abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:31:18 #201
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729423
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat nou \'zij\'?
Die mensen met die borden in Londen. Zij.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_34729428
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:30 schreef ErikT het volgende:

[..]

Er worden mensen met de dood bedreigd na het plaatsen of tekenen van deze cartoons. Het lijkt me dus dat er wel degelijk een probleem is, mensen laten zich echt wel tegenhouden door doodsbedreigingen.
Ik ben 2 weken geleden op Fok! nog met de dood bedreigd en post hier ook nog steeds hoor
pi_34729438
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:31 schreef ErikT het volgende:

[..]

Die mensen met die borden in Londen. Zij.
Precies: die. Dus niet 'de moslims'.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:32:24 #204
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729457
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies: die. Dus niet \\\'de moslims\\\'.
Zeg ik dat?
Ik zou het niet onterecht vinden die ondankbare bloedlustige mensen eens even bij elkaar te zetten en eens even vragen wat ze nou precies willen. Willen ze ons na even nadenken echt onthoofden, dan mogen ze van mij op het vliegtuig naar het MO. Zo blijven de normale mensen over, hebben we ook geen last meer van generalisaties.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:34:16 #205
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_34729500
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:21 schreef SCH het volgende:

Die cartoons zijn een georkestreerde actie van een conservatieve rechtse krant die zogenaamd een daad wilde stellen.
En ook al is dat zo,

Het is ruim binnen de parameters van de westerse maatschappij waar we in leven,

Dit maar opofferen omdat islamieten wereldwijd een lul van 10 meter hebben komt direct aan de fundamenten van die maatschappij,

Hoe erudiet en geweldig sociaal bewogen jij jezelf ook vind.

Je de vraag stellen of dit een slimme actie was, mag heus, en zullen we waarschijnlijk zelfs op hetzelfde antwoord uitkomen,

Maar niet slimme acties zijn nu eenmaal niet verboden. En dat is de scheidslijn, verboden of niet. Voor de rest is er niks.
pi_34729505
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Die hebben geen andere hobby\'s denk ik.
Zegt iemand die bijna 70x per dag op fok post :')
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:35:11 #207
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_34729530
Het jammere aan veel "discussies" over moslims op Fok! is het halsstarrige ZWART-WIT denken van een aantal users...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:35:42 #208
6484 ExTec
pi_34729547
quote:

[..]

Ik ben 2 weken geleden op Fok! nog met de dood bedreigd en post hier ook nog steeds hoor
Dat noemen we bagataliseren.
pi_34729568

Ik vind dit wel heel erg ver gaan voor een paar spotprenten.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:36:36 #210
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729574
quote:

[..]

Flauw.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:38:07 #211
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34729620
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:36 schreef -Beer- het volgende:
[afbeelding]

ik vind die foto eigenlijk de grootste spotprent die ik tot nu toe gezien heb over de islam.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34729630
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:34 schreef ExTec het volgende:

Maar niet slimme acties zijn nu eenmaal niet verboden. En dat is de scheidslijn, verboden of niet. Voor de rest is er niks.
Dat ben ik wel met je eens hoor maar ik vind het wel goed om dat nog eens te vermelden.

Ik krijg ook niet echt antwoord op die vraag: wat schieten we nou op met het publiceren van dat soort cartoons?
pi_34729648
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:36 schreef ErikT het volgende:

[..]

Flauw.
Nee hoor, waarom neem je de ene doodsbedreiging serieuzer dan de andere?
pi_34729649
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:36 schreef -Beer- het volgende:
[afbeelding]

de holocaust was toch een leugen volgens hen? Dus we moeten ons voorbereiden op de ECHTE leugen?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34729668
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom moet je dat keer op keer aantonen? Waarom moeten we zonodig Mohammed op die manier afbeelden. Wat winnen we daarbij?

Van mij mag het maar ik zie niet in wat die Deense krant nu denkt te hebben aangetoond of gewonnen.
De kern in mijn ogen is dat moslims met hun religie de politieke arena betreden en een politiek model, een samenleving propageren gebaseerd op een heilig boek. Dan is het ononkoombaar dat die relige ter discussie wordt gesteld, dat Mohammed dezelfde rol krijgt toebedeeld als Karl Marx of welk politicus/ideoloog dan ook. Dat Mohammed zijn ideologie rechtvaardigde, kracht bijzette door te beweren dat het Gods woord zou zijn doet niet ter zake.

Als de islam puur een religie zou zijn, en zich zoals de meeste andere religies nu zich niet of beperkt bezig zou houden met politiek was deze discussie er niet geweest. Overigens voordat er opmerkingen over komen, die spanning bestaat er natuurlijk bij alle religies. In de VS zie je dat christen-fundamentalisten zeer politiek aktief zijn, met alle gevolgen vandien. En je ziet ook dat juist in de VS er allerlei tegenbewegingen zijn ontstaan die de basisaannames van dat fundamentalisme onder vuur nemen, en terecht. Het zijn de fundamenten waarop deze fanaten hun politieke aspiraties grondvesten.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:40:08 #216
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34729675
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:54 schreef Gia het volgende:
Wat zou er gebeuren als maandagmorgen alle kranten deze prenten op hun voorpagina hebben, en dan bedoel ik dus wereldwijd? Gaan \'ze\' dan de straten op om ieder westers ogend persoon aan te vallen of te doden?

\"Ze\" moeten gewoon eens niet zulke lange tenen hebben. Dat ze het niet grappig vinden, kan ik me indenken, maar ik vind ook niet elk \"nederlanders zijn gierig-grapje\" leuk.
Ik vind ook opmerkingen als \"Jezus was een homo\" niet leuk. Maar ik ga me daar gewoon niet druk over maken. Mensen moeten zelf weten wat ze vinden van Jezus, God, Allah, Mohammed enz... Gelovigen moeten dat gewoon naast zich neerleggen, of de maker van zo\'n prent aanklagen. Maar niet een heel volk laten boeten voor de flauwe grapjes van één persoon. Want reken erop dat dit andersom ook gaat gebeuren.
Het Christendom wordt niet echt serieus genomen. Ik bedoel, er zijn 70 verschillende Bijbels met een eigen inhoud. De Christendom-vergelijking loopt dus volledig mank.
Zoals sjeich Imam Fawaz gisteren zei: "de waardigheid van de profeet is groter dan de waardigheid van een moslim zelf.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:40:14 #217
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729678
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:38 schreef SCH het volgende:
Ik krijg ook niet echt antwoord op die vraag: wat schieten we nou op met het publiceren van dat soort cartoons?
Wat schieten we op met Fokke en Sukke? Ik lach erom. Om deze cartoons heb ik ook gelachen, vooral die met die narokende terroristen bij de hemelpoort.

Wat schieten we op met cartoons? T is satire. Wat hebben we daaraan? Dat weet je toch zelf ook wel.
pi_34729687
Ik word dus echt strontziek van hun, moslims klagen alleen maar. Wat een Hypocrisie, zelf mogen ze van alles lullen en maken, maar als iemand aan hun geloof zit, is het opeens Jihad. Wat een achterlijk cultuur ook he. Ze kunnen alleen maar klagen en zeiken.

Ik bedoel in jaren 70 halen we ze naar Nederland, betalen we al hun kosten. We voeden ze, kleden ze, geven hun onderdak, mogelijkheid om hun familie naar Nederland te halen en een geldig verblijfsvergunning. En nog is het niet goed. Integratie wordt van hun verwacht en niet van ons, de islam valt niet te integreren in ons modern westers samenleving met hun achterlijke fysieke straffen, vrouwenonderdrukking, homohaat, terreur en beperking van vrijheid van meningsuiting.

Meerderheid van asielzoekers in NL komt van Islamitische landen, dan accepteren we ze om ze te kunnen helpen onder invloed van onze tolerante humanistische opvoeding, tolereren we dat ze te klagen hebben buigen we er ons over. Lossen we het op en dan klagen ze weer

Met onze belastingcentjes worden ook nog Moskee's voor ze gebouwd en hebben ze een moslimomroep en verenigingen en dan gaan ze haatzaaien in hun moskee's.
En dan komt Cohen met een geniaal idee dat ze meer clubhuizen moeten krijgen.

Proberen we in hun cultuur een taboe te doorbreken, worden we ook nog eens met de dood bedreigd. Keer anders terug naar je eigen land aub.
pi_34729689
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:07 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik verwacht nu dus ook een protestmars van moslims die dit soort borden, ook waren het er maar 10, veroordelen.
Ik verwacht een protestmars van moslims die alle doodsbedreigingen, al het geweld aan het adres van Denen, kranten, cartoonisten etc afkeuren.
Ik verwacht dat niet. Ik verwacht het niet van mijzelf, dus ik verwacht het ook niet van moslims. Westerse waarden en normen misschien. Wanneer een extreem-rechts clubje gaat demonstreren met borden waarop staat "de vernietiging van de Islam is nabij" en "Nederland voor de Nederlanders" - even aangenomen dat zoiets niet verboden zou worden -, dan verwacht ik dat niemand van mij verwacht dat ik een ander Nederlands geluid laat horen. We zijn individuen en zo moeten we behandeld worden. Ook door radicale moslims, ja, en dat gebeurt niet, nee. Het zou wel een mooie demonstratie zijn, hoor, een grote groep moslims die demonstreren tegen deze groeiende kanker in de Islam.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:41:47 #220
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729723
quote:

[..]

Nee hoor, waarom neem je de ene doodsbedreiging serieuzer dan de andere?
Er zijn aardig wat precedenten. Ik heb nog nooit iets gelezen over de ene Fok-user vermoord de ander na een doodsbedreiging.

Als iemand me belt met: in naam van de Islam ga ik je vermoorden word ik wel bang denk ik. Als jij me belt, of dit op fok post, denk ik: 'jaaaajaaaa'.
pi_34729742
quote:

[..]

Dat ben ik wel met je eens hoor maar ik vind het wel goed om dat nog eens te vermelden.

We? Het is gewoon een tekenaar die ergens zijn gevoel over wil uiten, net als dat in elke krant gebeurt. Neem nou bijvoorbeeld Fokke en Sukke. Alleen omdat het nu over religie gaat staat de hele wereld op zn kop.
pi_34729745
Ik kan begrijpen dat moslims zich aan de spotprenten storen, maar ik heb geen enkel begrip voor de achterlijke en regelrecht gestoorde wijze waarop veel moslims en moslimlanden reageren.

Europa en de afzonderlijke landen moeten duidelijk zijn tegen deze moslims en de moslimlanden, dat wij dergelijk gedrag niet nemen. Het zou fijn zijn als er initiatief zou komen in de Westerse wereld om juist Deense producten te kopen en dat er een mogelijkheid komt voor burgers om hun steun uit te spreken voor de vrijheid van meningsuiting.

Ik had al een negatief beeld van moslimlanden, maar dat beeld is nu nog veel negatiever geworden. Wat mij betreft gaat er ook geen cent ontwikkelingshulp meer naar moslimlanden waarvan de burgers blijk geven van haat jegens het Westen en haar burgers. Ook moeten wij naar mijn mening als Westerlingen bekijken of wij nog wel zaken met hen willen doen. Veel moslims en moslimlanden beseffen niet dat zij zo ongeveer alle welvaart en ontwikkeling die zij op het moment kennen, te danken hebben aan het Westen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:42:54 #223
6484 ExTec
pi_34729755
quote:

[..]

Op de (zeer) lange termijn schieten we hier veel mee op.

Maar dat is nu niet te zien.

Als een stroming/groepering niet goedschikt wil moderniseren, dan maar beuken met een verbale hamer.

De NL gristenen zijn er ook nie slechter van geworden.
pi_34729794
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:42 schreef -Beer- het volgende:

[..]

We? Het is gewoon een tekenaar die ergens zijn gevoel over wil uiten, net als dat in elke krant gebeurt. Neem nou bijvoorbeeld Fokke en Sukke. Alleen omdat het nu over religie gaat staat de hele wereld op zn kop.
Ach, weet je. Er staan zo vaak van dit soort plaatjes in de kranten, over de hele wereld, ook door moslims zelf gemaakt. En er kraait dan geen haan naar.

Dit geval heeft een raar soort sneeuwbaleffect gekregen en heeft een heel eigen dimensie gekregen.

Het gaat al lang niet meer over die paar plaatjes natuurlijk.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:44:22 #225
6484 ExTec
pi_34729812
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:40 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het Christendom wordt niet echt serieus genomen.
Je bedoeld door islamieten?

Ik zou zeggen: wake up,

Wij nemen de islam ook niet serieus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')