abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:27:57 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34725627
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:18 schreef SCH het volgende:
Hoe kun je spot nou weerleggen?
Ik heb je nou nog niet gehoord over de doodsbedreigingen en geweldsplegingen n.a.v. (godbetert) die paar spotprenten. Wat is DAAR jouw mening over, SCH?

Ik kan in zoverre met je meegaan, dat ook ik begrijp dat een afbeelding van Mohammed voor moslims nou niet echt heel tof is, maar de vraag is natuurlijk of wij met dat taboe mee moeten gaan. In een tijd waarin met zijn naam wordt gestrooid door zelfmoordterroristen en kidnappers (uit naam van Allah en diens profeet plegen zij hun misdaden), is het niet meer dan logisch dat uit de Westerse wereld reacties volgen. Bijvoorbeeld door middel van een spotprent, van oudsher een manier om heikele kwesties met een vileine knipoog aan de kaak te stellen.

M.a.w. ik begrijp de belediging wel, maar niet de manier waarop die belediging kenbaar wordt gemaakt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_34725736
Het onderstaande berichtje heb ik gequoted van AD

Dit is nog eens een ware MOSLIM waar ik wel respect voor heb. Helaas zijn er hier mi bitter weinig van.
quote:
Wat is dat toch met die zogenaamde moslim landen. Vrijwel allemaal dictaturen, geen vrijheid, geheime politie, martelingen, je kunt nergens je mening over zeggen zelfs niet als gelovige moslim over je eigen geloof, corrupt en verziekt, er wordt in geen naam van welk ander geloof zoveel gemoord, bedreigd en gedaan dan ons geloof en dan gaan zeuren over een tekeningetje??? Ga eerst je eigen land eens regelen, zorg voor vrouwenrechten of wat voor rechten dan ook. En dan een boycot van heel Denemarken, enpassant ook nog even de vlag van Noorwegen mee verbranden en dan moet iedereen op zijn knietjes voor het allemachtige moslim geloof??? Denemarken is een democratie, in een democratisch land is de regering niet verantwoordelijk voor een krant. Kranten worden daar niet voor de propaganda van de dictatuur gebruikt. Maar dat zullen de meesten wel niet begrijpen. Nooit van een democratie gehoord, behalve dan dat die slecht is. Als belijdende moslim schaam ik me dood. Laat al die onderontwikkelde derde wereld land moslims aub eens gaan lezen waar de Koran echt overgaat ipv van ons overal belachelijk te maken.

Karim

karim - 02/02/06 - 07:50:08
Hier kunnen onze standdaard Fok! extremistjes nog een puntje aan zuigen.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:33:36 #78
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34725821
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het onderstaande berichtje heb ik gequoted van AD

Dit is nog eens een ware MOSLIM waar ik wel respect voor heb. Helaas zijn er hier mi bitter weinig van.
Ik vraag me zelfs af of die er zo weinig zijn. Ze durven alleen hun mond niet open te trekken vanwege de almachtige geitenneukersbrigade die overal op de loer ligt.
pi_34725836
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

Hier kunnen onze standdaard Fok! extremistjes nog een puntje aan zuigen.
pi_34725843
Ook zo "fijn" dat je als Deen in het Midden-Oosten niet meer veilig bent. Lekker over één kam scheren. Maar o wee als we dat in het westen doen dan zijn we racistische varkens.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  Moderator zaterdag 4 februari 2006 @ 12:38:03 #81
8781 crew  Frutsel
pi_34725941
Nieuw Zeeland drukt spotprenten nu ook af
WELLINGTON - Ondanks de commotie in de islamitische wereld over de spotprenten van de profeet Mohammed, hebben ook twee kranten in Nieuw-Zeeland zaterdag een aantal van de gewraakte cartoons afgedrukt. De tekeningen, die vorig jaar in een Deense krant waren afgedrukt, verschenen zaterdag in de Domion Post en The Press.

"Het is belangrijk voor onze lezers om te zien waar al die opschudding over gaat, zodat ze hun eigen oordeel kunnen vormen. We leven in een seculiere samenleving, gebaseerd op westerse idealen van tolerantie, ook al kan dat af en toe tot beledigingen leiden", aldus redacteur Tim Pankrhurst van de Dominion Post.

Intimideren

"We willen niet doelbewust provoceren, maar we kunnen ook niet toestaan ons te laten intimideren." De afgelopen dagen heeft een groot aantal kranten in verscheidene Westerse landen de cartoons gepubliceerd. Dat leidde onder de moslims in de hele wereld tot een storm van protest.

Mensenrechten

De Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono veroordeelde zaterdag de spotprenten. "Mensenrechten zijn niet absoluut en in de uitvoering daarvan mogen andere rechten niet worden beknot en mag niet het geloof van anderen worden beledigd", aldus de president.

Indonesië is in bevolkingsaantal het grootste islamitische land. Meer dan 85 procent van de 220 miljoen inwoners is moslim. Vrijdag kwam het in Jakarta tot ongeregeldheden toen driehonderd radicale jongeren de Deense ambassade bestormden. Dit weekeinde worden in Jakarta geen protestbetogingen verwacht.

Taliban

De spotprenten over de profeet Mohammed laten zien dat het Westen vijandig staat tegenover de islam. Dat heeft de taliban in een telefonische verklaring vanuit Kandahar gezegd.

"Islamitische landen moeten weten dat westerse landen tegen ons, onze religie en onze grote profeet zijn", aldus een woordvoerder van de taliban, die in de jaren negentig een schrikbewind in Afghanistan voerde en er een puur islamatische staat wilde vestigen.

Dorpsoudsten

Ook tientallen religieuze leiders en dorpsoudsten die zaterdag in Kandahar bijeenkwamen, veroordeelden de gewaagde prenten. De stamoudsten riepen de westerse regeringsleiders op de daders te straffen. De Afghaanse president Karzai veroordeelde de cartoons eveneens, maar hij riep de moslims ook op "de moed te hebben om te vergeven".

Gaza-stad

Demonstranten hebben het kantoor van de Europese Commissie in Gaza-stad aangevallen. Ze hebben ramen ingeslagen en de Europese vlag vervangen door de Palestijnse vlag.

De Europese Commissie, die dit zaterdag bekendmaakte, heeft de Palestijnse autoriteiten gevraagd te verzekeren dat de eigendommen goed worden beschermd. De commissie betreurt het dat "Europeanen, die werken aan een beter leven voor de Palestijnen, onderwerp zijn van zulke aanvallen".
=====================
Wanneer steunt FOK de Denen eigenlijk? Kom op..afdrukken die hap... en de Telegraaf? Waar blijven jullie?
pi_34725988
Het westen heeft geen respect voor islam-cultuur......

Tja het is wel zo. Ik bedoel, toen Saudi-Arabië meedeed aan het WK Voetbal, en de ballen-fabrikant als teken van saamhorigheid de vlaggen van de deelnemende landen op de bal wilde afdrukken, vroegen ze eerst toestemming aan de betreffende landen.
Saudi-Arabië, dat de naam van Allah op de vlag heeft staan, wilde dit niet, omdat er anders tegen de naam van Allah aangetrapt zou worden. Als oplossing werd er gekozen voor de vlag van Saudi-Arabië zonder de naam erop gedrukt, dus een groene vlag met een wit kromzwaard erop. Hier waren de Saudi's wel over te spreken.

Respect enzo weet je.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:40:49 #83
272 R@b
No-nonsens
pi_34726033

Boze moslims, gisteren in Londen.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_34726071
ziet eruit als een gezellig feestje....

toch leuk, die religie van vrede......

ik vraag me af hè? Waarom reageren ze zo? Waarom geen inhoudelijk debat? Misschien omdat er geen argumenten zijn? Misschien omdat ze zelf al twijfelen over de echtheid van hun geloof?

Ik bedoel, als je echt gelooft dat de profeet en Allah alles en iedereen zal straffen die hen bespot en niet gelooft, dan hoef je je als moslim toch nergens zorgen over te maken? Dan trek je toch je schouders op en denk je "wacht maar tot het hiernamaals"?
pi_34726096
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:40 schreef R@b het volgende:

Boze moslims, gisteren in Londen.
Wow dude... Wat doen zulke Mohammedanen in Europa??? Is een nieuwe inquisitie soms wat ze willen?
eeeh
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:43:44 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34726113
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:39 schreef SocialDisorder het volgende:
Het westen heeft geen respect voor islam-cultuur......

Tja het is wel zo. Ik bedoel, toen Saudi-Arabië meedeed aan het WK Voetbal, en de ballen-fabrikant als teken van saamhorigheid de vlaggen van de deelnemende landen op de bal wilde afdrukken, vroegen ze eerst toestemming aan de betreffende landen.
Saudi-Arabië, dat de naam van Allah op de vlag heeft staan, wilde dit niet, omdat er anders tegen de naam van Allah aangetrapt zou worden. Als oplossing werd er gekozen voor de vlag van Saudi-Arabië zonder de naam erop gedrukt, dus een groene vlag met een wit kromzwaard erop. Hier waren de Saudi\\\'s wel over te spreken.

Respect enzo weet je.
Ben jij links ofzo? Etnoknuffelaar?

We hebben het hier niet over een voetbal maar over een krant.

Het zou wat zijn als iedere columnist, iedere cartoonist vóór publicatie de betreffende autoriteit om toestemming zou vragen.

(of ik zie vandaag de ironie niet van jouw post, dat kan ook)

edit: dat laatste dus.
pi_34726143
Twintig foto's van tien dezelfde bordjes...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:46:00 #89
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34726184
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:44 schreef Monidique het volgende:
Twintig foto\'s van tien dezelfde bordjes...
Of hoe beelden opinies kunnen manipuleren. :')

Je hebt gelijk. Maar desondanks griezelige teksten.
pi_34726228
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ben jij links ofzo? Etnoknuffelaar?

We hebben het hier niet over een voetbal maar over een krant.

Het zou wat zijn als iedere columnist, iedere cartoonist vóór publicatie de betreffende autoriteit om toestemming zou vragen.

(of ik zie vandaag de ironie niet van jouw post, dat kan ook)
Mijn post was om aan te geven dat het argument "het westen haat ons" bullshit is.

Als je mijn andere posts leest, dan zie dat ik persvrijheid, vrijheid van meningsuiting en seculiere staatsvorm boven alles plaats.
De tiefes dus voor de moslims die tegen deze cartoons zijn.
  Moderator zaterdag 4 februari 2006 @ 12:47:33 #91
8781 crew  Frutsel
pi_34726233
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Of hoe beelden opinies kunnen manipuleren. :\')

Je hebt gelijk. Maar desondanks griezelige teksten.
we zouden met diezelfde teksten eens in de straten van Saudi Arabie, Jordanie of Iran moeten gaan lopen... maar dan richting de Islam en de Islamitische landen...

Kijken of we dan ook zoveel respect krijgen dat we dit vrij mogen doen en zeggen, zoals zij nu mogen in Londen...
pi_34726245
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:44 schreef Monidique het volgende:
Twintig foto\'s van tien dezelfde bordjes...
Maar het zegt wel iets van de religie van de vrede.
pi_34726277
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 23:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

bron?
2 dagen terug op teletekst en het was door burgers die elkaar opriepen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_34726283
Het zijn weer gouden tijden voor de islambashers.
  Donald Duck held zaterdag 4 februari 2006 @ 12:49:35 #95
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34726291
quote:
Ja, wat een vredige religie toch, die Islam.
Stelletje achterlijke barbaren
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_34726299
exterminate those who insult nazi's islam

Waar hebben we dat vaker gehoord?

euhhhh

....

1933-1945 Duitsland
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:51:01 #97
3542 Gia
User under construction
pi_34726330
Kan me voorstellen dat moslims tegen deze cartoons zijn, maar ben het niet eens met het geweld.

Vind het gewoon belachelijk om zomaar over de hele wereld willekeurige Denen te bedreigen en aan te vallen. Dat is hetzelfde als wanneer westerse mensen willekeurige Moslims aanvallen omdat één van hen van Gogh heeft vermoord.

Er waren ook christenen tegen de film "passion of the christ", maar die hebben zich ook niet tot geweld verlaagd.

Lopen te schreeuwen dat deze spotprents suggereren dat alle moslims geweldadig zijn en vervolgens geweld gebruiken om je woorden kracht bij te zetten, bevestigd alleen maar die spotprent.
pi_34726334
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:49 schreef typtypo het volgende:
exterminate those who insult nazi\'s islam

Waar hebben we dat vaker gehoord?

euhhhh

....

1933-1945 Duitsland
Ik snap niet dat dergelijke borden gewoon toegestaan zijn in Engeland, dit is gewoon aanzetten tot..
eeeh
  Moderator zaterdag 4 februari 2006 @ 12:52:08 #99
8781 crew  Frutsel
pi_34726365
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:49 schreef SCH het volgende:
Het zijn weer gouden tijden voor de islambashers.
Voor hun zijn het weer gouden tijden om Europa en het Westen te bashen voor een kutcartoon....
pi_34726409
quote:
Religion of peace...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')