stuur te hebben.

Leuke auto btw!
2609zondag 5 februari 2006 @ 00:28
verstandiger is niet altijd stoerder
Sjoemzondag 5 februari 2006 @ 00:28
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:28 schreef 2609 het volgende:
verstandiger is niet altijd stoerder
Verstand gaat boven stoer.
sootyzondag 5 februari 2006 @ 00:49
Wat een ellende die Afa 156 die ik heb gehad. Naast dat het kreng een maandagmorgen produkt was, alles rammelde en de regen kwam binnen via het gesloten deur; Je kon naar buiten kijken langs het rubber, was het destijds een magneet voor junks. In twee en een half jaar tijd werd er 6x (zes!) ingebroken.

Overigens heb ik altijd lekker gereden met die bak; prima weglegging, en toen-ie nog vrij nieuw/onbekend was, veel bewonderenswaardige blikken.
pierezondag 5 februari 2006 @ 11:18
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:53 schreef ConQuestador het volgende:
@piere: jij hebt zeker nog nooit een mooi verlaagde 156 gezien? :
Jawel hoor, daar knal ik meestal voorbij als we weer eens een verkeersdrempel tegenkomen
Nee sorry, ik vind het er wel mooi uitzien maar het werkt gewoon niet in de stad

(just a personal opinion)
ConQuestadorzondag 5 februari 2006 @ 13:39
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:18 schreef piere het volgende:
Nee sorry, ik vind het er wel mooi uitzien maar het werkt gewoon niet in de stad
Ben ik blij dat ik niet in de stad woon