Nee hoor. Het toont alleen aan dat westerse democratie en de islam uit het MO niet samengaan. Iets waar ik altijd al voor heb gewaarschuwd.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:14 schreef SCH het volgende:
Wees blij dat dit gebeurt R@b, volgens mij geniet je er met volle teugen van
Wat is dit nou SCH? Ben je het niet met me eens dat er een probleem is met een deel van de Moslimwereld? Om het minste of geringste gaan ze in hun ogen terecht mensen opblazen. Waarom mag je zoiets niet aan de kaak stellen in een cartoon?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Deze post toont maar weer aan dat sommige westerlingen net zo dom zijn als ze de mensen die ze zogenaamd aanvallen. Respectloze rubbish van een hersenloze sukkel. Wat wil je nou man. Je geilt echt op dit soort rellen he.
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:20 schreef ErikT het volgende:
Als ze zich nou normaal gedragen, is er ook geen reden voor dit soort acties.
Ik vind de reacties krankzinnig maar die komen vooral uit extreme hoek. Ik vind de publicatie van die cartoons ook een beetje dommig. Heeft niet zoveel met vrijheid van meningsuiting te maken, dat wordt er dan weer aan de haren bijgesleept.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:21 schreef ErikT het volgende:
[..]
Wat is dit nou SCH? Ben je het niet met me eens dat er een probleem is met een deel van de Moslimwereld? Om het minste of geringste gaan ze in hun ogen terecht mensen opblazen. Waarom mag je zoiets niet aan de kaak stellen in een cartoon?
en me dunkt dat ze die daad ook gesteld hebben. my god wat een heftige reacties wereldwijd.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:21 schreef SCH het volgende:
Die cartoons zijn een georkestreerde actie van een conservatieve rechtse krant die zogenaamd een daad wilde stellen.
En wat schieten we er mee op? Met zo'n 'daad'?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en me dunkt dat ze die daad ook gesteld hebben. my god wat een heftige reacties wereldwijd.
Respectloos? Respectloos is een boek aanhangen van een malloot uit de 7e eeuw en denken dat je daarmee anderen je wil kan opleggen. Of zie jij Mo soms echt als een boodschapper van God.? Ik niet, ik zie hem als een bloeddorstige geilaard die toevallig door een miljard onwetenden wordt aanbeden. Moeten zij weten, ik wens er niet aan mee te doen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:19 schreef SCH het volgende:
. Respectloze rubbish van een hersenloze sukkel. Wat wil je nou man. Je geilt echt op dit soort rellen he.
Ja. Als ze niet iedere dag bomaanslagen zouden plegen in naam van de Islam is er geen fundering voor de meeste cartoons. Als Dittrich geen domme fout maakt komt er ook geen Fokke en Sukke over Dittrich in de krant.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:21 schreef SCH het volgende:Die cartoons komen er omdat moslims zich niet gedragen?
Je vindt het niet van de gekken dat cartoonisten uit angst niet meer tekenen wat ze willen? Moet ik je herinneren aan ene Theo die werd vermoord omdat hij zijn mening uitte (niet heel subtiel, maar dat is nu ff de discussie niet) en dat mensen bang zijn geworden om hun mening te uitten? Dat is toch geen goede ontwikkeling en die mag best aan de kaak gesteld worden.quote:Die cartoons zijn een georkestreerde actie van een conservatieve rechtse krant die zogenaamd een daad wilde stellen.
Rob heeft gewoon gelijk, laten we alsjeblieft de Olifant in de woonkamer niet negeren SCH. Ik begrijp ook niet zo goed wat je nu wil. Dat de verhoudingen onder druk komen te staan is vervelend genoeg, maar geen reden om dan maar je hoofd in het zand te steken.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Deze post toont maar weer aan dat sommige westerlingen net zo dom zijn als ze de mensen die ze zogenaamd aanvallen. Respectloze rubbish van een hersenloze sukkel. Wat wil je nou man. Je geilt echt op dit soort rellen he.
het laat zien dat we moeten oppassen voor extremisten.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:24 schreef SCH het volgende:
[..]
En wat schieten we er mee op? Met zo\'n \'daad\'?
Respectloos dus. Ik heb geleerd respect op te brengen voor mensen uit diverse religies of geen religies. ik heb ook respect voor het christelijk geloof van mijn ouders al heb ik er weinig mee. Ik ga ze daarover niet bashen of aanvallen of expres kwetsen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:24 schreef R@b het volgende:
[..]
Respectloos? Respectloos is een boek aanhangen van een malloot uit de 7e eeuw en denken dat je daarmee anderen je wil kan opleggen. Of zie jij Mo soms echt als een boodschapper van God.? Ik niet, ik zie hem als een bloeddorstige geilaard die toevallig door een miljard onwetenden wordt aanbeden. Moeten zij weten, ik wens er niet aan mee te doen.
Ach ja, dat wisten we nog nietquote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het laat zien dat we moeten oppassen voor extremisten.
1. Niemand zegt dat dit niet zo is. 2. Dus die Moslims daar in Londen zijn extremisten?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:22 schreef SCH het volgende:
Ik vind de reacties krankzinnig maar die komen vooral uit extreme hoek.
Dat heeft het wel! Door angst durven mensen niet meer te zeggen wat ze denken. Dat is een kwalijke zaak.quote:Ik vind de publicatie van die cartoons ook een beetje dommig. Heeft niet zoveel met vrijheid van meningsuiting te maken, dat wordt er dan weer aan de haren bijgesleept.
Waarom moet je dat keer op keer aantonen? Waarom moeten we zonodig Mohammed op die manier afbeelden. Wat winnen we daarbij?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:25 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Rob heeft gewoon gelijk, laten we alsjeblieft de Olifant in de woonkamer niet negeren SCH. Ik begrijp ook niet zo goed wat je nu wil. Dat de verhoudingen onder druk komen te staan is vervelend genoeg, maar geen reden om dan maar je hoofd in het zand te steken.
het valt me altijd op hoeveel pus er elke keer uit een klein wondje komt lopen.quote:
Waarom ben jij openlijk homo? Daar beledig je heel wat moslims mee hoor.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom moet je dat keer op keer aantonen? Waarom moeten we zonodig Mohammed op die manier afbeelden. Wat winnen we daarbij?
Van mij mag het maar ik zie niet in wat die Deense krant nu denkt te hebben aangetoond of gewonnen.
Een georkestreerde rel kent een georkestreerde reactie, er zit nu geen maat meer op en is volledig buiten proportie. Van alle kanten weer.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:26 schreef ErikT het volgende:
[..]
1. Niemand zegt dat dit niet zo is. 2. Dus die Moslims daar in Londen zijn extremisten?
(Ik weet dat 1 en 2 niet geheel compatibel zijn).
Ach man, dat wordt zo opgeblazen. Welke mensen? Wat durven ze dan niet meer te zeggen. Ik durf alles te zeggen hoor, ik heb alleen niet zo de behoefte om alles te zeggen en mensen bewust te beledigen.quote:Dat heeft het wel! Door angst durven mensen niet meer te zeggen wat ze denken. Dat is een kwalijke zaak.
Respect komt van 2 kanten. Als zij Europa kanker vinden en ons willen onthoofden, is dat het einde van mijn respect voor hen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Respectloos dus. Ik heb geleerd respect op te brengen voor mensen uit diverse religies of geen religies. ik heb ook respect voor het christelijk geloof van mijn ouders al heb ik er weinig mee. Ik ga ze daarover niet bashen of aanvallen of expres kwetsen.
Nee hoorquote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:28 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Waarom ben jij openlijk homo? Daar beledig je heel wat moslims mee hoor.
quote:126 Teletekst za 04 feb
Palestijns protest tegen cartoons
GAZA Honderden Palestijnen zijn in Gaza
de straat opgegaan om te protesteren
tegen de Deense spotprenten over de
profeet Mohammed.Tientallen betogers
bestormden het Duitse consulaat.Ook
werd er met stenen gegooid naar het
kantoor van de Europese Unie in Gaza.
De Palestijnse politie maakte een eind
aan de demonstratie.Gemaskerde agenten
verwijderden leuzen van het EU-gebouw,
met oproepen voor een Deense boycot.
Elders in de stad deelden Fatah-leden
rozen uit op een katholieke school,als
excuus voor de dreigementen van andere
Fatah-leden om aanslagen te plegen op
christelijke kerken,vanwege de prenten.
volgende nieuws financieel sport
Wat nou 'zij'?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:28 schreef ErikT het volgende:
[..]
Respect komt van 2 kanten. Als zij Europa kanker vinden en ons willen onthoofden, is dat het einde van mijn respect voor hen.
Het is geen klein wondje. Het is belangrijk voor ze. Ik weet ook precies hoe ik anderen moet kwetsen, maar moet je het dan ook doen?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het valt me altijd op hoeveel pus er elke keer uit een klein wondje komt lopen.
Ja hoe is het toch mogelijk?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:49 schreef SCH het volgende:
Het zijn weer gouden tijden voor de islambashers.
Er worden mensen met de dood bedreigd na het plaatsen of tekenen van deze cartoons. Het lijkt me dus dat er wel degelijk een probleem is, mensen laten zich echt wel tegenhouden door doodsbedreigingen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:28 schreef SCH het volgende:
Ach man, dat wordt zo opgeblazen. Welke mensen? Wat durven ze dan niet meer te zeggen. Ik durf alles te zeggen hoor, ik heb alleen niet zo de behoefte om alles te zeggen en mensen bewust te beledigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |