abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34729438
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:31 schreef ErikT het volgende:

[..]

Die mensen met die borden in Londen. Zij.
Precies: die. Dus niet 'de moslims'.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:32:24 #204
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729457
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies: die. Dus niet \\\'de moslims\\\'.
Zeg ik dat?
Ik zou het niet onterecht vinden die ondankbare bloedlustige mensen eens even bij elkaar te zetten en eens even vragen wat ze nou precies willen. Willen ze ons na even nadenken echt onthoofden, dan mogen ze van mij op het vliegtuig naar het MO. Zo blijven de normale mensen over, hebben we ook geen last meer van generalisaties.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:34:16 #205
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_34729500
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:21 schreef SCH het volgende:

Die cartoons zijn een georkestreerde actie van een conservatieve rechtse krant die zogenaamd een daad wilde stellen.
En ook al is dat zo,

Het is ruim binnen de parameters van de westerse maatschappij waar we in leven,

Dit maar opofferen omdat islamieten wereldwijd een lul van 10 meter hebben komt direct aan de fundamenten van die maatschappij,

Hoe erudiet en geweldig sociaal bewogen jij jezelf ook vind.

Je de vraag stellen of dit een slimme actie was, mag heus, en zullen we waarschijnlijk zelfs op hetzelfde antwoord uitkomen,

Maar niet slimme acties zijn nu eenmaal niet verboden. En dat is de scheidslijn, verboden of niet. Voor de rest is er niks.
pi_34729505
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Die hebben geen andere hobby\'s denk ik.
Zegt iemand die bijna 70x per dag op fok post :')
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:35:11 #207
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_34729530
Het jammere aan veel "discussies" over moslims op Fok! is het halsstarrige ZWART-WIT denken van een aantal users...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:35:42 #208
6484 ExTec
pi_34729547
quote:

[..]

Ik ben 2 weken geleden op Fok! nog met de dood bedreigd en post hier ook nog steeds hoor
Dat noemen we bagataliseren.
pi_34729568

Ik vind dit wel heel erg ver gaan voor een paar spotprenten.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:36:36 #210
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729574
quote:

[..]

Ik ben 2 weken geleden op Fok! nog met de dood bedreigd en post hier ook nog steeds hoor
Flauw.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:38:07 #211
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34729620
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:36 schreef -Beer- het volgende:
[afbeelding]

ik vind die foto eigenlijk de grootste spotprent die ik tot nu toe gezien heb over de islam.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34729630
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:34 schreef ExTec het volgende:

Maar niet slimme acties zijn nu eenmaal niet verboden. En dat is de scheidslijn, verboden of niet. Voor de rest is er niks.
Dat ben ik wel met je eens hoor maar ik vind het wel goed om dat nog eens te vermelden.

Ik krijg ook niet echt antwoord op die vraag: wat schieten we nou op met het publiceren van dat soort cartoons?
pi_34729648
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:36 schreef ErikT het volgende:

[..]

Flauw.
Nee hoor, waarom neem je de ene doodsbedreiging serieuzer dan de andere?
pi_34729649
quote:
[afbeelding]

de holocaust was toch een leugen volgens hen? Dus we moeten ons voorbereiden op de ECHTE leugen?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34729668
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom moet je dat keer op keer aantonen? Waarom moeten we zonodig Mohammed op die manier afbeelden. Wat winnen we daarbij?

Van mij mag het maar ik zie niet in wat die Deense krant nu denkt te hebben aangetoond of gewonnen.
De kern in mijn ogen is dat moslims met hun religie de politieke arena betreden en een politiek model, een samenleving propageren gebaseerd op een heilig boek. Dan is het ononkoombaar dat die relige ter discussie wordt gesteld, dat Mohammed dezelfde rol krijgt toebedeeld als Karl Marx of welk politicus/ideoloog dan ook. Dat Mohammed zijn ideologie rechtvaardigde, kracht bijzette door te beweren dat het Gods woord zou zijn doet niet ter zake.

Als de islam puur een religie zou zijn, en zich zoals de meeste andere religies nu zich niet of beperkt bezig zou houden met politiek was deze discussie er niet geweest. Overigens voordat er opmerkingen over komen, die spanning bestaat er natuurlijk bij alle religies. In de VS zie je dat christen-fundamentalisten zeer politiek aktief zijn, met alle gevolgen vandien. En je ziet ook dat juist in de VS er allerlei tegenbewegingen zijn ontstaan die de basisaannames van dat fundamentalisme onder vuur nemen, en terecht. Het zijn de fundamenten waarop deze fanaten hun politieke aspiraties grondvesten.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:40:08 #216
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34729675
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:54 schreef Gia het volgende:
Wat zou er gebeuren als maandagmorgen alle kranten deze prenten op hun voorpagina hebben, en dan bedoel ik dus wereldwijd? Gaan \'ze\' dan de straten op om ieder westers ogend persoon aan te vallen of te doden?

\"Ze\" moeten gewoon eens niet zulke lange tenen hebben. Dat ze het niet grappig vinden, kan ik me indenken, maar ik vind ook niet elk \"nederlanders zijn gierig-grapje\" leuk.
Ik vind ook opmerkingen als \"Jezus was een homo\" niet leuk. Maar ik ga me daar gewoon niet druk over maken. Mensen moeten zelf weten wat ze vinden van Jezus, God, Allah, Mohammed enz... Gelovigen moeten dat gewoon naast zich neerleggen, of de maker van zo\'n prent aanklagen. Maar niet een heel volk laten boeten voor de flauwe grapjes van één persoon. Want reken erop dat dit andersom ook gaat gebeuren.
Het Christendom wordt niet echt serieus genomen. Ik bedoel, er zijn 70 verschillende Bijbels met een eigen inhoud. De Christendom-vergelijking loopt dus volledig mank.
Zoals sjeich Imam Fawaz gisteren zei: "de waardigheid van de profeet is groter dan de waardigheid van een moslim zelf.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:40:14 #217
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729678
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:38 schreef SCH het volgende:
Ik krijg ook niet echt antwoord op die vraag: wat schieten we nou op met het publiceren van dat soort cartoons?
Wat schieten we op met Fokke en Sukke? Ik lach erom. Om deze cartoons heb ik ook gelachen, vooral die met die narokende terroristen bij de hemelpoort.

Wat schieten we op met cartoons? T is satire. Wat hebben we daaraan? Dat weet je toch zelf ook wel.
pi_34729687
Ik word dus echt strontziek van hun, moslims klagen alleen maar. Wat een Hypocrisie, zelf mogen ze van alles lullen en maken, maar als iemand aan hun geloof zit, is het opeens Jihad. Wat een achterlijk cultuur ook he. Ze kunnen alleen maar klagen en zeiken.

Ik bedoel in jaren 70 halen we ze naar Nederland, betalen we al hun kosten. We voeden ze, kleden ze, geven hun onderdak, mogelijkheid om hun familie naar Nederland te halen en een geldig verblijfsvergunning. En nog is het niet goed. Integratie wordt van hun verwacht en niet van ons, de islam valt niet te integreren in ons modern westers samenleving met hun achterlijke fysieke straffen, vrouwenonderdrukking, homohaat, terreur en beperking van vrijheid van meningsuiting.

Meerderheid van asielzoekers in NL komt van Islamitische landen, dan accepteren we ze om ze te kunnen helpen onder invloed van onze tolerante humanistische opvoeding, tolereren we dat ze te klagen hebben buigen we er ons over. Lossen we het op en dan klagen ze weer

Met onze belastingcentjes worden ook nog Moskee's voor ze gebouwd en hebben ze een moslimomroep en verenigingen en dan gaan ze haatzaaien in hun moskee's.
En dan komt Cohen met een geniaal idee dat ze meer clubhuizen moeten krijgen.

Proberen we in hun cultuur een taboe te doorbreken, worden we ook nog eens met de dood bedreigd. Keer anders terug naar je eigen land aub.
pi_34729689
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:07 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik verwacht nu dus ook een protestmars van moslims die dit soort borden, ook waren het er maar 10, veroordelen.
Ik verwacht een protestmars van moslims die alle doodsbedreigingen, al het geweld aan het adres van Denen, kranten, cartoonisten etc afkeuren.
Ik verwacht dat niet. Ik verwacht het niet van mijzelf, dus ik verwacht het ook niet van moslims. Westerse waarden en normen misschien. Wanneer een extreem-rechts clubje gaat demonstreren met borden waarop staat "de vernietiging van de Islam is nabij" en "Nederland voor de Nederlanders" - even aangenomen dat zoiets niet verboden zou worden -, dan verwacht ik dat niemand van mij verwacht dat ik een ander Nederlands geluid laat horen. We zijn individuen en zo moeten we behandeld worden. Ook door radicale moslims, ja, en dat gebeurt niet, nee. Het zou wel een mooie demonstratie zijn, hoor, een grote groep moslims die demonstreren tegen deze groeiende kanker in de Islam.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:41:47 #220
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729723
quote:

[..]

Nee hoor, waarom neem je de ene doodsbedreiging serieuzer dan de andere?
Er zijn aardig wat precedenten. Ik heb nog nooit iets gelezen over de ene Fok-user vermoord de ander na een doodsbedreiging.

Als iemand me belt met: in naam van de Islam ga ik je vermoorden word ik wel bang denk ik. Als jij me belt, of dit op fok post, denk ik: 'jaaaajaaaa'.
pi_34729742
quote:

[..]

Dat ben ik wel met je eens hoor maar ik vind het wel goed om dat nog eens te vermelden.

We? Het is gewoon een tekenaar die ergens zijn gevoel over wil uiten, net als dat in elke krant gebeurt. Neem nou bijvoorbeeld Fokke en Sukke. Alleen omdat het nu over religie gaat staat de hele wereld op zn kop.
pi_34729745
Ik kan begrijpen dat moslims zich aan de spotprenten storen, maar ik heb geen enkel begrip voor de achterlijke en regelrecht gestoorde wijze waarop veel moslims en moslimlanden reageren.

Europa en de afzonderlijke landen moeten duidelijk zijn tegen deze moslims en de moslimlanden, dat wij dergelijk gedrag niet nemen. Het zou fijn zijn als er initiatief zou komen in de Westerse wereld om juist Deense producten te kopen en dat er een mogelijkheid komt voor burgers om hun steun uit te spreken voor de vrijheid van meningsuiting.

Ik had al een negatief beeld van moslimlanden, maar dat beeld is nu nog veel negatiever geworden. Wat mij betreft gaat er ook geen cent ontwikkelingshulp meer naar moslimlanden waarvan de burgers blijk geven van haat jegens het Westen en haar burgers. Ook moeten wij naar mijn mening als Westerlingen bekijken of wij nog wel zaken met hen willen doen. Veel moslims en moslimlanden beseffen niet dat zij zo ongeveer alle welvaart en ontwikkeling die zij op het moment kennen, te danken hebben aan het Westen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:42:54 #223
6484 ExTec
pi_34729755
quote:

[..]

Op de (zeer) lange termijn schieten we hier veel mee op.

Maar dat is nu niet te zien.

Als een stroming/groepering niet goedschikt wil moderniseren, dan maar beuken met een verbale hamer.

De NL gristenen zijn er ook nie slechter van geworden.
pi_34729794
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:42 schreef -Beer- het volgende:

[..]

We? Het is gewoon een tekenaar die ergens zijn gevoel over wil uiten, net als dat in elke krant gebeurt. Neem nou bijvoorbeeld Fokke en Sukke. Alleen omdat het nu over religie gaat staat de hele wereld op zn kop.
Ach, weet je. Er staan zo vaak van dit soort plaatjes in de kranten, over de hele wereld, ook door moslims zelf gemaakt. En er kraait dan geen haan naar.

Dit geval heeft een raar soort sneeuwbaleffect gekregen en heeft een heel eigen dimensie gekregen.

Het gaat al lang niet meer over die paar plaatjes natuurlijk.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:44:22 #225
6484 ExTec
pi_34729812
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:40 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het Christendom wordt niet echt serieus genomen.
Je bedoeld door islamieten?

Ik zou zeggen: wake up,

Wij nemen de islam ook niet serieus
pi_34729823
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:42 schreef ExTec het volgende:
Als een stroming/groepering niet goedschikt wil moderniseren, dan maar beuken met een verbale hamer.

De NL gristenen zijn er ook nie slechter van geworden.
Dat snap ik niet. We moeten ze net zo lang kwetsen tot ze murw gebeukt zijn? En dan? Is u dan blij?

Zegt dat vooral niet wat over ons zelf dan?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:45:16 #227
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729836
Nee het is ook raar dat het pas maanden later aan het rollen is gekomen. Net alsof iemand met die maanden oude krant naar het MO is gegaan en heeft zitten stoken: dit pikken we toch niet? Alsof iemand dit soort rellen wil ofzo...zeer apart.
pi_34729867
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:40 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het Christendom wordt niet echt serieus genomen. Ik bedoel, er zijn 70 verschillende Bijbels met een eigen inhoud. De Christendom-vergelijking loopt dus volledig mank.
Zoals sjeich Imam Fawaz gisteren zei: \"de waardigheid van de profeet is groter dan de waardigheid van een moslim zelf.
Wat een onzin man. Hou toch eens op met die 'de islam is de waarheid'- prietpraat. Jij gelooft dat en ik vind het best maar dat maakt het nog niet tot de waarheid.

Voor mijnn moeder is het christendom de waarheid en ook dat respecteer ik.
pi_34729872
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach, weet je. Er staan zo vaak van dit soort plaatjes in de kranten, over de hele wereld, ook door moslims zelf gemaakt. En er kraait dan geen haan naar.

Dit geval heeft een raar soort sneeuwbaleffect gekregen en heeft een heel eigen dimensie gekregen.

Het gaat al lang niet meer over die paar plaatjes natuurlijk.
Nee dat blijkt. Maar waar het nu dan wel om draait is me niet helemaal duidelijk. 1 ding is wel duidelijk in ieder geval, veel moslims zijn ernstig gefrustreerd met het westen, maar om welke redenen zeggen ze er niet bij. Ik wil niet zeggen dat het westen ideaal is, zeker niet maar met vlaggen verbranden en géén dialoog aangaan kom je niet ver.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:47:56 #230
126836 Super7fighter
pi_34729900
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:45 schreef ErikT het volgende:
Nee het is ook raar dat het pas maanden later aan het rollen is gekomen. Net alsof iemand met die maanden oude krant naar het MO is gegaan en heeft zitten stoken: dit pikken we toch niet? Alsof iemand dit soort rellen wil ofzo...zeer apart.
Een extremistisch Noorse krant publiceerde de haatprenten in januari opnieuw om de gemoederen weer te laten oplaaien.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:48:26 #231
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_34729915
Als je 125 jaar geleden met spotprenten over Maria zou komen dan zou je in Zuid- Nederland gelyncht worden. Het is heel normaal dat er zop heftig gereageerd wordt op de spotprenten van profeet Mohammed.
Era Vulgaris
pi_34729916
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een onzin man. Hou toch eens op met die \'de islam is de waarheid\'- prietpraat. Jij gelooft dat en ik vind het best maar dat maakt het nog niet tot de waarheid.

voor mijn moeder ook
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:48:38 #233
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729922
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:47 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Een extremistisch Noorse krant publiceerde de haatprenten in januari opnieuw om de gemoederen weer te laten oplaaien.
Dat slaat dus nergens op, zo'n actie.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:50:12 #234
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729956
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:48 schreef Vassili_Z het volgende:
Het is heel normaal dat er zop heftig gereageerd wordt op de spotprenten van profeet Mohammed.
Nee dat is jouw mening.
Ik vind het volslagen belachelijk.
pi_34729980
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:50 schreef ErikT het volgende:

[..]

Nee dat is jouw mening.
Ik vind het volslagen belachelijk.
Jammer dat je de helft van zijn post weglaat.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:52:18 #236
126836 Super7fighter
pi_34730004
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een onzin man. Hou toch eens op met die \'de islam is de waarheid\'- prietpraat. Jij gelooft dat en ik vind het best maar dat maakt het nog niet tot de waarheid.

Ik snap wel dat je geirriteerd bent. Zo is een rechtgeschapen moslim ook niet blij als de profeet Mohammed afgeschilderd wordt. Aangezien Christenen in de loop van de eeuwen Jezus-schilderijen en portretten hebben gemaakt, vind ik niet dat je het kunt vergelijken met de Islam, ondanks dat het Christendom ook een verbod kent op het afbeelden van Jezus e.d.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:52:27 #237
6484 ExTec
pi_34730010
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. We moeten ze net zo lang kwetsen tot ze murw gebeukt zijn? En dan? Is u dan blij?
Ik persoonlijk heb daar geen gewin bij ofzo.

Maar face it: als die gasten een kortere besneden lul hadden, hadden we deze discussie niet.

Dus of dat per saldo iets positiefs op kan leveren?

Wat denk je zelf?
quote:
Zegt dat vooral niet wat over ons zelf dan?
Nee, dat houden mensen zichzelf voor die van mening zijn dat met polderen elk verschil weg te strijken is.

Gelukkig is het algemene inzicht ondertussen zo ver dat we weten dat we met "extended thee drink sessies olv Job Cohen" niet alle problemen oplossen.

En vrij markant overigens: als ik voor het gemak links progressief NL van de jaren 60 als jou politieke voorvaderen beschouw, hadden jou voorvaderen in de jaren 60 geen problemen met dit soort tactieken op christenen loslaten.

Vanwaar die ommezwaai, vragen we ons toch af...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:54:04 #238
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34730046
quote:

Ze hebben wel humor die lui.

Hoe zet je jezelf en je medemoslims voor lul. Nou voila, zo dus.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34730050
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat we tegenwoordig niemand lynchen als hij Jezus of Maria afbeeldt? Dat is wel relevant inderdaad. Het toont aan dat het niet geaccepteerd wordt hier dat er zo gereageerd wordt op de afbeeldingen van Mohammed.
pi_34730086
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:52 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik snap wel dat je geirriteerd bent. Zo is een rechtgeschapen moslim ook niet blij als de profeet Mohammed afgeschilderd wordt. Aangezien Christenen in de loop van de eeuwen Jezus-schilderijen en portretten hebben gemaakt, vind ik niet dat je het kunt vergelijken met de Islam, ondanks dat het Christendom ook een verbod kent op het afbeelden van Jezus e.d.
Daar gaat het niet om. Ik ben chrisen nog moslim. Ik heb wel respect voor je geloof maar je zult ook respect voor mij moeten opbrengen. Voor mij is het niet verboden een afbeelding van Mohammed te maken.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:55:38 #241
6484 ExTec
pi_34730094
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:52 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik snap wel dat je geirriteerd bent...
Irritatie?

Nee, voor iritatie moet je nu naar de islamitische wereld kijken, daar zijn ze momenteel tot op het bot geirriteerd
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:55:44 #242
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34730095
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Had ik erbij moeten zetten dat 'wij' dus 125 jaar verder zijn dan 'zij' ?
pi_34730100
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:48 schreef Vassili_Z het volgende:
Als je 125 jaar geleden met spotprenten over Maria zou komen dan zou je in Zuid- Nederland gelyncht worden. Het is heel normaal dat er zop heftig gereageerd wordt op de spotprenten van profeet Mohammed.
Het is te verwachten en in dat deel van de wereld/bevolking normaal idd.
Overigens pleit ik nog steeds voor een "The Life of Ahmad" als tegenhanger van "The Life of Brian".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34730107
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat we tegenwoordig niemand lynchen als hij Jezus of Maria afbeeldt?
Dat daar ook heel heftig op werd gereageerd.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:56:27 #245
6484 ExTec
pi_34730115
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Ik ben chrisen nog moslim. Ik heb wel respect voor je geloof maar je zult ook respect voor mij moeten opbrengen. Voor mij is het niet verboden een afbeelding van Mohammed te maken.
SCH, wat doe je nu!
pi_34730129
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat daar ook heel heftig op werd gereageerd.
Werd, ja, werd. Overigens betwijfel ik of er 125 jaar geleden zó gereageerd werd op een plaatje van Maria.
pi_34730145
quote:
[afbeelding]

als ze er nou nog voor uitkwam wie ze was, ok,
maar dit is wel zielig, zo anoniem.
trug van weggeweest
pi_34730183
Ik vind het zwak van de krant dat ze hun excuses hebben gemaakt. En voor degene die zgn. de vrijheid van meningsuiting verdedigen: welke vrijheid? De krant heeft zijn excuses gemaakt. Hebben de extremisten dan niet alsnog gewonnen? Je bent geen stap verder gekomen en de Denen hebben zichzelf niet echt geliefd gemaakt in de Moslim landen. Volgens mij worden ze nu zelfs meer gehaat dan de Amerikanen. Ze hebben met het publiceren van de spotprenten helemaal NIETS bereikt en eerder de reputatie van Denemarken enorm geschaad.
De EU wil zelfs een gedragscode invoeren! Volgens mij is de vrijheid van meningsuiting zelfs ingeperkt. Nou goed gedaan hoorrr..
pi_34730220
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:56 schreef ExTec het volgende:

[..]

SCH, wat doe je nu!
Dat is steeds de teneur van mijn posts hoor.
pi_34730252
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Werd, ja, werd. Overigens betwijfel ik of er 125 jaar geleden zó gereageerd werd op een plaatje van Maria.
Die reacties zijn altijd cultuurgebonden maar de strekking was het zelfde.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:03:07 #251
6484 ExTec
pi_34730270
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is steeds de teneur van mijn posts hoor.
Nee, maar dat ik het heuglijke feit mee mocht maken dat je een keer wel jou en mijn waarden verdedigd, al zet dat je lijnrecht tegenover je geloofsartikel

Mss zijn de wonderen nog echt de wereld niet uit.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:03:25 #252
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_34730280
Eigenlijk moeten die Deenen nog wat meer olie op het vuur gooien, dan tonen die moslims nog meer hun ware gezicht.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  Donald Duck held zaterdag 4 februari 2006 @ 15:04:54 #253
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34730323
quote:
[afbeelding]

En dan niet je gezicht durven tonen. Hoe flauw.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_34730348
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:04 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dan raakt ze haar uitkering kwijt...
  Donald Duck held zaterdag 4 februari 2006 @ 15:08:55 #255
46149 __Saviour__
pi_34730421
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:05 schreef ScienceFriction het volgende:
Dan raakt ze haar uitkering kwijt...
Als het aan mij zou liggen, zou ik zulke figuren zelfs per direct het land uitzetten
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:09:37 #256
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_34730445
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:04 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ze zelf wel weet wat erop staat.
Era Vulgaris
pi_34730472
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:09 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Misschien had ze beter een plaatje kunnen kiezen...
pi_34730473
quote:
[afbeelding]

Jaja en de Moslims vinden de spotprenten weer te ver gaan. Wat zeuren jullie nou weer? Die voruw is NIET gearresteerd dus blijkbaar valt dit ook weer onder vrijheid van meningsuiting.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:10:48 #259
6484 ExTec
pi_34730474
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:09 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Goed mogelijk.

Vraag je je toch af hoe dom die mensen zijn, dat ze zich zo voor een karretje laten spannen.
pi_34730476
Moslims mogen Mohammed niet afbeelden, dus wij ook niet.
Moslims mogen afbeeldingen van de Koran niet afdrukken op kranten of tijdschriften (denk aan de bijlage van het NRC) dus wij ook niet.

Roept u maar! What next? Wij passen ons met liefde en in vrede aan!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34730488
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, maar dat ik het heuglijke feit mee mocht maken dat je een keer wel jou en mijn waarden verdedigd, al zet dat je lijnrecht tegenover je geloofsartikel

Mss zijn de wonderen nog echt de wereld niet uit.
Wat is mijn geloofsartikel dan?
En ik verdedig altijd mijn waarden.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:11:33 #262
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34730493
ik wil dat jij niet meer zonder hoofddoek buiten komt milagro.
pi_34730510
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Die reacties zijn altijd cultuurgebonden maar de strekking was het zelfde.
Vlaggen verbranden, ambassadeurs bedreigen, vernielingen aanrichten, onschuldige mensen gijzelen, oproepen tot aanslagen. Dat is dezelfde strekking als een brief schrijven waarin je duidelijk maakt niet gediend te zijn van de afbeeldingen van Maria?
pi_34730518
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:11 schreef zoalshetis het volgende:
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:13:18 #265
126836 Super7fighter
pi_34730541
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik respecteer jou ook als homoseksueel. Het boeit me geen reet wat jij in je vrije tijd doet, desnoods behang jij je hele kamer met afbeeldingen van de profeeet. Echter waar ik geen respect op voor kan brengen is hypocrisie en het o.a afschilderen van de profeet als een terrorist.
Hypocrisie, om de reden die gegeven wordt voor het publiceren van deze haatprents. Een schrijver kon geen afbeeldingen vinden voor zijn biografie over de profeet, en daarom vond men het een goed idee om de profeet d.m.v haatprents in een extreem-rechtse krant te plaatsen?
Wat een gelul.
pi_34730544
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:08 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Als het aan mij zou liggen, zou ik zulke figuren zelfs per direct het land uitzetten
Gelukkig hebben we een rule of law en geen rule of __Saviour__.
  Donald Duck held zaterdag 4 februari 2006 @ 15:13:29 #267
46149 __Saviour__
pi_34730547
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Vlaggen verbranden, ambassadeurs bedreigen, vernielingen aanrichten, onschuldige mensen gijzelen, oproepen tot aanslagen. Dat is dezelfde strekking als een brief schrijven waarin je duidelijk maakt niet gediend te zijn van de afbeeldingen van Maria?
Ze kunnen er niks aan doen. Ze zijn nog erg primitief omdat ze een paar honderd jaar achterlopen op ons.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:14:32 #268
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_34730569
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:10 schreef ExTec het volgende:

[..]

Goed mogelijk.

Vraag je je toch af hoe dom die mensen zijn, dat ze zich zo voor een karretje laten spannen.
niet dom, eerder van onderwijs verstoken
Era Vulgaris
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:14:55 #269
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34730576
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:12 schreef SCH het volgende:

[..]
:')
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:15:44 #270
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_34730600
quote:

[..]

Je generaliseert. Ook een reden die de moslims aangrijpen om zich te verzetten.
Era Vulgaris
pi_34730642
Ik denk dat je die demonstraties kunt vergelijken met wolkenkrabbers. Elk land, elke stad wil de hoogste en mooiste wolkenkrabber hebben. Lukt dan niet, dan zetten ze er desnoods een nutteloze paal op zodat-ie een meter hoger is dan het tot dan toe hoogste gebouw. Nu, wanneer moslims in Indonesië zien dat ze in Palestina vlaggen verbranden, dan moet er natuurlijk een groter protest komen. Misschien wat meer mensen, misschien een afbeelding waarop de ambassadeur afgeslacht wordt, misschien wat meer oproepen tot Jihad. De grootste demonstratieve pik hebben.
pi_34730656
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:15 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Ik generaliseer niet. Dat is wat er gebeurt. Niet door iedereen, maar het gebeurt. Schijnt dezelfde strekking te zijn.
  Donald Duck held zaterdag 4 februari 2006 @ 15:18:37 #273
46149 __Saviour__
pi_34730686
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:13 schreef Monidique het volgende:
Gelukkig hebben we een rule of law en geen rule of __Saviour__.
Als mijn wil toch wet was he, dan zouden we nu dat hele moslimprobleem niet hebben.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_34730693
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:13 schreef Super7fighter het volgende:
Ik respecteer jou ook als homoseksueel. Het boeit me geen reet wat jij in je vrije tijd doet, desnoods behang jij je hele kamer met afbeeldingen van de profeeet. Echter waar ik geen respect op voor kan brengen is hypocrisie en het o.a afschilderen van de profeet als een terrorist.
Hypocrisie, om de reden die gegeven wordt voor het publiceren van deze haatprents. Een schrijver kon geen afbeeldingen vinden voor zijn biografie over de profeet, en daarom vond men het een goed idee om de profeet d.m.v haatprents in een extreem-rechtse krant te plaatsen?
Wat een gelul.
Wat is dat toch altijd met Moslims en respect? Waarom moeten wij respect opbrengen voor Mohammed? Je mag je geloof hier toch belijden of niet? Het feit dat wij een grappige (of niet) cartoon van een profeet kunnen maken, beperkt niet de mogelijkheid tot het belijden van het geloof voor een Moslim.

En als het volgens een Moslim te ver gaat, dan moet hij maar naar de rechter stappen en die doet dan een uitspraak. Klaar einde basta. Zo gaat dat in een rechtstaat. Wat mensen in het Midden Oosten van onze vrijheid van meningsuiting vinden doet er niet toe. Wat wij van mensenrechten vinden interesseert hun ook niet zoveel.
pi_34730709
quote:

[..]

Wat een gelul.
Er is maar 1 afbeelding van Mohammed met een bom op zijn hoofd. Gaat je het specifiek om die prent?
pi_34730713
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:15 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op breed gedragen rationele woorden over deze kwestie uit de moslim-hoek. Tot die tijd generaliseer ik lekker verder.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:20:14 #277
126836 Super7fighter
pi_34730734
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:10 schreef milagro het volgende:
Moslims mogen Mohammed niet afbeelden, dus wij ook niet.
Moslims mogen afbeeldingen van de Koran niet afdrukken op kranten of tijdschriften (denk aan de bijlage van het NRC) dus wij ook niet.

Roept u maar! What next? Wij passen ons met liefde en in vrede aan!
Dus die krantenjongens moesten hun geloof verloochenen?

Nee, zo werkt dat niet.

Elke moslim weet dat het not done is om de Koran op de grond te gooien. Zo was het met die kranten ook. Die ploffen op het deurmatje neer op de grond, waar bovendien iedereen met zijn vieze schoenen over loopt.
pi_34730736
quote:

[..]

Oh ja, laten we een wedstrijdje gaan doen wie de langste pik heeft
pi_34730746
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja, laten we een wedstrijdje gaan doen wie de langste pik heeft
Dat verlies ik, laten we dat maar niet doen. Terug naar het onderwerp. Is dat nou dezelfde strekking?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:22:06 #280
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_34730793
quote:
[afbeelding]

Hier is meer van hetzelfde:

Europe is the cancer, Islam is the awnser.

[ Bericht 9% gewijzigd door Finder_elf_towns op 04-02-2006 15:32:17 ]
pi_34730799
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:11 schreef zoalshetis het volgende:
laat ik nu net vandaag een petje op hebben.
mijn paardestaart echter hing nog op mijn rug, die heb ik er maar afgeknipt, to be sure.

*

* enige overeenkomst met de profeet Mohammed berust geheel op toeval
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34730814
quote:

[..]

Wat een gelul.
Over hypocrisie gesproken, wij schilderen hun profeet af als terrorist, dus dreigen ze met bomaanslagen. :')

Als er nou eens net zo'n sterke reactie kwam van moslims wanneer er weer een westerse journalist onthoofd wordt uit naam van allah.
pi_34730823
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat verlies ik, laten we dat maar niet doen. Terug naar het onderwerp. Is dat nou dezelfde strekking?
Ja.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:23:53 #284
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34730845
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:22 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Extremisten.

En dan gebruik maken van vrijheid van meningsuiting in Londen, hoe hypocriet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:24:28 #285
6484 ExTec
pi_34730859
quote:

[..]

Ik respecteer jou ook als homoseksueel.
Dat zou dan zeer opmerkelijk zijn.

Meeste fok posters van jou \\\'type\\\', jeweetwel, van het niveau regelmatig met een koran quote komen, is daar nogal tegen, op het geweldadige af.
quote:
Echter waar ik geen respect op voor kan brengen is hypocrisie en het o.a afschilderen van de profeet als een terrorist.
Wat een gelul.
- ten eerste, tonen je geloofsgenoten (en ook jij?) zich nogal van hun intolerante kant. Gasten zoals jij zijn er doorgaans als allereerste bij om ons er nogmaals op te wijzen dat jullie \\\"niet allemaal zo zijn\\\". Zulks soort nuance is de hele islamitische wereld in deze rel die echt nergens om gaat totaal vreemd. Want we hebben het over de handelingen van een paar tekenaren, maar alle denen zijn ineens slecht, heel denemarken moet ineens geboycot worden,
- ten tweede is de kwalificatie extreem-rechtse krant nogal zwak, past ongetwijfeld mooi bij die slachtoffer rol die de islam gegoten zit als een handschoen, maar naar alle gangbare maatstaven is het nu eenmaal geen extreem-rechtse krant. Dat het jou uitkomt is geen geldige reden, zullen we maar zeggen.

Zeker gelet op puntje 1 vind ik het een beetje \\\'pot, ketel\\\' als jij of all people meent over hypocratie te mogen beginnen.
pi_34730873
Eigenlijk is de reactie van Europa een beetje hetzelfde als moslims in Europa wanneer Europeanen kritisch zijn over de islam en moslims zich recalcitrant gaan gedragen door jurken en hoofddoekjes te dragen. Moslims worden boos om spotprenten en Europeanen worden recalcitrant en gaan meer spotprenten afbeelden.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:26:14 #287
6484 ExTec
pi_34730903
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:14 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

niet dom, eerder van onderwijs verstoken
Dat is hetzelfde hey,

Geen onderwijs genoten, -> Dom.
pi_34730909
quote:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dat nou niet aanzetten tot haat danwel moord?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:29:42 #289
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34730986
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:26 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Weet niet precies. Maar wel genoeg reden om ze de keus te geven: of normaal doen, of oppleuren.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:32:02 #290
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34731032
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:29 schreef ErikT het volgende:

[..]

Weet niet precies. Maar wel genoeg reden om ze de keus te geven: of normaal doen, of oppleuren.
waarom wil je die mensen een keus geven?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:33:02 #291
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34731059
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waarom wil je die mensen een keus geven?
Omdat ze opgejut zijn door elkaar (of anderen). Apart nemen, gesprekje voeren, laten kiezen.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:34:14 #292
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34731092
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:33 schreef ErikT het volgende:

[..]

Omdat ze opgejut zijn door elkaar (of anderen). Apart nemen, gesprekje voeren, laten kiezen.
hoeft van mij niet meer. gewoon lekker tussen de broeders en zusters in het mo. hoe sneller hoe beter.
pi_34731109
quote:

[..]

yep

wat overigens in het westen beschouwd wordt als de grens voor vrijheid van meningsuiting
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:40:34 #294
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_34731268
Wat ik leuk vind om te zien is dat de Moslims die de grootste ophef maken of de jongeren die nu rellen trappen zich wel niet aan de regels van de Islam houden, ze gebruiken de naam van de Islam als het ze uitkomt. Maar de rest wat Allah ze verboden heeft doen ze wel gewoon, als de moslims er maar beter van worden. Bah Nuke die rotzooi
pi_34731534
quote:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
allemaal valse trots als je het mij vraagt.
trug van weggeweest
pi_34731637
quote:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind dit veel en veel erger dan die spotprenten.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:59:35 #297
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34731645
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:54 schreef rotsbloque het volgende:

[..]

allemaal valse trots als je het mij vraagt.
Hypocriet is het.

Helemaal over de zeik om een spotprent en dan wel oproepen tot moord en haat en Europa 'The Cancer' noemen.

Wat een zwakzinnige lui toch.

Dit valt toch niet meer te verdedigen.
pi_34731736
quote:

[..]

Wat me ook zorgen baart is dat de politie niet heeft ingegrepen bij deze demostratie.

Het is duidelijk dat deze demonstranten de wet overtreden.

Maar de politie durf ze blijkbaar niet aan te pakken.

Deze mensen staan blijkbaar boven de wet..

Schandalig
  zaterdag 4 februari 2006 @ 16:04:57 #299
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_34731759
Deense ambassade in Damaskus in de hens...
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  zaterdag 4 februari 2006 @ 16:06:25 #300
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34731786
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:04 schreef Kamphuys het volgende:
Deense ambassade in Damaskus in de hens...
Ze laten zich in ieder geval van hun vredelievende kant zien.
pi_34731839
Ik zie toch liever spotprentjes dan hun ge-exporteerde baggerfilmpjes met gemaskerde vrijheidsstrijders waar onschuldige mensen als een varken worden geslacht. Jah, respectopbouwend...............

De heilige dictators van die landen met hun opgezweepte blindelingsvolgend dom gepeupel zijn nog te stom om voor de duvel te dansen. Zelfs zo stom dat ze een heilige oorlog tegen zichzelf afroepen.

Ben benieuwd wanneer zich de volgende natuurramp zich voordoet of de westerse satans nog een keer zo gul zullen zijn als in het verleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')