Die mensen met die borden in Londen. Zij.quote:
Ik ben 2 weken geleden op Fok! nog met de dood bedreigd en post hier ook nog steeds hoorquote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:30 schreef ErikT het volgende:
[..]
Er worden mensen met de dood bedreigd na het plaatsen of tekenen van deze cartoons. Het lijkt me dus dat er wel degelijk een probleem is, mensen laten zich echt wel tegenhouden door doodsbedreigingen.
Precies: die. Dus niet 'de moslims'.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:31 schreef ErikT het volgende:
[..]
Die mensen met die borden in Londen. Zij.
Zeg ik dat?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies: die. Dus niet \\\'de moslims\\\'.
En ook al is dat zo,quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:21 schreef SCH het volgende:
Die cartoons zijn een georkestreerde actie van een conservatieve rechtse krant die zogenaamd een daad wilde stellen.
Zegt iemand die bijna 70x per dag op fok post :')quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Die hebben geen andere hobby\'s denk ik.
Dat noemen we bagataliseren.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben 2 weken geleden op Fok! nog met de dood bedreigd en post hier ook nog steeds hoor
Flauw.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben 2 weken geleden op Fok! nog met de dood bedreigd en post hier ook nog steeds hoor
ik vind die foto eigenlijk de grootste spotprent die ik tot nu toe gezien heb over de islam.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:36 schreef -Beer- het volgende:
[afbeelding]
Ik vind dit wel heel erg ver gaan voor een paar spotprenten.![]()
Dat ben ik wel met je eens hoor maar ik vind het wel goed om dat nog eens te vermelden.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:34 schreef ExTec het volgende:
Maar niet slimme acties zijn nu eenmaal niet verboden. En dat is de scheidslijn, verboden of niet. Voor de rest is er niks.
de holocaust was toch een leugen volgens hen? Dus we moeten ons voorbereiden op de ECHTE leugen?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:36 schreef -Beer- het volgende:
[afbeelding]
Ik vind dit wel heel erg ver gaan voor een paar spotprenten.![]()
De kern in mijn ogen is dat moslims met hun religie de politieke arena betreden en een politiek model, een samenleving propageren gebaseerd op een heilig boek. Dan is het ononkoombaar dat die relige ter discussie wordt gesteld, dat Mohammed dezelfde rol krijgt toebedeeld als Karl Marx of welk politicus/ideoloog dan ook. Dat Mohammed zijn ideologie rechtvaardigde, kracht bijzette door te beweren dat het Gods woord zou zijn doet niet ter zake.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom moet je dat keer op keer aantonen? Waarom moeten we zonodig Mohammed op die manier afbeelden. Wat winnen we daarbij?
Van mij mag het maar ik zie niet in wat die Deense krant nu denkt te hebben aangetoond of gewonnen.
Het Christendom wordt niet echt serieus genomen. Ik bedoel, er zijn 70 verschillende Bijbels met een eigen inhoud. De Christendom-vergelijking loopt dus volledig mank.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:54 schreef Gia het volgende:
Wat zou er gebeuren als maandagmorgen alle kranten deze prenten op hun voorpagina hebben, en dan bedoel ik dus wereldwijd? Gaan \'ze\' dan de straten op om ieder westers ogend persoon aan te vallen of te doden?
\"Ze\" moeten gewoon eens niet zulke lange tenen hebben. Dat ze het niet grappig vinden, kan ik me indenken, maar ik vind ook niet elk \"nederlanders zijn gierig-grapje\" leuk.
Ik vind ook opmerkingen als \"Jezus was een homo\" niet leuk. Maar ik ga me daar gewoon niet druk over maken. Mensen moeten zelf weten wat ze vinden van Jezus, God, Allah, Mohammed enz... Gelovigen moeten dat gewoon naast zich neerleggen, of de maker van zo\'n prent aanklagen. Maar niet een heel volk laten boeten voor de flauwe grapjes van één persoon. Want reken erop dat dit andersom ook gaat gebeuren.
Wat schieten we op met Fokke en Sukke? Ik lach erom. Om deze cartoons heb ik ook gelachen, vooral die met die narokende terroristen bij de hemelpoort.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:38 schreef SCH het volgende:
Ik krijg ook niet echt antwoord op die vraag: wat schieten we nou op met het publiceren van dat soort cartoons?
Ik verwacht dat niet. Ik verwacht het niet van mijzelf, dus ik verwacht het ook niet van moslims. Westerse waarden en normen misschien. Wanneer een extreem-rechts clubje gaat demonstreren met borden waarop staat "de vernietiging van de Islam is nabij" en "Nederland voor de Nederlanders" - even aangenomen dat zoiets niet verboden zou worden -, dan verwacht ik dat niemand van mij verwacht dat ik een ander Nederlands geluid laat horen. We zijn individuen en zo moeten we behandeld worden. Ook door radicale moslims, ja, en dat gebeurt niet, nee. Het zou wel een mooie demonstratie zijn, hoor, een grote groep moslims die demonstreren tegen deze groeiende kanker in de Islam.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:07 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik verwacht nu dus ook een protestmars van moslims die dit soort borden, ook waren het er maar 10, veroordelen.
Ik verwacht een protestmars van moslims die alle doodsbedreigingen, al het geweld aan het adres van Denen, kranten, cartoonisten etc afkeuren.
Er zijn aardig wat precedenten. Ik heb nog nooit iets gelezen over de ene Fok-user vermoord de ander na een doodsbedreiging.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, waarom neem je de ene doodsbedreiging serieuzer dan de andere?
We? Het is gewoon een tekenaar die ergens zijn gevoel over wil uiten, net als dat in elke krant gebeurt. Neem nou bijvoorbeeld Fokke en Sukke. Alleen omdat het nu over religie gaat staat de hele wereld op zn kop.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens hoor maar ik vind het wel goed om dat nog eens te vermelden.
Ik krijg ook niet echt antwoord op die vraag: wat schieten we nou op met het publiceren van dat soort cartoons?
Op de (zeer) lange termijn schieten we hier veel mee op.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens hoor maar ik vind het wel goed om dat nog eens te vermelden.
Ach, weet je. Er staan zo vaak van dit soort plaatjes in de kranten, over de hele wereld, ook door moslims zelf gemaakt. En er kraait dan geen haan naar.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:42 schreef -Beer- het volgende:
[..]
We? Het is gewoon een tekenaar die ergens zijn gevoel over wil uiten, net als dat in elke krant gebeurt. Neem nou bijvoorbeeld Fokke en Sukke. Alleen omdat het nu over religie gaat staat de hele wereld op zn kop.
Je bedoeld door islamieten?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:40 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het Christendom wordt niet echt serieus genomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |