abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:28:53 #1
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_34712535
Rij ik vannaochtend naar schiphol om iemand weg te brengen...niks aan het handje, alles prima.
Ik rij terug, ik schakel van 4 naar 5 (gewoon braaf met 80/90), en ik trap zo "door" m'n koppeling heen op de vluchtstrook gezet, ANWB gebeld...afgesleept naar Saab garage --> 160 eurie incl. werkloon.

Maar ik heb nog 6 maanden Bovag garantie op m'n auto, nou vroeg ik me af of ik dat kan claimen bij de garage waar ik m'n auto gekocht heb, of valt een koppelingskabel niet onder de Bovag-garantie? (ik dacht...valt iig altijd te proberen, wat denken jullie)

(fijn dat het model wat ik rijd 2 maanden na mijne is geproduceerd een hydraulische koppeling kregen )
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
pi_34712759
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:28 schreef funkmaster het volgende:
Rij ik vannaochtend naar schiphol om iemand weg te brengen...niks aan het handje, alles prima.
Ik rij terug, ik schakel van 4 naar 5 (gewoon braaf met 80/90), en ik trap zo "door" m'n koppeling heen op de vluchtstrook gezet, ANWB gebeld...afgesleept naar Saab garage --> 160 eurie incl. werkloon.

Maar ik heb nog 6 maanden Bovag garantie op m'n auto, nou vroeg ik me af of ik dat kan claimen bij de garage waar ik m'n auto gekocht heb, of valt een koppelingskabel niet onder de Bovag-garantie? (ik dacht...valt iig altijd te proberen, wat denken jullie)

(fijn dat het model wat ik rijd 2 maanden na mijne is geproduceerd een hydraulische koppeling kregen )
Had je de garage waar je hem gekocht hebt, niet de mogelijkheid moeten geven om hem te repareren?
Iemand Fien soms gezien?
pi_34712767
Je hebt de reparatie laten uitvoeren bij een ANDER bedrijf dan waar je het artikel (meer is het niet) gekocht hebt? Als je garantie wilt claimen, zal je VOORAF naar de garage-van-aankoop moeten gaan. Ik gok dat nu je totale garantie wel eens vervallen kan zijn...
censuur :O
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:40:17 #4
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_34712875
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:36 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Had je de garage waar je hem gekocht hebt, niet de mogelijkheid moeten geven om hem te repareren?
en als die garage nou eens 130 km verderop is? dan kunnen ze dat toch niet van je verwachten?
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:41:07 #5
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_34712900
saabgarage = saabgarage toch?
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:47:13 #6
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_34713090
is kut, maar zo gefixed
:r Patty Brard :r
pi_34713108
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:41 schreef funkmaster het volgende:
saabgarage = saabgarage toch?
Het maakt voor de garage nogal uit, of ze het zelf doen, of 'uitbesteden'

En het is wel 130 km, maar je had ook kunnen bellen. En hadden ze de mogelijkheid gehad om je te komen halen

Maar ik zeg niet dat ze het niet betalen, maar je moet altijd contact opnemen met diegene die verantwoordelijk is voor de garantie.

Ik heb ook wel eens wat verkocht, en toen was er wat mee. Had dat figuur het laten maken voor 800 gulden, terwijl ik het zelf ook voor 400 gulden had kunnen doen. En toen kwam die bij mij met de rekening........
Iemand Fien soms gezien?
pi_34713404
Ik zou gewoon naar je garage gaan. Of ze het volledig vergoeden weet ik niet, ligt ook een beetje aan het soort garage (merkdealer of lokale Ali's-occassion-show) en wat voor auto je hebt, maar ik denk wel dat er een goede kans is dat ze het iig fifty/fifty willen doen.
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:06:49 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34713733
Wettelijk gezien heb je geen poot om op te staan. Je moet de verkoper namelijk de kans en gelegenheid geven de reparatie uit te voeren. Dat heb je niet gedaan door naar een andere garage te gaan. Immers, als de garage de reparatie zelf uitvoert is het goedkoper dan die 160,= daar rekenen ze alleen kostprijs voor. Jouw stelling dat saabgarage=saabgarage gaat ook niet op. Iedere dealer is een zelfstandig ondernemer. Het maakt dus wel degelijk uit naar wie je de auto brengt.

Als je slim was geweest had je je door de ANWB naar de garage van de verkoper laten afslepen. Misschien kun je wel naar de verkoper toestappen, het verhaal uitleggen. Misschien dat ie dan alsnog wat voor je doet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34713947
Bel de bovag op, die weten het beter.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2006 @ 15:15:32 #11
70532 loveli
N
pi_34714052
Een koppelingskabel kan gewoon breken. Volgens mij is dat niet iets wat je de dealer kunt verwijten. Je kunt het natuurlijk wel proberen. Wat voor Saab is het? Meer dan 20 jaar geleden zat er nl. ook al een hydraulische koppeling in een Saab...
crap in = crap out
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:41:12 #12
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_34717164
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:15 schreef loveli het volgende:
Een koppelingskabel kan gewoon breken. Volgens mij is dat niet iets wat je de dealer kunt verwijten. Je kunt het natuurlijk wel proberen. Wat voor Saab is het? Meer dan 20 jaar geleden zat er nl. ook al een hydraulische koppeling in een Saab...
saab 900 turbo uit 1997, en ja...het is een van de laatste 200 stuks voor de 9-3, toen deed de hydraulische koppeling z'n intrede...maar opzich merk ik in gebruik geen enkel verschil met hydraulisch hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')