Ja, het is dus echt een verbetering.quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:33 schreef beschuit het volgende:
goede ontwikkeling!
als ik het goed lees krijg je dus én een zuinigere moter, én een krachtigere motor, én een schonere motor?
Wat niets hiermee te maken heeft.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:31 schreef SNArky het volgende:
Ik zeg maar een ding: Carnot.
Volgens mij is er nog wel een nadeelquote:Op donderdag 2 februari 2006 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, het is dus echt een verbetering.
Er is echter wel een nadeel. Als de motor nog effiecienter wordt, dan wordt er minder warmte geproduceert en leverd de motor minder warmte aan de verwarming van de passagiersruimte. Dat betekend bijverwarming in de winter.
Bij de zelfde hoeveelheid brandstof wel, je geeft nu zelf al aan dat je dus minder brandstof kan gebruiken.quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog wel een nadeel
Gelijkmatige verbranding geeft toch ook een grotere schok? Gaan de onderdelen daar niet harder van slijten?
veersysteem in de zuigerstangen?
Nee, ik bedoel het volgende:quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij de zelfde hoeveelheid brandstof wel, je geeft nu zelf al aan dat je dus minder brandstof kan gebruiken.
Ahquote:Op donderdag 2 februari 2006 15:26 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel het volgende:
een ongelijkmatige verbranding geeft een ongelijkmatige schokgolf oftewel gelijkmatige abrupte opname van de krachten door de zuigers
een gelijkmatige verbranding gebeurd in een kortere tijd waardoor de zuiger en de omliggende metalen meer kracht in een kortere tijd te verduren krijgen.
minder benzine geeft een slappere klap maar de klap is dan nog wel "instantanious"
je hebt gelijkquote:Op donderdag 2 februari 2006 15:26 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel het volgende:
een ongelijkmatige verbranding geeft een ongelijkmatige schokgolf oftewel gelijkmatige abrupte opname van de krachten door de zuigers
een gelijkmatige verbranding gebeurd in een kortere tijd waardoor de zuiger en de omliggende metalen meer kracht in een kortere tijd te verduren krijgen.
minder benzine geeft een slappere klap maar de klap is dan nog wel "instantanious"
en wie beweert dat dit systeem niet geschikt zal zijn voor alternatieve brandstoffen?quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:11 schreef Rory78 het volgende:
Waarom gaat men nu weer een nieuw fossiel brandstofsysteem ontwikkelen, terwijl men die miljarden beter kan besteden in het ontwikkelen van alternatieve brandstofsystemen?
Dit is geen brandstofsysteem, dit is een motorontwerp. Een verbrandingsmotor is dan wel niet de meest efficiente motor (zoals bv een electromotor), maar brandstof is een hele efficiente manier om energie op te slaan in een voertuig, itt bv accu´squote:Op donderdag 2 februari 2006 16:11 schreef Rory78 het volgende:
Waarom gaat men nu weer een nieuw fossiel brandstofsysteem ontwikkelen, terwijl men die miljarden beter kan besteden in het ontwikkelen van alternatieve brandstofsystemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |